آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش صرافی او ام پی فینکسآموزش صرافی های ارز دیجیتال

آربیتراژ با ربات تریدر

روش های مختلفی برای کسب سود از بازار کریپتوکارنسی وجود دارد. آربیتراژ ارز دیجیتال یکی از این روش هاست که طرفداران زیادی در میان معامله گران در سطح جهان دارد. آربیتراژ به زبان ساده به این معناست که معامله گران به کسب سود از تفاوت قیمت یک دارایی در بازارهای مختلف می‌پردازند.

آربیتراژ با ربات تریدر نیز یکی دیگر از جذاب‌ترین روش‌ها برای تریدر روزانه و معامله‌گری در تایم فریم‌های پایین است. به بیان دیگر در استراتژی آربیتراژ شما تصمیم می‌گیرد که در بازار یک یا چند رمزارز مختلف، در یک محدوده قیمتی خریدار و در یک محدوده قیمتی دیگر فروشنده باشید.

برای مثال فرص کنید طبق تحلیلی که نسبت به بازار اتریوم انجام داده‌اید، سطح ۱۰۰۰ دلار را یک محدوده حمایتی معتبر و سطح ۱۶۰۰ دلار را یک محدوده مقاومتی معتبر برای اتریوم تشخیص داده‌اید. در چنین حالتی یکی از ساده‌ ترین روش ها و البته کم ریسک ترین روش ها برای کسب سود از بازار اتریوم، خرید در محدوده حمایتی و فروش در محدوده مقاومتی مورد نظر خواهد بود.

یعنی شما تصمیم گرفته‌اید که در بازار اتریوم همواره در یک محدوه قیمتی خریدار و در یک محدوده قیمتی فروشنده باشید؛ یعنی قصد آربیتراژ ارز اتریوم را دارید!

با توجه به نوسانات گسترده بازار ارزهای دیجیتال و در نظر گرفتن این موضوع که شما احتمالا در تمامی ساعات روز پای بازار و نمودار نیستید، ربات تریدر کاربردی ترین ابزار برای اجرای استراتژی آربیتراژ در معاملات شما خواهد بود. در ادامه به توضیح تقسیم بندی کلی انواع آربیتراژ و آربیتراژ با ربات تریدر می‌پردازیم.

انواع آربیتراژ

آربیتراژ با ربات تریدر

روش‌ های بسیاری برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که آربیتراژ یکی از این روش هاست که اتفاقا محبوبیت بسیاری نیز میان معامله گران ایرانی دارد. به صورت کلی شما می‌توانید به دو روش استراتژی آربیتراژ را در معاملات خود پیاده‌سازی کنید:

انجام تراکنش های در تعداد زیاد و حجم کم:


در این روش شما می‌توانید با انجام معاملات متعدد و کسب سود جزئی از هر یک از این معاملات خرید و فروش آربیتراژی، در نهایت سود قابل توجهی به دست آورید.

انجام تراکنش های در تعداد کم و حجم زیاد:


در این روش نیز می‌توانید در صورت امکان حجم معاملات را افزایش داده و تعداد آن را محدود کنید. در این حالت معاملات شما با حرکت جزئی قیمت، دستخوش تغییرات نسبتا قابل توجهی خواهد شد.

در هر دوی این روش‌ها شما می‌توانید با مشخص کردن محدوده های قیمتی مورد نظر برای خرید یا فروش یک دارایی، به تناسب سرمایه و آستانه تحمل ضرر خود به کسب سود از استراتژی آربیتراژ و معاملات خرید و فروش متوالی بپردازید.

آربیتراژ با ربات تریدر

آربیتراژ با ربات تریدر

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، در بازار ارزهای دیجیتال عموما با نوسانات گسترده مواجه هستیم و همین موضوع می‌تواند ریسک معاملات را افزایش داده و در صورت نداشتن استراژی معاملاتی صحیح و یا پایبند نبودن به آن، خطر از دست دادن سرمایه همواره در کمین معاملات شما قرار دارد.

اگر روش معاملاتی شما آربیتراژ است، می‌بایست تحت هر شرایطی معاملات شما در محدوده‌های قیمتی مشخص شده انجام گیرد و این نوسانات قیمتی ناگهانی نتیجه معاملات شما را تحت الشعاع قرار ندهد تا سود انتظاری از معامله تحقق یابد.

در چنین شرایطی، ربات تریدر می‌تواند معاملات شما را از ضررهای احتمالی ناشی از نوسان های گسترده و گاها غیر قابل پیش بینی بازار حفظ کند. شاید برایتان جالب باشد که ۸۰ درصد معاملات در بازارهای مالی در سطح جهان، توسط این ربات ها انجام می‌شود!

استفاده از ربات تریدر همچنین باعث می‌شود تا معاملات هیجانی تا حد امکان کاهش یابند؛ چرا که یک ربات تریدر، تنها براساس تنظیمات مشخص شده وارد موقعیت‌های معاملاتی می‌شود و نه بر اساس احساس ترس یا طمع در بازار!

آربیتراژ با ربات تریدر این امکان را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا بتوانند در تمامی زمان‌ها، حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند، موقعیت‌های معاملاتی را از دست ندهند.

ربات تریدر در او ام پی فینکس

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اولین صرافی ارز دیجیتال در ایران است که سرویس ربات تریدر را برای کاربران فراهم کرده‌است. با استفاده از این ربات می‌توانید سفارشات خرید و فروش خود را بر اساس قیمت بازار جهانی ثبت کنید و به نوعی به آربیتراژ با ربات تریدر بپردازید.

به عبارت دیگر شما می‌توانید با فعال سازی ربات تریدر در معاملات خرید و فروش خود در او ام پی فینکس، تنظیماتی را مشخص کنید که سفارشات خرید یا فروش شما در قیمتی برابر با قیمت بازار جهانی و یا با اختلاف درصدی مشخصی نسبت به قیمت بازار جهانی ثبت و انجام شوند.

تمامی تنظیمات ربات شامل نوع بازار، نوع ربات، محدوده قیمتی، حجم سفارش، تعداد سفارشات، اختلاف قیمتی سفارش نسبت به قیمت بازار جهانی و بازه زمانی برای آپدیت شدن قیمت سفارش نسبت به بازار جهانی، توسط شما مشخص می‌شود.

برای مثال شما می‌توانید با فعالسازی یک ربات خرید و یک ربات فروش دستوراتی را در یک بازار مشخص در او ام پی فینکس همچون بازار بیت کوین – تومان ثبت کنید تا سفارشات خرید و فروش شما در یک محدوده قیمتی از قبل تعیین شده، نسبت به قیمت بازار جهانی ثبت و آپدیت شوند.

بعد از فعالسازی ربات، سفارشات شما مطابق با تنظیماتی که از قبل مشخص کردید به صورت خودکار و پیوسته، حتی زمانی که شما در حساب کاربری خود حضور ندارید در تابلوی معاملات صرافی ثبت شده و انجام می‌شوند.

لازم به ذکر است که سرویس ربات تریدر در او ام پی فینکس کاملا رایگان بوده و هیچ کارمزدی بابت استفاده از آن از حساب شما کسر نمی‌شود. کارمزد معاملاتی که با ربات انجام می‌شوند نیز تنها برابر با ۰.۰۰۱ حجم معامله است.

در ویدئو زیر تمامی مراحل مربوط به نحوه فعالسازی و استفاده از ربات تریدر او ام پی فینکس به طور مفصل توضیح داده شده‌است.

آیا استفاده از ربات تریدر در او ام پی فینکس دارای محدودیت است؟

در حال حاضر امکان فعالسازی دو ربات برای هر حساب کاربری وجود داشته و در صورت تمایل برای استفاده گسترده‌تر از ربات می‌توانید از طریق واحد پشتیبانی او ام پی فینکس درخواست خود را ثبت کنید.

منبع: تیم تولید محتوای ompfinex.com

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۱۳ دیدگاه‌ها

    1. سلام وقتتون بخیر
      با توجه به اینکه قیمتی که ربات‌ بر اساس اون سفارش خرید یا فروش رو ثبت می‌کنه از بایننس گرفته میشه، فعال کردن ربات فقط در بازارهایی امکان‌پذیره که تو صرافی بایننس هم معامله میشن.
      در بازارهای تومانی هم قیمت تتر از بازار تتر- تومان گرفته میشه.

  1. خسته نباشید یک سوالی داشتم اگه من با تلورانس منفی ربات بزارم چی میشه ؟باقیمت به ضررم معامله میشه یا قیمت سر خط معامله میشه؟

    1. بله تلورانس منفی یه جورایی به ضرر شما عمل میکنه یعنی گرون‌تر میخره و ارزون‌تر میفروشه.
      مثلا تلورانس ۵- تو ربات خرید به این معنیه که قیمت سفارش خرید شما ۵ درصد بیشتر از قیمت بازار جهانی ثبت میشه.
      و تلورانس -۳ تو ربات فروش به این معنیه که قیمت سفارش فروش شما ۳ درصد کمتر از قیمت بازار جهانی ثبت میشه.

  2. یه سوال داشتم
    الان آربیتراژ یعنی خرید تونواحی خاص قیمتی و فروش توی نواحی دیگه؟
    مثل مثال اتریوم ؟ یا اینکه آربیتراژ یعنی ازاختلاف قیمت بین دوصرافی کسب سودکنیم. مثلا توصرافی x ببینم بیتکوین ۲۰۲۰۰ هست ولی توصرافی Y قیمت ۲۰۴۰۰هست.درنتیجه با ۲۰۲۰۰ از اون صرافی بخره و توی این صرافی همزمان با ۲۰۴۰۰ بفروشه؟

  3. سلام
    خوب بود ولی به مهمترین سوال و همیشگی ترین سوال جواب نداده بود!

    اینکه ریسک کار چیه و چقدره تو این ربات

    1. سلام وقتتون بخیر
      اگه به درستی دقت کرده باشین، ربات‌های تریدر عملکردشون به این صورته که به طور پیوسته سفارش‌های خرید و فروش رو ثبت میکنن و قیمت رو با توجه به بازه زمانی مورد نظر شما آپدیت میکنن و تاثیر عوامل فاندامنتال رو بر ثبت این سفارش‌ها نادیده می‌گیرن. این در واقع مهم ترین ریسک استفاده از ربات‌های تریدر هست.

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      بله می‌تونید از طریق اپلیکیکیشن اندروید او ام پی فینکس و یا نسخه وب اپلیکیشن به راحتی به این ربات در تلفن همراهتون دسترسی داشته باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا