اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در ایراناخبار او ام پی فینکس

برگزاری همایش «سرمایه گذاری برای همه» با حمایت او ام پی فینکس

سالن همایش‌های برج میلاد در رویدادی بی‌سابقه میزبان طیف وسیعی از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بود. در سمیناری که روز گذشته با عنوان همایش «سرمایه گذاری برای همه» برگزار شد، از مسیرهای متفاوت رسیدن به موفقیت در بازارها با آنچه تا به حال شنیده‌ و آموخته‌ایم، رونمایی شد.

تکه‌های پازل سرمایه‌گذاری در بازارها

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر بازارهای مختلف افت و نوسانات زیادی را تجربه کرده‌اند. در این میان بسیاری از سرمایه‌گذاران که آگاهی چندانی نسبت به روندها و فاکتورهای تاثیرگذار در بازارها نداشته‌اند، زیان قابل توجهی را متحمل شده‌اند، از این رو به اعتقاد تحلیلگران ارتقای سواد مالی نخستین گام برای جبران زیان است. در همین راستا صرافی ایرانی ارزدیجیتال اوام‌پی فینکس با درک این نیاز و با همکاری محمد حسینی، تحلیلگر ارشد بازارهای مالی در همایش «INVESTOBASE»، مسیرهای مطمئن برای موفقیت در بازارها را مورد بررسی قرار داد.

شاه کلید ثروتمند شدن

شاه کلید ثروتمند شدن

راه‌های رسیدن به ثروت در دنیای امروز بی‌شمار است. اما موفقیت در این مسیربه برخی پارامترهای کلیدی وابسته است. اوام‌پی فینکس با دعوت از محمد حسینی، کارشناس ارشد بازارهای مالی که سابقه ۱۰ سال فعالیت در انواع بازارهای مالی را داشته این مسیرها را برای شما هموارتر کرده است. در سمیناری که روز گذشته برگزار شد روی خوب و بد بازار به مخاطبان نشان داده شد و مزایا و معایب هر کدام بدون پرده مورد واکاوی قرار گرفت.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

در این همایش، سرفصل‌هایی چون «مقدمات سرمایه‌گذاری»، «مفاهیم اقتصادی برای سرمایه‌گذاری»، «ریسک و تست ریسک»، «بازارهای سرمایه‌گذاری از جمله مسکن، بورس، طلا و کریپتو»، «مزایا و معایب بازارهای مهم سرمایه‌گذاری»، «بازارهایی که بازار سرمایه‌گذاری نیستند»، «راهکارهای فرار از تورم»، «نقش تورم در سرمایه‌گذاری»، «اهمیت توسعه‌ورزی»، «سرمایه‌گذاری هدفمند»، «مدیریت سرمایه با شناخت نرخ بهره و مالیات»، «تنوع سبدهای مختلف»، «بازار طلا»، «اهمیت چسبندگی قیمت» و «سرمایه‌گذاری امن» ارائه شد.

الفبای سرمایه‌گذاری

همچنین در این گردهمایی، اصول مهم و بنیادی سرمایه‌گذاری برای مخاطبان تشریح شد. بر اساس توضیحات حسینی که در سمینار پوشش داده شد، بنیادی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری به ۴ بخش مهم تقسیم می‌شود که شامل «لزوم توسعه فردی»، «استراتژی شخصی»، «تنوع سرمایه‌گذاری» و «سیستم سرمایه‌گذاری» است. علاوه بر آن به این نکته هم پرداخته شد که بازارهای مالی از نظر فعالیت و سیستم معاملاتی به دو دسته تقسیم می‌شوند: بازارهای با دید بلندمدت و بازارهای با دید کوتاه‌مدت.

آشنایی با مفهوم بازار مالی

آشنایی با مفهوم بازار مالی در همایش «سرمایه گذاری برای همه»

حسینی، کارشناس ارشد بازارهای مالی در این سمینار همچنین به ارائه تصویری از بازارهای مالی پرداخت. به گفته او بازارهای مالی انواع مختلفی دارند که چند نمونه از آنها شامل طلا، بورس، خودرو و مسکن می‌شود. به اعتقاد این تحلیلگر، بازارهای مالی، نقش مهمی در فعالیت روان و همچنین جذب سرمایه برای اقتصاد دارند و این کار از طریق ایجاد نقدینگی برای کسب‌وکارها و کارآفرینان انجام می‌شود.

او همچنین معتقد است بازارهای مالی، این امکان را برای خریداران و فروشندگان فراهم می‌کنند تا بتوانند دارایی‌های مالی‌شان را با یکدیگر مبادله کنند.

حسینی در این سمینار گفت:

بازارهای مالی، اوراق بهادار ارائه می‌کنند و در قبال آن به افرادی که با مبلغ مازاد خودشان در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، سودی را تخصیص می‌دهند و به طور همزمان برای کسب‌وکارهایی که نیازمند پول هستند هم سرمایه فراهم می‌کنند.

او همچنین بر این باور است که بازارهای مالی، اتکای زیادی روی شفافیت اطلاعات دارند تا قیمت‌ها و اطلاعات موردنیاز تمامی کاربران بازار به طور کامل و بدون دستکاری به دستشان برسد.

ریسک‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟

ریسک‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟

چیزی که در ذهن ما از ریسک در بازارهای مالی وجود دارد، احتمال ضرر کردن یا از دست دادن بخشی از پول‌مان محسوب می‌شود. اما به اعتقاد محمد حسینی، می‌توان تعریف دیگری از ریسک ارائه داد که «چارلز پی جونز» از آن نام می‌برد: ریسک در اصل اختلاف بین بازده واقعی سرمایه‌گذاری و بازدهی است که انتظار داریم. ریسک شکلی از آینده‌ است و از عدم قطعیت بازار نشات می‌گیرد. اگر بازاری قطعیت داشته باشد، دیگر مفهومی به نام ریسک مطرح نیست. در بازارهای مالی، ریسک به طور کلی به دو دسته کلی «ریسک سیستماتیک و ریسک غیرسیستمایتک» تقسیم می‌شود.

این کارشناس ارشد بازارهای مالی همچنین معتقد است که افرادی که شخصیت ریسک‌پذیر دارند، برای دستیابی به سود بالاتر در بازار یا موقعیت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که احتمال از دست رفتن بخش زیادی از پولش وجود داشته باشد، اما در عوض سود بیشتری نصیبش می‌شود. برعکس شخصی که ریسک‌گریز است، ترجیح می‌دهد سود کمتری کند، اما خطر کمتری هم متوجه سرمایه‌اش شود. در نتیجه به دنبال بازارها یا موقعیت‌های سرمایه‌گذاری محتاطانه‌تری می‌رود. البته حسینی بر این باور است که مفهوم ریسک در بازارهای سرمایه‌گذاری به همین چند مورد خلاصه نمی‌شود.

سه هدف سرمایه‌گذاری

سه هدف سرمایه‌گذاری

این تحلیلگر بازار با اشاره به اینکه سه هدف برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، گفت: نخستین هدف فرار از مالیات است. او افزود: هدف دیگر سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی برای آینده و بازنشستگی است و هدف سوم برنامه‌ریزی برای خرید محصولات است. برای نمونه خرید یک خودرو نیازمند سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگری همچون طلا برای کسب سرمایه کافی است. حسینی با بیان اینکه در سرمایه‌گذاری مالی هدف کسب سود است، گفت: به نوعی در این سرمایه‌گذاری به یک تقاضای غیرواقعی پاسخ داده می‌شود. برای نمونه خرید طلای آب شده با هدف کسب سود انجام می‌شود و متفاوت از خرید مصنوعات طلا برای نیاز واقعی است.

او با تاکید بر اینکه در بازار سهام روی نوسانات سود می‌کنید گفت: در واقع این سرمایه‌گذاری تمام با واسطه است. حسینی با بیان اینکه در سرمایه‌گذاری بلندمدت و میان‌مدت نیاز به مطالعات مستمر نیست، اظهار کرد: اما در سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت همواره باید بازار را بررسی کرد. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دارایی‌های مولد مستقیم سود می‌دهد اما دارایی غیرمولد بعد از فروش سود می‌دهد، تصریح کرد: برای نمونه خرید خانه و کسب درآمد از محل اجاره مولد است اما خرید طلا دارایی غیر مولد محسوب می‌شود، هرچند برخی تلاش می‌کنند معاملات مولد برای طلا ایجاد کنند.

بهاره چراغی

من بهاره چراغی، کارشناس ارشد علوم ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری از دانشگاه خبر تهران مرکز هستم. حدود 12 سال است که در زمینه تولید محتوا با مهم‌ترین رسانه‌های مکتوب و آنلاین ایران همکاری دارم. از سال 1398 با بالا گرفتن تب سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو به این بازار علاقه‌مند و با گذراندن دوره‌های مختلف وارد دنیای جدیدی از بازارهای مالی شدم. من اینجا کنار شما او‌ام‌پی فینکسی‌های عزیز هستم تا بتوانم تحلیل‌ها، مفاهیم اقتصادی و خبرهای روز دنیای ارزهای دیجیتال را با زبان ساده با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم مسیر امنی برای سرمایه‌گذاری و ترید را تجربه و طی کنیم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ازسمینارخبرنداشتم وباتوجه به عضویت دراوام پی فینکس ودراول راه بودن کاش در این گردهمایی حضور داشتم کاش خبرمیدادین.👌

    1. دوست عزیز، او ام پی فینکس در نظر داره همایش‌های مختلفی رو برگزار کنه. با دنبال کردن ما در سایت و شبکه‌های اجتماعی‌مون، به راحتی می‌تونید از برنامه همایش‌های آینده مطلع بشین. خوشحال میشیم شما رو ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا