وایت پیپر

ارز BONK چیست؟ بررسی وایت پیپر بونک

مسترکارت کارت مسافرتی

دنیای ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر شاهد قدرت نمایی پروژه‌های جامعه محور و طنزی است که توانسته‌اند برخلاف تصور، محبوبیت زیادی را از آن خود کنند و رشد قیمت چشمگیری را تجربه کنند. میم کوین‌ها (Meme coin) ارزهای دیجیتالی هستند که از میم‌های اینترنتی الهام گرفته شده‌اند و اغلب با بازاریابی ویروسی در فضای شبکه‌های اجتماعی وایرال می‌شوند. ارز دیجیتال بونک (Bonk) اولین میم کوینی است که در شبکه سولانا مستقر شده و طرفداران زیادی را جذب خود کرده‌است. در این مقاله به بررسی وایت پیپر بونک و شیوه معامله آن در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس می‌پردازیم. 

آشنایی با میم کوین Bonk و حواشی آن

در وایت پیپر بونک آمده است که این ارز در کریسمس ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده و مبتنی بر بلاکچین سولانا است. نماد ارز دیجیتال بونک مانند شیبا، دوج و داگ ویف هت یک سگ میم است. 

میم کوین‌ها معمولا هیچ فناوری یا کاربرد خاصی ندارند و صرفا برای جمع‌آوری جامعه‌ای از طرفداران و ایجاد نوسانات شدید طراحی شده‌اند. بونک نیز از این قاعده مستثنی نیست و هدف اصلی آن ایجاد سرگرمی است؛ زیرا در وایت پیپر آن هیچ اشاره‌ای به برنامه‌های توسعه و ارائه خدمات مهمی نشده‌است. ارز بونک با استاندارد ERC-20 سازگار است؛ بنابراین باید از کیف ‌پول‌هایی برای نگهداری بونک استفاده کنید که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند.

نمادBONKتلگرامbonk inu
عرضه در گردش۶۳,۸۲۳,۱۱۷,۳۹۱,۶۹۲ BONKوب سایتbonkcoin.com
مارکت کپ$۱,۵۳۹,۶۶۸,۸۳۷لینک وایت پیپرBONKpdf

مزایای ارز دیجیتال BONK

  • Bonk در صرافی‌های معتبری از جمله Coinbase ،Binance و KuCoin لیست شده‌است.
  • توکن بونک بخشی از اکوسیستم Solana است که به عنوان جایگزینی برای اتریوم در حال توسعه است.
  • ارز  بونک در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد ۱۰۰۰۰ درصدی بوده‌است بنابراین سرمایه گذاران باز هم از آن چنین صعودی را دارند.
  • بونک، رمز ارز بومی در BONK dApps خواهد بود که موارد استفاده این ارز و در نتیجه قیمت آن را افزایش می‌دهد.
  • این پروژه یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) به نام BonkSwap را در نوامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی کرد که این موضوع به شهرت آن کمک کرد. از توکن BONK می‌توان برای ارائه نقدینگی و کسب درآمد در Bonk Swap استفاده کرد.

معایب ارز دیجیتال BONK

  • توکن بونک مجموع عرضه بالای ۱۰۰ تریلیون دارد که می‌تواند در ارزش ذاتی آن تاثیر منفی داشته باشد.
  • ممکن است با ترند شدن یک میم کوین دیگر، شهرت و قیمت آن کاهش پیدا کند.
  • این ارز با نوسانات بالایی همراه است که ریسک سرمایه گذاران را افزایش می‌دهد.
  • هیچ اطلاعاتی در مورد تیم پشت پروژه BONK وجود ندارد.
  • کاربرد محدودی دارد و برنامه شفافی برای آینده آن وجود ندارد.

تاریخچه قیمت ارز بونک

BONK پس از عرضه اولیه، با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۱۴۸۷ دلار وارد بازار شد که همچنین پایین‌ترین قیمت تاریخی آن است. در چند روز اول معاملات خود بیش از ۲۰۰۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح قیمت ۰.۰۰۰۰۰۳۴۰۷ دلار رسید.

سپس قیمت Bonk در طول سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و در نهایت در ۱۳ اکتبر به ۰.۰۰۰۰۰۰۱۷۷۶ دلار رسید. از اینجا به بعد Bonk صعود کرد و با کمک رالی بزرگ بازار که ناشی از تایید ETF بیت کوین بود، در ۱۵ دسامبر به بالاترین قیمت ۰.۰۰۰۰۳۴۱۹ دلاری رسید و در دو روز ۳۰۰۰ درصد سود نصیب معامله گران کرد. 

بونک تا سال ۲۰۲۴ کاهش یافت و با حمایت ۰.۰۰۰۰۱ رو به رو شد. در نهایت در ۴ مارس ۲۰۲۴ یک ATH جدید در نقطه  0.00004704 دلار ثبت کرد.

ارز BONK چیست؟ بررسی وایت پیپر بونک او ام پی فینکس

توکنومیکس بونک

توکنومیکس به مطالعه عرضه، توزیع و تقاضای یک ارز دیجیتال اشاره دارد. ارز بونک از اواسط دسامبر ۲۰۲۳، پس از DOGE و SHIB، سومین میم کوین از نظر ارزش بازار است. در این بخش نحوه توزیع BONK در عرضه اولیه آن در سال ۲۰۲۲، طبق وایت پیپر بونک آمده است:

گیرندهدرصد تخصیص بونک
۴۰ تا از پروژه‌های فعال NFT۲۱%
کاربران دیفای در سولانا۱۵.۸%
هنرمندان و کلکسیونرها در سولانا۱۰.۵%
توسعه دهندگان در سولانا۵.۳%
مشرکت کننده‌های اولیه BONK۲۱%
سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) بونک۱۵.۸%
توزیع نقدینگی در صرافی های غیرمتمرکز (DEX)۵.۳%
کمپین‌های تبلیغاتی و هدایا۵.۳%

نحوه خرید و فروش ارز بونک در صرافی او ام پی فینکس

  1. ابتدا برای خرید بونک وارد وب‌سایت شوید.
ارز BONK چیست؟ بررسی وایت پیپر بونک او ام پی فینکس

۲. وقتی روی دکمه تبدیل بزنید به صفحه ورود وبسایت هدایت خواهید شد و باید با استفاده از ایمیل یا شماره همراه خود ثبت نام کنید. 

ارز BONK چیست؟ بررسی وایت پیپر بونک او ام پی فینکس

۳. در این بخش مقدار مورد نظر ارز و یا مبلغ ریالی آن را انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر

۴. اگر موجودی کیف پول شما کافی نبود، روی افزایش موجودی کلیک کنید و در قسمت واریز تومانی حساب خود را شارژ کنید.

آینده ارز دیجیتال بونک چگونه خواهد بود؟

در هفته سوم دسامبر ۲۰۲۳، قیمت BONK پس از لیست شدن در صرافی کوین بیس (Coinbase) بیش از ۱۰۰٪ افزایش یافت. ارز بونک در دفعات و زمان‌های مختلفی تحت تاثیر اخبار قرار گرفته و به سرمایه گذاران خود سودهای خوبی رسانده‌است. اما این موضوع نمی‌تواند ماهیت این میم کوین را تغییر دهد. از آنجایی که هیچ اطلاعاتی از برنامه‌های پیش روی پروژه و توسعه دهندگان آن در دسترس نیست، نمی‌توان نسبت به آینده آن امیدوار بود. 

در وایت پیپر بونک گفته شده‌است هیچ اطمینانی در مورد صحت یا کامل بودن اطلاعات وجود ندارد و هیچ گونه نمایندگی، ضمانت یا تعهدی مبنی سرمایه گذاری ارائه نشده است و یا قرار نیست ارائه شود. 

با توجه به این سلب مسئولیت، بدیهی است که ریسک معامله این میم کوین بر عهده کاربر بوده و پیش بینی دقیقی از آینده آن وجود ندارد.

پیش بینی قیمت BONK در سال ۲۰۲۵

اگر بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال چرخه‌های چهار ساله‌ای را که بسیاری از تحلیلگران می‌گویند دنبال کنند، آن گاه در سال ۲۰۲۵ می‌توانیم به ATH های جدید برسیم.

اکوسیستم Bonk هیچ نقشه راهی برای سال ۲۰۲۵ ارائه نداده‌است و جدیدترین نقشه راه سولانا فقط تا سال ۲۰۲۴ گسترش یافته است.  بدین ترتیب تحلیل فاندامنتال این ارز نمی‌تواند با مستندات و منابع معتبر باشد. از نظر تکنیکال نیز میم کوین‌ها فاقد نمودارهای منطقی هستند که بتوان بر اساس استراتژی‌های موجود آن‌ها را بررسی کرد؛ زیرا اغلب بی دلیل و هیجانی تغییرات قیمت زیادی را ثبت می‌کنند. 

با این حال، بیشتر تحلیلگران سال ۲۰۲۵ را برای Bonk مثبت پیش‌بینی کردند، زیرا قیمت‌ها به ATH های جدید دست پیدا می‌کنند و در نتیجه Bonk به دنبال بقیه بازار می‌تواند رشد کند. بالاترین قیمت برای بونک ۰.۰۰۰۱۰۲۰۰ دلار و پایین‌ترین قیمت ۰.۰۰۰۰۳۲۰۰ دلار پیش‌بینی شده‌است. 

سخن پایانی

در این مقاله با میم کوین جنجالی BONK آشنا شدیم و یاد گرفتیم که چگونه آن را در صرافی مبادله کنیم. اگر شما نیز طرفدار میم کوین‌ها هستید در قسمت کامنت ها بنویسید که از بین شیبا، دوج کوین، پپه و بونک کدام را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول

بنیانگذار ارز بونک کیست؟

در حال حاضر اطلاعاتی از بنیانگذاران و توسعه دهندگان این ارز در دسترس نیست. 

چگونه ارز بونک بخرم؟

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم، می‌توانید با مراجعه به صرافی او ام پی فینکس به راحتی ارز بونک را خریداری کنید.

وایت پیپر بونک را از کجا پیدا کنم؟

در این متن لینک PDF وایت پیپر بونک قرار داده شده است که می‌توانید دانلود و مطالعه کنید.

زهرا اسدنژاد حقی

من زهرا اسدنژاد حقی؛ دانش آموخته رشته مدیریت مالی که از سال ۱۳۹۸ تا الان به عنوان معامله‌گر و ژورنالیست بازارهای مالی مشغول به فعالیت هستم. به تحقیق و پژوهش در حوزه‌ اقتصاد و بازارهای جهانی بسیار علاقه‌مندم و تولید محتوا در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاک چین برای من جذابیت دارد. در سال‌های اخیر تلاش کردم تا روی مباحث اقتصاد کلان، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال تسلط پیدا کنم. به عقیده من، پذیرش تکنولوژی‌های نوظهور و همگام شدن با آن‌ها نیازمند افزایش آگاهی جمعی و اطلاع رسانی درست است و من از اینکه می‌توانم در مسیر جمع آوری و انتقال این اطلاعات به جامعه کریپتو موثر باشم، بسیار خوشحالم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا