آموزش صرافی های ارز دیجیتالسلبریتی‌های کریپتو

چانگ پنگ ژائو مالک صرافی بایننس کیست؟

چانگ پنگ ژائو که با نام CZ نیز شناخته می‌شود، بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان است. CZ یک شهروند چینی کانادایی است که در میان فعالین رمز ارز به عنوان مدیر بایننس و یکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین چهره های این حوزه شناخته می‌شود. صرافی بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که در سال ۲۰۱۷ توسط چانگ پنگ ژائو توسعه یافت. سرمایه گذاران و تریدها می‌توانند با مراجعه به این پلتفرم به معامله رمز ارزهای برتر بازار ارز دیجیتال با کارمزدی بسیار پایین بپردازند. در ادامه این مطلب از صرافی او ام پی فینکس به بررسی بیوگرافی چانگ پنگ ژائو و فعالیت‌های او قبل از راه اندازی بایننس خواهیم پرداخت.

چانگ پنگ ژائو و دنیای رمز ارز

در پاسخ به اینکه چانگ پنگ ژائو مالک صرافی بایننس کیست؟ چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) معروف به « CZ»، بنیان‌گذار و مدیرعامل بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان است. مالک بایننس، این صرافی را در سال ۲۰۱۷ تأسیس کرد و به سرعت حجم معاملات روزانه این پلتفرم به بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

چانگ پنگ ژائو یکی از حامیان بیت کوین است و ثروت زیادی از طریق ارزهای دیجیتال به دست آورده است؛ البته بیشتر ثروت چانگ پنگ ژائو از صرافی بایننس به دست آمده است.

موسس صرافی ارز دیجیتال بایننس، در نوامبر ۲۰۲۲ زمانی که صرافی اف تی ایکس (FTX) با بحران نقدینگی مواجه شد، در ابتدا تمام معاملات توکن «FTT» را متوقف کرد. سپس با بدتر شدن مشکلات این صرافی، چانگ پنگ ژائو اعلام کرد که در حال مذاکره با سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) بنیان‌گذار صرافی اف تی ایکس برای خرید این پلتفرم است.

روز بعد، ژائو گفت که پس از بررسی دقیق کمبود بیش از ۶ میلیارد دلار نقدینگی و برخی ایرادات در رابطه با مدیریت وجوه کاربران، پیشنهاد خرید خود را کنار می‌گذارد. پس از سقوط اف تی ایکس، مالک صرافی بایننس به یکی از نام‌های شناخته شده در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

بیوگرافی چانگ پنگ ژائو

موسس صرافی ارز دیجیتال بایننس اطلاعات بسیار کمی را درباره زندگی شخصی خود به اشتراک می‌گذارد. چانگ پنگ ژائو در سال ۱۹۸۰ در چین به دنیا آمد و زمانی که تنها ۱۲ سال داشت، به همراه خانواده‌اش به کانادا مهاجرت کرد.

بعد از دبیرستان در رشته علوم کامپیوتر دانشگاه مک گیل به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر مشغول شد. ژائو پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه برای یک دوره کارآموزی در توکیو برای یک سازمان بورس انتخاب شد و نرم افزارها را برای مطابقت سفارش‌های تجاری توسعه می‌داد.

سپس به مدت چهار سال در موسسه تجاری بلومبرگ به طور تمام وقت مشغول توسعه نرم افزارهای معاملات آتی شد. در سال ۲۰۰۵، به شانگهای نقل مکان کرده و در آنجا «Fusion Systems » را تأسیس کرد. در سال ۲۰۱۳ هم به همراه تیمی از توسعه دهندگان «Blockchain.info » را توسعه داده و همچنین به عنوان مدیر ارشد فناوری اوکی کوین (OKCoin) مشغول به کار شد.

تأسیس صرافی ارز دیجیتال بایننس

دولت چین در مارس ۲۰۱۷ شروع به سرکوب صرافی‌های ارز دیجیتال کرد. به دنبال آن ژائو در صدد راه اندازی صرافی ارز دیجیتال خود بر آمد. در نهایت بایننس در ژوئیه ۲۰۱۷ راه اندازی شد و دولت چین در سپتامبر ۲۰۱۷ تمام صرافی‌های رمز ارز را ممنوع کرد.

پس از این بایننس به سرعت رشد کرد و به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات روزانه تبدیل شد. این پلتفرم در حال حاضر، در سطح جهانی با بیش از ۱۰ میلیارد دلار حجم معاملات لحظه‌ای و ۵۰ میلیارد دلار در معاملات مشتق فعالیت می‌کند.

موسس صرافی ارز دیجیتال بایننس، سهام‌دار عمده این پلتفرم هم است. بایننس از سال ۲۰۱۷ تا کنون شاهد افزایش ارزش خالص خود بوده و در بازار گاوی سال ۲۰۲۱، ارزش خالص آن به نزدیک ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.

در می ۲۰۱۹، حدود ۴۰ میلیون دلار بیت کوین طی یک هک از بایننس دزدیده شد اما خوشبختانه این اتفاق به خوبی به پایان رسید و مشتریان غرامت خود را دریافت کردند.

مطالب بیشتر: آموزش خرید ارز از بایننس از صفر تا صد

مطالب بیشتر: رمزارز تنها چیز پایدار در آشفتگی اقتصادی

فروپاشی صرافی اف تی ایکس

پس از فروپاشی صرافی اف تی ایکس، نگرانی سرمایه گذاران این حوزه درباره دارایی‌های خود افزایش یافته است. بازار خرسی سال ۲۰۲۲ ضربات زیادی را به پلتفرم‌های مختلف زده است و نقدینگی بازار هم با کاهش فراوان مواجه بوده است.

چانگ پنگ ژائو در واقع نقش مهمی در فروپاشی اف تی ایکس ایفا کرد. در اوایل نوامبر ۲۰۲۲، وب سایت کوین دسک (CoinDesk) گزارش داد که ترازنامه آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، شرکت تجاری سم بنکمن از این به بعد توسط توکن اف تی تی پشتیبانی می‌شود. چانگ پنگ ژائو در توییتی اعلام کرد که قصد دارد پوزیشن‌های بایننس در توکن اف تی تی را به دلیل افشاگری‌های اخیر بفروشد.

موسس صرافی ارز دیجیتال بایننس، در سال ۲۰۱۹ در صرافی اف تی ایکس سرمایه گذاری کرده بود. در سال ۲۰۲۱، در ازای پرداخت ۲/۱ میلیارد دلار، سهام خود را فروخت. در نهایت، این حرکت باعث شد باقی بازار هم متوجه کمبود نقدینگی صرافی اف تی ایکس شوند.

ثروت چانگ پنگ ژائو چه مقدار است؟

ثروت چانگ پنگ ژائو بیش از ۱۵ میلیارد دلار است؛ اگرچه این میزان با توجه به نوسان ارزش پلتفرم بایننس متغیر است. مالک صرافی بایننس همچنین ممکن است صاحب مقدار قابل توجهی رمز ارز یا سایر دارایی‌ها باشد که این اطلاعات هنوز فاش نشده‌اند.

ثروت چانگ پنگ ژائو زمانی در اوج بازار، بیش از ۶۵ میلیارد دلار بود اما در سال ۲۰۲۲ پس از سقوط بازار این میزان کاهش پیدا کرد.

صرافی ارز دیجیتال بایننس و بایننس کوین

صرافی بایننس یکی از صرافی‌های متمرکز و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. سرمایه گذاران و تریدرها می‌توانند با مراجعه به صرافی بایننس ارزهای دیجیتال مد نظر خود را خریداری و معامله کنند.

موسس صرافی بایننس

با این وجود، بایننس فقط یک صرافی نیست، بلکه یک ارز دیجیتال و بلاکچین هم است که مانند اتریوم امکان اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. این صرافی رمز ارز بومی خود را هم منتشر کرده است که با نماد «BNB» معامله می‌شود.

کاربران می‌توانند بایننس کوین را مانند سایر ارزهای دیجیتال خرید و فروش کنند یا از آن برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها در بلاکچین بایننس استفاده کنند. البته این دو، تنها موارد استفاده بایننس کوین نیستند و این رمز ارز کاربرد بسیاری برای کاربران این بازار دارد.

توییتر چانگ پنگ ژائو را از کجا پیدا کنیم؟

کاربرانی که می‌خواهند ژائو، موسس صرافی ارز دیجیتال بایننس در توییتر فالو کنند می‌توانند اکانت او را با آیدی «@cz_binance» پیدا کنند. او با هشت میلیون فالوور اخبار مهم صرافی و اهداف خود را با فالوورهایش به اشتراک می‌گذارد.

توییتر چانگ پنگ ژائو

درباره چانگ پنگ ژائو بیشتر بدانیم

تعداد کاربران صرافی بایننس چه مقدار است؟

طبق آخرین آمار منتشر شده بایننس در اکتبر ۲۰۲۱ دارای حدود ۲۳ میلیون کاربر بود.

آیا ثروت چانگ پنگ ژائو به میلیارد می‌رسد؟

بله ثروت چانگ پنگ ژائو در حال حاضر ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

صرافی بایننس کجاست؟

طبق گفته‌های چانگ پنگ ژائو، صرافی بایننس مراکزی در دبی، بحرین و پاریس دارد.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا