آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول چیلیز؛ معرفی کیف پول ایرانی و خارجی

داشتن یک کیف پول چیلیز که امنیت سرمایه شما را حفظ کند لازمه ورود به این رمز ارز رو به رشد بازار کریپتو است. چیلیز (Chiliz / CHZ) یکی از پروژه‌های قدرتمند در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاران به امید کسب سودهای بزرگ اقدام به خرید و نگهداری آن می‌کنند. ما در پست‌های قبلی بلاگ او ام پی فینکس مواردی مانند ارز چیلیز چیست، آینده ارز چیلیز و تحلیل ارز چیلیز پرداختیم. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با کیف پول چیلیز و بهترین روش‌های نگهداری آن اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.


ارز دیجیتال چیلیز در قالب یک توکن کاربردی (Utility Token) برای هواداران تیم‌های ورزشی این قابلیت را به‌وجود آورده که از طریق تبدیل ارز چیلیز به توکن های هواداری (Fan Token)، تعامل نزدیک‌تر و تاثیرگذارتری را با باشگاه‌های مورد علاقه خود داشته باشند. کاربران با استفاده از فن توکن ها می‌توانند در فرآیندهای رأی‌گیری باشگاه‌ها شرکت کنند و مزایا و امکانات بسیار زیاد و متنوعی را تجربه کنند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه «قیمت ارز چیلیز» به جزئیات بیشتری پیرامون این پروژه دسترسی داشته باشید.


حتماً می‌دانید که یکی از برترین ویژگی‌ها و مهم‌ترین موارد پیرامون ارزهای دیجیتال مسئله امنیت است. امنیت در هر شبکه بلاک چین از طریق الگوریتم اجماع ویژه آن تامین می‌شود و کیف پول‌های سازگار با آن بلاک چین، عموماً از طریق رمزنگاری تمهیدات امنیتی خود را پیاده‌سازی می‌کنند. این موارد باعث شده امنیت در تراکنش‌های ارز دیجیتال نسبت به تراکنش‌های الکترونیک در شبکه‌های بانکی، امنیت بسیار بالاتری داشته باشند.


شما برای انجام تراکنش‌های چیلیز نیاز به یک کیف پول دارید. از این رو، انتخاب بهترین کیف پول چیلیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید دقت زیادی در آن به خرج دهید. کیف پول چیلیز انواع مختلفی دارد که تحت یک دسته‌بندی کلی، آن‌ها را می‌توان در دو گروه نرم‌افزاری (گرم) و سخت‌افزاری (سرد) قرار داد. انتخاب یک کیف پول ارز چیلیز ممکن است برای افراد تازه وارد به این بازار مسئله‌ای چالش برانگیز باشد. در ادامه به یک تعریف کلی و مختصر از کیف پول رمزارز می‌پردازیم.

کیف پول چیلیز چیست؟

کیف پول چیلیز

کیف پول چیلیز انواع مختلفی دارد که در حالت کلی به سه دسته کیف پول صرافی‌ها و کیف پول‌های گرم و سرد تقسیم‌بندی می‌شوند.


کیف پول چیلیز در صرافی‌ها: کیف پول صرافی محلی است که ارز دیجیتال چیلیز شما به‌صورت مستقیم در وب‌سایت صرافی ذخیره و نگهداری می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این نوع کیف پول چیلیز به انجام تراکنش‌ها و معاملات مختلف بپردازید که این فعالیت‌ها شامل خرید و فروش چیلیز، معاملات و واریز و برداشت این رمزارز می‌شوند.

اما کیف پول صرافی‌ها به‌دلیل اتصال به اینترنت و پیاده‌سازی در وب‌سایت صرافی امنیت بالایی نداشته و در معرض حملات سایبری قرار دارند. از این رو، بهتر است میزان ارز چیلیز که در لحظه می‌خواهید از آن استفاده کنید را وارد کیف پول صرافی کنید و در مجموع، سرمایه ارز دیجیتال خود را در کیف پول‌های گرم یا سرد شخصی نگهداری کنید.


لازم به ذکر است صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، دارایی کاربران خود را در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌کند و خطر حملات سایبری را به صفر رسانده است.


کیف پول گرم چیلیز: محبوب ترین کیف پول چیلیز و تقریباً تمام ارزهای دیجیتال کیف پول‌های گرم هستند. این شیوه نگهداری چیلیز در قالب یک نرم‌افزار و با اتصال به اینترنت قابل استفاده است. این نرم‌افزارها در کامپیوترها و گوشی‌های موبایل نصب می‌شوند که در عین راحتی استفاده، به‌دلیل استفاده از شبکه اینترنت از امنیت کمتری برخوردار هستند.

از این رو، نرم افزارهای کیف پول چیلیز برای ذخیره حجم‌های بزرگ این رمزارز مناسب نیستند. اگر بخواهیم از این گروه، بهترین کیف پول چیلیز را به شما معرفی کنیم باید اسامی نظیر کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) و اکسودوس (Exodus) را نام برد.


کیف پول سرد چیلیز: این نوع از کیف پول چیلیز که در قالب سخت‌افزار یا دستگاه هستند، بهترین گزینه برای نگهداری چیلیز در حجم‌های بالا محسوب می‌شوند. این نوع کیف پول‌ها بالاترین سطح امنیت را دارند، چرا که استفاده از آن‌ها نیاز به اینترنت نداشته و تمهیدات امنیتی آن‌ها طبق استانداردهای نظامی پیاده‌سازی شده‌اند. به این ترتیب، این نوع از کیف پول چیلیز در معرض حملات سایبری، بدافزارها یا ویروس‌ها قرار ندارند.

البته به خاطر داشته باشید که این کیف پول‌ها ممکن است به سرقت بروند و یا به‌راحتی آن‌ها را گم کنید و باید در حفظ آن‌ها دقت تمام داشته باشید. جهت معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری چیلیز می‌توان به برندهای لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) اشاره کرد و این مسئله را در ذهن داشته باشید که استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری نیازمند پرداخت هزینه است، اما نمونه‌های نرم‌افزاری عموماً به‌صورت رایگان عرضه و دانلود می‌شوند.

چند نکته مهم در رابطه با نگهداری چیلیز در کیف پول

نگهداری چیلیز

انتخاب بهترین کیف پول چیلیز در نهایت به نحوه فعالیت در بازار و نیازهای شما بستگی دارد. چنانچه شما به یک کیف پول برای نگهداری چیلیز در کوتاه‌مدت با دسترسی سریع و آسان نیاز دارید، بهترین گزینه استفاده از کیف پول‌های گرم خواهد بود. اما اگر سرمایه ارز چیلیز شما زیاد بود و برای مدت طولانی قصد نگهداری آن را دارید، بهتر است از کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد استفاده کنید.


متاسفانه این یک واقعیت تلخ است که کیف پول‌های گرم و آنلاین در معرض حمله هکرها قرار دارند و تنها راه مقابله با آن، استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. اما اگر امکان استفاده از کیف پول های سرد را ندارید، بهتر است کیف پول چیلیز خود را با یک رمز عبور طولانی و پیچیده ایمن‌تر کنید و از عبارت بازیابی (Recovery Phrase) کیف پول بیش از یک نسخه ذخیره داشته باشید. از کیف پول پلتفرم‌های معتبر و شناخته‌شده مانند نمونه‌های بالا استفاده کنید و ویژگی‌های امنیتی برای ورود به آن‌ها را فعال کنید.


همچنین بهتر است نرم افزار کیف پول چیلیز خود را به‌صورت منظم به‌روزرسانی کنید تا از جدیدترین ویژگی‌های امنیتی و کاربردی آن‌ها بهره‌مند شوید. در نهایت، در صورت داشتن سوال پیرامون مطالب ذکرشده می‌توانید در بخش نظرات همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار میکند؟

کیف پول دیجیتال

منظور از یک کیف پول ارز دیجیتال، کیف پول‌های فیزیکی یا جیبی نیست که در آن‌ها اسکناس‌های کاغذی ذخیره می‌شود؛ این کیف پول‌ها در واقع نرم‌افزارهایی هستند که آدرس منحصربه‌فرد حساب ارز دیجیتال شما را نگهداری می‌کنند.

یک کیف پول چیلیز یا هر رمزارز دیگری دارای یک کلید خصوصی و عمومی است که علاوه‌بر نگهداری چیلیز امکان ارسال و دریافت (واریر و برداشت) آن را در یک شبکه بلاکچین ایجاد می‌کند.

کلید عمومی (Public Key) کیف پول همان آدرس حساب شما است و کلید خصوصی (Private Key) قابلیت دسترسی به موجودی حساب را به‌وجود می‌آورد و نباید در دسترس شخصی غیر از مالک کیف پول قرار گیرد. به این ترتیب چنانچه قصد خرید چیلیز را دارید، به یک کیف پول چیلیز هم نیاز خواهید داشت.

مطالعه بیشتر: کیف پول ارز دیجیتال

پاسخ سوالاتی که ممکن است در مورد کیف پول چیلیز داشته باشید

بهترین کیف پول ایرانی برای چیلیز کدام است؟

چیزی تحت عنوان کیف پول ایرانی چیلیز وجود ندارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، بهترین کیف پول چیلیز را از میان موارد ذکرشده بالا انتخاب کنید.

آیا کیف پول چیلیز رایگان است؟

بله و خیر. کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال چیلیز عموماً رایگان هستند، اما جهت استفاده از دستگاه‌های سخت افزاری باید هزینه‌ پرداخت کنید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. من از کیف پول خود صرافی او ام پی فینکس استفاده میکنم خیلی راحت ترم . بنظرم اگه سرمایه خیلی زیاد نباشه نیاز نیست حتما بره تو تراست ولت . خیلی دردسر داره من همیشه با کارمزدا و سواپ کردنا مشکل دارم تو تراست ولت

    1. میزان رشد قیمت چیلیز یا هر رمزارزی هیچ‌وقت به‌طور دقیق مشخص نیست. اما میشه گفت که چیلیز پروژه قوی داره و در بلند مدت (حداقل ۱ الی ۲ سال) می‌تونه سود خوبی به سرمایه‌گذارها بده.

    1. سلامت باشید. بله، ارز چیلیز پروژه قوی داره و بدون شک خرید چیلیز و نگهداری بلندمدت اون با سودهای خوبی همراه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا