تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ ژانویه

در سیزدهمین سری از هفته نامه او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ ژانویه، بررسی دوره‌های گاوی و خرسی در تاریخچه کریپتو، پیشبینی حجم تراکنش‌های USDC در سال ۲۰۲۳، نکته معاملاتی هفته و آموزش هفته با ما همراه باشید.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ ژانویه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ ژانویه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 16 ژانویه

طبق روال هر هفته در تیم تولید محتوای صرافی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ ژانویه” را به معرفی واچ لیست هفتگی اختصاص می‌دهیم.

بازار ارز دیجیتال از ابتدای سال جدید میلادی عملکرد مثبت فوق‌العاده‌ای را از خود به‌جا گذاشت و همزمان با عبور بیت کوین از مقاومت ۲۱۰۰۰ دلاری، ارزش کل بازار رمزارزها در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۴ دی ۱۴۰۱) به ۹۹۵ میلیارد دلار رسید.

در حال حاضر مهم‌ترین چالشی که معامله‌گران با آن مواجه هستند این است که رشد ناگهانی اخیر در قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها یک الگوی جهش گربه مرده (Dead Cat Bounce) و فرصتی برای ورود به معاملات فروش و سیو سود معاملات خرید قبل است و یا یک روند صعودی جدید را در بازار شاهد خواهیم بود.

یکی از تحلیلگران مطرح بازار ارز دیجیتال معروف به il Capo Of Crypto که عموما بازار را در تایم فریم‌های بالا تحلیل می‌کند طی توییتی عنوان کرد که معتقد است این صعود و جهش قیمتی تنها یک تله گاوی در بازار است!

دسته دیگری از تحلیلگران تکنیکالیست که بازار را بر اساس تغییرات داده‌های قیمتی و اندیکاتورها آنالیز می‌کنند نیز معتقدند نمودار بیت‌کوین در حال تشکیل یک تقاطع طلایی (Golden Cross) بوده و می‌توان همچنان به ادامه صعود امیدوار بود و برای دریافت تاییدیه‌های لازم منتظر ماند.

در همین راستا در واچ لیست هفتگی ۲۶ دی ماه به تحلیل نمودار قیمتی رمزارزهای بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC) و فانتوم (FTM) پرداخته‌ایم. برای مشاهده توضیحات تحلیل می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

واچ لیست هفتگی ۲۶ دی | او ام پی فینکس

عملکرد ۵ رمزارز برتر بازار در دو هفته گذشته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 16 ژانویه -03

در دومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ ژانویه” عملکرد ۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی را طی دو هفته گذشته مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پیش-بینی-بازار-ارزهای-دیجیتال-در-هفته-آینده---16-ژانویه--06
  • بیت کوین (BTC)
    بیت کوین (BTC) به عنوان پیشرو بازار رمزارزها با افزایش ۳۰ درصدی توانست سطح مهم ۲۰۰۰۰ دلار را با موفقیت پشت سر بگذارد. اما به نظر می‌رسد که رالی صعودی آن با رسیدن قیمت به ۲۱۵۰۰ دلار موقتا متوقف شده است!
    سطح ۲۰۰۰۰ دلار قیمتی است که به لحاظ روانشناسی اهمیتی زیاد در بازار دارد و شکسته شدن آن می‌تواند جهت‌گیری‌ها متعددی در ذهن معامله‌گران ایجاد کند. اگر قیمت بیت‌کوین به عنوان رهبر بازار بتواند بالای این سطح تثبیت شود و مقاومت ۲۱۵۰۰ را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد، می‌توانیم همچنان به ادامه روند صعودی در کل بازار رمزارزها امیدوار باشیم.

    اما فراموش نکنید که شما به عنوان یک معامله‌گر در وحله اول می‌بایست اصل سرمایه و سود حاصل از معاملات خود را به موقع و در زمان صحیح سیو کنید تا بتوانید در یک بازه زمانی بلند مدت در بازار ماندگار باشید.

ورود به صفحه معاملات بیت کوین (BTC)

پیش-بینی-بازار-ارزهای-دیجیتال-در-هفته-آینده---16-ژانویه--07
  • اتریوم (ETH)

    همزمان با جهش قیمتی بیت کوین، اتریوم (ETH) نیز با رشد ۳۶ درصدی توانست در مدت تنها دو هفته خود را از حمایت ۱۳۰۰ دلار به مقاومت ۱۶۰۰ دلار برساند! همزمان با رسیدن قیمت به ۱۶۰۰ دلار اما شاهد توقف نسبی رالی صعودی در اتریوم هستیم و به نظر می‌رسد که قیمت هنوز توان کافی برای عبور از این سطح را ندارد.

    در صورت تداوم رشد و افزایش حجم‌ خرید در بازار اما روند صعودی اتریوم نیز ادامه خواهد داشت و می‌توان هدف ۱۷۰۰ دلار را برای آن در نظر گرفت. اما اگر قیمت نتواند بالای ۱۶۰۰ دلار تثبیت شود، قیمت اتریوم احتمالا وارد یک روند کاهشی به مقصد حمایت ۱۳۰۰ دلار خواهد شد.

ورود به صفحه معاملات اتریوم (ETH)

پیش-بینی-بازار-ارزهای-دیجیتال-در-هفته-آینده---16-ژانویه--08
  • بایننس کوین (BNB)

    همزمان با رشد قیمت بیت‌کوین و دقیقا برابر با رشد قیمت بیت‌کوین، ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) نیز افزایشی ۳۰ درصدی تا سطح ۳۰۰ دلار را تجربه کرد. با آغاز هفته معاملاتی در روز دو شنبه اما به نظر می‌رسد که رالی صعودی در بایننس کوین نیز با رسیدن به مقاومت ۳۰۰ دلاری، موقتا متوقف شده‌ و ادامه یافتن این صعود مشروط به شکست معتبر این مقاومت است. در چنین شرایطی می‌توان قیمت ۳۴۰ دلار را به عنوان اولین هدف برای ادامه این صعود در نظر گرفت.

ورود به صفحه معاملات بایننس کوین (BNB)

پیش-بینی-بازار-ارزهای-دیجیتال-در-هفته-آینده---16-ژانویه--09
  • ریپل (XRP)

    ارز دیجیتال ریپل نیز به عنوان یکی از برترین بلاک‌چین‌ها و همچنین رمزارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی توانست علی رغم وجود مسائل مربوط به جلسات دادگاه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، با رشد بازار همگام شود و جهش قیمتی ۱۹ درصدی را تجربه کند و به ۰.۴ دلار برسد.

    همانطور که در نمودار مشخص است به نظر می‌رسد که قیمت ریپل در شرایط فعلی بازار امکان شکست و عبور از این مقاومت را نداشته و در حال تجربه کردن اصلاحات قیمتی است. اولین حمایت مهم در مسیر این اصلاح قیمتی سطح ۰.۳۷ دلار بوده و در صورت شکست این حمایت، احتمال ادامه اصلاح قیمتی تا کف تریدینگ رنج یعنی ۰.۳۳ دلار وجود دارد.

ورود به صفحه معاملات ریپل (XRP)

پیش-بینی-بازار-ارزهای-دیجیتال-در-هفته-آینده---16-ژانویه--10
  • کاردانو (ADA)

در جهش قیمتی اخیر، ارز دیجیتال ADA یکی از برترین و معتبرترین رمزارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی بود که نسبت به بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها جهش قیمتی جذاب‌تری را نصیب هولدرهای خود کرد. کاردانو یکی از انواع دارایی‌های رمزارزی است که قیمت آن در یک بازه زمانی طولانی مدت تحت فشار نسبتا بالایی قرار داشت و به نوعی هولدرهای خود را خسته کرده بود!

با آغاز سال جدید میلادی اما همزمان با جهش قیمتی در بیت کوین و آلت‌کوین‌ها، ارز دیجیتال ADA نیز با رشد ۵۴ درصدی به مقاومت ۰.۳۵ دلار رسید و معامله‌گران را شگفت زده کرد. اگر قیمت بتواند از مقاومت ۰.۳۵ دلاری با موفقیت عبور کند، می‌توان سطح ۰.۴۴ دلار را به عنوان اولین هدف ادامه رشد کاردانو (ADA) در نظر گرفت.

: ورود به صفحه معاملات کاردانو (ADA)

مقایسه بازارهای خرسی و گاوی در تاریخچه قیمت

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 16 ژانویه -04

سومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ ژانویه” اما به مقایسه‌ای جالب میان دوره‌های پیشین که بازار در روندهای خرسی و گاوی قرار گرفته‌است اختصاص دارد. طبق گزارشی که وبسایت خبری کوینتلگراف از سوی یکی از تحلیل‌گران مستقل در بازار به‌ نام هورن‌هِیرز منتشر کرده، آخرین بازار خرسی درکریپتوکارنسی طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بود که به مدت ۳۶۴ روز به طول انجامید و حالا از سال ۲۰۲۱ تا کف فعلی بازار نیز ۳۶۴ روز گذشته است!

تشابه جالب دیگر این جاست که دوه زمانی بازار گاوی در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و همچنین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ هر دو برابر با ۱۰۶۴ روز بوده است! اگر به این تاریخچه از داده‌های زمانی قیمت اکتفا کنیم و فرض قطعی را بر این بگذاریم که تاریخ دوباره تکرار خواهد شد، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال از حالا تا ۱۰۰۰ روز دیگر در یک روند صعودی به سمت ثبت سقف جدیدی قیمتی قرار خواهند داشت!

رشد ۵ برابری USDC نسبت به تتر

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 16 ژانویه -05

چهارمین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ ژانویه” به تحلیل و پیشبینی جایگاه استیبل کوین USDC اختصاص یافته است.

پس از بحران ورشکستگی و سقوط صرافی FTX، حجم تراکنش‌های استیبل کوین USDC که صرافی کوین بیس پشتوانه آن است، به میزان ۴ تا ۵ برابر نسبت به رقیب خود یعنی تتر (USDT) افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که همچنان ارزش بازار تتر به میزان ۲۳ میلیارد دلار از ارزش بازار USDC بیشتر است. بر اساس داده‌های وبسایت آماری – تحلیلی گلسنود اما حجم نقل و انتقالات روزانه استیل‌ کوین USDC، نسبت به تتر ۱۲.۵ میلیارد دلار بیش‌تر بوده است.

Bitwise، یکی از کمپانی‌های مطرحی که در حوزه سرمایه‌گذاری کریپتو فعالیت می‌کند، پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۲۳ رمزارز USDC با پیشی گرفتن از تتر(USDT) به برترین استیبل‌کوین بازار تبدیل خواهد شد!

انواع سفارش خرید و فروش ارز دیجیتال

نکته معاملاتی و آموزش هفته

در آخرین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۶ ژانویه” نیز به ارائه یک نکته معاملاتی و البته اصل اساسی در بازارهای مالی می‌پردازیم:

حدضرر، جلیقه نجات معامله است؛ بدون آن معامله را آغاز نکنید وگرنه با کوسه‌ها شنا خواهید کرد!

عبارت “حد ضرر” ممکن است تداعی کننده نوعی حس منفی در معامله‌گران باشد اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شما با تعیین حد ضرر در واقع از سرمایه خود در برابر تغییرات غیرقابل پیش بینی بازار و ضررهای سنگین‌تر محافظت می‌کنید. بنابراین “حد ضرر” در واقع نوعی “حد محافظ” برای سرمایه شماست!

در صرافی او ام پی فینکس شما می‌توانید با سفارش‌گذاری به روش‌های استاپ لیمیت و استاپ مارکت، برای معاملات اسپات خود حد ضرر قرار دهید و از این طریق از سرمایه خود در برابر تغییرات ناگهانی بازار خصوصا زمانی که آنلاین نیستید و در حساب کاربری خود حضور ندارید، محافظت کنید.

برای آشنایی با انواع سفارش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال و نحوه قرار دادن حد ضرر برای معاملات ارز دیجیتال در او ام پی فینکس می‌توانید از مطالب زیر استفاده کنید.

آشنایی با سفارش‌های استاپ لیمیت و استاپ مارکت

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا