اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال لوپرینگ در او ام پی فینکس لیست شد

لوپرینگ (Loopring / LRC) یک پروتکل مقیاس‌بندی و بلاک چین لایه ۲ (Layer-2) ساخته‌شده بر روی بلاک چین اتریوم است که قابلیت ساخت صرافی های غیرمتمرکز (DEX) در آن وجود دارد. ارز دیجیتال لوپرینگ با نماد LRC، به‌عنوان توکن بومی این شبکه فعالیت دارد.

به بیان ساده می‌توان گفت لوپرینگ یک نرم‌افزار اجراشده در بلاک چین اتریوم است که با ایجاد انگیزه برای شبکه‌ای از کاربران در دنیا، پلتفرمی با قابلیت ایجاد صرافی های ارز دیجیتال غیرمتمرکز به‌وجود آورده است. شبکه لوپرینگ از مزایای امنیت بلاک چین اتریوم نیز بهره می‌برد، به‌طوری که دسترسی کاربران آن به دارایی‌هایشان هرگز قطع نمی‌شود و اپراتورهای صرافی‌های موجود در لوپرینگ تحت قوانین این پروتکل فعالیت می‌کنند.

مطالعه بیشتر: صرافی های غیرمتمرکز و متمرکز


ارز دیجیتال لوپرینگ (LRC) در بخش‌های مختلف این پروتکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌علاوه، کاربران می‌توانند از طریق سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) توکن LRC، بخشی از کارمزد تراکنش‌های پروتکل را دریافت کنند.

۷۰ درصد از کارمزد تراکنش‌های لوپرینگ به سپرده‌گذاران ارز دیجیتال لوپرینگ تعلق می‌گیرد؛ ۲۰ درصد آن به سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) لوپرینگ اختصاص یافته و به یک استخر سرمایه منتقل می‌شود که در آینده با صلاحدید اعضای سازمان در راستای پیشرفت پروژه استفاده می‌شود؛ ۱۰ درصد باقیمانده نیز وارد فرآیند توکن‌سوزی (Burn) می‌شود که یعنی عرضه کل این رمز ارز با گذر زمان کاهش پیدا می‌کند و رفته رفته به رشد قیمت ارز دیجیتال لوپرینگ کمک می‌کند. عرضه کل رمز ارز LRC نزدیک به ۱.۳۷۵ میلیارد واحد است.


از همه مهم‌تر، پلتفرم لوپرینگ مدعی است که صرافی‌های ساخته‌شده در آن از دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز در شبکه اتریوم سریع‌تر و ارزان‌تر هستند و این کار را توسط شیوه‌ای جدید از رمزنگاری تحت عنوان رول آپ‌های مبتنی بر دانش صفر یا zkRollup انجام داده است.

طبق توضیحات رسمی لوپرینگ، صرافی‌ها از طریق رول آپ‌های مبتنی بر دانش صفر قادراند فرآیند تسویه‌حساب با معامله‌گران را با سرعت بالاتری انجام دهند و به‌جای انجام این فرآیندها به‌صورت مستقیم در بلاکچین اتریوم، صرافی های لوپرینگ با zkRollup ها این محاسبات را در محلی دیگر پردازش و تکمیل می‌کنند.


بنابراین، تعداد تراکنش‌هایی که یک صرافی ایجادشده در لوپرینگ باید در شبکه اتریوم به‌ثبت برساند کاهش یافته و متعاقباً باعث تسریع عملیات و کاهش کارمزد برای معامله‌گران می‌شود. این در حالی است که تراکنش‌های کاربران در دیگر صرافی های غیرمتمرکز در اتریوم باید توسط این بلاک چین تایید شوند که هم هزینه بالاتری داشته و هم زمان بیشتری را باید صبر کنند.


بلاک چین لوپرینگ با استفاده از تکنیک رول آپ‌های مبتنی بر دانش صفر، صدها تراکنش را در یک دسته جمع کرده و به این ترتیب، معاملات را خارج از بلاک چین اتریوم و به‌صورت ارزان و سریع پردازش می‌کند. سپس این تراکنش‌های خارج از شبکه (آف چین / Off-Chain) در بلاک چین اتریوم تسویه شده و اعتبار و صحت آن‌ها از طریق سندهای اثبات دانش صفر (Zero-Knowledge Proof) مورد تایید قرار می‌گیرد.


بنیان‌گذار پروژه لوپرینگ دنیل وَنگ، مهندس کامپیوتر، است؛ وی سابقه فعالیت در کمپانی‌های بزرگی نظیر گوگل و JD.com را دارد.

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس در راستای گسترش فعالیت‌های خود، این رمزارز را در بازارهای خود لیست کرده است و اکنون کاربران می‌توانند در حساب کاربری خود به خرید ارز دیجیتال لوپرینگ بپردازند.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا