آموزش ارز دیجیتالوایت پیپر

معرفی جامع وایت پیپر چین جی پی تی CGPT توکن هوش مصنوعی 

چین جی پی تی (ChainGPT) که با نماد اختصاری CGPT نشان داده می‌شود ارز دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی است که ارتباطی نوین میان دو حوزه مهم هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال را رقم می‌زند. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی وایت پیپر چین جی پی تی می‌پردازیم. در این وایت پیپر، توکن هوش مصنوعی CGPT از جنبه‌های فنی، کاربردی و اثرات مختلفی که در دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند، روند توسعه و پیامدهای احتمالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پادکست وایت پیپر چین جی پی تی CGPT توکن هوش مصنوعی

بررسی اجمالی وایت پیپر چین جی پی تی

افرادی که قصد خرید جی پی تی را دارند بهتر است یک نگاه کلی به وایت پیپر چین جی پی تی داشته باشند. در بررسی اجمالی وایت پیپر چین جی پی تی به معرفی، چشم‌انداز و مفاهیم اولیه پروژه می‌پردازیم.

معرفی

چین جی پی تی یک زیرساخت هوش مصنوعی پیشرفته است که فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای فضای بلاک چین، وب ۳ و کریپتو توسعه می‌دهد. هدف این پروژه بهبود فضای وب ۳ برای کاربران خرده‌فروش و استارت‌آپ‌ها با توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.

چشم‌انداز

در وایت پیپر چین جی پی تی، چشم‌انداز این پروژه، آینده‌ای است که در آن فناوری‌های هوش مصنوعی پیشرفته، وب ۳ غیرمتمرکز، بلاک چین و کریپتو را تقویت می‌کنند و برای همه قابل دسترسی، کارآمد و کاربرپسند هستند. جهانی که کاربران خرده‌فروشی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ می‌توانند از ظرفیت بی‌پایان راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که متناسب با فضای دیجیتال که به سرعت در حال تکامل است، بهره‌مند شوند.

مفاهیم اولیه

مفاهیم اولیه پروژه توکن هوش مصنوعی

در وایت پیپر چین جی پی تی مدل هوش مصنوعی ChainGPT ابزاری معرفی می‌شود که برای هر چیز مرتبط با رمزارز و بلاک‌چین کاربرد دارد. در توسعه solidity تا قراردادهای هوشمند، اسکریپت pine و بسیاری از راهکارهای دیگر، ChainGPT از مدل پیشرفته هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند. برای درک نحوه عملکرد آن باید با مفاهیم اولیه این فناوری آشنا شوید. حال فرقی نمی‌کند که یک توسعه‌دهنده، صاحب کسب و کار یا تنها علاقه‌مند به رمزارز و بلاک چین باشید؛ درک مکانیسم و ​​فناوری پشت هوش مصنوعی چین جی پی تی به شما در یادگیری و نحوه برقراری ارتباط با هوش مصنوعی کمک می‌کند.

پردازش زبان طبیعی (NLP): چین جی پی تی به طوری طراحی شده است که هر ورودی را درک و پردازش کرده و با استفاده از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی پاسخ‌های مرتبطی تولید می‌کند.

یادگیری ماشینی (Machine Learning): چین جی پی تی بر مدل‌های متن باز یادگیری ماشین ساخته شده که به طور قابل توجهی بهبود یافته و آموزش داده شده‌اند تا به مدل هوش مصنوعی پیشرفته ChainGPT که امروزه آن را مشاهده می‌کنید، تبدیل شوند.

معماری ترانسفورمر (Transformer Architecture): چین جی پی تی از معماری ترانسفورمر استفاده می‌کند که یک مدل یادگیری عمیق برای پردازش داده‌های متوالی مانند متن طراحی شده است.

مدل زبان از پیش‌ آموزش دیده (Pretrained Language Model): مدل ChainGPT روی مجموعه داده‌ای که توسط مهندسان یادگیری ماشین ایجاد شده، آموزش می‌بینند. این مجموعه اطلاعات شامل یک پایگاه داده گسترده مربوط به فناوری‌های بلاک‌چین، رمزارز، تحلیل‌های تکنیکال، بازرسی‌های امنیتی و بسیاری از دسته‌بندی‌های دیگر است.

مدل تولیدی (Generative Model): چین جی پی تی به عنوان یک مدل هوش مصنوعی تولیدی می‌تواند اطلاعات را به طور پیوسته بر اساس ورودی‌های دریافت شده (prompt) تولید کند. به این ترتیب می‌تواند به هر سوال کاربر درباره بلاک چین یا رمزارز پاسخ دهد.

تنظیم دقیق (Fine-Tuning): برای بهبود بیشتر ChainGPT، فاز تنظیم دقیق مرحله‌ای حیاتی است که برای حذف داده‌های نادرست و افزایش هوش مصنوعی با اطلاعات و راهنمایی بیشتر انجام می‌شود.

توکن‌گذاری (Tokenization): توکن‌گذاری به معنای تجزیه متن به واحدهای کوچک‌تر مانند کلمات یا زیرکلمات است که مدل می‌تواند آن‌ها را پردازش کند.

آگاهی زمینه‌ای (Contextual Awareness): مدل ChainGPT مجهز به آگاهی زمینه‌ای است که به آن اجازه می‌دهد تا زمینه یک مکالمه را درک کرده و با توجه به آن پاسخ‌های مرتبط ایجاد کند.

اکوسیستم وایت پیپر چین جی پی تی

اکوسیستم یک پروژه ارز دیجیتال، مجموعه‌ای از عوامل، فناوری‌ها، خدمات و شبکه‌های مرتبط است که ساختار و فعالیت‌های آن پروژه در بازار ارز دیجیتال را نشان می‌دهد، در ادامه اکوسیستم پروژه چین جی پی تی را بررسی می‌کنیم.

ابزارها و برنامه‌های کاربردی

در وایت پیپر چین جی پی تی به بررسی بخش‌های مختلف اکوسیستم این ارز می‌پردازیم. این اکوسیستم شمل ابزارها و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مانند چت بات وب۳ (AI Web3 Chatbot)، تولیدکننده ان‌اف‌تی (AI NFT Generator)، تولیدکننده اخبار (AI Generated News)، تولیدکننده قرارداد هوشمند (AI Smart-Contract Generator)، دستیار معاملات (AI Trading Assistant)، حسابرس قرارداد هوشمند (AI Smart-Contract Auditor)، بازار سریع (Prompt Marketplace)، قیمت‌گذاری و طرح‌های عضویت (Pricing & Membership Plans) و تبادلات زنجیره‌ای (AI Cross-Chain Swap) است.

SDK و API

در بخش اکوسیستم وایت پیپر چین جی پی تی دو مفهوم API و SDK نیز وجود دارد.

API مخفف عبارت Application Programming Interfaces و به معنی واسط‌های کاربردی برنامه نویسی است. API با استفاده از مجموعه‌ی قوانین و پروتکل‌ها به یک نرم‌افزار اجازه می‌دهد با نرم‌افزار دیگری تعامل داشته باشد و روش‌ها و فرمت‌های داده‌ای را که برنامه‌ها می‌توانند برای تبادل اطلاعات استفاده کنند، تعریف می‌کند.

SDK مخفف عبارت Software Development Kits و به معنی کیت‌های توسعه نرم‌افزار است، در واقع به مجموعه‌ای از ابزارها و کتابخانه‌های نرم‌افزاری که توسعه‌دهندگان از آن‌ها برای ایجاد برنامه‌های کاربردی برای پلتفرم‌ها یا فریم‌ورک‌های خاص بهره می‌برند، گفته می‌شود. SDK مانند یک جعبه ابزار برای توسعه دهندگان است که به ساده‌سازی فرایند توسعه برنامه کمک می‌کند.

CGPT توکن بومی و کاربردی

CGPT توکن بومی و کاربردی اکوسیستم ChainGPT است که به عنوان یک ذخیره ارزش، یک واحد حساب و یک وسیله مبادله عمل می‌کند که تعاملات زنجیره‌ای بین افراد و کسب‌وکارها و مدل هوش مصنوعی ChainGPT را آسان می‌کند. چین جی پی تی توکن CGPT را به منظور دسترسی کامل به دامنه و عمق برنامه‌های هوش مصنوعی ChainGPT در ساختار معاملات خود قرار می‌دهد.

طراحی دقیق بسیاری از نقاط ارتباطی مدل هوش مصنوعی را به تقاضای توکن CGPT مرتبط می‌کند، از جمله این موارد می‌توان به تولید NFT و قراردادهای هوشمند، تعاملات چت‌بات و تعدادی از وکتورها اشاره کرد. علاوه بر این توکن مزایای جانبی ارائه می‌دهد که ارزشی کاربران نهایی را افزایش می‌دهد و به وسیله ارتباط و تقاضای آن‌ها نسبت به توکن CGPT سود می‌برد.

ساختار ۴ سطحی

در وایت پیپر چین جی پی تی به بررسی ساختار آن می‌پردازیم. اکوسیستم ChainGPT یک سیستم چهار لایه را پیاده‌سازی کرده و در نظر دارد به هر دارنده توکن CGPT بدون توجه تعداد توکن‌ها، یک قدرت برابر بدهد. علاوه بر این، شامل پاداش‌های مناسب برای افراد با پس‌زمینه‌های مالی مختلف است.

سطوح میزان تعهد کاربر به اکوسیستم ChainGPT را نشان می‌دهند و از طریق سرمایه به شکل توکن‌های CGPT و مدت زمانی که قفل هستند، تعریف می‌شود. هر چه کاربر توکن‌های بیشتری را به اشتراک بگذارد، CGPTsp بیشتری به دست می‌آورد. هر چه مدت زمان قفل بیشتر باشد، ضریب بالاتری روی CGPTsp آن‌ها قرار می‌گیرد.

سازمان غیرمتمرکز خودمختار ChainGPT

ChainGPT DAO وسیله‌ای برای حمایت از تصمیم‌گیری‌ها در مورد توسعه و جهت پروژه است. این نقطه کانونی برای جمع کردن جامعه حول تصمیمات مهم و هماهنگی تلاش اعضا برای فعال کردن یا رد هر گونه تغییرات شناخته می‌شود. هر عضو ChainGPT DAO این توانایی منحصر به فرد را دارد که افکار خود را به اشتراک بگذارد و بر نحوه ساخت محصولات ChainGPT، مسیری که طی می‌کند و بسیاری موارد فنی دیگر تاثیر بگذارد.

پلتفرم ChainGPT Pad

ChainGPT Pad یک پلتفرم لانچ‌پد (Launchpad) و IDO برای پروژه‌های وب ۳ به شمار می‌آید که به دنبال ارائه ایده‌های خود به حوزه عمومی و بوت استرپ کردن اکوسیستم‌های رمزی خود هستند. لانچ پد ارز دیجیتال به نوعی استخرهای تبلیغاتی است که امکان تبلیغ پروژه‌های نوپا را دارد تا به سرمایه مورد نیاز برای توسعه خود برسند. بسیاری از لانچ‌پدها به بررسی تمام جنبه‌های پروژه‌های جدید می‌پردازند تا از سرمایه‌گذاران آن پروژه‌ها محافظت شود. در واقع این یکی از اصلی‌ترین وظایف لانچ‌پدها است.

سایر ویژگی‌ها در وایت پیپر چین جی پی تی

ویژگی ها در وایت پیپر ChainGPT

در وایت پیپر چین جی پی تی بخشی وجود دارد که سایر نکات و ویژگی‌های این پروژه را بررسی می‌کند، برخی از این موارد به شکل زیر است:

پارتنر اکوسیستم: پارتنر اکوسیستم به معرفی شبکه‌های بلاک چین، انواع هوش مصنوعی، NFTها، موارد امنیتی، صرافی‌ها، بازارها، کیف‌پول‌ها، مرورگرها و پشتیبانان مرتبط با این پروژه می‌پردازد.

برنامه توسعه: فراهم کردن محیطی ساختاریافته و حمایت‌کننده برای استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان در مراحل اولیه تا ایده‌های خود را پرورش دهند، به توسعه کسب‌وکار خود بپردازند و سرعت رشد خود را افزایش دهند.

پرسش‌های متداول درباره چین جی پی تی (ChainGPT)

  • چین جی پی تی چیست؟

    چین جی پی تی (CGPT) یک توکن رمزنگاری است که بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده و از مدل زبان ChainGPT AI برای سهولت در ارتباطات و تعاملات غیرمتمرکز استفاده می‌شود.

  • ChainGPT چه راه حلی ارائه می‌دهد؟

    ChainGPT دسترسی سریع به داده‌های زنجیره‌ای مانند قیمت ارزهای دیجیتال و سایر اطلاعات مربوطه را ارائه می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود کاربران از روندهای بازار اطلاع داشته باشند و آگاهانه تصمیم بگیرند.

  • چه کسی چین جی پی تی را ایجاد کرد؟

    ایلان رحمانوف (Ilan Rakhmanov) به عنوان مدیر عامل و بنیانگذار ChainGPT AI فعالیت می‌کند و پیشرفت‌های چشمگیری در بخش‌های Web3 و AI داشته است.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا