تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال ایاس ؛ بررسی عوامل فاندامنتال و تکنیکال

ارز دیجیتال ایاس (EOS) در روز جاری موفق شد با رشدی به میزان ۲۰ درصد به محدوده ۱.۶۶ دلار برسد و بهترین عملکرد خود را از می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) تا کنون به ثبت برساند.


ایاس در ابتدا، حرکت صعودی خود را از طریق همبستگی با برترین رمزارزهای بازار، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، آغاز کرد و این رمزارزها به‌ترتیب موفق به ثبت ۲ و ۳.۷ درصد رشد شدند. اما ادامه حرکت صعودی برای ایاس از سوی مجموعه‌ای از به‌رورسانی‌ها در این اکوسیستم نشأت گرفت.

نمودار روزانه ارز دیجیتال ایاس
نمودار روزانه ایاس (EOS) – TradingView

راه‌اندازی سیستم پاداش دهی برای ارز دیجیتال ایاس

بنیاد شبکه ایاس (EOS Network Foundation)، کمپانی غیرانتفاعی ناظر بر رشد و توسعه بلاک چین ایاس، در تاریخ ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) مرحله ثبت نام‌ برای برنامه کسب سود (Yield+) خود را آغاز کرد.


این برنامه انگیزشی و پاداش‌دهی به‌منظور جذب اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مالی (دیفای / DeFi) و ایجاد قابلیت کسب سود برای کاربران آن‌ها راه‌اندازی شده است. ایاس طی این حرکت، قصد رقابت با بلاک چین‌های برتر در حوزه دیفای نظیر اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) را دارد.


از زمان باز شدن ثبت نام برای این برنامه تا کنون، ارزش کل قفل‌شده (TVL) در استخرهای سرمایه ایاس از ۹۴.۷۱ میلیون دلار به ۱۰۲.۱۸ میلیون دلار ارز دیجیتال ایاس افزایش پیدا کرده است. احتمالاً در روزهای آتی و با نزدیک‌شدن به تاریخ راه‌اندازی برنامه در ۲۸ آگوست (۶ شهریور)، به این ارزش کل فقل‌شده افزوده خواهد شد.

هاردفورک ایاس در ماه سپتامبر

طبق گفته‌های مدیرعامل بنیاد شبکه ایاس (ENF)، ایو لا رز، ایاس قرار است در روزهای آینده و براساس یک به‌روزرسانی توافق‌شده به‌نام مندِل (Mandel)، عنوان برند خود را به “EOSIO” تغییر دهد.


این به‌روزرسانی و برندینگ مجدد، به‌عنوان جدایی نمادین ارز دیجیتال ایاس از کمپانی بلاک‌وان (Block.One) صورت خواهد گرفت. این کمپانی طرح اصلی شبکه ایاس را پیاده‌سازی کرده بود و نه ماه بعد، جامعه ایاس تصمیم گرفت به‌دلیل نگرانی‌ها پیرامون فعالیت‌های مخرب از سوی این شرکت، صدور ۶۷ میلیون واحد ارز دیجیتال ایاس به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار را متوقف کند.


لا روز خاطرنشان کرد این ارتقا از طریق یک هارد فورک (Hard Fork) انجام خواهد شد که یعنی نسخه جدید ایاس (EOSIO) با شبکه قبلی خود سازگار نیست و قوانین اجماع جدیدی برای آن لحاظ خواهد شد.


همچنین، پیاده‌سازی یک هاردفورک به این معنی است که هنگام تفکیک شبکه، تمام هولدرهای ارز دیجیتال ایاس مقداری برابر با موجودی خود در قالب توکن‌های جدید دریافت خواهند کرد که از لحاظ تئوری، این مسئله موجب افزایش تقاضا برای این رمزارز خواهد شد؛ اتفاقی که مشابه آن برای ارتقای مرج اتریوم دیده شد.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال ایاس

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال ایاس نشان از ادامه حرکت صعودی برای این رمزارز در هفته‌های پیش رو دارد.


اولین نشانه از این صعود، تشکیل یک الگوی فنجان و دسته (Cup and Handle) در نمودار روزانه ایاس است که یک کمانه U شکل در ادامه کانال نزولی، این الگو را تایید کرده است. در تحلیل تکنیکال، شکست الگوی فنجان و دسته باعث افزایش قیمت یک دارایی تا حداکثر ارتفاع این الگو خواهد شد.

نمودار روزانه ایاس به همراه میانگین متحرک
نمودار روزانه ایاس به همراه میانگین متحرک – TradingView

در نتیجه، قیمت ارز دیجیتال ایاس می‌تواند تا ۲.۴۵ دلار افزایش پیدا کند که نسبت به قیمت فعلی آن، نزدیک به ۵۰ درصد رشد خواهد داشت.


با این حال جهت رعایت جوانب احتیاط، باید گفت که شکست این الگو ممکن است با نزدیک شدن قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰-EMA) در سطح ۱.۷۹ دلاری، قدرت حرکت خود را از دست بدهد. در صورت اصلاح، قیمت ایاس ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه خود در ۱.۲۱ دلار برسد که نسبت به قیمت فعلی، ۲۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

ارزش کل قفل‌شده چیست؟

ارزش کل فقل‌شده (Total Value Locked / TVL) به مجموع دارایی‌هایی اشاره دارد که توسط کاربران در یک اپلیکیشن یا پروتکل غیرمتمرکز جهت انجام امور مالی مختلف واریز شده است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا