تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۴ فروردین

در بیست و دومین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۴ فروردین، معرفی واچ لیست هفتگی، معرفی جدیدترین رمزارزهای اضافه شده به او ام پی فینکس، بررسی عواملی که از رشد اتریوم خبر می‌دهند و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۴ فروردین

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۴ فروردین

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 14 فروردین

طبق روال هر هفته، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۴ فروردین» را به تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها و معرفی واچ لیست هفتگی اختصاص می‌دهیم.

بازارهای مالی در سومین ماه از سال ۲۰۲۳ (اسفند – فروردین) شاهد یک بحران جدی در بانک‌ها بودند. در این میان بانک‌های سیلیکون ولی (Silicon Valley) و سیگنچر (Signature) ورشکست شدند و بانک سیلورگیت (Silvergate) نیز به‌دلیل فشارهای شدید مالی منحل شد. در حوزه اروپا نیز دولت‌ها دستور خرید کردیت سوییس (Credit Suisse) توسط بانک UBS را صادر کردند. علی‌رغم بروز این بحران‌های مالی در بانک‌های جهانی، بازارهای سهام در ایالات متحده و اروپا ماه مارس (اسفند – فروردین) را در محدوده مثبت به پایان رساندند.

در این بین، بازار ارزهای دیجیتال نیز از اثرات ناشی از انتشار اخبار مثبت و منفی در امان نبود و نوسان‌های قیمتی قابل توجهی را تجربه کرد. اما بیت کوین موفق شد این وضعیت نسبتا بحرانی را با رشد ۲۳ درصدی پشت سر بگذارد. از همین رو، می‌توان گفت که شرایط کلی برای بیت کوین و رمزارزهای برتر بازار در ماه آوریل (فروردین – اردیبهشت) مثبت دیده می‌شود. داده‌های آماری پلتفرم تحلیلی کوین‌گلس (CoinGlass) نیز نشان از این دارد که این ماه اغلب برای خریداران با سود همراه بوده است.

با وجود این‌که آلت کوین‌ها به رشد قیمت بیت کوین واکنش مثبت نشان داده، نمی‌توان گفت که همه پروژه‌های بازار رمزارزها از این مسیر پیروی کرده‌اند. بلکه این موضوع نشان از این دارد که فعالان بازار در خریدهای خود دقت زیادی به خرج داده‌اند و اصطلاحاً پروژه‌ها را دست‌چین کرده‌ و روی پروژه‌های خاصی تمرکز ویژه دارند. از این رو، معامله‌گران ممکن است تمرکز خود را از پروژه‌های بدون رشد قیمت، بر آلت‌کوین‌هایی قرار دهند که هم‌اکنون شاهد افزایش قیمت هستند.

از همین روی در سی‌امین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، متیک (MATIC) و ایاس (EOS) را برای شما قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل توضیحات تحلیل‌ها، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۱۴ فروردین | او ام پی فینکس

جدیدترین رمزارزهای اضافه شده به او ام پی فینکس

جدیدترین رمزارزهای اضافه شده به او ام پی فینکس

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۴ فروردین»، به معرفی جدیدترین رمزارزهای اضافه شده به او ام پی فینکس و روش‌های معاملاتی هر یک اختصاص پیدا کرده‌است.

طی چندین روز گذشته رمزارزهای آوالانچ با نماد AVAX، آربیتروم با نماد ARB و امپل فورث گاورننس با نماد FORTH به بازار صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس اضافه شده‌اند و کاربران می‌توانند با به روش‌های مختلف این رمزارزها را بر پایه تومان و تتر معامله می‌کنند.

آوالانچ (AVAX)

نامنمادارزش بازارتغییرات ۲۴ ساعته قیمتآخرین قیمت
آوالانچAVAX$۵,۶۲۲,۱۲۹,۵۵۳۱.۸۵%-$۱۷.۳۵

پروژه بلاک‌چینی آوالانچ (Avalanche) یکی از قدرت‌مندترین بلاک‌چین‌های فعال در زمینه قراردادهای هوشمند و از رقیب‌های سرسخت اتریوم است. رمزارز آوالانچ با نماد AVAX رمزارز بومی شبکه آوالانچ بوده که در حال حاضر با قیمت ۱۷.۳۵ دلار در بازار معامله می‌شود. سقف قیمتی آوالانچ برابر با ۱۴۵ دلار بوده و این ارز دیجیتال در حال حاضر نزدیک به ۷۶۰ درصد از این سقف قیمتی فاصله دارد.

مشاهده قیمت لحظه‌ای آوالانچ و خرید و فروش این رمزارز بر پایه تومان و تتر به راحتی در وبسایت و اپلیکیشن او ام پی فینکس برای کاربران فراهم شده‌است.

آربیتروم (ARB)

نامنمادارزش بازارتغییرات ۲۴ ساعته قیمتآخرین قیمت
آربیترومARB$۱,۵۴۸,۳۶۵,۴۶۸۴.۳۲%-$۱.۲۱

پروژه بلاک‌چینی آربیتروم (Arbitrum) یک پروژه بلاک‌چینی لایه دوم اتریوم بوده که با هدف حداکثرسازی مقیاس‌پذیری و انجام تراکنش‌ها در سرعت بالا و کارمزد پایین به وجود آمده‌است. رمزارز آربیتروم با نماد ARB، ارز دیجیتال بومی بلاک‌چین آربیتروم بوده که طی چندین روز گذشته به صورت رسمی به بازار کریپتوکارنسی عرضه شد.

برترین صرافی‌های رمزارزی در جهان همچون بایننس و کوکوین، این ارز دیجیتال را به پلتفرم‌ معاملاتی خود اضافه کرده‌اند و رمزارز ARB و ایردراپ آربیتروم در حال حاضر یکی از داغ‌ترین و ترندترین موضوعات در بازار محسوب می‌شوند.

سقف قیمتی آربیتروم برابر با ۱۱ دلار بوده و این ارز دیجیتال هم اکنون در محدوده ۱.۲ دلار و با فاصله ۸۷۰ درصدی از این سقف قیمتی در حال معامله است. امکان مشاهده قیمت لحظه‌ای آربیتروم به تومان و تتر و خرید و فروش آنی این رمزارز به راحتی در پلتفرم او ام پی فینکس فراهم شده است.

امپل فورث گاورننس (FORTH)

نامنمادارزش بازارتغییرات ۲۴ ساعته قیمتآخرین قیمت
امپل فورث گاورننسFORTH$۵۶,۹۷۹,۱۲۶۳.۷۵%+$۳.۷۳

توکن FORTH رمزارز بومی پلتفرم امپل فورث (AMPL) بوده که یکی از شبکه‌های فعال در حوزه دیفای (DeFi) است. سقف قیمتی توکن فورث برابر با ۵۹ دلار است و این رمزارز در حال حاضر با قیمت ۳.۷۳ دلار و فاصله ۱۵۰۰ درصدی از این سقف قیمتی در بازار معاملات جهانی خرید و فروش می‌شود.

با ثبت نام و احراز هویت در او ام پی فینکس می‌توانید ضمن مشاهده قیمت لحظه‌ای توکن فورث (FORTH)، این ارز دیجیتال را به روش‌های مختلف بر پایه تومان و تتر معامله کرده و در کیف پول داخلی خود در او ام پی فینکس با اطمینان خاطر نگهداری کنید.

رشد قیمت اتریوم در سه ماهه دوم ۲۰۲۳

رشد قیمت اتریوم در سه ماهه دوم 2023

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۴ فروردین» به تحلیل و بررسی رمزارز اتریوم در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ (Q2) اختصاص پیدا کرده است. همانطور که احتمالا می‌دانید پس از بیت‌کوین، رمزارز اتریوم دومین رمزارز برتر بازار به لحاظ حجم معاملات و محبوبیت میان کاربران است و از آن به عنوان «ملکه بازار ارز دیجیتال» یاد می‌شود.

پلتفرم تحلیلی – خبری کوین‌تلگراف در یکی از گزارش‌های اخیر خود الگوی قیمتی مثلث افزایشی، افزایش فعالیت نهنگ‌های اتریوم و صعودی شدن شاخص MVRV Z-Score را به عنوان سه عامل مهم که می‌تواند موجب جهش قیمت اتریوم تا سطح ۳۳۵۰ دلار شود، معرفی کرده که در ادامه هر یک را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

  • الگوی مثلث افزایشی در نمودار اتریوم
الگوی مثلث افزایشی در نمودار اتریوم

اتریوم بعد از رشد قیمتی ۵۷ درصدی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ (Q1)، وارد یک فشرده قیمتی به شکل الگوی مثلث افزایشی شده و با تثبیت بالای مقاومت ۱,۸۵۰ دلار، اولین هدف قیمتی برای این الگو سطح ۳,۳۵۰ دلار است.

  • افزایش فعالیت نهنگ‌های اتریوم

طبق آخرین داده‌های پلتفرم آماری سنتیمنت (Santiment)، نهنگ‌های اتریوم همزمان با ورود نمودار اتریوم به محدوده فشردگی قیمتی در حوالی ۱,۸۰۰ دلار، اقدام به انباشت اتریوم بیشتری کرده‌اند. این موضوع حاکی از آن است که نهنگ‌های اتریوم به عنوان اصلی‌ترین عوامل در بازار اتریوم، برای یک پامپ قیمتی در بازه زمانی میان‌مدت آماده بوده و قیمت‌های فعلی را محدوده مناسبی برای ورود به معاملات خرید می‌دانند.

  • شاخص MVRV Z-Score و ارزش منصفانه اتریوم
 شاخص MVRV Z-Score و ارزش منصفانه اتریوم

شاخص MVRV Z-Score، یکی از شاخص‌های درون شبکه‌ مهم در تحلیل بازار رمزارزهاست که اطلاعات بسیار مفیدی پیرامون مقایسه ارزش بازاری و ارزش ذاتی رمزارزها به معامله‌گران ارائه می‌کند. قرار گرفتن این شاخص در محدوده سبزرنگ نشان‌دهنده محدوده‌های کف قیمتی است. طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی – آماری گلسنود (Glassnode)، این شاخص در رمزارز اتریوم با فاصله گرفتن از محدوده سبز رنگ، در حال آغاز یک روند صعودی جدید در قیمت این رمزارز است.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته در بیست و هشتمین سری هفته نامه او ام پی فینکس

به رسم همیشگی در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۴ فروردین» را نیز با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی به پایان می‌رسانیم.

«راز بزرگ معامله‌گری این است که وقتی اشتباه می‌کنید، کمترین مقدار را از دست بدهید.»

همان‌طور که احتمالا می‌دانید امکان پیش‌بینی دقیق و حتمی قیمت در هیچ یک از بازارهای مالی وجود نداشته و در هنگام ورود به بازارهای مالی، می‌بایست این حقیقت را همواره به خاطر داشته باشید.

در زمان ورود به معاملات خرید یا فروش، شما به عنوان یک تریدر تنها موظفید تمام تمرکز و دانش معاملاتی خود را به کار بگیرید و سناریوهای مختلف برای ادامه حرکت قیمت را مشخص کنید. در مرحله بعد می‌بایست برای هر یک از این سناریوها یک استراتژی معاملاتی داشته باشید.

داشتن استراتژی معاملاتی به چه معناست؟ به اینکه شما از قبل بدانید که در ازای پیشامد هر یک از این سناریوها، چه کاری می‌بایست انجام دهید؟ همواره به خاطر داشته باشید که بازار هیچ گونه تعهدی نسبت به اینکه مطابق با تحلیل و پیش‌بینی شما حرکت کند، ندارد!

بنابراین این شما هستید که می‌بایست خود را برای هرگونه اتفاق غیرقابل پیش‌بینی در برابر بازار آماده کنید و در صورت وقوع شرایط بحرانی، توانایی تصمیم‌گیری صحیح داشته باشید. یکی از پایه‌ای‌ترین موضوعاتی که شما را در تصمیم‌گیری درست کمک می‌کند، پایبندی به اصول مدیریت ریسک است.

سعی کنید در هیچ معامله‌ای، حتی معامله‌ای که با نهایت اطمینان انجام می‌دهید، حجم معاملات خود را افزایش ندهید تا در صورت حاکم شدن یک شرایط بحرانی در بازار، مقدار ضرر شما در حداقل‌ترین حالت ممکن باشد.

سلب مسئولیت در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 14 فروردین

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا