آموزش ارز دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی مرورگر بریو (Brave) و راه کسب درآمد از طریق آن

اگر به شما بگویند که با سرچ کردن در یک مرورگر می‌توانید توکن بدست بیارید و کسب درآمد کنید، باور می‌کنید؟ مرورگر بریو (Brave) این امکان را برای کاربران ایجاد کرده تا با جستجو در فضای وب بتوانند در ازای هر سرچ پاداش‌ دریافت کرده و در نهایت درآمد خود را برداشت کنند. در ادامه این مقاله با صرافی او ام پی فینکس همراه باشید تا با نحوه استفاده و کسب درآمد از آن آشنا شوید.

مرورگر بریو (Brave Browser) چیست؟

برندان آیش (خالق جاوا اسکریپت)، به همراه برایان باندی پروژه Brave را در سال ۲۰۱۵ تاسیس کردند؛ اما این مرورگر به طور رسمی در ژانویه ۲۰۱۶ لانچ و وارد عرصه رقابت با مرورگرهای دیگر شدند. مرورگر بریو روی Windows ،macOS ،Linux ،Android و iOS قابل نصب و اجرا است. هدف  اصلی Brave ارائه یک تجربه سریع‌تر، خصوصی‌تر و ایمن‌تر است. بریو همچنین برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا از سیستم پاداش دهی مبتنی بر بلاکچین (توکن BAT) استفاده می‌کند که امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته و کاربران زیادی را مجذوب خود کرده‌است. زمانی که با این مرورگر کار می‌کنید، تمام تبلیغات، اسکریپت‌ها و کوکی‌ها توسط بریو مسدود می‌شوند تا کاربران بتوانند بدون مزاحمت اینترنت گردی کنند. Brave سریع‌ترین مرورگر در بازار است که با کروم و سافاری را نیز شکست داده‌است. 

ویژگی‌های مرورگر Brave

  • حریم خصوصی و امنیت: بلاک کردن تبلیغات یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که مرورگر Brave را نسبت به سایرین متمایز می‌کند و نشان دهنده افزایش حریم خصوصی و امنیت کاربران است. 
  • اقتصاد دیجیتال: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بریو، داشتن سیستم درآمدزایی دیجیتال است. به این صورت که کاربران می‌توانند برای مشاهده آگهی‌های تبلیغاتی توکن BAT بگیرند. سپس از این توکن برای پرداخت به سازندگان محتوا یا پشتیبانی از وب سایت‌ها استفاده کنند.
  • مشارکت و همکاری‌ها: Brave Browser برای گسترش اکوسیستم خود با تولیدکنندگان محتوا، ناشران و تبلیغ کنندگان مختلف همکاری می‌کند. مشارکت با ناشرانی مانند واشنگتن پست و گاردین از برجسته‌ترین دستاوردها محسوب می‌شوند. 
  • توسعه مداوم: در طول سال ها، مرورگر Brave با به روز رسانی‌های منظم و سرویس‌های جدید به تکامل خود ادامه داد. این برنامه ویژگی‌هایی مانند Brave Rewards و Brave Wallet را معرفی کرد که به کاربران امکان کسب و مدیریت توکن‌های BAT را می‌دهد. 

مرورگر بریو چگونه کار می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم، Brave یک مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی است که هدف آن جلوگیری از ردیابی آنلاین کاربرانش توسط تبلیغ‌کنندگان است که این موضوع راه اصلی کسب درآمد بسیاری از وب‌سایت‌ها را مختل می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی این مرورگر، روش کسب درآمد وب سایت‌ها با استفاده از ارز دیجیتال بت (Basic Attention Token) مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. سایت‌های خبری و اطلاعاتی و خوانندگان آن‌ها به طور خاص از این سیستم سود می‌برند. Brave ادعا می‌کند که بیش از ۵۰۰۰۰۰ سازنده و ناشر محتوا در این برنامه شرکت می‌کنند. مرورگر بریو مانند گوگل کروم (Google Chrome‌) و مایکروسافت اج (Microsoft Edge‌) بر اساس کد منبع باز مرورگر کرومیوم گوگل (Chromium‌)‌ است، بنابراین سازگار و سریع عمل می‌کند.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید ای آی دوج در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بت (BAT) چیست؟

BAT یا Basic Attention Token یک ارز دیجیتال است که برای ایجاد انقلابی در تبلیغات مبتنی بر وب و پاداش دادن به کاربران طراحی شده‌است. این ارز به عنوان ارز بومی اکوسیستم مرورگر Brave روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند. همانطور که بلاکچین و ارزهای دیجیتال همچنان در حال افزایش هستند، شرکت‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از این فناوری در حل مشکلات هستند.

قیمت ارز دیجیتال بت در زمان نگارش این مقاله حدودا $۰.۲۴۷۷ است. توکن بت در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از سریع‌ترین عرضه‌ اولیه‌ها (ICO) در تمام دوران‌ راه‌اندازی شد که این پروژه در کمتر از یک دقیقه در مجموع ۳۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. از آن زمان، تجربه تبلیغات دیجیتال و مبتنی بر بلاکچین را از طریق برنامه Brave Rewards به کاربران در اکثر کشورها ارائه کرد. از نوامبر ۲۰۲۰، ایالات متحده، بریتانیا و کانادا فعال ترین کمپین های تبلیغاتی را داشتند.

نمادBATلینک وایت پیپرwhite paper BAT
عرضه در گردش۱,۴۹۰,۴۱۳,۷۰۱ BATمارکت کپ$۳۶۹,۱۱۰,۶۶۶

کاربرد توکن BAT

توکن بت به عنوان واحد پاداش بین تبلیغ‌کنندگان، ناشران و کاربران رد و بدل می‌شود و دو کاربرد اصلی در مرورگر بریو دارد.

  1. پرداخت هزینه: بیزینس‌‎ها هزینه کمپین‌های تبلیغاتی خود را با توکن‌های BAT می‌پردازند. از این بودجه، بخش کوچکی بین تبلیغ‌کنندگان و ۷۰ درصد بین کاربران توزیع می‌شود. از سوی دیگر، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از تبلیغات هدفمند برای به حداکثر رساندن تعامل و کاهش ضررهای ناشی از تقلب و سوء استفاده بهره‌مند شوند. از این طریق، کسب و کارها هزینه‌های گزاف را به واسطه‌های سودجو مانند مرورگرها و پلتفرم‌ها پرداخت نخواهند کرد. در سایر مرورگرها بیشتر پول تبلیغات در وب به جای ناشران واقعی محتوا، به گوگل و فیس‌بوک می‌رود. 
  2. دریافت جایزه: زمانی که کاربران به خواست خود اقدام به مشاهده تبلیغات می‌کنند، مرورگر بریو به آن‌ها جایزه می‌دهد. به عنوان مثال درآمد حاصل از تماشای تبلیغات در صفحه شروع Brave بین ۰.۰۲۵-۰.۰۳۵ BAT متغیر است. در مثالی دیگر اگر فید اخبار را به پایین اسکرول کنید، به احتمال زیاد ۱ یا ۲ تبلیغ را مشاهده خواهید کرد. درآمد حاصل از این تبلیغات بسته به تبلیغ کننده می‌تواند بین ۰.۰۰۵-۰.۰۲ BAT متفاوت باشد. کاربران ممکن است بخواهند بخشی از درآمد (توکن BAT) خود را برای پشتیبانی از وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها یا کانال‌های YouTube مورد علاقه خود اختصاص دهند و یا آن را از طریق صرافی ارز دیجیتال برداشت کنند. 

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید بایننس کوین در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

مراحل راه اندازی مرورگر Brave

  1. مرورگر Brave را دانلود و نصب کنید!

قبل از شروع کسب درآمد، باید مرورگر Brave را روی دستگاه خود دانلود و نصب کنید. این مرورگر برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و ای او اس در دسترس است، بنابراین می‌توانید تقریباً با هر دستگاهی که دارید از آن استفاده کنید. وارد وب سایت رسمی brave.com شده و دستورالعمل‌ها را برای دانلود و نصب مرورگر دنبال کنید.

  1. Brave Reward را فعال کنید!

هنگامی که مرورگر Brave را نصب کردید، باید Brave Rewards را فعال کنید. برای انجام این کار، مرورگر را باز کنید و بر روی نماد مثلثی که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید. از منوی کشویی، ‘Brave Rewards’ را انتخاب کنید. شما دو گزینه اساسی برای فعال یا غیرفعال کردن دارید: تبلیغات (ads) و مشارکت خودکار (auto contribute). اگر سوئیچ Ads را روشن کنید، با مشاهده تبلیغات در سایت‌های شرکت کننده، BAT دریافت خواهید کرد. اگر مشارکت خودکار را روشن کنید، سایت‌هایی که از آن بازدید می‌کنید، BATH های شما را دریافت می‌کنند.

  1. در تبلیغات شرکت و کسب درآمد کنید!

 تبلیغات بریو هنگام وب گردی به عنوان اعلان ظاهر می‌شوند و بر اساس زمانی که صرف مشاهده تبلیغات می‌کنید، BAT جمع آوری خواهید کرد. هرچه زمان بیشتری را صرف استفاده از مرورگر کنید و تبلیغات بیشتری را مشاهده کنید، ممکن است BAT بیشتری کسب کنید. همچنین با تعداد جستجوهایی که در این مرورگر می‌کنید، می‌توانید شانس دریافت توکن BAT را افزایش دهید.

  1. BAT خود را خارج کنید!

هنگامی که مقدار زیادی BAT جمع آوری کردید، می‌توانید آن را از مرورگر Brave برداشت کنید. برای انجام این کار، باید یک حساب Uphold ایجاد کنید، که به عنوان یک کیف پول برای نگهداری، واریز و برداشت استفاده می‌شود. از تنظیمات Brave Rewards، روی «تأیید کیف پول» کلیک کنید و دستورالعمل‌های متصل کردن حساب Uphold خود را انجام دهید. هنگامی که کیف پول شما تایید شد، می‌توانید BAT خود را از مرورگر به حساب Uphold خود انتقال دهید و سپس آن را برداشت کنید. 

سخن پایانی

اگرچه مرورگر Brave برای دانلود در دسترس است، اما این پروژه هنوز در حال توسعه است و ۵۷.۳ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. به طور کلی، Brave Browser خود را به عنوان یک جایگزین بجای مرورگرهای اصلی مانند Google Chrome و Mozilla Firefox معرفی کرده‌است و به کاربران کنترل بیشتری بر حریم خصوصی و امنیت خود ارائه می‌دهد و در عین حال روش‌های خلاقانه‌ای را برای حمایت از سازندگان محتوا فراهم کرده‌است. اگر تجربه استفاده از این مرورگر را دارید در قسمت کامنت‌ها برای ما بنویسید یا اگر سوالی در مورد نحوه نصب یا راه اندازی این مرورگر دارید بپرسید. 

آیا کسب درآمد از مرورگر بریو واقعی است؟ 

بدیهی است که جمع آوری و تماشای تبلیغات ممکن است اقدامی ساده برای کسب توکن باشد؛ اما زمانبر و نیازمند حوصله است. بنابراین ممکن است از دیدگاه برخی کاربران چنین پلتفرم‌هایی بی فایده و کلاهبرداری به نظر برسند. باید بدانید که استفاده از این پلتفرم و مشاهده بی وقفه تبلیغات نمی‌تواند به عنوان منبع اصلی درآمد کسی به حساب آید. 

چگونه درآمد خود را نقد کنیم؟

همانطور که در این مقاله اشاره شد، با ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال می‌توانید درآمد توکنی خود را نقد کنید. 

چگونه مرورگر BRAVE را رایگان دانلود کنم؟

با مراجعه به وب سایت اصلی بریو به نسخه اندروید و یا ios این اپلیکیشن دسترسی خواهید داشت. 

زهرا اسدنژاد حقی

من زهرا اسدنژاد حقی؛ دانش آموخته رشته مدیریت مالی که از سال ۱۳۹۸ تا الان به عنوان معامله‌گر و ژورنالیست بازارهای مالی مشغول به فعالیت هستم. به تحقیق و پژوهش در حوزه‌ اقتصاد و بازارهای جهانی بسیار علاقه‌مندم و تولید محتوا در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاک چین برای من جذابیت دارد. در سال‌های اخیر تلاش کردم تا روی مباحث اقتصاد کلان، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال تسلط پیدا کنم. به عقیده من، پذیرش تکنولوژی‌های نوظهور و همگام شدن با آن‌ها نیازمند افزایش آگاهی جمعی و اطلاع رسانی درست است و من از اینکه می‌توانم در مسیر جمع آوری و انتقال این اطلاعات به جامعه کریپتو موثر باشم، بسیار خوشحالم.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. واقعا اگر این مرورگر بتواند حق اعضای خود را ادا کند یک پیشرو در زمینه احقاق حق مشترکین در فضای مجازی خواهد بود موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا