تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ آذر

امروز دوشنبه ششم آذر است و با پنجاه و سومین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس همراه شما هستیم. بیت‌کوین طی هفته گذشته علی رغم این که یک سقف قیمتی جدید در محدوده ۳۸۴۱۴ دلار ثبت کرد، در تایم فریم هفتگی برای دومین بار کندل دوجی تشکیل داد که نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان هنوز تصمیم نهایی خود را برای واکنش به مقاومت ۳۸۰۰۰ دلاری نگرفته‌اند.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ آذر، معرفی واچ لیست هفتگی ۶ آذر، نکته معاملاتی هفته و تمدید جشنواره برگشت نقدی در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس موضوعاتی هستند که ادامه‌ی این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ آذر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۶ آذر

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 6 آذر
وضعیت کلی بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته - 6 آذر

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، در اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ آذر» وضعیت کلی بازار ارز دیجیتال را در شروع هفته معاملاتی جدید بررسی می‌کنیم.

در روز جمعه گذشته (۳ آذر) قیمت بیت کوین طی یک رشد ۳ درصدی از سطح ۳۷۲۹۴ دلار به ۳۸۴۱۴ دلار رسید و سقف جدیدی به ثبت رساند. اما این مومنتوم صعودی ادامه پیدا نکرد و کندل روز جمعه در نمودار بیت‌ کوین در سطح ۳۷۷۱۳ دلار بسته شد و این رمزارز باز هم نتوانست بالاتر از محدوده مقاومتی ۳۸۰۰۰ دلار تثبیت شود.

این موضوع نشان می‌دهد که در حال حاضر بازار بیت‌ کوین نقدینگی کافی برای عبور از مقاومت ۳۸۰۰۰ دلار نداشته و خریداران نیز تمایلی به خرید در محدوده‌های فعلی ندارند. بنابراین طی چند روز آتی می‌توان وزن بیشتری به سناریوهای اصلاح قیمتی داد.

بازار آلت‌کوین‌ها نیز تا حدودی تابع بیت کوین بود و اکثر آلت‌کوین‌ها هنوز موفق به عبور و تثبیت بالاتر از مقاومت‌های پیش‌روی خود نشده‌اند. ارز دیجیتال اتریوم به عنوان برترین آلت‌کوین بازار همچنان در حوالی ۲۰۰۰ دلار معامله شده و علی رغم رشدی که تا سطح ۲۱۳۳ دلار تجربه کرد، قدرت کافی برای تثبیت بالای این محدوده مقاومتی نداشت.

داده‌های پلتفرم کوین گلس (coinglass) نیز نشان می‌دهد که با شروع هفته جدید، معامله‌گران سناریوی ریزش قیمت‌ها را قوی‌تر از سناریو تداوم حرکت صعودی می‌بینند.

در این میان رمزارزهای ایپ‌کوین (APE)، سینیتیکس (SNX) و آوه (AAVE) در اولین روز از هفته معاملاتی با نوسان‌های منفی همراه شدند و از روند اصلاح قیمت در چارت بیت کوین پیروی کردند. از سوی دیگر رمزارزهای لونا کلاسیک (LUNC)، لونا (LUNA) و اکسی اینفینیتی (AXS) توانستند هفته جدید را با نوسان‌های رو به بالا آغاز کنند و رشد قیمتی قابل توجهی به ثبت برسانند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ آذر

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 آذر

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ آذر» نوبت به آن رسیده تا واچ لیست هفتگی و رمزارزهای مستعد رشد را مورد بررسی قرار دهیم.

همانطور که در ابتدای مطلب نیز توضیح دادیم، رمزارز برتر بازار توانست در روز جمعه ۳ آذر، از مقاومت ۳۸۰۰۰ دلاری عبور کند، اما تثبیت قیمت BTC بالای این سطح موفقیت آمیز نبود. این موضوع نشان از آن دارد که معامله‌گران نسبت به خرید بیت‌کوین در سطوح قیمتی بالاتر، تردید دارند.

در شرایط فعلی، روند حاکم بر بازار همچنان صعودی بوده و معامله‌گران با تبعیت از روند می‌بایست به دنبال معاملات هم جهت با روند باشند. از سوی دیگر لازم است در این اصلاح قیمتی، حواسمان به سیگنال‌های نزولی احتمالی نیز باشد و به موقع در معاملات خود سیو سود کنیم.

چارت قیمتی بیت‌کوین نشان می‌دهد که محدوده‌ی ۳۸۰۰۰ دلار مهم‌ترین سد راه ادامه روند صعودی بوده و تا زمانی که این محدوده مقاومتی با نقدینگی بالا شکسته نشود، نمی‌توانیم انتظار فعال شدن اهداف ۴۰۰۰۰ دلار و ۴۶۰۰۰ دلار را در نمودار BTC داشته باشیم.

در شرایط فعلی اصلی‌ترین چالش معامله‌گران این است که آیا مومنتوم صعودی در قیمت بیت‌کوین قدرت کافی برای عبور از مقاومت سرسخت ۳۸۰۰۰ دلاری را دارد یا باید منتظر وقوع یک دوره اصلاح قیمتی باشیم؟

در شصت و دومین سری از واچ لیست ارز دیجیتال در پلتفرم او ام پی فینکس، تحلیل نمودار بیت‌کوین (BTC)، کازماس (ATOM) و یونی سواپ (UNI) را در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته برای شما قرار داده‌ایم. به مطلب واچ لیست هفتگی ۶ آذر مراجعه کنید و پس از مطالعه کامل تحلیل‌ها، متناسب با استراتژی شخصی خود برای معاملات جدید تصمیم بگیرید.

نکاتی که در معاملات این هفته می‌بایست در نظر داشته باشید

بیت‌کوین پس از رسیدن به سقف ۱۸ ماهه خود در محدوده ۳۸۴۱۴ دلار، تا به این لحظه حدودا ۴ درصد اصلاح قیمتی تجربه کرده است. دومین کندل دوجی در نمودار هفتگی بیت‌کوین نشان از این دارد که در شرایط فعلی قدرت خریداران و فروشندگان با یکدیگر برابر بوده و هیچ یک از این دو گروه، قدرت کافی برای مشخص کردن مسیر بعدی بیت‌کوین را ندارند. بنابراین یکی از اصلی‌ترین نقاط ابهام مارکت در حال حاضر این است که آیا این روند اصلاحی همچنان ادامه داشته یا باید در ادامه‌ی این هفته منتظر بیت‌کوین ۴۰۰۰۰ دلاری باشیم؟

در سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ آذر» تقویم اقتصادی هفته را مرور کرده و مواردی را که می‌توانند بر روند پیش‌روی قیمت تاثیر بگذارند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • سخنرانی رئیس فدرال رزرو در روز جمعه

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، در روز جمعه همین هفته ۱ دسامبر (۱۰ آذر) ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران سخنرانی می‌کند. یکی از نتایج قطعی سخنرانی پاول، انتقال نقدینگی بین بازارهای مالی (ارز دیجیتال، فارکس، سهام) بوده و منجر به ایجاد نوسان‌های قابل توجهی در قیمت‌ها خواهد شد.

ورود یا خروج نقدینگی از یک بازار نیز به طور حتم بر دامنه نوسان قیمت‌ها در آن بازار تاثیر می‌گذارد که بازار ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین این احتمال وجود دارد که سخنرانی جروم پاول نوعی چراغ راهنما برای جهت‌دهی به تصمیم نهایی معامله‌گران نسبت به مقاومت ۳۸۰۰۰ دلاری در بیت‌کوین باشد.

  • انتشار شاخص PCE در روز پنج شنبه

شاخص PCE که مخفف عبارت Personal Consumption Expenditures بوده و از آن به عنوان «شاخص هزینه‌های مصرف شخصی» نیز یاد می‌شود، در روز پنج شنبه سی‌ام نوامبر (۹ آذر) ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد. این شاخص در دسته داده‌های تورمی قرار گرفته که از سوی فدرال رزرو آمریکا اندازه‌گیری و اعلام می‌شود.

انتشار داده‌های تورمی از این حیث اهمیت دارد که می‌تواند بر انتظارات معامله‌گران از اقدامات آینده‌ی فدرال رزرو تاثیر بگذارد. برای مثال اگر معامله‌گران انتظار داشته باشند که فدرال رزرو به منظور کاهش تورم موجود قرار است در ماه‌های آتی سیاست‌ انقباضی پیش بگیرد، نسبت به فعالیت‌های فعلی خود در بازارهای مالی تجدید نظر می‌کنند و احتمالا شاهد خروج نقدینگی از این بازارها خواهیم بود.

تحلیل‌ داده‌ها و شاخص‌های اقتصادی از دیدگاه فاندامنتال برای افرادی که به صورت روزانه و در تایم فریم‌های پایین ترید می‌کنند، اهمیت چندانی نداشته و تنها لازم است زمان انتشار این شاخص‌ها را به طور دقیق دنبال کنند تا بتوانند در موقعیت‌های معاملاتی باز خود مدیریت سرمایه بهتری داشته باشند.

کمپین برگشت نقدی در او ام پی فینکس تا ۱۵ آذر تمدید شد

کمپین برگشت نقدی در او ام پی فینکس تا 15 آذر تمدید شد

تا پانزدهم آذر فرصت دارید تا از طریق «واریز رمزارز»، «معامله» یا هر دوی آن‌ها در کهکشان کریپتویی او ام پی فینکس حضور پیدا کنید و بین ۵ هزار تومان تا ۱۰۵ میلیون تومان، برگشت نقدی روزانه داشته باشید!

کهکشان او ام پی فینکس از سیاره‌های عطارد، مریخ، اورانوس، زحل، مشتری و خورشید تشکیل شده که هر یک از آن‌ها دارای مقادیر کش بک روزانه متفاوتی هستند. هر چقدر حجم معاملات روزانه و یا حجم واریز رمزارزی شما به پلتفرم او ام پی فینکس افزایش یابد، به خورشید نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوید و برگشت نقدی حساب شما به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد!

اما این همه‌ی ماجرای کمپین برگشت نقدی او ام پی فینکس نیست! اگر در این سیاره نوردی بتوانید با عبور از اورانوس به سیاره‌های زحل، مشتری و خورشید برسید، علاوه‌بر اینکه کش بک روزانه حساب‌تان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، به باشگاه VIP او ام پی فینکس نیز وارد می‌شوید و می‌توانید به مدت یک ماه از امکاناتی نظیر کاهش کارمزد معاملات، پشتیبانی ویژه، افزایش سقف برداشت و … برخوردار شوید!

مطالعه بیشتر: جزئیات سیاره‌ها در کهکشان کریپتویی او ام پی فینکس

نکته معاملاتی هفته – ۶ آذر

نکته معاملاتی هفته - 6 آذر

طبق روال همیشه در هفته نامه‌های او ام پی فینکس، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ آذر» را با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی به پایان می‌رسانیم.

«بازار به سطوح فیبوناچی شما، مناطق عرضه و تقاضایی که رسم کرده‌اید و یا ناحیه‌های اشباع خرید و فروشی که مشخص کرده‌اید، هیچ اهمیتی نمی‌دهد… بازار راه خودش را می‌رود!»

اکثر معامله‌گران مخصوصا تریدرهای مبتدی به محض آشنایی با مباحث تحلیل تکنیکال و روش‌های معامله‌گری، تصور می‌کنند مطالبی که یاد گرفته‌اند یک وحی ملزم در بازار بوده و همه چیز همواره مطابق با همان اصول پیش می‌رود!

برای مثال اگر با سطوح اصلاح فیبوناچی آشنا می‌شوند و از آن‌ برای مشخص کردن حمایت‌ها و مقاومت‌های چارت استفاده می‌کنند، تصورشان بر این است که قیمت به صورت قطعی به این سطوح واکنش نشان خواهد داد!

اما وقتی پس از چند استاپ لاس خوردن می‌بینند که چنین داستانی برقرار نیست، فکر می‌کنند کار کردن با سطوح فیبوناچی روش خوبی برای معامله‌گری نیست و سراغ آموزش سبک دیگری می‌روند!

برای مثال سراغ پرایس اکشن آل بروکس می‌روند اما هنوز مفهوم ریسک و احتمالات در بازار را به خوبی درک نکرده‌اند. پس از تسلط بر پرایس اکشن آل بروکس، با نواحی حمایت و مقاومت جدیدی آشنا می‌شوند و تصورشان این است که قیمت به این نواحی واکنش قطعی خواهد داشت! اما باز هم نتیجه فرقی نمی‌کند …

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که سبک معامله‌گری شما چندان اهمیت ندارد! بلکه درک درست ماهیت بازارهای مالی مهم است… هر زمان که توانستید تحت هر شرایط روانی به قانون ریسک در بازار احترام بگذارید، کسب درآمد واقعی و مستمر نیز برای شما محقق خواهد شد.

احترام به ریسک یعنی حد سود و حد ضرر روزانه داشته باشید، استراتژی معاملاتی مکتوب داشته باشید، با حجم‌های غیر منطقی معامله نکنید و نسبت به مطالبی که آموخته‌اید تعصب فکری نداشته باشید!

برای مثال اگر با سطوح فیبوناچی کار می‌کنید، از واکنش‌های قیمت به این سطوح بک تست بگیرید و قلق‌ها یا حتی بد قلقی‌های قیمت به آن را به خوبی درک کنید!

تنها کاری که می‌بایست انجام دهید این است که یک سبک ترید را به خوبی یاد بگیرید، بر اساس آن یک پلن معاملاتی شفاف بچینید و آن برنامه را تحت هر شرایطی مو به مو اجرا کنید!

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا