آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست؟

بهترین کیف پول سخت افزاری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همانطور که احتمالا می‌دانید، ارزهای دیجیتال تنها توسط صرافی‌های رمزارزی خرید و فروش شده و نگهداری آن‌ها نیز از طریق کیف پول‌های کریپتویی امکان پذیر است. کیف پول سخت افزاری ابزاری است که رمزارزها را به صورت آفلاین ذخیره کرده و حداکثر میزان امنیت را به کاربران ارائه می‌دهد.

در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس کیف پول‌های سخت افزاری را به طور مفصل بررسی کرده و توضیح می‌دهیم که بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چه ویژگی‌های باید داشته باشد و بهترین کیف پول‌های سخت افزاری کریپتویی کدامند؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری چیست؟

آن دسته از کیف پول‌هایی که ارزهای دیجیتال را به صورت آفلاین نگهداری می‌کنند، کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet نامیده می‌شوند. این نوع کیف پول‌ها یک دستگاه شبیه به فلش هستند که به پورت USB کامپیوترهای شخصی متصل شده و افراد از این طریق می‌توانند تراکنش‌های رمزارزی مورد نظر خود را انجام دهند.

به بیان دیگر کیف پول‌های سخت افزاری بدون نیاز به اتصال به اینترنت، امکان ذخیره و مدیریت انواع دارایی دیجیتال را برای کاربران دنیای بلاک چین و رمزارزها فراهم کرده‌اند.

به صورت کلی کیف پول‌های کریپتویی به دو نوع کیف پول گرم (آنلاین) و کیف پول سرد (آفلاین) تقسیم می‌شوند. استفاده از کیف پول‌های گرم تنها در شرایط اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است. کیف پول‌های نرم افزاری همچون تراست ولت و کیف پول‌های تحت وب همچون متامسک در دسته کیف پول‌های گرم قرار می‌گیرند.

در مقابل، کیف پول‌هایی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها، رمزارزهای گوناگون را به صورت آفلاین ذخیره و نگهداری کرد. علی رغم این که کیف پول‌های گرم رابط کاربری بسیار ساده‌تری دارند، کیف پول‌های سرد گزینه بهتری برای نگهداری طولانی مدت رمزارزها بوده و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال هستند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری در دسته کیف پول‌های سرد (آفلاین) قرار می‌گیرند. کیف پول‌های سخت افزاری که استفاده از آن‌ها برای افراد ساده و راحت باشد و حداکثر امنیت را برای کاربران فراهم کنند، به عنوان بهترین کیف پول سخت افزاری شناخته می‌شوند. در ادامه پنج مورد از بهترین کیف پول های سخت افزاری را به شما معرفی می‌کنیم.

کیف پول سخت افزاری سیف پال (Safepal)  

کیف پول سخت افزاری سیف پال از بیش از ۳۰,۰۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند. در زمان نگارش این مقاله، قیمت این کیف پول برابر با ۵۰ دلار بوده و از طریق فروشگاه‌های مختلف و همچنین وبسایت اصلی سیف پال (safepal.com) قابل خریداری است. خرید، تبدیل، استیک رمزارزها و همچنین مدیریت دارایی‌هایی که در قالب NFT هستند نیز از طریق کیف پول سخت افزاری سیف پال امکان‌پذیر است.

بر روی کیف پول سخت افزاری Safepal یک صفحه نمایش کوچک و یک دوربین تعبیه شده که به کابران این امکان را می‌دهد تا بتوانند به راحتی کیوآرکدهای مورد نظر خود را به صورت آفلاین و بدون نیاز به اتصال به اینترنت، اسکن کنند.

به عقیده کارشناسان، این نوع روش اتصال در کیف پول سیف پال، نسبت به اتصال با بلوتوث، وای فای یا پورت USB در سایر کیف پول‌های سخت افزاری ایمن‌تر است. همین موضوع باعث شده تا کاربران بسیاری کیف پول سیف پال را به عنوان بهترین کیف پول سخت افزاری معرفی کنند.

لازم به ذکر است که کیف پول سیف پال تنها از طریق برنامه موبایلی قابل اتصال بوده و نسخه دسکتاپ برای آن وجود ندارد.  این کیف پول کریپتویی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی در کشور چین راه‌اندازی شد.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

کیف پول سخت افزاری ترزور در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی (مرداد ۱۳۹۳) بود که به صنعت بلاک‌چین و کریپتوکارنسی معرفی شد و اولین کیف پول سخت افزاری بیت‌کوین است. از همان زمان تا به امروز کاربران بسیاری هستند که این کیف پول را به عنوان بهترین کیف پول سخت افزاری می‌شناسند. کیف پول ترزور برای اولین در جمهوری چک ساخته شد.

کیف پول ترزور علاوه‌بر نگهداری ارزهای دیجیتال، قابلیت خرید، مبادله و استیک رمزارزها را نیز از طریق نسخه دسکتاپ به کاربران ارائه می‌کند. امکان ذخیره و نگهداری توکن‌های غیر مثلی یا همان ان اف تی‌ها نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این کیف پول سخت افزاری است. لازم به ذکر است که ترزو تاکنون هیچ برنامه موبایلی برای اتصال به  کیف پول ارائه نکرده‌است.

ترزور از بیش از ۱۰۰۰ رمزارز پشتیبانی کرده و از طریق پورت میکرو USB به کامپیوتر شخصی شما متصل می‌شود. این کیف پول سخت افزاری در دو مدل ترزور وان (Trezor Model One) و ترزور تی (Trezor Model T) ارائه شده است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت ترزور وان برابر با ۶۷ دلار و قیمت ترزرو تی برابر با ۲۱۵ دلار برآورد شده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کیف پول ترزرو، ویژگی‌های امنیتی منحصر به فرد آن است. ترزور قابلیتی را ارائه می‌کند تا در زمان‌هایی که کیف پول گم شده، آسیب دیده یا به سرقت رفته است، فرد بتواند دارایی‌ رمزارزی خود را بازیابی کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید اکثر کیف پول‌های کریپتویی، دارای کلید خصوصی (Private Key) هستند. کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال عملکردی همچون رمز دوم کارت حساب بانکی داشته و هر فردی که آن را بداند، می‌تواند به دارایی موجود در کیف پول دسترسی داشته باشد.

 کلید خصوصی در اکثر کیف پول‌های کریپتویی اصطلاحا عبارت بازیابی یا Seed Phrase نامیده می‌شود. این عبارت بازیابی به صورت کلی فهرستی از ۱۲ تا ۲۴ کلمه است که کیف پول به طور تصادفی آن را تولید کرده و این کلمات را به ترتیب خاصی کنار هم می‌چیند.

کیف پول سخت افزاری ترزور در نگهداری از دارایی کاربران، استانداردهای جدیدی تعریف کرده و نوعی امنیت انحصاری به آن‌ها ارائه می‌کند. این استاندارد امنیتی اصطلاحا Shamir Backup نامیده شده و این امکان را فراهم می‌کند تا فرد بتواند عبارت بازیابی کیف پول خود را به ۱۶ روش مختلف ذخیره کند.

مطالعه بیشتر: تگ یا ممو در کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی بهترین کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

محبوب‌ترین کیف پول سخت افزاری در میان کاربران دنیای رمزارزها، کیف پول لجر (Ledger) است که در دو مدل لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus) و لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) قابل استفاده بوده و قابلیت نگهداری بیش از ۵,۵۰۰ رمزارز را ارائه می‌کند.

برای مشاهده لیست رمزارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول لجر می‌توانید به وبسایت اصلی آن (ledger.com) مراجعه کنید. در زمان نگارش این مقاله، قیمت کیف پول لجر مدل نانو اس برابر با ۸۰ دلار و قیمت لجر مدل نانو ایکس برابر با ۱۵۰ دلار می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد که کیف پول لجر به کشور فرانسه اختصاص دارد.

همچون کیف پول‌های سیف پال و ترزور، کیف پول لجر نیز امکان مشارکت در استیکینگ ارز دیجیتال و مدیریت ان اف تی‌ها را برای کاربران فراهم کرده است. لازم به ذکر است که برنامه کیف پول لجر در نسخه‌های دسکتاپ و موبایل قابل دسترس است.

لجر به راحتی از طریق بلوتوث به دستگاه‌های تلفن همراه متصل می‌شود و همین موضوع یک رابط کاربری بسیار ساده برای این کیف پول سخت افزاری ایجاد کرده‌است. متصل کردن کیف پول لجر از طریق پورت USB و اسکن کیوآرکد نیز امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که استفاده از روش اتصال با پورت USB یا کیوآرکد نسبت به روش اتصال با بلوتوث، امنیت بالاتری ارائه می‌کند.

کیف پول سخت افزاری ان گریو (NGRAVE)

سیف پال، ترزرو و لجر معروف‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری در دنیای رمزارزها هستند اما تنها کیف پول‌های سخت افزاری موجود نیستند. به دلیل امنیت بالا در کیف پول‌های سخت افزاری، شرکت‌های بسیاری هستند که طی چند سال گذشته اقدام به ایجاد و توسعه کیف پول‌های سخت افزاری جدید با امکانات متنوع کرده‌اند؛ کیف پول ان گریو (NGRAVE) یکی از آن‌هاست که احتمالا کمتر اسم آن را شنیده‌اید.

کمپانی ارائه دهنده کیف پول ان گریو (NGRAVE) این کیف پول سخت افزاری را به عنوان سردترین کیف پول (Coldest Wallet) معرفی می‌کند که به هیچ وجه اجازه اتصال به اینترنت را نمی‌دهد و این موضوع نشان از امنیت بالا در این ولت دارد. ان گریو ولت در نوامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) به بازار رمزارزها معرفی شد و یکی از جوان‌ترین ولت‌های کریپتویی محسوب می‌گردد.

کیف پول ان گریو به جای استفاده از پورت USB و بلوتوث، از طریق کیوآرکد قابل اتصال بوده و این اتصال به صورت کاملا آفلاین برقرار می‌شود. این کیف پول در نگهداری از عبارت بازیابی خلاقیت جدیدی به خرج داده است!

زمانی که کیف پول ان گریو را خریداری می‌کنید، دو ورقه استیل ضد زنگ به اندازه کاغذ A5 در جعبه آن مشاهده خواهید کرد. این دو ورق استیل مقاومت بسیار بالایی داشته و در برابر حرارت بالا، آتش، آب و حتی حمله حیوانات نیز دچار آسیب نخواهد شد! برای آن که بتوانید به عبارت بازیابی کیف پول دسترسی پید کنید، می‌بایست این دو ورق استیل را روی هم بگذارید.

بنابراین اگر کسی تنها یکی از این دو ورقه را داشته باشد، باز هم توانایی دسترسی به عبارت‌های بازیابی کیف پول و دارایی شما را نخواهد داشت.

برای مشاهده لیست رمزارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پوا ان گریو می‌توانید به وبسایت اصلی این کیف پول (ngrave.io) مراجعه کنید. در زمان نگارش این مقاله، قیمت کیف پول ان گریو (NGRAVE) در بازه ۴۱۸-۳۹۸ یورو قرار داشته و قیمت دقیق آن از طریق وبسایت اصلی NGRAVE قابل مشاهده است.  

مطالعه بیشتر: کیف پول بیت کوین؛ بهترین ابزار برای ذخیره کوین‌های BTC

آشنایی با بهترین کیف پول های سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)

کیف پول کیپ کی (KeepKey) سخت افزاری شبیه به کیف پول لجر است؛ با این تفاوت که از یک صفحه نمایش OLED با کیف بالا برخودار است و از بیش از ۷,۲۱۷ دارایی پشتیبانی می‌کند. برنامه کیف پول کیپ کی در نسخه دسکتاپ به راحتی قابل دسترس می‌باشد.

این کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال شعار «مرز بعدی در امنیت کریپتو» را برای خود برگزیده و به نظر می‌رسد که قصد دارد به بهترین کیف پول سخت افزاری تبدیل شود! این کیف پول توسط شرکت شیپ شیفت (ShapeShift) ایجاد شده و مقر این کمپانی در ایالت واشنگتن آمریکا واقع شده است.

در چه مواقعی می‌بایست از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنیم؟

بارزترین تفاوت کیف پول‌های سخت افزاری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری، استانداردهای امنیتی آن‌هاست. از آن جایی که کیف پول‌های سخت افزاری به اینترنت متصل نیستند، نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری امنیت بالاتری ارائه می‌دهند.

از همین رو کیف پول‌های سخت افزاری قیمت بالایی دارند اما کیف پول‌های نرم افزاری همچون کیف پول تراست ولت، عموما به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته و به راحتی بر روی تلفن همراه نصب می‌شوند.

اگر می‌خواهید حجم بالایی از رمزارزهای مختلف را برای یک بازه زمانی بلند مدت هولد کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از کیف پول‌های سرد و آفلاین استفاده کنید که در مطلب فوق بهترین کیف پول‌های سخت افزاری را به شما معرفی کردیم.

اما اگر معامله‌گر هستید و یا با هدف سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت و میان مدت به بازار رمزارزها وارد شده‌اید، کیف پول‌های نرم افزاری برای شما مناسب‌ترند. تنها نکته‌ای که می‌بایست در استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری در نظر داشته باشید، کلید خصوصی کیف پول است.

دقت کنید که عبارت بازیابی کیف پول خود را نباید تحت هیچ شرایطی در اختیار فرد دیگری بگذارید. در ضمن به خاطر داشته باشید که عبارت بازیابی کیف پول خود را در محلی امن نگهداری می‌کنید. چرا که در صورت عدم دسترسی به این عبارت‌ها، به دارایی‌ رمزارزی خود نیز دسترسی نخواهید داشت!

بیشترین سوالات کاربران در مورد بهترین کیف پول سخت افزاری

بهترین کیف پول سخت افزاری ۲۰۲۳ کدام است؟

سیف پال، ترزور و لجر به عنوان بهترین کیف پول‌های سخت افزاری در سال ۲۰۲۳ معرفی شده‌اند.

قیمت بهترین کیف پول سخت افزاری چقدر است؟

قیمت کیف پول‌ سخت افزاری از ۵۰ دلار شروع شده و به تناسب میزان قابلیت‌های آن می‌تواند مقادیر بالاتری نیز داشته باشد.

قیمت کیف پول سخت افزاری لجر چقدر است؟

در زمان نگارش این مقاله، قیمت کیف پول لجر مدل نانو اس برابر با ۸۰ دلار و قیمت لجر مدل نانو ایکس برابر با ۱۵۰ دلار می‌باشد.

خرید کیف پول سخت افزاری چگونه امکان‌پذیر است؟

برای خرید کیف پول سخت افزاری می‌توانید به وبسایت اصلی آن‌ها و یا سایر وبسایت‌های معتبر که در زمینه خرید کیف پول سخت افزاری فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید.

معایب کیف پول سخت افزاری چیست؟

قیمت بالای کیف پول‌های سخت افزاری یکی از اصلی‌ترین معایب این نوع ولت‌ها می‌باشد.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا