آموزش NFTاخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

راه اندازی بازار NFT اینستاگرام با پشتیبانی از شبکه پالیگان

بر اساس اعلامیه رسمی متا (Meta)، این کمپانی طی یکی از تازه‌ترین اقدامات خود در راستای گسترش اکوسیستم رمزارزها، به‌زودی بازار NFT اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا، را با پشتیبانی از شبکه پالیگان راه‌اندازی خواهد کرد.


این بازار در ابتدا برای گروهی از خالقان و تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و به‌زودی به دیگر کشورهای دنیا نیز عرضه می‌شود.

طبق بیانیه رسمی متا، بازار NFT اینستاگرام از کیف پول فانتوم (Phantom) در شبکه سولانا نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین، اطلاعات آیتم‌های بازار اپن‌سی (OpenSea) در این پلتفرم قابل مشاهده خواهند بود.


رویکرد حال حاضر کمپانی متا در این زمینه، متمرکز بر کمک به خالقان اثر و تولیدکنندگان محتوا جهت کسب درآمد و امرار معاش است و از این رو، متا در بازار NFT اینستاگرام تا سال ۲۰۲۴ هیچ‌گونه کارمزدی دریافت نمی‌کند و کامزدهای گس (Gas Fee) تمامی بلاک چین‌های مربوط را پوشش خواهد داد.


این کمپانی نزدیک به دو ماه گذشته بود که از امکان مشاهده و دسترسی به محصولات NFT در اینستاگرام و فیسبوک خبر داد و راه‌اندازی این بازار، در پی گسترش فعالیت‌های متا در این طرح است.


خالقان به‌زودی می‌توانند در بازار NFT اینستاگرام، از طریق یک ابزار با فریم‌ورک End-to-End (سرتاسری)، NFT های خود را مینت (Mint) و به خریداران داخل و یا خارج از این پلتفرم شبکه‌های اجتماعی بفروشند.

محیط کاربری بازار NFT اینستاگرام
محیط کاربری بازار NFT اینستاگرام – Meta


لازم به ذکر است شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۲ میلیارد کاربر، در حال حاضر از نمایش آیتم‌های NFT تولیدشده در بلاک چین‌ های اتریوم (Ethereum / ETH)، سولانا (Solana / SOL)، پالیگان (Polygon / MATIC) و فلو (Flow / FLOW) پشتیبانی می‌کند.


این کمپانی در مسیر گسترش در حوزه وب ۳، نزدیک به یک سال پیش نام خود را از فیسبوک به متا تغییر داد و در صدد است متاورس (Metaverse) را محوریت مدل تجاری و کسب و کار خود قرار دهد.

سهام کمپانی متا نسبت به یک سال اخیر نزدیک به ۷۰ درصد ریزش داشته است و در پی اعلام راه‌اندازی بازار NFT اینستاگرام و پایان زنگ معاملاتی روز گذشته، با کاهشی به‌میزان ۴.۹ درصد در محدوده ۹۰.۵۴ دلار به ازای هر سهم قرار گرفت.

NFT یا توکن غیر مثلی چیست؟

NFT به‌معنای یک توکن غیرمثلی یا غیرقابل تعویض بوده و یک دارایی دیجیتال است که به‌عنوان یک رمزارز و همچنین یک قطعه هنری یا فرهنگی دارای ارزش است.

متاورس چیست؟

متاورس مفهومی از یک دنیای دیجیتالی در اینترنت است؛ این دنیا از طریق ادغام فضاهای مجازی با یکدیگر ایجاد شده که این فضاها توسط فناوری واقعیت افزوده در کنار هم قرار گرفته‌اند.

منبع: Forkast

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۵ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا