تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین بعد از این‌که بخش بزرگی از هفته میلادی گذشته را مشغول رنج‌زنی بود، در روزهای ۱۲ و ۱۳ آوریل (۲۴ و ۲۵ فروردین) یک ریزش را تجربه کرد. این عملکرد قیمت بیت کوین همان‌طور که انتظار می‌رفت، منجر به لیکوییدی پوزیشن‌های معاملاتی فیوچرز (آتی / Futures) ارزهای دیجیتال به بزرگی ۲.۵ میلیارد دلار شد که مشخصاً اکثریت این آمار متعلق به پوزیشن‌های لانگ (پیش‌بینی صعود قیمت / Long) بود. این ریزش در سطح بازار ضربه محکمی به معامله‌گران کوتاه‌مدت ارزهای دیجیتال زد که انتظار تداوم رشد قیمت‌ها با نزدیک‌شدن به هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) را داشتند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین


این ریزش آلت کوین‌های زیادی را تحت فشار قرار داد و ۲۰ رمزارز برتر بازار، نزدیک به ۲۰ درصد از مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) خود را از دست دادند. این مسئله باعث شد دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance) نیز در روز ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) به بالاترین حد خود طی ۳ سال اخیر در سطح ۵۶.۳ درصد برسد.


اما علی‌رغم این‌که کاهش قیمت بیت کوین معامله‌گران کوتاه‌مدت را تحت فشار قرار داد، نکته مثبتی که وجود دارد عدم شکست حمایت ۶۰,۰۰۰ دلاری توسط بیت کوین است. این یعنی که عملکرد اخیر قیمت بیت کوین، صرفاً یک اصلاح در بازار صعودی آن بوده و تنها نیاز است که معامله‌گران با هشیاری به فعالیت‌های خود ادامه دهند و چیزی برای ترس وجود ندارد. اکنون باید دید که سطوح حمایتی مهم بیت کوین کدام‌اند که در صورت حفظ آن‌ها، رالی (حرکت صعودی / Rally) بعدی قیمت آغاز خواهد شد و در این بین، آلت کوین‌هایی هم هستند که می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به رقبا در بازار داشته باشند.


به این ترتیب در واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های بی ان بی (BNB) و تن کوین (TON) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، مدت زیادی است که در محدوده‌ معاملاتی بین ۶۰,۷۷۵ دلار تا ۷۳,۷۷۷ دلار مشغول نوسان بوده که این شرایط نشان می‌دهد هنوز مسیر آینده قیمت BTC مشخص نشده است. مثل همیشه، بیت کوین نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

قیمت بیت کوین در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۶۶,۷۴۳ دلار کاهش داشت و برای مدتی، پایین‌تر از حمایت ۶۰,۷۷۵ دلاری نیز قرار گرفت؛ اما شدو (Wick) بلند کندل ۱ روزه، نشان می‌دهد که خریداران از سطح حمایتی مذکور به‌خوبی دفاع کرده‌اند.


اکنون انتظار می‌رود هر تلاش برای بهبود قیمت بیتکوین، در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۶۷,۸۰۷ دلار با مقاومت و فروش روبرو شود. چنانچه قیمت BTC از این سطح مقاومتی دچار کاهش شود، فروشندگان برای کاهش قیمت به زیر حمایت ۶۰,۷۷۵ دلاری مجدداً تلاش خواهند کرد. در غیر این صورت، شکست صعودی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند مسیر آغاز یک رالی به‌سمت سقف تاریخی ۷۳,۷۷۷ دلاری را هموار سازد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک حرکت نزولی را آغاز کرده و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI)، به ناحیه منفی خود وارد شده که نشان می‌دهند کنترل شرایط در اختیار فروشندگان قرار دارد. حال انتظار می‌رود که حرکت صعودی جدید بیت کوین، با رسیدن به میانگین متحرک مذکور متوقف شود که در این صورت، فروشندگان مجدداً برای کاهش قیمت به زیر حمایت ۶۰,۷۷۵ دلاری تلاش خواهند کرد. از دست‌رفتن این سطح حمایتی، ممکن است منجر به تشکیل یک حرکت نزولی جدید تا سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۵۴,۲۹۸ دلار شود.


اما از طرفی دیگر عبور قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، احتمال رنج‌زنی طولانی‌تر بیت کوین در محدوده بین سطوح ۶۰,۷۷۵ دلار و ۷۳,۷۷۷ دلار را بالا می‌برد. به این ترتیب، خریداران جهت آغاز مرحله دوم روند صعودی به‌سمت ۸۰,۰۰۰ دلار و ۸۴,۰۰۰ دلار، ابتدا باید قیمت بیت کوین را از سقف تاریخی ۷۳,۷۷۷ دلاری به‌طور کامل عبور دهند.


مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین؛ تحلیل تکنیکال بی ان بی (BNB)

ارز دیجیتال بی ان بی یا همان بایننس کوین (Binance Coin / BNB)، در نمودار ۱ روزه یک محدوده معاملاتی بزرگ را تشکیل داده که به‌طور واضح عدم قطعیت میان خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد و خروج از این ناحیه، احتمالاً مسیر بعدی قیمت بی ان بی را مشخص خواهد کرد. در ادامه، تحلیل بایننس کوین را در واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین پوشش داده‌ایم.

تحلیل بایننس کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بایننس کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

قیمت بی ان بی در روز ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) تا حمایت محدوده معاملاتی مذکور در سطح ۴۹۵ دلار دچار کاهش شد، اما شدوی بلند کندل ۱ روزه نشان‌دهنده خرید سنگین این رمزارز در این سطح حمایتی است. اکنون، خریداران این بازار تلاش خواهند کرد مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) فعلی را حفظ و قیمت BNB را از مقاومت پیش رو در سطح ۶۳۵ دلار عبور دهند. انتظار می‌رود فروشندگان نیز در این سطح، مقاومت شدیدی از خود نشان دهند.


در حال حاضر مهم‌ترین سطوح حمایتی بی ان بی، ۴۹۵ دلار و سپس ۴۶۰ دلار هستند و پیش‌بینی می‌شود خریداران از این سطوح به‌شدت دفاع کنند؛ چرا که شکست نزولی در این قیمت‌ها، یک حرکت نزولی جدید با هدف ۴۰۰ دلار را برای بایننس کوین آغاز خواهد کرد.

تحلیل بایننس کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بایننس کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته بی ان بی، فروشندگان موفق شدند قیمت را به زیر خط روند صعودی الگوی مثلث (Uptrend line of the ascending triangle) پایین بکشانند. این عملکرد باعث شد سناریوی صعودی قیمت BNB نامعتبر شود که فاکتوری منفی برای این بازار به‌شمار می‌آید. در این بین قیمت بی ان بی تا سطح ۵۰۸ دلار کاهش یافت، اما خیلی سریع مجدداً به بالا بازگشت که یعنی خریداران در کف‌های قیمتی فعالیت زیادی دارند. اکنون پیش‌بینی می‌شود روند بهبود قیمت با رسیدن به خط روند صعودی مذکور با چالش روبرو شود.


در صورتی که قیمت BNB پس از رسیدن به خط روند صعودی کاهشی شدید داشته باشد، به این معنی است که فروشندگان این سطح را به یک مقاومت تبدیل کرده‌اند. این مسئله ممکن است منجر به کاهش قیمت تا سطح ۴۹۵ دلار شود. از طرفی دیگر، رشد و عبور قیمت بایننس کوین از خط روند صعودی، مسیر رشدهای بیشتر تا سطوح ۶۰۰ دلار و ۶۳۵ دلار را هموار خواهد ساخت.


مطالعه بیشتر: معرفی ۵ اندیکاتور مهم و آسان برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین؛ تحلیل تکنیکال تن کوین (TON)

ارز دیجیتال تن کوین در نمودار ۱ روزه، از ابتدای ماه میلادی گذشته وارد یک کانال صعودی شده که نشان از تداوم «خرید در کف» فعالان این بازار دارد. به همین دلیل آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین، تن کوین است.

تحلیل تن کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل تن کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

فروشندگان موفق شدند بین روزهای ۱۲ و ۱۳ آوریل (۲۴ و ۲۵ فروردین)، قیمت تن کوین را به زیر این کانال صعودی پایین بکشانند، اما شدوی بلند کندل ۱ روزه نیز نشان از خرید سنگین سرمایه‌گذاران در نزدیکی خط حمایت (Support Line) کانال دارد. عدم حفظ سطوح پایین قیمت برای تن کوین، احتمالاً توجه خریداران بیشتری را به این رمزارز جلب کند که تلاش خواهند کرد قیمت را از مقاومت پیش رو در نزدیکی ناحیه ۷.۵ دلاری عبور دهند.


خطوط میانگین متحرک‌‌های تن کوین، شروع به حرکت رو به بالا کرده و شاخص RSI این رمزارز نیز وارد ناحیه مثبت شده است که یعنی شرایط فعلی تحت کنترل خریداران است. این وضعیت مثبت زمانی تغییر پیدا خواهد کرد که قیمت تن کوین دچار کاهش شدیدی شود و کندل ۱ روزه را پایین‌تر از خط حمایت مشخص‌شده در نمودار ببندد. چنین عملکردی می‌تواند منجر به یک حرکت نزولی تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۴.۲۸ دلار شود.

تحلیل تن کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل تن کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته تن کوین، روند بهبود قیمت ممکن است با رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و خط روند نزولی (Downtrend Line) متوقف شود. در صورتی که قیمت TON با رسیدن به مقاومت‌های پیش رو دچار کاهش شود و سطح ۵.۷۱ دلاری را بشکند، احتمال کاهش بیشتر قیمت تا مرز ۵ دلار به‌وجود می‌آید.


اما در آن روی سکه، در صورتی که خریداران قیمت را از خط روند نزولی عبور دهند، به این معنی است که دوره اصلاح قیمت به‌پایان رسیده است. چنین عملکردی ممکن است آغازگر یک رالی جدید و حرکت قیمت تن کوین به‌سمت مقاومت ۷.۶۷ دلاری شود.


در واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین ماه ارزهای دیجیتال بیت کوین، بایننس کوین و تن کوین را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۲۷ فروردین

برای واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی را انتخاب کنیم؟

پنج ارز دیجیتال این هفته از نگاه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) بیت کوین (BTC)، بی ان بی (BNB)، تن کوین (TON)، وی‌چین (VET) و بیت‌گت (BGB) هستند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

شما برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر مطابقت داشته باشند و رمزارز مربوطه را در وضعیتی رو به رشد نشان دهند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه، بیت کوین و رمزارزهایی هستند که مارکت کپ آن‌ها بالا بوده و همچنین حجم معاملات خوبی در بازه روزانه دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-27-فروردین

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا