آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش کسب درآمد از ارز‌های دیجیتال

معرفی ۷ مورد از بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

افراد زیادی به دنبال یافتن بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری هستند تا بتوانند وارد این عرصه شوند و به سوددهی برسند؛ اما با توجه به اینکه هزاران پروژه متنوع در این بازار وجود دارد، پیدا کردن بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ نیازمند تحقیق و پژوهش زیاد است. از آنجایی که هر ارز دیجیتال متناسب با پروژه‌ای که برای آن ساخته شده، ارزش‌گذاری می‌شود، قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در رمزارزها، لازم است موارد استفاده هر پروژه را به طور دقیق بدانید تا سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید.

پادکست «بهترین پروژه های ارز دیجیتال»

به همین منظور در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او‌ ام‌ پی فینکس به معرفی ۵ مورد از بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ پرداخته‌ایم:

بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

در حال حاضر، به طور تقریبی بیش از ۲۳ هزار ارز دیجیتال با ارزش یک تریلیون دلار، با اهداف مختلف در بازار کریپتوکارنسی فعالیت می‌کنند. تمام این پروژه‌ها سازندگانی دارند که به دنبال ارائه راهکاری جدید برای بهبود فضای کریپتوکارنسی جهت ایجاد محیطی مناسب در راستای انجام هرچه ساده‌تر تراکنش‌های مالی برای انواع کاربران هستند. 

در میان اقیانوسی از ارزهای دیجیتال، پروژه‌ هایی وجود دارند که با توجه به نوع خدمات و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، در صدر بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ هستند؛ زیرا قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که موجب بهینه‌سازی این فضا برای آن‌ها می‌شود. 

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

با این حال، پروژه‌ هایی هم وجود دارند که با ماهیت کلاهبرداری یا Scam فعالیت می‌کنند و فقط با هدف سرقت سرمایه کاربران پا به این فضا گذاشته‌اند. به همین دلیل، مطالعه و تحقیق دقیق در رابطه با پروژه‌ های ارزهای دیجیتال قبل از هرگونه اقدامی به سرمایه‌گذاری، از الزامات حیاتی است. در ادامه این مقاله، به بررسی برترین پروژه‌ های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ پرداخته‌ایم. 

بیت کوین، اتریوم و تتر بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید هستند؟

بیت کوین؛ بهترین پروژه ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

بیت کوین بهترین پروژه ارز دیجیتال

بیت کوین، معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال بازار کریپتوکارنسی است. به جرات می‌توان گفت در حال حاضر کسی وجود ندارد که این ارز دیجیتال پر سروصدا را نشناسد. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا اشخاصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو به عنوان اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده به دنیا معرفی شد.

همانند تمام ارزهای دیجیتال، بیت کوین مبتنی بر بلاکچین یا شبکه‌ای متشکل از هزاران رایانه است که مانند دفتر کل توزیع شده برای پخش اطلاعات میان تمام اعضای شبکه عمل می‌کند. با توجه به اینکه هر تراکنش باید توسط نودها (گره‌ها) پس از حل مسائل پیچیده ریاضی و رمزنگاری تایید شود، بیت‌ کوین ارز دیجیتالی امن محسوب می‌شود.

خرید بیت کوین در سال ۲۰۱۶ تنها با ۵۰۰ دلار امکان‌پذیر بود. در حالی که رشد شگفت‌انگیز قیمت بیت کوین موجب شده است تا در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۲۸ هزار ۹۵۰ دلار معامله شود و این نشان از رشد ۶ هزار درصدی این رمزارز دارد. در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین ۵۶۰ میلیارد دلار است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری، معرفی ۸ رمز ارز

به طور کلی بیت‌ کوین برای ارائه شفافیت مالی خلق شده است. هدف خالقان بیت کوین ارائه یک سیستم مالی جدید و شفاف است که طی آن هیچ واسطه‌ای برای مبادلات مالی میان اشخاص وجود ندارد و افراد می‌توانند با حفظ حریم شخصی خود و عدم افشای هویت، به انجام تراکنش‌های مالی بپردازند. همچنین عرضه محدود این رمزارز، از تورمی که در ارزهای فیات مانند دلار وجود دارد، جلوگیری می‌کند. 

اتریوم؛ پروژه ارز دیجیتال نوین و رقیب بیت کوین

اتریوم؛ پروژه ارز دیجیتال نوین و رقیب بیت کوین

در رتبه دوم بهترین ارزهای دیجیتال سال ۲۰۲۳ برای سرمایه‌گذاری، اتریوم قرار دارد. اتریوم به عنوان ارز دیجیتال و شبکه بلاکچین، در میان فعالان فضای کریپتوکارنسی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اتریوم با ایجاد تفاوتی خلاقانه، در سال ۲۰۱۵ توسط ویتالیک بوترین به دنیا عرضه شد. اتریوم شبکه بلاکچینی بهینه‌تر، کم‌هزینه‌تر، مقیاس‌پذیرتر و سریع‌تر از بیت کوین را با مکانیسم اجماع نوینی به نام اثبات سهام ارائه داد. اما نکته اصلی بلاکچین اتریوم، قراردادهای هوشمند ارائه شده توسط این پلتفرم بود؛ زیرا قراردادهای هوشمند، کدهای برنامه‌نویسی شده‌ای هستند که براساس برآورده شدن شرایط خاصی، اجرایی می‌شوند. 

به همین دلیل، پلتفرم اتریوم، بهترین شبکه برای اجرایی کردن برنامه‌های غیرمتمرکز یا dAppها هستند؛ زیرا برنامه‌نویسان می‌توانند به راحتی با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی، برنامه‌ غیرمتمرکز خود را بر بستر این شبکه ساخته و اجرایی کنند. 

قیمت اتریوم رشد شگفت‌انگیزی را تجربه کرده است؛ به طوری که این رمزارز در سال ۲۰۱۶ قیمتی معادل ۱۱ دلار آمریکا داشت و در زمان نگارش این مقاله در محدوده ۱۹۱۷ دلار معامله می‌شود. 

سرمایه گذاری در بایننس؛ رمزارز بومی بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا

ارز دیجیتال بایننس (BNB)

رمزارز بایننس یا BNB، نوعی ارز دیجیتال است که برای معامله و پرداخت هزینه‌های مرتبط در صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance.com)، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

بی ان بی از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷، موجب افزایش نرخ استفاده از پلتفرم بایننس شده است. در حال حاضر، از BNB می‌توان برای معامله کردن، انجام پرداخت‌های مختلف و حتی رزرو هتل و بلیت قطار استفاده کرد. همچنین، می‌توان این رمزارز را به سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین و اتریوم نیز تبدیل کرد. 

در سال ۲۰۱۷ ارزش هر کوین BNB معادل ۱۰ سنت بود؛ اما در زمان نگارش این مقاله قیمت بایننس کوین معادل ۳۲۴ دلار بوده و ارزش بازار ۵۰ میلیارد دلاری را به خود اختصاص است. 

چانگ پنگ ژائو مالک صرافی بایننس کیست؟

ریپل؛ بهترین پروژه دیفای

ارز دیجیتال XRP یا ریپل

این ارز دیجیتال توسط بنیان‌گذاران ریپل، شرکت تکنولوژی محور و فعال در حوزه پرداخت، ساخته شده است. از ارز دیجیتال XRP در شبکه ریپل می‌توان برای تبدیل انواع ارز شامل ارز فیات و ارز دیجیتال استفاده کرد. اخیرا ریپل در دادگاهی در پی شکایت SEC یا همان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درگیر است؛ اما حضور قدرتمند تیم ریپل در این دادگاه موجب افزایش اعتماد هولدرهای آن به پروژه XRP شده است.

ارز دیجیتال ریپل با چندین موسسه مالی بزرگ بین‌المللی چون Santander (سانتاندر)، Standard Chartered (استاندارد چارترد) و American Express (آمریکن اکسپرس) همکاری می‌کند. این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که ریپل می‌تواند انقلابی بزرگ در صنعت مالی دنیا باشد. در ابتدای سال ۲۰۱۷، قیمت ریپل برابر با ۰.۰۰۶ دلار بود. در زمان نگارش این مقاله، ریپل با ارزش بازار ۲۳ میلیارد دلاری، با قیمت ۴۵ سنت در رتبه ۶ام بازار کریپتوکارنسی قرار دارد.

کاردانو؛ مهمترین رقیب اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال کاربردی کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال معرفی شده در این لیست جدیدتر است. کاردانو مثل اتریوم از مکانیسم اجماع اثبات سهام برای تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. کاردانو همچنین مانند اتریوم امکان ساخت قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را با هدف استفاده از ارز دیجیتال بومی خود یعنی ADA فراهم کرده است. 

کاردانو اخیرا با کاهش هرچه بیشتر هزینه تراکنش‌ها نسبت به رقبای خود، توانست سیل عظیمی از علاقه‌مندان را به سمت پروژه خود سرازیر کند. همچنین کاردانو تواسنته با دولت‌ها و موسسات کشورهای درحال توسعه مانند اتیوپی و تانزانیا برای ایجاد یک سیستم مالی نوین در این کشورها همکاری کند.

ارز دیجیتال ADA نسبت به سایر رمزارزهای موجود در بازار، رشد کمتری را تجربه کرده است. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷، قیمتی معادل ۰.۰۲ دلار داشت اما در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۳۸ سنت معامله می‌شود که این خود نشان از رشد ۱۶۰۰ درصدی آن دارد.

پالیگان (متیک)؛ پیشرو در صنعت بازی‌های بلاکچینی

پروژه پالیگان (متیک)

پالیگان که پیش‌تر به عنوان شبکه متیک (Matic Network) شناخته می‌شد، در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد و محبوبیت خاصی در میان فعالان این حوزه دارد. از پالیگان حتی به عنوان «اینترنت اتریوم برای بلاکچین‌ها» نیز یاد می‌شود؛ این همان دلیلی است که بالغ بر ۷ هزار برنامه غیرمتمرکز توسط متیک پشتیبانی می‌شود.

پالیگان اخیرا پروژه جدیدی با نام Polygon Studios راه‌اندازی کرده که مخصوص بازی‌های بلاکچینی و NFT‌ها است. اگر پالیگان استوردیوز بتواند با موفقیت مسیر خود را طی کند، می‌تواند پیشرو صنعت بازی و NFTها در بلاکچین باشد.

قیمت پالیگان نسبت به زمان عرضه آن رشد شگفت‌انگیزی را تجربه کرده است. در ابتدا قیمت متیک معادل ۰.۰۰۲۶۳ دلار بود که در حال حاضر با رشدی ۳۷ هزار درصدی در قیمت ۹۷ سنت معامله می‌شود.

سولانا؛ سریع‌ترین شبکه بلاکچین 

شبکه نوین سولانا 

سولانا به هدف تقویت هرچه بیشتر فضای دیفای، بهینه‌سازی قراردادهای هوشمند و کاربردی‌تر ساختن برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) وارد صنعت کریپتوکارنسی شده است. سولانا پروتکل اجماع جدیدی را با تلفیق دو مکانیسم اثبات سهام و اثبات تاریخچه برای سریع‌تر و امن‌تر ساختن تراکنش‌ها در شبکه خود ارائه می‌دهد. 

انواع روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سولانا به طوری طراحی شده که بتواند تعداد زیادی از تراکنش‌ها را در ثانیه تایید و وارد شبکه کند. از طرفی، سولانا به عنوان سریع‌ترین بلاکچین موجود شناخته می‌شود. همین سرعت بالا و هزینه تراکنش کم، شبکه سولانا را تبدیل به گزینه‌ای جذاب برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز کرده است.

برای انجام فعالیت‌های گوناگون در شبکه سولانا، باید از ارز دیجیتال بومی این پلتفرم یعنی SOL استفاده کرد. ارز سولانا در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۷۷ سنت کار خود را آغاز کرد و در زمان نگارش این مقاله با رشدی شگفت‌انگیز به ۲۲ دلار رسید. 

تحقیق مقدمه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

پروژه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در فضای کریپتوکارنسی وجود دارد که هرکدام با توجه به قابلیتی که به بازار اضافه کرده و خدماتی که ارائه می‌دهند، آینده متفاوتی دارند. حتما به خاطر داشته باشید که برای سرمایه‌گذاری در بهترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال، باید تحقیقات لازم را در رابطه با جنبه‌های مختلف آن پروژه انجام دهید تا بتوانید حداکثر سود را از سرمایه‌گذاری‌های خود کسب کنید. 

پرتکرارترین سوالات درباره بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال ۲۰۲۳

پروژه ارز دیجیتال چیست؟

پروژه ارز دیجیتال درواقع برنامه و هدف یک ارز دیجیتال یا شبکه بلاکچین برای حضور در فضای کریپتوکارنسی است. هر ارز دیجیتال و بلاکچینی برای رفع نواقص قبلی و ارائه راهکارهای جدید پا به دنیای رمزارزها می‌گذارد که این امر به عنوان پروژه شناخته می‌شود.

بهترین پروژه‌ های ارز دیجیتال ۲۰۲۳ کدام است؟

برای پیدا کردن بهترین پروژ‌ه‌های ارز دیجیتال در ابتدا لازم است به طور کامل هر پروژه را جداگانه بررسی کنید. در حال حاضر بیت کوین و اتریوم بهترین پروژه‌های ارز دیجیتال برای ۲۰۲۳ محسوب می‌شوند.

اشکان ریاحی

اشکان ریاحی هستم با 6 سال سابقه تحلیل و معامله در بازارهای مالی و ارز دیجیتال و نگارش مقالات مختلف در این زمینه‌.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا