تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۷ مهر

ماجرای درگیری‌های چند روزه اسرائیل و فلسطین، در اولین روز معاملاتی هفته بر قیمت اونس جهانی، نفت خام و بازار سهام تاثیر قابل توجهی داشته اما تا به این لحظه بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال علی رغم اینکه در دسته دارایی‌ پرریسک قرار می‌گیرند، از نوسان‌های منفی در امان مانده‌اند! اما آیا این وضعیت ادامه‌دار خواهد بود؟

در چهل و ششمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۷ مهر، بررسی شرایط کلی بازار کریپتو در اولین روز هفته جدید، معرفی واچ لیست هفتگی و بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر مارکت درهفته پیش‌رو در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۷ مهر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۱۷ مهر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 17 مهر
شرایط کلی بازار در روز اول هفته - دوشنبه 17 مهر

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۷ مهر» را به بررسی وضعیت کلی مارکت در اولین روز هفته یعنی دوشنبه ۱۷مهر اختصاص می‌دهیم.

شنبه ۱۵مهر بود که خبر درگیری ژئوپلیتیکی بین فلسطین و اسرائیل شوک بزرگی در جهان به وجود آورد. این اتفاق در حالی رخ داد که اونس جهانی به محدوده حمایتی ۱۸۱۰ دلار رسیده بود. ادامه یافتن این درگیری‌ها موجب شد که همزمان با باز شدن بازار در روز دوشنبه ۱۷ مهر، اونس جهانی هفته جدید را با ۱۸۰ واحد گپ مثبت آغاز کند!

در این میان بیت‌کوین که هفته گذشته را در یک تریدینگ رنج حوالی ۲۸۰۰۰ دلار سپری کرده بود، از نوسان‌های منفی قیمت مصون ماند! رمزارز شماره یک بازار اولین روز از هفته جدید را در قیمت ۲۷۹۱۷ دلار آغاز کرده و به نظر می‌رسد که هنوز توان کافی برای عبور از مقاومت ۲۸۰۰۰ دلار را ندارد.

ارز دیجیتال اتریوم نیز کار خود را در هفته جدید در نزدیکی‌های حمایت ۱۶۱۵ دلار آغاز کرده و در محدوده حساسی قرار گرفته است؛ چرا که اتمسفر منفی حاکم بر بازار می‌تواند این حمایت را به مقاومت تبدیل کرده و قیمت اتریوم را تا حوالی ۱۵۵۰ دلار کاهش دهد!

دامیننس تتر که از حمایت ۷.۵ درصد وارد یک روند افزایشی شده بود، به نظر می‌رسد که قرار است در این هفته هم همین روند را پیش بگیرد! افزایش سهم تتر از معاملات بازار نشانگر ورود سرمایه‌گذاران به معاملات فروش و نقد کردن دارایی است. بنابراین می‌تواند سیگنالی برای کاهش قیمت‌ها در روزهای آتی باشد.

به طور کلی شراط حاکم بر بازار نشان‌ از وجود یک بی تصمیمی میان معامله‌گران دارد؛ یکی از علت‌های این بی تصمیمی نیز آن است که تریدرها منتظر باز شدن بازار نیویورک و واکنش ایالات متحده به جنگ میان فلسطین و اسرائیل هستند!

در میان این رنج زدن‌های قیمتی در کل بازار، برخی رمزارزها توانستند در اولین روز هفته جدید کار خود را با نوسان‌های رو به بالا آغاز کنند؛ تن‌کوین (TON)، پکس گلد (PAXG) و میکر (MKR) از جمله این رمزارزها بودند. از سوی دیگر رمزارزهای گالا (GALA)، رندر توکن (RNDR) و تراست ولت توکن (TWT) در روز اول هفته با نوسان‌های رو به پایین آغاز به کار کردند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۷ مهر

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 17 مهر

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۷ مهر» به معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل نمودارهای قیمتی می‌پردازیم.

شاخص NFP ایالات متحده، مهم‌ترین رویداد اقتصادی در سطح کلان بود که جمعه گذشته منتشر شد. این شاخص دیتای مربوط به وضعیت مشاغل و استخدامی‌های جدید آمریکا در بخش‌های غیر کشاورزی  (Non-farm Payrolls) را در بردارد و به عنوان یک شاخص کلیدی در تحلیل عملکرد اقتصادی ایالات متحده به کار برده می‌شود.

زمانی که شاخص NFP عملکرد بهتری نسبت به پیش‌بینی‌ها و انتظارات کارشناسان دارد، نشان دهنده رشد اقتصادی این کشور بوده و در بازه‌های زمانی میان مدت می‌تواند تاثیرات مثبتی بر بازارهای مالی از جمله دارایی‌های پرریسک مثل بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها داشته باشد.

بر اساس آخرین گزارش‌هایی که توسط پلتفرم کریپتوکوانت منتشر شده، نهنگ‌های آمریکایی ارز دیجیتال در صرافی کوین‌بیس فشار خرید ایجاد کرده‌اند!

در این میان بنک آو امِریکا (Bank of America) گزارشی پیرامون عملکرد اوراق بهادار این کشور ارائه کرده که بر اساس آن بازار اوراق بهادار کوتاه مدت وارد ناحیه اشباع فروش شده‌ است.

فروش بیش از حد اوراق بهادار منجر به افزایش نوسانات در بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال می‌شود. علت نیز در آن است که با پایین آمدن قیمت این اوراق، سرمایه‌گذاران عموما ترجیح می‌دهند که دارایی‌های پرریسک خود را نقد کرده و به خرید اوراق بهادار بپردازند تا بتوانند بازدهی بالاتری از سرمایه‌گذاری خود دریافت کنند.

این اتفاق آخرین بار در سال ۲۰۲۱ افتاد که طی آن ابتدا قیمت بیت کوین به سقف جدید ۶۰۰۰۰ دلار رسید و سپس تا ۳۰۰۰۰ دلار کاهش یافت! در کنار این سیگنال‌های صعودی و نزولی، تهدیدهای مربوط به مسائل ژئوپلیتیک فسلطین و اسرائیل نیز بر بازار بیت‌کوین سایه افکنده‌ است.

از همین روی تصمیم گرفتیم تا در پنجاه و پنجمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، نمودار بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) را در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته مورد بررسی قرار دهیم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۱۷ مهر مراجعه کنید.

دو نکته مهم که در معاملات این هفته باید مورد توجه قرار دهید

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، شرایط عدم اطمینانی که به واسطه درگیری‌های فلسطین و اسرائیل در جهان به وجود آمده، منجر به ایجاد نوسان‌های گسترده در قیمت نفت خام، طلا و بازار سهام شده است.

اما علی رغم وجود ریسک‌های مربوط به جنگ، بیت‌کوین طی دو روز گذشته در محدوده ۲۸۰۰۰ دلار در یک محدوده رنج باقی مانده و به نظر می‌رسد که معامله‌گران منتظر واکنش نهایی بازار به اخبار جنگ هستند. از سوی دیگر تقویم اقتصادی نشان می‌دهد که در روز پنج شنبه همین هفته یعنی ۲۰ مهر می‌بایست منتظر آمار مربوط به شاخص CPI آمریکا باشیم.

از همین روی سومین و البته مهم‌ترین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۷ مهر» را به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها طی هفته جاری اختصاص می‌دهیم.

  • درگیری ژئوپلیتیک فلسطین و اسرائیل

برعکس طلا که به عنوان یک دارایی امن در جهان محسوب می‌شود، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در دسته دارایی پرریسک قرار می‌گیرند. در شرایط جنگ و درگیری بین کشورها، افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را از دارایی پرریسک خارج کرده و به سمت دارایی امنی همچون طلا پناهنده شوند!

ناامنی و عدم قطعیتی که در شرایط جنگ به وجود می‌آید، باعث می‌شود که دارایی‌های پرریسک مثل ارزهای دیجیتال در یک دوره بی ثباتی قرار گیرند. اما شرایط فعلی بازار نشان از این دارد که بیت‌کوین هنوز واکنش لازم به این اتفاقات را نشان نداده است!

اگر به واکنش قیمت بیت‌کوین به جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ دقت کنید، متوجه خواهید شد که این رمزارز طی یک کندل، کاهش ۸ درصدی را تجربه کرد! بنابراین بهتر است توجه خود را به اخبار مربوط به درگیری‌های فلسطین و اسرائیل معطوف کرده و معاملات خود را به شیوه بهینه‌تری مدیریت کنید.

  • انتشار شاخص CPI در روز پنج شنبه ۲۰ مهر

نرخ جدید شاخص بهای مصرف کننده در آمریکا پنج شنبه همین هفته یعنی ۲۰ مهر ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد. این شاخص که عموما آن را به عنوان شاخص CPI می‌شناسند، منعکس کننده وضعیت تورم در ایالات متحده بوده و سیگنال‌هایی از روند میان مدت بازارهای مالی ارائه می‌کند.

اگر با تحلیل فاندامنتال آشنا نیستید و قلق‌های ترید در زمان اخبار را نیز ندارید، بهتر است در زمان انتشار شاخص CPI معامله باز نداشته باشید و سرمایه خود را درگیر ریسک‌های نسنجیده نکنید!

به نظر شما واکنش نهایی بیت‌کوین به درگیری‌های ژئوپلیتیکی فلسطین و اسرائیل چه خواهد بود؟ آیا این بار هم سرمایه‌گذاران، این رمزارز را به عنوان دارایی پرریسک تلقی می‌کنند به سمت طلا پناهنده می‌شوند؟ یا اینکه قرار است ویژگی خاص بیت‌کوین یعنی غیر متمرکز بودن آن، نتیجه متفاوتی برای بازار کریپتو رقم بزند؟

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا