آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکس

محاسبه سود و زیان ارزهای دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قابلیتی را فراهم کرده تا افراد بتوانند در صفحه PNL مربوط به حساب کاربری، سود و زیان ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف را مشاهده کنند. اطلاعات مربوط به تمام معاملات خرید و فروش شما به صورت خودکار در سیستم محاسباتی ثبت شده و شما می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن هیچ اطلاعات جدیدی، سود و زیان حساب معاملاتی خود را بررسی کنید. در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید تا نحوه دسترسی به پنل سود و زیان او ام پی فینکس را با یکدیگر بررسی کنیم.

نحوه محاسبه سود و زیان ارزهای دیجیتال یکی از سوالات اساسی افراد در زمان فعالیت در بازارهای مالی است. چگونه می‌توانیم بفهمیم که برآیند سود یا زیان معاملاتمان در یک روز چقدر بوده؟ در طول یک هفته گذشته چقدر سود یا زیان متحمل شدیم؟ مقدار سود یا زیان هر یک از دارایی‌های موجود در سبد سرمایه‌گذاریمان چقدر است؟ برای آن که بتوانید برای هر یک از این سوال‌ها، یک پاسخ دقیق پیدا کنید می‌بایست یک فایل تهیه کنید، جزئیات هر یک از معاملات را به دقت در آن یادداشت کنید و در نهایت، از تحلیل این داده‌ها برای یافتن برایند سود یا ضرر استفاده کنید.

این کار احتمالا بسیار زمان‌بر خواهد بود و احتمال خطا نیز در آن وجود دارد. وبسایت و نرم‌افزارهای گوناگونی ارائه شده‌اند که افراد می‌توانند از آن‌ها به عنوان یک ماشین حساب محاسبه سود ارز دیجیتال استفاده کنند. برای استفاده از این پلتفرم‌ها نیز می‌بایست اطلاعات مربوط به معاملاتتان را وارد کنید تا سود یا زیان سرمایه شما محاسبه گردد.

نحوه مشاهده سود و زیان دارایی در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

در ویدیوی زیر می‌توانید تمام توضیحات مربوط به پنل سود و زیان پلتفرم او ام پی فینکس را مشاهده کنید. در ادامه تمامی قسمت‌ها در قالب توضیحات تصویری نیز به شما ارائه شده‌است.

برای دسترسی به پنل سود و زیان در پلتفرم او ام پی فینکس ابتدا می‌بایست وارد حساب کاربری او ام پی فینکس خود شوید. در صفحه داشبورد می‌توانید از قسمت بالای صفحه سمت راست، روی گزینه «معاملات» کلیک کنید و وارد قسمت مربوط به سود و زیان شوید.

مشاهده سود و زیان دارایی در صرافی او ام پی فینکس

صفحه PNL از ۵ بخش مختلف تشکیل شده که در تصویر زیر قابل مشاهده است. در ادامه مطلب هر یک از این نمودارها را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

صفحه محاسبه سود و زیان ارزهای دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

آشنایی با انواع نمودار در پنل سود و زیان حساب کاربری در او ام پی فینکس

در اولین قسمت از صفحه PNL او ام پی فینکس ارزش تخمینی کل دارایی‌ها، سود و زیان امروز و سود و زیان دیروز به صورت مقداری در قالب تغییرات تومانی و همچنین به صورت درصدی به شما نشان داده می‌شود. لازم به ذکر است که مقدار و درصد سود و زیان امروز از ساعت ۱۲ بامداد محاسبه شده و به شما نمایش داده می‌شود.

در بخش پایین‌تر می‌توانید مقدار سود و زیان حساب کاربری‌تان را در مدت هفت روز گذشته به صورت تفکیک شده در قالب نمودارهای میله‌ای مشاهده کنید. بنا به موجودی حساب کاربری‌تان، مقدار این سود یا زیان در قالب میلیون تومان (M) و یا هزار تومان (K) به شما نشان داده می‌شود. با قرار دادن نشانگر موس روی نمودار میله‌ای مربوط به هر روز نیز می‌توانید مقدار دقیق سود یا زیان آن روز را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که این نمودار به صورت پیش فرض بر روی حالت «نمودار هفتگی» قرار گرفته است. در صورت تمایل می‌توانید آن را در حالت «نمودار ۳۰ روز گذشته» قرار دهید و به میزان سود و زیان روزانه در ۳۰ روز گذشته دسترسی داشته باشید.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

مشاهده سود و زیان دارایی در صرافی او ام پی فینکس

در قسمت دوم از صفحه PNL او ام پی فینکس می‌توانید به نمودار سود و زیان تجمیعی معاملات خود در قالب یک نمودار به شکل منحنی دسترسی داشته باشید. در این قسمت، مجموع سود و زیانی که در مدت یک هفته کسب کرده‌اید، به شما نشان داده می‌شود.

منظور از عبارت تجمیعی این است که درصد سود یا زیانی که در هر روز مشاهده می‌کنید، حاصل جمع جبری درصد سود و زیان هفت روز گذشته در حساب کاربری شماست. مشابه با قسمت قبل، امکان تغییر بازه زمانی از «هفتگی» به «۳۰ روز گذشته» در این بخش نیز فراهم شده است.

بدیهی است که تغییر حالت «نمودار هفتگی» به «نمودار ۳۰ روز گذشته»، درصد سود یا زیان هر روز حاصل جمع جبری درصد سود و زیان ۳۰ روز گذشته در حساب کاربری شما را نشان می‌دهد. با استفاده از روند این نمودار می‌توانید به راحتی دریابید که عملکرد معاملات و استراتژی ترید شما در این بازه زمانی چگونه بوده است؟

در این نمودار هر روز به صورت یک نقطه مشخص شده و با نگه داشتن نشانگر موس روی نقطه مربوط به هر روز می‌توانید سود و زیان تجمیعی مربوط به آن روز را به صورت دقیق مشاده کنید.

مشاهده سود و زیان دارایی در صرافی او ام پی فینکس

سومین نمودار در صفحه PNL صرافی او ام پی فینکس نیز روند تغییرات ارزش کل دارایی‌های شما را در هفت روز گذشته نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که در این نمودار ارزش کل دارایی‌ها به صورت مقداری و بنا به مقدار موجودی حسابتان در قالب میلیون تومان(M) و یا هزار تومان (K) نمایش داده می‌شود. نمودار ارزش کل دارایی‌ها نیز به صورت پیش فرض در حالت «هفتگی» قرار گرفته و امکان تغییر آن به حالت « ۳۰ روز گذشته» برای شما فراهم شده است.

برای مثال اگر شما در کیف پول حساب کاربری خود مقدار مشخصی از رمزارزهای بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین، کاردانو، سولانا و آربیتروم دارید، با مشاهده این نمودار می‌توانید به سادگی متوجه شوید که نوسان قیمت هر یک از این ارزهای دیجیتال، چه میزان تغییرات در ارزش کل سبد سرمایه سرمایه‌گذاری یا همان پرتفولیوی شما در هر روز اعمال کرده است.

مشاهده سود و زیان دارایی در صرافی او ام پی فینکس

در قسمت آخر از صفحه PNL صرافی او ام پی فینکس نیز می‌توانید مقدار و درصد سود یا زیان هر یک از رمزارزهای موجود در کیف پولتان را به صورت تفکیک شده مشاهده کنید. توجه داشته باشید که مقدار عددی سود یا زیان هر رمزارز در قالب تومان (IRT) مشخص شده است. لازم به ذکر است که مقدار و درصد سود هر دارایی، با توجه به تغییرات قیمتی که از ساعت ۱۲ بامداد هر روز اتفاق افتاده محاسبه می‌گردد.

علاوه‌بر مقدار و درصد سود و زیان، جزئیات دیگری همچون تغییرات قیمت هر دارایی در ۲۴ ساعت اخیر، مقدار موجودی رمزارزی هر دارایی، ارزش تومانی آن مقدار موجودی، قیمت لحظه‌ای هر رمزارز در بازار او ام پی فینکس و درصد سهم هر دارایی در پرتفولیوی شما نیز در این قسمت قابل مشاهده است.

جزئیات سود و زیان ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

در صفحه داشبورد حساب کاربری خود نیز می‌توانید در قسمت پایین صفحه سمت چپ به نمودار سود و زیان روزانه حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

مشاهده سود و زیان ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

برای دسترسی به نمودارهای محاسبه سود و زیان ارزهای دیجیتال در اپلیکیشن او ام پی فینکس کافی است وارد حساب کاربری خود شوید و در صفحه داشبورد، از دکمه‌های میانبر بالای صفحه، گزینه «سود و زیان» را انتخاب کنید.

به عنوان نکته پایانی در استفاده از نمودارهای سود و زیان او ام پی فینکس نیز می‌بایست توجه داشته باشید که تمامی این نمودارها متناسب با تغییرات سود و زیان رمزارزهای موجود در حساب کاربری شما ایجاد می‌شوند. بدیهی است که اگر در کیف پول حساب کاربری خود موجودی تومان داشته باشید، مقدار آن در نمودارهای صفحه PNL لحاظ نمی‌شود.

در صورت وجود هر گونه سوال پیرامون محاسبه سود و زیان ارزهای دیجیتال در صفحه PNL صرافی او ام پی فینکس می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته از طریق چت آنلاین وبسایت، اپلیکیشن و تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ با واحد پشتیبانی او ام پی فینکس در ارتباط باشید.

مطالعه بیشتر: احراز هویت حضوری مستر کارت او ام پی فینکس و دریافت کارت در ترکیه

بیشترین سوالات کاربران در مورد محاسبه سود و زیان ارزهای دیجیتال در صفحه PNL صرافی او ام پی فینکس

چرا با برداشت رمزارز، نمودار ارزش کل دارایی‌ها با کاهش مواجه می‌شود؟

نمودار ارزش کل دارایی‌ها بر اساس نوسانات رمزارزهای موجود در کیف پول شما محاسبه می‌گردد. بنابراین با برداشت رمزارزی، ارزش مربوط به آن از این نمودار حذف می‌گردد.

چرا در قسمت جزییات سود و زیان، درصد مربوط به ۲۴ساعت اخیر با درصد مربوط به سود/ضرر متفاوت است؟

درصد مربوط به ۲۴ساعت اخیر تغییرات قیمت آن رمزارز را در هر لحظه نسبت به ۲۴ ساعت گذشته محاسبه می‌کند. در صورتی که درصد مربوط به سود/ضرر، مقدار درصدی سود یا ضرر دارایی شما را از ساعت ۱۲ بامداد همان روز نشان می‌دهد.

چرا عدد مشخص شده در قسمت ارزش تخمینی دارایی‌ها با مقدار موجودی حساب در صفحه داشبورد متفاوت است؟

این دو عدد تفاوتی با یکدیگر نداشته و در صورت مشاهده اختلاف کافی است صفحات مربوطه را رفرش کنید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا