تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر؛ او ام پی فینکس

جشنواره تون پلاس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت بیت کوین در هفته میلای گذشته به زیر مرز ۶۰,۰۰۰ دلار کاهش داشت، اما این سطوح پایین قیمت توجه خریداران را به خود جلب کرد و اکنون در حال تلاش جهت بهبود قیمت هستند. بیت کوین مدت زیادی است که در یک محدوده معاملاتی بین ۵۶,۵۵۲ دلار و ۷۳,۷۷۷ دلار باقی مانده که نشان‌دهده نبرد میان خریداران و فروشندگان است.

پادکست واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر


از این رو، تشخیص دقیق و مطمئن جهت شکست بعدی قیمت دشوار شده است و به همین دلیل، معامله‌گران یا در محدوده معاملاتی مذکور فعالیت می‌کنند و یا صبر کرده تا ابتدا قیمت بیت کوین شکست صعودی یا نزولی اصلی خود را رقم زند و بعد وارد بازار شوند.


سرمایه‌گذاران و کارشناسان ظاهراً دیدگاه‌هایی ضدونقیض پیرامون عملکرد بیت کوین دارند. پیتر تییِل، مدیر عامل سابق پی‌پل (PayPal)، معتقد است بیت کوین فضای کافی برای رشد نداشته و طی مصاحبه خود با نشریه CNBC گفت که ممکن است قیمت بیت کوین شاهد رشدی جزئی باشد، اما نوسانات شدیدی را تجربه خواهد کرد و مسیر سختی را پیش رو دارد. اما از طرفی دیگر بیت‌کوانت (BitQuant)، تحلیل‌گر محبوب ارزهای دیجیتال، دیدگاهی صعودی در برابر رهبر رمزارزها داشته و می‌گوید هر مرتبه که به تحلیل بیت کوین پرداخته، مدل قیمتی او هدف ۹۵,۰۰۰ دلاری را نشان می‌دهد.


کاهش قیمت بیت کوین تا مرز ۶۰,۰۰۰ دلار فشار فروش آلت کوین‌ها را تا حد زیادی تشدید کرد، اما برخی از این رمزارزها موفق به حفظ قیمت در سطوح خوبی بودند و اکنون با رشد بیت کوین، پتانسیل خوبی برای ادامه مسیر صعودی خواهند داشت. طبق برنامه هر هفته از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به معرفی این رمزارزها پرداخته و تحلیل تکنیکال آن‌ها را پوشش داده‌ایم.


به این ترتیب در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر ماه، به تحلیل بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌های تون کوین (TON) و آوالانچ در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پرداخته‌ایم.


مطالعه بیشتر: آشنایی با بهترین اندیکاتورها برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

خریداران بیت کوین موفق شدند طی چند روز اخیر از مرز ۶۰,۰۰۰ دلار حمایت کنند، اما هنوز به‌طور کامل از مقاومت ۶۲,۵۰۰ دلاری عبور نکرده‌اند. بیت کوین مثل همیشه، نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر ماه است.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

حرکت نزولی خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۶۳,۶۵۱ دلار و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) بیت کوین در ناحیه منفی، نشان‌گر کنترل شرایط به‌دست فروشندگان بازار است. در صورتی که حمایت ۶۰,۰۰۰ دلاری شکسته شود، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۵۶,۵۵۲ دلار دچار کاهش شود. انتظار می‌رود خریداران با تمام قوا از این سطح حمایت کنند اما عدم موفقیت آن‌ها، ممکن است منجر به ریزش قیمت تا مرز ۵۰,۰۰۰ دلار شود.


از طرفی دیگر، چنانچه قیمت BTC رشد داشته باشد و مقاومت ۶۲,۵۰۰ دلاری را به‌طور کامل پشت سر بگذارد، به این معنی خواهد بود که خریداران در تلاش برای بازگشت به بازار هستند. در این سناریو، قیمت بیتکوین می‌تواند حرکت خود را تا مقاومت مهم ۶۴,۶۰۲ دلاری پیش ببرد و در نهایت به مرز ۷۰,۰۰۰ دلار برسد.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

اما میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، شیب خود را از دست داده و شاخص RSI نیز کمی بالاتر از مرز میانی و خنثی خود قرار دارد که یعنی، فعلاً میان عرضه و تقاضای بیت کوین تعادل برقرار شده است. اکنون چنانچه قیمت از ۶۲,۵۰۰ دلار عبور کند، پتانسیل آغاز یک روند بهبود جدید را پیدا خواهد کرد. در این مسیر، بیت کوین می‌تواند تا مقاومت ۶۴,۶۰۲ دلاری رشد داشته باشد.


نخستین نشانه تضعیف عملکرد قیمت، شکست نزولی و بستن کندل ۴ ساعته پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. این حرکت مسیر کاهش‌های بیشتر تا مرز ۶۰,۰۰۰ دلار را هموار می‌کند. در صورت از دست‌دادن این حمایت نیز، قیمت بیت کوین ممکن است تا سطح بعدی در ۵۸,۴۰۲ دلار شاهد کاهش باشد.


مطالعه بیشتر: آموزش جامع استفاده از پلتفرم تریدینگ ویو

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر؛ تحلیل تکنیکال تون کوین (TON)

تون کوین در نمودار ۱ روزه، در تلاش است تا سطح ۷.۶۷ دلاری را حفظ کند و نکته مثبت این‌جا است که خریداران اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۷.۴۳ دلار کاهش پیدا کند. در ادامه به تحلیل تون کوین در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر ماه می‌پردازیم.

تحلیل تون کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل تون کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

خطوط میانگین متحرک تون کوین رو به بالا در حرکت هستند و شاخص قدرت نسبی این رمزارز نیز، در ناحیه مثبت خود قرار دارد که یعنی حرکت احتمالی قیمت TON به‌سمت مقاومت‌های پیش رو است. حال در صورتی که خریداران قیمت را از سطح ۷.۶۷ دلاری عبور دهند، رالی (حرکت صعودی / Rally) این رمزارز می‌تواند تا تست مجدد مقاومت ۸.۲۹ دلار ادامه پیدا کند. در صورت عبور از این سطح، قیمت تون کوین می‌تواند برای رشد تا مرز ۱۰ دلار تلاش کند.


اما این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت از سطوح فعلی دچار کاهشی شدید و ناگهانی به زیر سطح ۶.۶۰ دلار شود. چنین حرکتی یک الگوی سر و شانه (Head & Shoulders) را تکمیل کرده که هدف آن، سطح ۴.۹۱ دلاری برآورد شده است.

تحلیل تون کوین در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل تون کوین در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته تون کوین، خریداران مشغول خرید در کف این رمزارز در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) دیده می‌شوند. چنانچه قیمت ارز تون رشد پیدا کند و سطح ۷.۶۷ دلاری را نگه دارد، پتانسیل تشکیل یک حرکت جدید به‌سمت سطح ۸.۲۹ دلار را نیز به‌دست خواهد آورد. اما بعید است که فروشندگان بازار به‌راحتی تسلیم شوند و احتمالاً مقاومتی جدی در سطح ۷.۸۷ دلاری و سپس ۸.۱ دلار نشان دهند.


نخستن نشانه تضعیف عملکرد این رمزارز، شکست نزولی و بستن کندل ۴ ساعته پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه است که توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت صورت می‌گیرد. در این شرایط، قیمت ممکن است ابتدا تا ۷ دلار و سپس تا ۶.۷۷ دلار شاهد کاهش باشد. خریداران نیز احتمالاً حمایتی قدرتمند از قیمت تون کوین در ناحیه بین ۶.۶۶ دلار تا ۶.۷۷ دلار داشته باشند.


مطالعه بیشتر: راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال در معاملات اسپات

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر؛ تحلیل تکنیکال آوالانچ (AVAX)

در نمودار ۱ روزه آوالانچ، خریداران در تلاش برای هدایت قیمت بالاتر از مقاومت ۲۹ دلاری دیده می‌شوند و احتمال آغاز یک روند بهبود جدید وجود دارد. آوالانچ آخرین رمزارزی است که در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر ماه به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل آوالانچ در تایم فریم 1 روزه
تحلیل آوالانچ در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

در حال حاضر حرکت صعودی قیمت آوالانچ در سطح ۲۹ دلاری با مقاومت روبرو شده، اما نکته مثبت این‌جا است که خریداران ترک میدان نکرده و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. این یعنی که فشار خرید آوالانچ حفظ شده و احتمال عبور از مقاومت پیش رو وجود دارد. در این صورت، قیمت ارز AVAX می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۲,۷۸ دلار شاهد رشد باشد.


اما از طرفی دیگر کاهش سریع قیمت از سطوح فعلی، نشان‌دهنده تبدیل ۲۹ دلار به یک سطح مقاومتی توسط فروشندگان خواهد بود. از این رو، قیمت ممکن است تا تست مجدد کف ۲۳.۵۱ دلاری ۲۴ ژوئن (۴ تیر)، یک حرکت نزولی را تشکیل دهد.

تحلیل آوالانچ در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل آوالانچ در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

نمودار ۴ ساعته آوالانچ، نشان می‌دهد که قیمت در تلاش برای تشکیل یک الگوی سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders) است که در صورت شکست صعودی و بستن کندل بالاتر از سطح ۲۹ دلار تکمیل خواهد شد. به این ترتیب، قیمت AVAX می‌تواند تا هدف ۳۴.۵۰ دلاری این الگو یک رالی را آغاز کند.


اما خلاف این سناریو زمانی است که قیمت به حرکت نزولی خود ادامه دهد و در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، یک شکست را ایجاد کند که یعنی معامله‌گران کوتاه‌مدت مشغول فروش هستند. در چنین شرایطی، قیمت آوالانچ ممکن است ابتدا تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و در نهایت تا حمایت ۲۳.۵۱ دلاری دچار کاهش شود.


در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، تون کوین و آوالانچ را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم از واچ لیست ارز دیجیتال ۱۱ تیر ماه
  • برای واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی را زیر نظر بگیریم؟

    پنج ارز دیجیتال این هفته از نگاه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) بیت کوین (BTC)، تون کوین (TON)، آوالانچ (AVAX)، کسپا (KAS) و مونرو (XMR) هستند.

  • الگوی سر و شانه معکوس چیست؟

    الگوی قیمت سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders)، تغییر روند از نزولی به صعودی را پیش‌بینی می‌کند و یک الگوی بازگشتی است که احتمال نزدیک‌شدن به پایان یک روند نزولی را نشان می‌دهد.

  • بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام است؟

    بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه، رمزارزهایی مانند بیت کوین است که حجم بازار زیادی داشته و نقدینگی قابل توجهی را به‌صورت روزانه در معاملات خود شاهد است.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-ارز-دیجیتال-11-تیر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا