آموزش ارز دیجیتالآموزش بلاکچینآموزش سرمایه گذاری

معرفی بهترین کتاب ارز دیجیتال

آیا شما هم به دنبال یک کتاب ارز دیجیتال برای یادگیری هستید؟ در طی سال های گذشته تا به الان بازار ارز های دیجیتال با محبوبیت زیادی رو به رو بوده است. به دلیل اهمیت حضور و درآمدزایی در بازار ارز های دیجیتال و بیت کوین، منابع یادگیری آن هم روز به روز در حال گسترش است. به طور مثال اگر همین الان در گوگل عبارت “بیت کوین چیست” را سرچ کنید، با صد ها سایت و مقاله آموزشی در این باره رو به رو می شوید.

یا اگر در یوتیوب همین سرچ را انجام دهید، صد ها ویدیو آموزشی به شما نمایش داده می شود. اما هر نوع محتوای آموزشی هم که در این باره وجود داشته باشد، باز هم به اندازه مطالعه کتاب ارز دیجیتال نمی تواند به دانش شما اضافه کند. معمولا کتاب های یادگیری ارز دیجیتال تعریف تاریخچه، داستان، مفاهیم و تعریفات اصلی هستند. به همین دلیل کتاب همیشه جزو بهترین منابع آموزش ارز دیجیتال به حساب می آید.

معرفی بهترین کتاب های یادگیری ارز دیجیتال

درک مفهومی بلاک چین، بیت کوین و به طور کلی ارز های دیجیتال، مقداری برای برخی از افراد دشوار است؛ لذا به این دسته از افراد پیشنهاد می شود که سراغ کتاب های یادگیری ارز دیجیتال بروند. این کتاب ها توسط نویسنده های خارجی یا ایرانی شامل داستان، مثال و نحوه کارکرد فناوری هستند و به همین دلیل، یادگیری را برای همه آسان تر می کنند. پس از مطالعه کتاب ارز دیجیتال دیگر برای درک مفهوم نیاز به سرچ و یا مشاهده محتوای دیگری ندارید؛ چرا که به صورت عمیق و ریشه ای فناوری بلاک چین بیت کوین را درک می کنید.

نکته مثبت در این باره ترجمه بهترین منابع ارز دیجیتال است. همچنین برخی از کتاب ها توسط نویسنده های ایرانی هم تالیف شده اند. در هر صورت ما در ادامه این بلاگ به معرفی بهترین کتاب های یادگیری بیت کوین و ارز دیجیتال می پردازیم.

کتاب تسلط بر بیت کوین (Mastering Bitcoin)

اولین کتاب ارز دیجیتال که می خواهیم به شما معرفی کنیم کتاب تسلط بر بیت کوین است. آندریاس آنتونوپولوس این کتاب را تحت عنوان آغازی بر کدنویسی بیت کوین تالیف کرد. همه افراد بیت کوین را به عنوان اولین ارز دیجیتال و پادشاه رمز ارزها می شناسند. این ارز دیجیتال در ۱۰ سال گذشته تا به الان پستی بلندی های زیادی را تجربه کرده است؛ حال در کتاب تسلط بر بیت کوین هر چیزی که در این مدت بر بیت کوین گذشته است روایت شده.

آموزش کسب درآمد از بیت کوین

کتاب یک ساتوشی

اگر به دنبال یک کتاب فارسی ارز دیجیتال می گردید ما به شما کتاب یک ساتوشی اثری از محمد آذرنیوار و نیما ملک‌پور را پیشنهاد می کنیم. کتاب ارز دیجیتال یک ساتوشی در سال ۱۳۹۹ دقیقا با هدف انتقال مفاهیم ارز دیجیتال و بلاک چین به وجود آمد. با یک بار مطالعه این کتاب، کاملا می توانید بر مفاهیم اصلی و کاربردی تمامی ارز های دیجیتال و دنیای بلاک چین مسلط شوید. اگر در این مدت تنها نام بیت کوین را شنیده اید و از کاربرد های آن مطلع نیستد، کتاب یک ساتوشی شروعی خوب برایتان محسوب می شود.

کتاب دارایی های رمزنگاری شده (Cryptoassets)

کتاب ارز دیجیتال بعدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم دارایی های رمزنگاری شده نام دارد. این کتاب با نویسندگی کریس بورنیسک و جک تاتار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. کتاب دارایی های رمزنگاری شده را می توان یک کتاب با محتوای مربوط به مسیر سرمایه گذاری دانست. اگر در بازار ارز های دیجیتال قصد سرمایه گذاری را دارید، این کتاب می تواند یک راهنمای خوب برای شروع راه محسوب شود.

در واقع در کتاب دارایی های رمزنگاری شده متوجه می شوید که یک ارز دیجیتال چگونه قیمت گذاری می شود و چگونه می توانید با حباب های قیمتی نیز برخورد کنید.

کتاب استاندارد بیت کوین (The Bitcoin Standard)

کتاب استاندارد بیت کوین توسط سیف الدین آموس تالیف و منتشر شده است. بیت کوین طبیعتا یک نوع پول دیجیتال محسوب می شود و خیلی از افراد این رمز ارز را جایگزین اسکناس ها در آینده می‌دانند. حال سیف الدین  آموس در این کتاب ابتدا به تاریخچه پول در دنیا و سپس به احتمالات موجود برای جایگزین شدن بیت کوین به جای ارز های فیات می پردازد. در ادامه این کتاب شما با نحوه کار کردن بیت کوین نیز آشنا می شوید.

انقلاب بلاک چین (Blockchain Revolution)

دو نویسنده کتاب انقلاب بلاک چین پدر و پسری متخصص در زمینه ارز های دیجیتال و بلاک چین هستند. دان تپسکات و الکس تپسکات در سال ۲۰۱۶ این کتاب را منتشر کردند. تمامی ارز های دیجیتال بر پایه شبکه بلاک چین به وجود آمده اند. انقلاب بلاک چین تنها یک کتاب ارز دیجیتال نیست؛ بلکه این کتاب به صورت کامل تمامی کاربرد های حوزه بلاک چین را مورد بررسی قرار می دهد.

به طور مثال در این کتاب متوجه می شوید که بلاک چین علاوه بر ایجاد تحول در دنیای مالی، توانایی تحول در کسب و کار ها و زمینه های دیگر نظیر هنر و ورزش را هم دارد. در واقع این کتاب تمرکز بر روی بلاک چین دارد.

کتاب ساتوشی (The Book Of Satoshi)

دیگر کتاب ارز دیجیتال که ترجمه فارسی آن هم مانند دیگر کتاب های معرفی شده موجود است، کتاب ساتوشی می باشد. این کتاب توسط فیل شامپاین تالیف و منتشر شده است. اگر اطلاعات اندکی درباره بیت کوین داشته باشید، قطعا نام ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین به گوشتان خورده است. هیچ اثر و اطلاعات شخصیتی از این شخص وجود ندارد.

از همین رو فیل شامپاین در کتاب ساتوشی سعی کرده تا خط فکری ساتوشی ناکاموتو را بررسی کند. با مطالعه این کتاب شما می توانید کاملا با ماهیت و کارکرد بیت کوین آشنا شوید. همچنین اهداف بیت کوین در این کتاب به صورت جامع مورد بررسی قرار داده شده اند.

ساتوشی چیست و چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟

کتاب عصر ارز دیجیتال (The Age of Cryptocurrency)

پل ویگنا و مایکل جی کیسی نویسنده کتاب عصر ارز دیجیتال هستند؛ آن ها این دو کتاب را با محتوایی متفاوت در سال ۲۰۱۵ منتشر کردند. در این کتاب دنیای مالی فعلی را که با استفاده از ارز های فیات و همچنین دارایی هایی نظیر طلا سپری می شود را با دنیای ارز های دیجیتال مقایسه کرده اند. کتاب عصر ارز دیجیتال با یک داستان جالب از یک زن ساکن افغانستان شروع می شود که تنها به ارز دیجیتال برای تراکنش و مبادلات خود دسترسی دارد.

پس از انتشار این کتاب ارز دیجیتال، وب سایت ها و رسانه های مختلف بسیار هدف آن را مورد نقد و بررسی قرار دادند. در واقع این کتاب هدف بر این داشت که جوامع را از تحول دنیای مالی در آینده ای نه چندان دور آگاه کند.

کتاب فناوری ارز دیجیتال و بیت کوین (Bitcoin and Cryptocurrency Technologies)

آرویند نارایانان، جوزف بونو، ادوارد فلتن، آندرو میلر و استیون گلدفدر نام ۵ نویسنده کتاب فناوری ارز دیجیتال و بیت کوین است. هر ۵ نفر نویسنده، فعال در حوزه آموزش فناوری بلاک چین و ارز های دیجیتال هستند. آن ها با کمک هم موفق شدند تا یک کتاب با محوریت توضیح فناوری بلاک چین، بیت کوین و ارز های دیجیتال به وجود بیاورند. پس از مطالعه این کتاب دیگر چیزی نیست که درباره فناوری بیت کوین و ارز های دیجیتال ندانید.

حتی پس از این که کتاب فناوری ارز دیجیتال و بیت کوین را مطالعه کردید، می توانید سراغ دروه آنلاین آن بروید که توسط اساتید مختلف پیاده‌سازی شده است. این دوره آنلاین تکمیل کننده مباحث موجود در کتاب ارز دیجیتال و بیت کوین است.

جمع‌بندی

دقت داشته باشید که تمامی کتاب های ذکر شده، صرفا برای آموزش فناوری بلاک چین و ارز های دیجیتال، آشنایی با تاریخچه ای که داشته اند، چالش های پشت سر گذاشته و همچنین آینده احتمالی آن ها است. لذا کتاب ارز دیجیتال تنها شروعی برای ورود به این بازار مالی است. شما برای سرمایه گذاری، معامله گری و استفاده از روش های دیگر درآمدزایی در بازار ارز های دیجیتال، باید سراغ آموزش های دیگری نیز بروید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا