تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۹ تیر

در سی و چهارمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۹ تیر، بررسی وضعیت کلی مارکت کریپتو در اولین روز معاملاتی هفته، معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل تکنیکال رمزارزها، بررسی تقویم اقتصادی و مهم‌ترین رویدادهای هفته، تحلیل عوامل تاثیرگذار بر بازار کریپتو در هفته جاری و نکته معاملاتی در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۹ تیر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۱۹ تیر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته - 19 تیر
وضعیت بازار در روز اول هفته معاملاتی

مطابق با رسم همیشه اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۹ تیر» را به بررسی کلی بازار رمزارزها در اولین روز هفته معاملاتی جدید (دوشنبه ۱۹ تیر) اختصاص داده‌ایم.

بیت‌کوین علی رغم هفته اقتصادی نسبتا شلوغی که پشت‌سر گذاشت، باز هم نتوانست از محدوده تریدینگ رنج فعلی خارج شود و اولین روز از هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۳۰۱۶۰ دلار آغاز کرد. مقاومت ۳۱۰۰۰ دلار هنوز هم اصلی‌ترین مانع برای ادامه صعود قیمت این رمزارز است و با شکست قدرتمند این محدوده مقاومتی می‌توان اهداف ۳۲۵۰۰ دلار و ۳۷۰۰۰ دلار را در ادامه مسیر رشد قیمت بیت کوین در نظر گرفت. دامیننس بیت‌کوین نیز همچنان در محدوده ۵۱ درصد قرار داشته و این رمزارز بیشترین میزان تسلط را بر کل مارکت دارد.

دامیننس تتر با کاهش ۰.۱۷ درصدی نسبت به هفته گذشته همچنان در محدوده ۷ درصد باقی مانده و به صورت کلی شاخص‌های کلیدی مارکت در حال رنج زدن هستند. این موضوع نشان دهنده آن است که خریداران و فروشندگان به نسبت تقریبا برابری در مارکت توزیع شده‌اند و هیچ یک نسبت به دیگری برتری ندارند. تمامی این شاخص‌ها نماینده‌ی رنج بودن وضعیت بازار هستند.

از آن جایی که روند خنثی مدت زیادی است که بر بازار حاکم شده، امکان پیش‌بینی دقیق این موضوع که درجا زدن‌های قیمت در نهایت به کدام سمت شکسته می‌شود وجود ندارد. بنابراین بهتر است در وضعیت فعلی بازار منتظر بمانید و پس از گرفتن تاییدیه برای جهت بعدی حرکت قیمت، برای معاملات جدید تصمیم‌گیری کنید.

مطابق با داده‌های پلتفرم تحلیلی Coinglass، حدودا ۳۳ درصد معامله‌گران یک روند نزولی (Bearish) در ادامه مسیر بیت‌کوین متصور هستند. از سوی دیگر مطابق با نظر ۲۱ درصد از کاربران، بیت‌کوین در آستانه یک روند نزولی شدید (Very Bearish) قرار دارد.

۲۰ درصد از معامله‌گران بیت‌کوین بر این باورند که روند خنثی در نمودار بیت‌کوین در هفته جاری نیز ادامه می‌یابد. از سوی دیگر ۱۶ درصد معامله‌گران یک روند صعودی (Bullish) برای بیت‌کوین پیشبینی کرده‌ و ۱۰ درصد افراد نیز بر این باورند که یک روند صعودی قوی (Very Bullish) در انتظار این رمزارز است. همانطور که از اعداد فوق قابل برداشت است، بیشتر معامله‌گران در وقوع یک اصلاح قیمتی در بازار اتفاق نظر دارند.

تغییرات قیمت آلت‌کوین‌ها در اولین روز هفته معاملاتی جدید نیز به نوعی بر این موضوع مهر تایید می‌زند چرا که تاپ لوزرهای بازار درصد تغییرات بیشتری نسبت به تاپ گینرها به خود دیده‌اند. میم‌کوین پپه (PEPE) با کاهش ۶.۸۴ درصدی، فانتوم (FTM) با کاهش ۵.۰۹ درصدی و آوالانچ (AVAX) با کاهش ۴.۱۸ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین کاهش قیمت‌ها را در اولین روز هفته معاملاتی به خود اختصاص دادند.

در این میان رمزارزهای کرودائو (CRV) با رشد ۱.۸۸ درصدی، میکر (MKR) با رشد ۱.۴۶ درصدی و پکلس گلد (PAXG) با رشد ۰.۲۴ درصدی توانستند هفته معاملاتی جدید را با نوسان‌های قیمتی مثبت آغاز کنند.

واچ لیست هفتگی و پپیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۹ تیر

واچ لیست هفتگی و پپیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 19 تیر

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۹ تیر» با تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال و معرفی واچ لیست هفتگی با شما همراه هستیم. به گزارش واحد ترید صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ۳ شاخص مهم بازار سهام آمریکا در هفته معاملاتی پیشین با کاهش عملکرد مواجه شدند. نمادهای معاملاتی اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) و نزدک (Nasdaq) به عنوان نمایندگان بورس آمریکا به‌ترتیب با ۱.۱۶ درصد و ۰.۹۲ درصد کاهش همراه بودند. در این میان سردرمدار بازارا کریپتو نیز عملکرد چندان متفاوتی نداشت و هفته معاملاتی خود را با کاهش ۱.۵ درصدی به پایان رساند.

یکی دیگر از عواملی که به‌طور جزئی بر بازار ارزهای دیجیتال اثر منفی گذاشت، اظهارات نیکولاس پانیگیراوغلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، مدیرعامل بانک جی پی مورگان (JP Morgan)، در رابطه با ETF بیت‌کوین بود. او نسبت به این موضوع واکنش مثبتی نشان نداد و اظهار کرد چنین محصولی، با استقبالی گسترده‌ در سطح جهان رو به رو نخواهد شد و نمی‌تواند منجر به تزریق سرمایه قابل توجهی به بازار کریپتوکارنسی شود.

علت نیز در این است که سرمایه‌گذاران در حوزه کشورهای اروپایی و کانادا به استفاده از صندوق معامله‌گری اسپات بیت کوین چندان علاقه‌ای ندارند و این احتمال وجود دارد که آمریکا نیز شرایطی مشابه داشته باشد.

در حال حاضر سوال اصلی اکثر معامله‌گران این است که آیا خریداران بیت‌کوین می‌توانند این درجازدن‌های قیمت را به سمت بالا بشکنند و مقاومت ۳۱۰۰۰ دلار را از پیش‌روی خود بردارند یا نه؟ اگر چارت قیمتی بیت‌کوین در این مقطع زمانی عملکرد مثبتی از خود به جا بگذارد، موقعیت‌های خرید بسیار جذابی در بازار برخی آلت‌کوین‌ها به وجود خواهد آمد.

در چهل و سومین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، نمودار بیت‌کوین (BTC)، سولانا (SOL)، آوالانچ (AVAX) و ایاس (EOS) را در تایم فریم‌های روزانه و ۴ ساعته مورد بررسی قرار داده‌ایم. تحلیل‌ها را با دقت مطالعه کرده و سعی کنید متناسب با سیستم مدیریت سرمایه شخصی خود، بهترین نقاط ورود و خروج از معاملات را پیدا کنید. برای مشاهده کامل توضیحات تحلیل‌ها نیز کافیست به مطلب واچ لیست هفتگی ۱۹ تیر مراجعه نمایید.

تقویم اقتصادی و بررسی سه عامل مهم در معاملات هفته

تقویم اقتصادی و بررسی سه عامل مهم در معاملات هفته

در سومین و البته مهم‌ترین بخش از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۹ تیر» به بررسی تقویم اقتصادی هفته و مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر معاملات ارزهای دیجیتال در هفته جاری می‌پردازیم.

۱- کندل هفتگی بیت‌کوین

اگر به نمودار بیت‌کوین در تایم فریم هفتگی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که از ابتدای سال ۲۰۲۳ نمودار هفتگی بیت‌کوین در یک روند صعودی در حال تشکیل سقف و کف‌های بالاتر بوده است. اما این بار کندل هفتگی بیت‌کوین در قیمت ۳۰۱۶۰ دلار بسته شد وبا تشکیل یک سقف برابر و نه بالاتر، این الگو را ادامه نداد.

در چنین شرایطی اغلب تحلیلگرها پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی بیت‌کوین در حال ضعیف شدن است و این رمزارز برای ادامه رشد، به یک اصلاح قیمتی نیاز دارد تا بتواند با توان بیشتری مقاومت ۳۱۰۰۰ دلار را پشت‌سر بگذارد و یک سقف بالاتر ایجاد کند.

۲- شاخص بهای مصرف کننده (CPI)

شاخص بهای مصرف کننده (Consumer Price Index) که با نماد CPI شناخته می‌شود، یکی از معیارهای سنجش و اندازه‌گیری تورم در اقتصاد ایالات متحده‌است. نرخ خالص ماهانه این شاخص روز چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام می‌شود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که نرخ جدید شاخص با کاهش در مقدار مواجه خواهد بود. این موضوع احتمال کاهش سخت‌گیری‌های فدرال رزرو در کنترل تورم از طریق بالا بردن نرخ بهره را تقویت می‌کند و می‌تواند به عنوان یک سیگنال مثبت در تحلیل بازار محسوب گردد.

۳- افزایش هش ریت و سختی استخراج بیت‌کوین

با افزایش ماینرهای مشارکت‌کننده در فرایند استخراج بیت‌کوین، سختی استخراج این رمزارز هم به طور پیوسته در حال افزایش بوده و سقف جدیدی را ثبت کرده‌است. یک ضرب المثل معروف در بازار کریپتو وجود دارد که می‌گوید «قیمت از هش‌ریت پیروی می‌کند». به بیان دیگر با افزایش نرخ هش و سخت‌تر شدن فرایند ماینینگ بیت کوین، این رمزارز روز به روز ارزشمندتر شده و آینده بسیار روشنی در انتظار آن است.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

مطابق با رسم همیشه، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۹ تیر» را با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی پیرامون مدیریت ریسک به پایان می‌رسانیم. همیشه یادتان باشد که:

ریسک مانند آتش است؛ اگر کنترل شود به شما کمک می‌کند. اگر کنترل نشده باشد پیش می‌رود و شما را نابود می‌کند.

یک مفهوم جا افتاده در ذهن عوام در جامعه این است که هر چه قدر در کسب و کارت ریسک‌پذیرتر باشی، بازدهی و سود بیشتری نیز کسب خواهی کرد. این عبارت مفهوم غلطی را به همراه ندارد اما در وهله اول می‌بایست معنای دقیق ریسک‌پذیری را بدانید و آن را با عبارت «قمار کردن» در یک ردیف معنایی قرار ندهید!

بازارهای مالی به ذات با ریسک عجین شده‌اند. پس اگر کاراکتر شخصیتی ریسک‌گریزی دارید، بهتر است کلا وارد این حوزه کاری نشوید. اما اگر ریسک‌پذیر هستید و در کنار این ویژگی، به آموزش دیدن مداوم نیز علاقمند هستید، بازارهای مالی می‌توانند بهترین حیطه کاری برای شما باشند.

بازارهای مالی از جریان نوسان‌های قیمت به وجود می‌آیند. به واسطه فعالیت در بازارهای مالی دارایی‌های شما نیز در معرض این تغییرات قیمتی قرار می‌گیرند و نوعی ریسک اجتناب ناپذیر به سرمایه شما تحمیل می‌شود. درست است که ریسک در بازار گریز ناپذیر است اما شما به عنوان یک انسان با ذهن آگاه، خودتان انتخاب می‌کنید که چه مقدار ریسک متحمل شوید.

نکته اول

برای اینکه بتوانید ریسک خود را در سطحی معقول نگه دارید، می‌بایست نقطه ورود بهینه‌ای داشته باشید؛ یعنی باید با نسبت ریسک به ریوارد مناسبی معامله کنید. اگر با دیدن شواهد موجود در بازار احساس کردید که برای ورود به یک معامله دیر شده، نگذارید احساس ترس از دست دادن سود بر شما غلبه شود و اصراری برای ورود به معامله‌ای که ریسک به ریوارد مناسبی ندارد، نداشته باشید!

اما علت چیست؟ اگر ریسک به ریوارد مناسبی نداشته باشید، حد ضرر شما نسبت به حد سودتان مقدار بیشتری خواهد داشت و شما تحت هیچ شرایطی نباید در برابر یک سود کوچک، ضرری بزرگ متحمل شوید.

نکته دوم

اصول مدیریت سرمایه را زیر پا نگذارید و در هیچ معامله‌ای به هوای کسب سود بیشتر، حجم غیر معقولی از سرمایه خود را درگیر نکنید. ابتدا بهتر است با فعالیت در حساب‌های دمو شخصیت معامله‌گری خود را بشناسید و سپس در بازار واقعی متناسب با آستانه تحمل ضرر خود رفتا کنید. منظور از آستانه تحمل ضرر این است که اگر مقدار ضرر معامله شما به حد مشخصی برسد، درگیر خشم، ترس و اضطراب می‌شوید و کنترل تصمیمات معاملاتی را از دست می‌دهید.

مثلا اگر آستانه تحمل ضرر برای شما ۲۰ دلار به ازای هر معامله است:

۱- معامله‌ای را انتخاب کنید که حد ضرر آن بیشتر از ۲۰ دلار نباشد.

۲- حجم معامله را به نحوی انتخاب کنید که در صورت فعال شدن استاپ لاس، ضرر نهایی معامله از ۲۰ دلار بیشتر نشود.

مطمئن باشید که اگر ضرر یک معامله از آستانه تحمل ضرر شما بیشتر شود، در صدد جبران آن در معاملات بعدی برمی‌خیزید و به دنبال انتقام از بازار خواهید بود! این همان ریسکی است که همچون آتش کنترل نشده همینطور پیش می‌رود و کل حساب شما را نابود می‌کند.

سلب مسئولیت در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 19 تیر

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا