تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱ آبان

در چهل و هشتمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱ آبان، بررسی وضعیت کلی بازار کریپتو در روز آغازین هفته معاملاتی جدید، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها در هفته پیش‌رو، نکته معاملاتی هفته و جدیدترین رویدادهای صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱ آبان

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۱ آبان

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 1 آبان
خلاصه وضعیت بازار در روز دوشنبه 1 آبان

به رسم همیشه در هفته نامه‌های او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱ آبان» را به بررسی وضعیت کلی بازار کریپتو در اولین روز از هفته معاملاتی جدید یعنی دوشنبه ۱ آبان اختصاص می‌دهیم.

کندل‌های صعودی متوالی در نمودار بیت‌کوین طی هفته گذشته، تب و تاب تازه‌ای در بازار به وجود آورده و همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به محدوده مقاومتی ۳۰,۰۰۰ دلار، اکثر آلت‌کوین‌‌‌ها نیز در نزدیکی مقاومت‌های خود قرار گرفته‌اند. در حال حاضر انتظار می‌رود قیمت‌ها برای مدت کوتاهی در این محدوده‌های مقاومتی به رنج زدن ادامه دهند تا خریداران و فروشندگان در برابر مقاومت‌های فعلی به زور آزمایی بپردازند و یک گروه بر دیگری پیروز شود! افزایش قیمت بیت‌کوین، دامیننس این رمزارز را نیز به مقدار قابل توجهی افزایش داده و به محدوده ۵۲ درصد رسانده است.

ارز دیجیتال اتریوم نیز به عنوان دومین دارایی برتر بازار با تبعیت کامل از بیت‌کوین، طی ۴ روز گذشته عملکرد مثبتی ثبت کرد و توانست با عبور از مقاومت ۱۵۵۰ دلار به حوالی ۱۶۸۰ دلار برسد! دامیننس اتریوم نیز از محدوده حمایتی ۱۷.۵ درصد در یک روند رو به بالا قرار گرفته و در حال افزایش است.

دامیننس تتر نیز به روند کاهشی که از محدوده مقاومتی ۸ درصد در پیش گرفته بود، ادامه داد و حالا به حمایت ۷.۵ درصد رسیده است! در واقع کندل‌های سبزی که در نمودارهای قیمت ارزهای دیجیتال ثبت شده است، به نوعی در کندل‌های نزولی متوالی نمودار دامیننس تتر ریشه دارد!

در این میان رمزارزهای آوه (AAVE)، چین‌لینک (LINK) و کوانت (QNT) توانستند در اولین روز معاملاتی از هفته جدید بهترین عملکرد را ثبت کنند و به تاپ گینرهای بازار تبدیل شوند. از سوی دیگر رمزارزهای سولانا (SOL)، فرکس شیر (FXS) و پولکادات (DOT) با اتمسفر مثبت حاکم بر بازار همراه نشدند و هفته معاملاتی جدید را با نوسان‌های منفی آغاز کردند.

شرایط حاکم بر روند قیمت‌ها و همچنین احساسات معامله‌گران نشان می‌دهد که یک اتمسفر مثبت بر بازار حاکم شده اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست که روند صعودی فعلی در نمودار بیت‌کوین تا به این لحظه توانسته این رمزارز را به سقف تریدینگ رنج ۷ ماهه‌ی خود در مقاومت ۳۰,۰۰۰ دلار برساند و اگر قرار به ادامه‌ی این صعود باشد، بیت‌کوین باید بتواند بالای محدوده مقاومت ۳۱,۵۰۰-۳۰,۰۰۰ دلار تثبیت شود!

بنابراین مقاومت فعلی در نمودار بیت‌کوین احتمالا محلی برای استراحت چند روزه قیمت خواهد بود تا معامله‌گران تصمیم نهایی خود را پیرامون واکنش به مقاومت سرسخت ۳۰,۰۰۰ دلاری بگیرند!

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱ آبان

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 1 آبان

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱ آبان» به معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل تکنیکال رمزارزها اختصاص دارد. در شرایط فعلی بازار اصلی‌ترین چالش معامله‌گران این است که آیا بیت‌کوین پس از رشد ۱۰ درصدی طی تنها ۵ روز می‌تواند باز هم به این روند صعودی دهد و مقاومت روانی ۳۰,۰۰۰ دلار را پشت‌سر بگذارد؟

استاک‌مانی لیزاردز (Stockmoney Lizards) یکی از تیم‌های تحلیلگر مطرح در بازار ارز دیجیتال است که در آخرین تحلیل خود از روند آتی بیت‌کوین از شکست مقاومت ۳۰,۰۰۰ دلاری و وقوع یک رالی صعودی صحبت می‌کند! استاک‌مانی لیزاردز از تایید ETFهای بیت‌کوین و هاوینگ بعدی بیت‌کوین در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) به عنوان دو عامل محرک قدرتمند برای شروع یک بازار گاوی جدید یاد می‌کند!

همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره شد، رشد اخیر بیت‌کوین به بازار آلت‌کوین‌ها نیز سرایت کرده و قیمت برخی از آن‌ها را از سطوح مقاومتی‌شان نیز عبور داده است. چنین شرایطی نشان از ایجاد یک ذهنیت مثبت در معامله‌گران دارد و می‌تواند منجر به ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار نیز بشود.

در پنجاه و هفتمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس تحلیل قیمت بیت‌کوین (BTC) و آلت‌کوین‌های سولانا (SOL)، چین‌لینک (LINK) و آوه (AAVE) را برای شما قرار داده‌ایم و موقعیت‌های معاملاتی هر یک را در تایم فریم‌های چهار ساعته و روزانه بررسی کرده‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۱ آبان مراجعه کنید.

شاخص RSI بیت‌کوین ادامه رالی صعودی را تایید نمی‌کند!

شاخص RSI بیت‌کوین ادامه رالی صعودی را تایید نمی‌کند!

در سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱ آبان» مهم‌ترین عاملی که می‌بایست در هفته جاری برای تصمیم‌گیری پیرامون معاملات خود به آن توجه کنید، بررسی می‌کنیم.

شکست مقاومت ۳۱,۰۰۰ دلاری در بیت‌کوین آن قدر هم که به نظر می‌آید، ساده نیست؛ چرا که شاخص RSI در نمودار قیمت این رمزارز به محدوده اشباع خرید رسیده و نشان از سیو سود HFTها دارد و این موضوع مهم‌ترین عاملی است که در معاملات این هفته باید به آن توجه داشته باشید.

همانطور که احتمالا می‌دانید در بازارهای مالی جهانی همچون بازار ارز دیجیتال، معامله‌گران خرد نمی‌توانند با ورود یا خروج از معامله بر روی قیمت یک دارایی تاثیر بگذارند، بلکه این نهنگ‌ها هستند که با حجم معاملات بالا منجر به پامپ یا دامپ در قیمت‌ها می‌شوند.

رشد قیمتی اخیر در نمودار بیت‌کوین نیز یکی از مواردی است که ورود نهنگ‌ها به بازار را نشان می‌دهد. با رسیدن قیمت به مقاومت ۳۰,۰۰۰ دلاری، یکی از سناریوهای محتمل این است که نهنگ‌ها تصمیم به سیو سود بگیرند و از معاملات خرید قبلی خودخارج شوند. این موضوع می‌تواند فشار فروش قابل توجهی در بازار ایجاد کرده و قیمت را به سمت محدوده‌های حمایتی خود در کف تریدینگ رنج هدایت کند.


اما در میان شنا کردن‌های نهنگ‌های بازار، وظیفه‌ی ما چیست؟ اینکه تمام توان خود را بگیریم تا با سوار شدن بر بال نهنگ‌ها، معاملات خود را به سبک و سیاق آن‌ها به سرانجام برسانیم. بنابراین بهتر است در شرایط فعلی قیمت، منتظر تاییدیه‌هایی برای برگشت قیمت از مقاومت و یا شکست این سطح باشیم و پس از آن هم جهت با پول هوشمند، ورود به معاملات جدید را انجام دهیم.

جدیدترین‌ها در او ام پی فینکس

در چهارمین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱ آبان» نوبت به آن رسیده تا جدیدترین رویدادهای پلتفرم معاملاتی او ام پی فینکس را مرور کنیم.

CYBER و SYN تازه‌واردهای بازار او ام پی فینکس

سیناپس و سایبرکانکت جدیدترین رمزارزهای اضافه شده به او ام پی فینکس

صرافی او ام پی فینکس به تازگی رمزارزهای سایبرکانکت با نماد CYBER و سیناپس با نماد SYN را به لیست ارزهای خود اضافه کرده و از همین حالا می‌توانید این دو رمزارز را به همراه ۱۰۳ ارز دیجیتال دیگر در وبسایت و اپلیکیشن او ام پی فینکس بر پایه تومان و تتر معامله کنید.

سایبر کانکت (CyberConnect) یک اکوسیستم و شبکه اجتماعی وب ۳ یا به بیان دیگر یک فریم‌وُرک (Framework) جهت ساخت شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز است که رمزارز CYBER توکن بومی آن می‌باشد. این ارز دیجیتال در در آگوست ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) به بازار کریپتو معرفی شد و هم اکنون بر روی بلاک‌چین اتریوم با استاندارد ERC-20 و بر روی شبکه بایننس اسمارت چین با استاندارد BEP20 قابل انتقال است. برای مطالعه توضیحات بیشتر پیرامون این پروژه رمزارزی می‌توانید به مطلب ارز سایبر کانکت مراجعه کنید.

ارز دیجیتال سیناپس با نماد SYN توکن بومی پروتکل زنجیره‌ای Synapse است که امکان ارتباط امن و یکپارچه را بین بلاک‌چین‌های مختلف برقرار می‌کند. رمزارز سیناپس برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ با قیمت پایه یک دلار به بازار کریپتوکارنسی معرفی شد و در حال حاضر تیم توسعه دهنده آن در کشور سنگاپور مستقر است. برای مشاهده توضیحات بیشتر پیرامون این رمزارز تازه وارد به او ام پی فینکس می‌توانید به مطلب ارز سیناپس مراجعه کنید.

برگشت پول‌هایتان را تماشا کنید!

کمپین برگشت نقدی در صرافی او ام پی فینکس

کمپین برگشت نقدی در او ام پی فینکس همچنان دارد …


این جشنواره کریپتویی فرصتی را فراهم کرده تا شما بتوانید از طریق واریز رمزارز، معامله و یا هر دوی آن‌ها کش بک دریافت کنید و با رفتن به سیاره‌های جدید، مقدار کش بک دریافتی‌تان را به طور تصاعدی افزایش دهید!

این کهکشان از سیاره‌های عطارد، مریخ، اورانوس، زحل، مشتری و خورشید تشکیل شده که هر یک شرایط خاص خود را دارند و مشمول مقادیر مشخصی کش بک می‌شوند. با حرکت از عطارد به سمت خورشید می‌توانید روزانه بین  ۵,۰۰۰ تومان تا ۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان برگشت نقدی داشته باشید! اما این همه‌ی این ماجرا نیست…

اگر موفق شوید از طریق واریز رمزارز یا معامله از سیاره‌ی اورانوس عبور کنید، علاوه‌بر اینکه مبلغ کش بک بالاتری دریافت می‌کنید به باشگاه VIP او ام پی فینکس نیز دعوت خواهید شد و از امتیازهایی ویژه‌ای همچون کاهش کارمزد معاملات، پشتیبانی ویژه، افزایش سقف برداشت و … نیز برخوردار می‌شوید!

نکته معاملاتی هفته – ۱ آبان

نکته معاملاتی 1 آبان

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱ آبان» را با ارائه یک نکات معاملاتی کاربردی و مهم به پایان می‌رسانیم.

«در بازار یا می‌توانی بهانه بیاوری یا پول در بیاوری… اما نمی‌توانی هر دو را با هم داشته باشی!»

روانشناسی ذهن، مهارت تحلیل و مدیریت سرمایه ۳ عامل مهمی هستند که برآیند معاملات شما در یک بازه زمانی را مشخص می‌کنند و هر یک سهم ویژه‌ای در تعیین این برآیند دارند. سهم روانشناسی ذهن ۸۰ درصد، سهم مدیریت سرمایه ۱۵ درصد و سهم مهارت‌های تحلیل نیز ۵ درصد است!

نقش پررنگ مبحث روانشناسی ذهن در ترید تنها نشان‌دهنده‌ی یک مفهوم است: شما در بازار با خودتان مواجه می‌شوید!
اگر خیلی خلاصه و شفاف بخواهیم صحبت کنیم، شما تنها در صورتی می‌توانید از فعالیت در بازارهای مالی به سود واقعی و درآمد مستمر برسید که کاراکتر شخصیت شما «صبور» و «منظم» باشد. اگر این گونه نیست بهتر است ابتدا ویژگی‌های صبر و نظم را در خود تقویت کنید و بعد سراغ بازار مالی و ترید کردن بیایید!

فرامونش نکنید که ترید و معامله‌گری نیز همچون تمام کسب و کارهای دیگر در دنیا نیاز به مسئولیت‌پذیری و استمرار دارد. پس بهانه‌جویی و ایراد گرفتن از بازار و شرایط را کنار بگذارید، خودشناسی را شروع کنید و مسئولیت تقویت صبر و نظم در شخصیت خود را خودتان بر عهده بگیرید که اگر این کار را نکنید، بازار با لیکویید کردن دارایی‌تان این مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت!

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا