آموزش ارز دیجیتال

نات کوین چیست؟ راهنمای جامع خرید و فروش Notcoin

در این روزها قطعا شما هم نام نات کوین (Notcoin) را شنیده‌اید. در دنیای سرگرمی و ارزهای دیجیتال روزانه اتفاقات مختلفی رقم می‌خورد و حالا نات کوین یا ارز دیجیتال تلگرام موضوعی است که به یک ترند در این حوزه تبدیل شده و درباره آن زیاد می‌شنوید.

در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به سوالات مختلف شما مانند نات کوین چیست، آیا نات کوین ارزش دارد و چگونه می‌توان نات کوین را فروخت، پاسخ می‌دهیم. هیچ چیز در مورد این توکن قطعی نیست و اتفاقات مختلفی ممکن است در آینده برای آن به وجود آید پس توصیه می‌شود نسبت به Notcoin دید سرمایه‌گذاری و کسب درآمد نداشته باشید، اگرچه شاید به درآمد نیز برسید.

پادکست نات کوین چیست؟ راهنمای جامع خرید و فروش Notcoin

نات کوین چیست؟

notcoin

سوال Notcoin چیست را به این شکل پاسخ می‌دهیم، نات کوین یک ‌کوین مبتنی بر شبکه بلاک چین تون (TON) است و در کوین مارکت کپ برچسب (Tag) گیمینگ و اکوسیستم تون کوین روی آن قرار دارد. واژه TON از عبارت تلگرام اوپن نتورک (Telegram Open Network) گرفته شده و نسل سوم از بلاک چین مبتنی بر اتریوم با مکانیسم اجماع اثبات سهام را نشان می‌دهد.

توسعه‌دهندگان تلگرام، نات کوین را به عنوان یک بازی رایگان در این پلتفرم منتشر کردند که می‌توان آن را به عنوان پروژه جدید توسعه‌دهندگان TON معرفی کرد. این مینی اپلیکیشن یا ربات تلگرامی به کاربران اجازه می‌دهد با لمس آیکون سکه، ارز دیجیتالی با نام Notcoin را استخراج کنند. با توجه به رشد قیمت ارز دیجیتال و علاقه مردم به بازی‌های پلی تو ارن (Play to Earn) یا همان P to E، نات کوین در مدت کوتاهی کاربران زیادی را به ‌خود جلب کرده و به ‌عنوان یک دارایی درون بازی شناخته می‌شود اما تا الان هیچ گونه ارزش‌گذاری واقعی انجام نشده که بتوان گفت قیمت نات کوین برابر آن است.

دلیل محبوبیت نات کوین

این بازی با یک کانسپت ساده و بدون هیچ اطلاع‌رسانی در بازار عرضه شد، اما با گذشت زمان، توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرد و در مرحله بتا نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر کاربر به آن پیوستند. بعد از راه‌اندازی رسمی در مدت زمان ۲۰ روز تعداد کاربران به ۶/۳ میلیون نفر افزایش یافت.

از ویژگی جالب این بات یا بازی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بدون هیچ گونه تبلیغاتی از سوی توسعه‌دهندگان در بین مردم شناخته شد. در واقع باید بگوییم خود مردم از طریق تبلیغات دهان به دهان باعث به شهرت رسیدن آن شدند. تا کنون بیش از ۶۰ میلیارد Notcoin استخراج شده است اما به وضوح می‌توان این موضوع را درک کرد که Notcoin یک رمزارز واقعی نیست.

برخی از فعالان بازار کریپتو نات کوین را به عنوان یک کمپین تبلیغاتی برای تلگرام و قابلیت‌های آن می‌دانند و احتمال می‌دهند کاربران از طریق جمع‌آوری و خرج کردن این توکن‌ها بتوانند به برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن تلگرام دسترسی پیدا کنند. متخصصان حوزه رمز ارز استفاده از واژه استخراج را برای این کوین اشتباه تلقی می‌کنند زیرا از نظر فنی جمع آوری نات کوین با فرایند استخراج ارز دیجیتال متفاوت است و هرگز استخراج واقعی صورت نمی‌گیرد.

نصب برنامه نات کوین

نصب برنامه نات کوین

بسیاری از افرادی که به تازگی نام این کوین را شنیده‌اند به دنبال نصب برنامه نات کوین هستند تا بتوانند شروع به جمع‌آوری کوین‌ کنند و فرصت کسب درآمد را از دست ندهند. باید بگوییم برای داشتن نات کوین و شروع بازی، نیازی به نصب یا دانلود فایل نصبی ندارید تنها کافی است یک حساب کاربری در اپلیکیشن تلگرام داشته باشید. نات کوین از طریق ربات موجود در برنامه تلگرام اجرا می‌شود.

برای شروع بازی نات کوین و جمع‌آوری این کوین‌ها در گام اول به لینک ربات تلگرامی نات کوین مراجعه کرده و گزینه “Send Message” را انتخاب کنید تا وارد صفحه ربات شوید. سپس در صفحه باز شده، دکمه “Start” را بزنید تا گزینه‌های شروع بازی به نمایش درآید. در آخر بعد از اجرای ربات نات کوین، اطلاعاتی کلی درباره نحوه بازی به شما نمایش داده می‌شود. بعد از مشاهده اطلاعات اولیه برای شروع بازی باید گزینه “Let’s go” را انتخاب کنید.

در شروع بازی با ضربه زدن به کوینی که روی صفحه نمایش خود می‌بینید و شبیه به آیکون برنامه نات کوین است، می‌توانید به جمع‌آوری توکن‌های بازی بپردازید. در ادامه این مقاله به آموزش نات کوین و بررسی بخش‌های مختلف آن می‌پردازیم.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال

آموزش نات کوین و بخش‌های مختلف آن

بعد از آشنایی با نحوه دسترسی به ربات نات کوین به معرفی بخش‌های مختلف این بازی تلگرامی می‌پردازیم که شامل چند بخش مختلف از جمله لیگ، ارن (Earn)، بوستس (Boosts)، فرنز (Frens) و تیم (Squad) است. 

لیگ در نات کوین

انواع لیگ

مفهوم لیگ در این بازی به سطح کاربر اشاره دارد که با توجه به تعداد کوین‌های جمع‌آوری شده مشخص می‌شود. هر کاربری که وارد بازی می‌شود در ابتدا دارای لیگ برنز (Bronze) است.

این بازی رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به راحتی می‌توانید موجودی کوین‌های جمع‌آوری شده را مشاهده کنید و با خرج کردن آن‌ها لیگ خود را ارتقا دهید. با تحویل ۵ هزار کوین به لیگ سیلور (Silver)، ۲۰۰ هزار کوین به لیگ گلد (Gold)، ۲ میلیون کوین به لیگ پلاتینیوم (Platinum) و ۱۰ میلیون کوین به لیگ دایموند (Diamond) که در حال حاضر بالاترین سطح است، ارتقا پیدا می‌کنید. بعد از ارتقا به هر سطح از سمت بازی به شما امتیاز مجزا تعلق می‌گیرد که اگر اکانت تلگرام شما پرمیوم باشد این امتیاز ۱۰ برابر می‌شود. می‌توانید نحوه دریافت امتیاز بعد از رسیدن به هر لیگ را در جدول زیر مشاهده کنید.

لیگاکانت معمولیاکانت پرمیوم
سیلور۱۲۵۰۰ نات کوین۱۲۵۰۰۰ نات کوین
گلد۲۵۰۰۰ نات کوین۲۵۰۰۰۰ نات کوین
پلاتینیم۵۰۰۰۰ نات کوین۵۰۰۰۰۰ نات کوین
الماس۱۰۰۰۰۰ نات کوین۱۰۰۰۰۰۰ نات کوین

فرنز Frens

در این بخش، شما می‌توانید افرادی که در حال بازی هستند را مشاهده کنید و با آن‌ها در تعامل باشید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد با دوستان خود به رقابت بپردازید و بررسی کنید که کدام یک از آن‌ها تعداد بیشتری از توکن‌ها را جمع‌آوری کرده‌اند. در بخش Frens با دعوت دوستان خود به بازی تعدادی کوین به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد. با انتخاب گزینه “Invite a fren” یک لینک دعوت دریافت می‌کنید و با ارسال آن به دوستان خود ۱۰۰ هزار کوین به دست می‌آورید. در صورتی که دوستان شما به لیگ بعدی وارد شوند، پاداش‌های بیشتری نیز به حساب شما تعلق می‌گیرد.

ارن Earn

در بخش ارن (Earn) راه‌های مختلف برای جمع‌آوری توکن‌ وجود دارد. در واقع شما با انجام دادن و تکمیل کارهایی که در بازی اعلام می‌شود توکن‌های بیشتری به دست می‌آورید. به عنوان مثال با عضویت در یک گروه، می‌توانید ۵۰۰۰ نات کوین تلگرام به عنوان پاداش دریافت کنید. با تکمیل هر تسک، مقداری کوین مشخص به صورت خودکار به حساب شما افزوده می‌شود.

بوستس Boosts

در راستای افزایش سرعت جمع آوری کوین، ویژگی‌ای به نام بوستس (Boosts) یا تقویت‌کننده در بازی وجود دارد. هنگامی که شما وارد تب Boosts می‌شوید مجموعه‌ای از تقویت‌کننده‌های مختلف را می‌بینید که برخی از آن‌ها به صورت رایگان و روزانه تحت عنوان فری دیلی بوسترز (Free Daily Boosters) در اختیار کاربر قرار می‌گیرند اما برخی از آن‌ها پولی هستند به این معنی که برای بهره‌مندی از آن Boost باید مقداری از کوین‌های به دست آمده در بازی را صرف کنید.

در واقع شما آن تقویت‌کننده را با استفاده از توکن‌هایی که در طول بازی به دست آوردید، می‌خرید. این تقویت‌کننده‌ها معمولا باعث افزایش تعداد کوین‌های کسب شده به ازای هر ضربه یا کاهش میزان مصرف انرژی برای هر کلیک می‌شوند.

انواع تقویت‌کننده Boosts

شما می‌توانید با توجه به نیازی که دارید و هم‌چنین جذابیت تقویت‌کننده از آن‌ها در طول بازی استفاده کنید تا در مدت زمان کمتری به لیگ‌های بالاتر برسید. انواع Boost که در بازی نات کوین وجود دارد به شرح زیر است:

موشک (Turbo): با فعال کردن این تقویت‌کننده، امتیازهای بسیار بیشتری به ازای هر کلیک روی آیکون سکه به شما تعلق می‌گیرد. باید به این نکته توجه داشت که تقویت‌کننده موشک هر روز به طور خودکار شارژ می‌شود.

انرژی کامل (Full Energy): شما روزانه می‌توانید سه واحد انرژی به صورت رایگان دریافت کنید و با فعال کردن تقویت‌کننده “Full Energy” یک بار دیگر ظرفیت ماین Notcoin شما تکمیل می‌شود.

تپ بات (Tap bot): تپ بات رباتی است که به جای شما وظیفه ضربه زدن روی کوین را به عهده دارد، یعنی به جای این که شما به صورت دستی روی کوین ضربه بزنید این کار را توسط تقویت‌کننده تپ بات انجام می‌شود. برای استفاده از تپ بات، شما باید حداقل در لیگ سیلور قرار داشته باشید.

مولتی تپ (Multitap): این تقویت‌کننده به شما امکان می‌دهد با هر بار ضربه روی کوین، تعداد کوین‌های بیشتری دریافت کنید. در واقع ظرفیت نات کوینی که با هر بار کلیک به دست می‌آورید، بیشتر می‌شود.

سرعت شارژ انرژی (Recharging Speed): با خرید این تقویت‌کننده تکمیل شدن انرژی شما برای ضربه زدن روی کوین در مدت زمان کمتری صورت می‌گیرد در نتیجه با استفاده از این Boost می‌توانید کوین‌های بیشتری جمع کنید.

انرژی لیمیت (Energy Limit): با استفاده از تقویت‌کننده Energy Limit می‌توانید مجموع ظرفیت استخراج را بالاتر ببرید. مثلا اگر در حالت عادی ۱۰۰۰ نات کوین ظرفیت داشته باشید با خرید این Boost، ظرفیت ماینینگ شما افزایش پیدا می‌کند.

عرضه نات کوین، توکن محبوب تلگرامی تایید شد

تیم Squad

تیم (Squad) در این بازی به گروهی از بازیکنان گفته می‌شود. هر چت یا کانال عمومی در پلتفرم تلگرام می‌تواند به عنوان یک تیم در بازی شناخته شود. تیم‌ها می‌توانند به رقابت با یک‌دیگر بپردازند و از رتبه‌بندی داخلی بهره‌مند هستند. با هر نات کوین ماین شده، یک امتیاز به تیمی که شما عضو آن هستید اختصاص می‌یابد؛ باید بدانید این امتیازها قابل انتقال به تیم‌های دیگر نیستند.

امکان ساخت Squad تنها در نسخه بتا در دسترس بود و در حال حاضر امکان ساخت تیم جدید وجود ندارد و افراد می‌توانند در تیم‌هایی که از قبل وجود دارد، عضو شوند. اگر شما یک گروه از افراد را به تیم دعوت کنید، اعضای جدید افزوده شده به عنوان یک ریفرال برای شما محسوب می‌شوند و پاداش‌ها نیز مانند وقتی که یکی از دوستانتان را به تیم دعوت می‌کنید، به شما تعلق می‌گیرد.

سازندگان نات کوین

سازندگان نات کوین

چه کسانی پشت پرده این توکن محبوب تلگرامی هستند؟ در حالی که برخی از افراد اعتقاد دارند که پاول دورف (Pavel Durov) سازنده تلگرام و تیم او، نات کوین را ایجاد کرده‌اند، اما هنوز هیچ مدرک رسمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد و هویت دقیق توسعه‌دهندگان این پروژه مخفی ‌باقی مانده؛ با این حال، یک متن در بازی نات کوین اظهار می‌کند این پروژه توسط گروه اوپن بیلدرز (Open Builders) توسعه یافته است. اوپن بیلدرز یک جامعه متن باز محسوب می‌شود و از سازنده‌هایی که روی پروژه‌های نرم‌افزاری متن باز تمرکز دارند، دعوت می‌کند.

بنیاد تون (TON Foundation) این موضوع را تایید کرده و تیم Open Builders را به عنوان سازنده نات کوین معرفی می‌کند. ساشا پلوتوینوف (Sasha Plotvinov) در حال حاضر مدیریت Open Builders را برعهده دارد و تیم این پروژه از ۱۰ نفر تشکیل شده است. پلوتوینوف همچنین سابقه فعالیت به عنوان مدیرعامل پلتفرم تامین مالی و ایردراپ تون استار (Tonstarter) را نیز در کارنامه خود دارد.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید ترون از صرافی ارز دیجیتال

چگونه نات کوین را بفروشیم؟

در حال حاضر Notcoin در هیچ یک از صرافی‌های ارز دیجیتال موجود نیست و قیمتی برای آن مشخص نشده است، در نتیجه نمی‌توان آن را فروخت. هم‌چنین هیچ اطلاعاتی از سوی تیم توسعه‌دهنده منتشر نشده که نشان دهد آیا در آینده‌ای نزدیک قصد دارند Notcoin را خارج از محیط بازی عرضه کنند یا خیر.

پیش بینی و آینده پروژه Notcoin

در حال حاضر، Notcoin تنها به عنوان یک بازی ساده شناخته می‌شود. این پروژه تاکنون توکن خود را عرضه نکرده است و تجربه بازی نشان می‌دهد هیچ گونه سود و سرمایه‌ای را به همراه ندارد. علاوه بر این Notcoin به عنوان یک بازی چندان هیجان و جذابیتی برای کاربر ندارد و تکرار ضربات روی صفحه به سرعت خستگی‌آور خواهد شد. بنابراین، اکثر کاربران این بازی را تنها با هدف کسب سود و فروش آن انجام می‌دهند.

در آینده، اگر Notcoin ارز دیجیتال خود را منتشر کند، قیمت آن مانند سایر ارزهای دیجیتال، بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد. اما با توجه به افزایش مداوم عرضه این ارز و عدم تعریف هدف و کاربرد خاص برای Notcoin به عنوان یک ‌کوین، احتمالا تقاضای زیادی در آینده وجود نخواهد داشت. در صورت قیمت‌گذاری، این وضعیت منجر به کاهش شدید قیمت Notcoin می‌شود و احتمال کسب سود از این ارز کاهش پیدا می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره نات کوین بازی محبوب تلگرام

  • نات کوین تلگرام چیست؟

    نات کوین یک ‌کوین مبتنی بر شبکه بلاک چین تون (TON) است که در حاضر به عنوان ارز دیجیتال واقعی شناخته نمی‌شود و تنها جنبه سرگرمی دارد.

  • قیمت نات کوین چقدر است؟

    با توجه به این که Notcoin در هیچ صرافی قیمت‌گذاری نشده است مقدار قیمت نات کوین نیز مشخص نیست.

  • چگونه نات کوین را نصب کنیم؟

    برای انجام بازی نات کوین نیاز به نصب و دانلود هیچ برنامه‌ای ندارید تنها کافی است روی لینک ربات نات کوین در تلگرام کلیک کنید تا اجرا شود.

  • چگونه می‌توان نات کوین را به کیف پول منتقل کرد؟

    هنوز هیچ اطلاعی از نحوه برداشت و انتقال توکن به کیف پول وجود ندارد، درحال حاضر این کوین قابل جابه‌جایی یا فروش نیست و تنها می‌توان آن را در بازی داشت.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. سلام از این فرصت ها همیشه استفاده کنید الان در این صفحه گفته که چیز جالبی نیست نه اصلا هم اینطور نیست اتفاقا خیلی آینده دار هست ماه ها قبل برنامه nic همان ارز یخ که رایگان میداد همه میگفتند جای طنز داره اسکم هست فریب نخورید ولی ۲۸ فوریه هرچقدر ماین کرده بودیم به کیف پول متاماسک واریز شد و الان ۲۸۰دلار دارم ازش خیلی ها حتی بیشتر هم دارند ولی ما اعتقاد داشتیم و به حرف کسی هم گوش ندادیم با عقل خود جلو رفتیم خداروشکر هم چیزی به دستمون رسید پس برای نات کوین هم تلاش کنید.بماند یادگار این متن ۱۴۰۲/۱۲/۱۰

    1. پروژه‌های میم واقعا آینده مشخصی ندارن میتونن سودآور باشن میتونن هم به کسب درآمد ختم نشن، اگر فردی علاقه به این پروژه‌ها داره باید اخبار مربوط به اون‌ها رو پیگیری کنه. خوشحالیم که این پروژه‌ها براتون سود داشته

  2. سلام باتشکر از مطالب خوب و آگاه کننده شما،منفکر میکنم این بازی یک مورد سرگرم کننده و احتمالاً در آینده دو سر سود باشه الان به چشم یک بازی مجانی و سرگرمی میشه به اون توجه کرد وشاید در آینده ارزش ارزی هم پیدا کنه چه کسی می دونست که بیت کوین روزی بشه قیمتی که الآن هستش .

    1. ممنون از توجه شما. دقیقا پروژه‌های میم مشخص نیست چه اتفاقی براشون در آینده میفته در صورت علاقه‌مندی باید اون‌ها رو دنبال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا