تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ دسامبر

در هشتمین سری از هفته نامه او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ دسامبر، معرفی ارز دیجیتال تن کوین (TON) و نحوه خرید آن، بررسی شاخص ترس و طمع و سه روش معامله ارز دیجیتال در بازار خرسی با ما همراه باشید.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ دسامبر

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 12 دسامبر

در اولین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ دسامبر” تحلیل فاندامنتال و تکنیکال رمزارزهای بیت کوین (BTC)، تن کوین (TON)، تراست ولت توکن (TWT) و اکسی اینفینیتی (AXS) را بررسی می‌کنیم.

در هفته پیش‌رو با یک تقویم اقتصادی نسبتا شلوغ با اتفاقات بسیار مهم مواجه هستیم. سه شنبه پیش‌رو سیزدهم دسامبر (۲۲ آذر) شاخص بهای مصرف کننده (CPI)، روز چهارشنبه چهاردهم دسامبر (۲۳ آذر) نرخ بهره و در روز جمعه ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) شاخص PMI از سوی فدرال رزرو اعلام خواهد شد. تمامی این نرخ‌ها می‌توانند بر روند معاملات بازار سهام و بازار ارز دیجیتال تاثیر قابل توجهی داشته باشند.

شاخص اس‌ اند‌ پی ۵۰۰ (S&P 500) طی روزهای اخیر با ۳.۳۷ درصد کاهش مواجه شد اما بیت کوین این بار دیگر از شاخص‌های سهام پیروی نکرد و دچار کاهش قیمت نشد. نمودار بیت کوین در حال حاضر نزدیک به چند روز است که در حوالی ۱۷۰۰۰ دلار در حال نوسان بوده و به نوعی در یک روند خنثی قرار گرفته است.

این روند خنثی در نمودار بیت کوین می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که معامله‌گران منتظر تعیین نرخ بهره فدرال رزرو در روز ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) هستند و ترجیح می‌دهند تا قبل از انتشار این داده اقتصادی مهم، از ورود به موقعیت‌های معاملاتی با حجم بالا در نمودار بیت کوین و همچنین آلت کوین‌ها خودداری کنند.

به صورت کلی افزایش نرخ بهره موجب ریزش بازارهای مالی خواهد شد و بالعکس، کاهش نرخ بهره می‌تواند سیل نقدینگی را به سمت بازارهای مالی هدایت کند و باعث افزایش مارکت کپ این بازارها شود که بازار ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در پانزدهمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس با در نظر گرفتن تمامی این موارد، موقعیت‌های معاملاتی در نمودار قیمتی ارزهای بیت کوین، تن کوین، تراست ولت توکن و اکسی اینفینیتی را بررسی کرده‌ایم.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۲۱ آذر | او ام پی فینکس

ارز دیجیتال تن کوین (TON) به بازار معاملات او ام پی فینکس اضافه شد

دومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ دسامبر” به معرفی ارز دیجیتال تن کوین (TON) و نحوه خرید و فروش آن اختصاص دارد.

تن کوین (TON) ارز دیجیتال بومی شبکه The Open Network است که ارزش بازار آن نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار است و شاید برایتان جالب باشد که ۲۵۰ هزار معامله‌گر، این ارز را به واچ لیست خود اضافه کرده‌اند و به صورت پیوسته نوسان‌های آن را بررسی می‌کنند.

برخی تحلیلگران معتقدند پروژه ارز دیجیتال TON مربوط به پیام رسان تلگرام است. واقعیت اما کمی متفاوت است؛ در سال‌های اخیر و با رشد بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از کمپانی‌های معتبر تصمیم گرفتند با ارائه ارز دیجیتال اختصاصی در روند توسعه بلاک چین سهیم باشند. تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نبود و در سال ۲۰۱۷ شبکه بلاکچین خود را تحت عنوان Telegram Open Network راه‌اندازی کرد.

در سال ۲۰۱۹ اما این پروژه به دلیل وجود برخی تهدیدها و مشکلات از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) متوقف و از دسترس توسعه دهندگان تلگرام یعنی پاول دورف و نیکلای دورف خارج شد. در حال حاضر پروژه The Open Network با همکاری سایر افراد و بدون وجود برادران دورف به توسعه خود ادامه می‌دهد.

این پروژه در نقشه راه خود عنوان کرده که افزایش مقیاس‌پذیری در بلاک چین را محوریت اصلی فعالیت‌های خود قرار داده و در راستای توسعه حوزه‌های نسل سوم اینترنت (WEB3.0)، دیفای (DeFi) و توکن‌های غیرمثلی (NFT) در بلاکچین حرکت می‌کند.

پیش-بینی-بازار-ارزهای-دیجیتال-در-هفته-آینده---5-دسامبر--نمودار-قیمت-تن-کوین

نمودار قیمت این ارز دیجیتال در هفته گذشته رشد فوق العاده‌ای را کسب کرد و توانست از یک الگوی مثلث متقارن خارج شود. الگوی مثلث مقارن در مبحث الگوهای کلاسیک، یک الگوی ادامه‌دهنده می‌باشد. به این معنا که با شکست این الگو، روند قبلی حاکم بر نمودار قیمتی همچنان ادامه خواهد داشت.

تن کوین (TON) نیز هم اکنون در محدوده قیمتی ۲ دلار قرار گرفته و در صورتی که بتواند در این محدوده یک تثبیت معتبر را کسب کند، قیمت ارز دیجیتال TON وارد یک فاز صعودی جدید خواهد شد.

صرافی او ام پی فینکس به تازگی رمزارز تن کوین (TON) را به لیست ارزهای قابل معامله در این پلتفرم اضافه کرده و کاربران می‌توانند با استفاده از تومان یا تتر، به صورت مستقیم به خرید و فروش ارز دیجیتال تن کوین (TON) بپردازند.

در او ام پی فینکس امکان خرید و فروش TON و همچنین سایر ارزهای دیجیتال به دو روش “معامله سریع” و “معامله در بازار” فراهم شده است. در روش معامله سریع می‌توانید با انتخاب “تومان” در قسمت پرداخت می‌کنم و انتخاب “تن کوین” در قسمت دریافت می‌کنم، خرید ارز TON را به صورت آنی انجام دهید.

با ورود به بازارهای “تن کوین – تومان” و “تن کوین – تتر” نیز می‌توانید به چهار روش سفارش بازار، سفارش محدود، سفارش حد ضرر (استاپ لیمیت) و سفارش حد ضرر با قیمت بازار (استاپ مارکت) به ثبت سفارش‌های خرید یا فروش تن کوین (TON) بپردازید.

بازار پس از یک ماه همچنان در فاز ترس

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 12 دسامبر- بررسی شاخص ترس و طمع

سومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ دسامبر” به بررسی شاخص ترس و طمع در بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال اختصاص دارد.

زمانی که در بازار شاهد ریزش‌های قیمتی هستیم، اکثر معامله‌گران دچار احساس ترس نسبت به بازار شده، دارایی خود را به فروش می‌رسانند و از بازار خارج می‌شوند. یک معامله‌گر حرفه‌ای اما بازار را از جوانب دیگری مورد بررسی قرار می‌دهد!

بازار ارزهای دیجیتال بیش از یک ماه است که در فاز ترس قرار گرفته و قیمت‌ها به شدت کاهش پیدا کرده‌اند. در این شرایط اما بهترین تصمیم چیست؟ آیا واقعا زمان خروج از بازار فرارسیده و یا باید خود را برای ورود به معاملات جدید آماده کرد؟

وارن بافت، یکی از مشهورترین معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال، همواره به معامله‌گران توصیه می‌کند:

بترسید زمانی که دیگران طمع می‌کنند و طمع کنید زمانی که دیگران می‌ترسند.

۳ روش معامله در بازار خرسی

سه روش معامله در بازار خرسی

آخرین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۲ دسامبر” نیز را آموزشی کاربردی اختصاص داده‌ایم.

در بازارهای صعودی یا اصطلاحا گاوی و زمانی که همه‌چیز خوب است، فعالان بازار همگی باهوش هستند و استراتژی های معاملاتی بسیار خوبی را پیاده‌سازی می‌کنند؛ اما معامله ارز دیجیتال در دوره‌های نزولی بازار چگونه است؟ آیا امکان کسب سود در ایام زمستان ارز دیجیتال نیز وجود دارد؟

یک قانون کلی در بازار وجود دارد و آن این است؛ هر موضوعی که باعث حرکت بازار شود چه حرکت صعودی و چه حرکت نزولی، برای یک تریدر فرصت معاملاتی ایجاد می‌کند. نشستن و نظاره‌گر بودن در ایام بازارهای خرسی خود می‌تواند یکی روش معاملاتی باشد اما بهترین و تنهاترین روش نیست!

اگر به خاطر داشته باشید، ریزش‌های سنگین بیت کوین و آلت کوین‌ها در سال ۲۰۱۸ باعث شد تا بازار ارز دیجیتال به صورت کامل به حاشیه رود و تقریبا هیچ کس و حتی هیچ رسانه‌ای در مورد ارزهای دیجیتال هیچ پوشش خبری یا تحلیلی ارائه نکند. در همین ایام که بازار در یک فاز نزولی قرار گرفته بود، سرمایه گذاران باهوش اما در حال خرید و انباشت دارایی در کف‌های قیمتی بودند و خود را برای بازار صعودی بعدی آماده می‌کردند! تاریخ نیز بارها این موضوع را ثابت کرده که یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید بیت کوین، زمانی است که کسی از آن صحبت نمی‌کند!

به صورت کلی در یک بازار نزولی می‌توان ۳ استراتژی معاملاتی متفاوت را پیش گرفت؛ خرید پله‌ای با استراتژی DCA، معامله در جهت روند و خرید در کف های مهم و عدم فعالیت تا زمان تغییر روند. برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها و شرایط استفاده از هر یک می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: ۳ روش معامله ارز دیجیتال در بازار خرسی


الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا