اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

XRP آماده برای صعود ؛ اسناد هینمن وارد دادگاه ریپل لبز شد

در ادامه جدال‌ها در دادگاه ریپل لبز (Ripple Labs) با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، این استارت‌آپ بلاک چینی حوزه پرداخت یک قدم دیگر به پیروزی در این پرونده نزدیک شد.


استوارت آلدِروتی، مدیر حقوقی ریپل لبز، روز گذشته تایید کرد سازمان SEC در راستای همکاری با دستور دادگاه اقدام به ارائه اسنادی کرد که شامل چندین ایمیل و نوشته‌های دیگر متعلق به مدیر سابق امور مالی این سازمان، ویلیام هینمن، بوده که مربوط به سخنرانی وی و قراردادن اتریوم (ETH) خارج از دسته اوراق بهادار می‌شود.


وی روز گذشته در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد این اسناد پس از ۱۸ ماه انتظار و صدور ۸ دستور از سوی قضات بالاخره وارد دادگاه ریپل لبز با SEC شد و هم‌اکنون این اسناد را در اختیار دارند.


آلدروتی خاطرنشان کرد این اسناد شامل ایمیل‌های درون‌سازمانی SEC و پیش‌نویس سخنرانی ویلیام هینمن مربوط به همایش بازارهای مالی یاهو در سال ۲۰۱۸ است. البته وی تصریح کرد که به‌دلیل پافشاری SEC این اسناد هنوز برای عموم در دسترس نیستند.


استوارت آلدروتی بیان کرد: «این دستاورد ارزش جنگیدن را داشت و من همیشه احساس خوبی در رابطه با دادگاه ریپل لبز و این جدال قانونی و متقابلاً حس بدی به تدابیر SEC داشتم.»

حقایق شوکه کننده و شرم آور

اسناد هینمن نقطه عطفی را برای دادگاه ریپل لبز رقم خواهد زد؛ پرونده‌ای که توسط سازمان SEC از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) علیه این کمپانی تشکیل داده شد و در آن بیان شد که این کمپانی پرداختی و مدیرعاملان فعلی و سابق آن، برد گارلینگ‌هوس و کریس لارسن، ارز دیجیتال XRP را در قالب اوراق بهادار ثبت‌نشده به سرمایه‌گذاران فروخته‌اند.


قاضی محلی دادگاه ریپل لبز در ماه گذشته درخواست و تلاش‌های SEC مبنی بر عدم ارائه اسناد هینمن و استفاده از آن‌ها به‌عنوان مدرک در این پرونده را رد کرد. حامیان ریپل و دیگر اعضای جامعه رمزارزها معتقدند این اسناد موضع دفاعی ریپل لبز را به‌شدت تقویت خواهد کرد.


برد گارلینگ‌هوس در یک توییت با ارجاع به بیانیه مدیر حقوقی ریپل لبز، سازمان SEC را کوبید و به دنبال‌کنندگان خود اعلام کرد ادعاهای SEC در مورد «آشکارسازی، شفافیت و صداقت» را باور نکنند. وی همچنین نوشت: «در نهایت که حقایق مشخص می‌شوند، رسوایی رفتار آن‌ها شما را شوکه خواهد کرد.»


طی هفته‌های اخیر، دادگاه ریپل لبز شاهد درخواست هر دو طرف مبنی بر صدور یک حکم اجمالی بر اساس شواهد فعلی و عدم ارجاع به محاکمه بوده است. این فشارها برای به‌پایان رساندن پرونده، قیمت رمزارز XRP را تا ۴۰ درصد افزایش داده است.


همچنین در هفته گذشته قاضی پرونده با درخواست دو کمپانی معتبر جهت ارائه مشاوره، به سود ریپل موافقت کرد تا در مسائل قانونی مشخص در دادگاه ریپل نظرات خود را بیان کنند.

ریپل چیست؟

ریپل (XRP) یک رمزارز طراحی‌شده توسط کمپانی آمریکایی ریپل لبز (Ripple Labs) است و با ارائه راه‌کارهای تجاری، رمزارزها را با یک روش پرداختی دیجیتال برای تراکنش‌های مالی ادغام کرده است.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا