تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل کاردانو و بررسی روند قیمت؛ امروز ۳۰ اردیبهشت

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت کاردانو (Cardano / ADA) روز گذشته تا ۰.۸۱ درصد پایین‌تر آمد و به کاهش ۱.۳۳ درصدی پنجشنبه خود ادامه داد؛ اما علی‌رغم روند نزولی، رمزارز ADA برای نخستین بار موفق به حفظ سطح ۰.۳۶۵ دلاری برای چهار سشن معاملاتی (Session) متوالی شد. طبق آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت کاردانو در حال حاضر با ۱.۷۰ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، در سطح ۰.۳۶۴ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پادکست تحلیل کاردانو امروز ۳۰ اردیبهشت


در ادامه، بررسی روند و تحلیل کاردانو امروز را ملاحظه می‌کنید:

قیمت کاردانو
عملکرد قیمت کاردانو در روزهای اخیر – TradingView


کاردانو و به‌طور کل بازار رمزارزها، جمعه نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشتند و خبری از اعلام شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده نبود. نبود این آمار، عملکرد قیمت ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر صحبت‌های مقامات دولتی و فدرال رزرو آمریکا و مذاکرات پیرامون سقف بدهی این کشور قرار داد. رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، با اظهارات خود مبنی بر عدم ضرورت افزایش نرخ‌ها مطابق با پیش‌بینی‌های قبلی، انتظارات فعالان بازارها در مورد بالارفتن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را تا حدی از بین برد.


اینپوت اوتپوت هنگ‌کنگ (IOHK)، کمپانی توسعه‌دهنده بلاک چین کاردانو، نیز در روز جمعه گزارش هفتگی خود را منتشر کرد. این گزارش نشان از افزایش فعالیت توسعه‌دهندگان و پروژه‌ها در شبکه کاردانو داشت و بر تمایلات سرمایه‌گذاران تاثیر مثبت گذاشت. از بین مهم‌ترین موارد منتشرشده در گزارش هفتگی توسعه کاردانو، می‌توان به پیدایش پروژه‌های جدید، افزایش تعداد تراکنش‌ها و استفاده از رمزارز ADA و راه‌اندازی نود هایدرا (Hydra) اشاره کرد.


با توجه به آنچه گفته شد، توجه سرمایه‌گذاران کاردانو باید به خبرهای جدید از سوی کمپانی اینپوت اوتپوت راجع به به‌روزرسانی‌های شبکه باشد؛ اما نبود اخبار، قیمت ADA را تحت تاثیر اتفاقات کلی در بازار ارزهای دیجیتال و اخبار پیرامون سقف بدهی دولت آمریکا قرار می‌دهد که عدم پیشرفت در این مذاکرات، ممکن است بازارهای مالی را تحت فشار قرار دهد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار رمزارزها، انتشار اخبار جدید در مورد دادگاه کمپانی ریپل (Ripple / XRP) با سازمان SEC و همچنین صحبت‌ها پیرامون صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) هستند که از مهم‌ترین موارد به‌شمار می‌آیند.

تحلیل کاردانو با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل کاردانو در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، ارز دیجیتال ADA در نمودار ۱ روزه برای هدف قراردادن مقاومت اول (R1) در ۰.۳۷۲ دلار و سقف ۰.۳۷۳ دلاری روز جمعه، ابتدا باید نقطه پیوت (Pivot) مشخص‌شده در نمودار در سطح ۰.۳۶۹ دلار را پشت سر بگذارد. در صورتی که قیمت ADA به سطح ۰.۳۷۰ دلار بازگشت داشته باشد، می‌تواند یک حرکت صعودی ادامه‌دار را تشکیل دهد. البته که کاردانو در این مسیر، به حمایت به‌روزرسانی‌های خبری از سوی کمپانی IOHK و اخبار مثبت بازار و سقف بدهی آمریکا نیاز دارد.

نمودار 1 روزه قیمت کاردانو
نمودار ۱ روزه قیمت کاردانو – TradingView


در صورتی که ADA این شکست صعودی را تشکیل دهد، می‌تواند مسیر خود را تا آزمایش مقاومت مهم دوم (R2) در ۰.۳۷۶ دلار ادامه دهد. عبور از این سطح، مقاومت جدی سوم (R3) در سطح ۰.۳۸۳ دلار را به‌عنوان هدف بعدی قیمت کاردانو تعیین خواهد کرد.

تحلیل قیمت کاردانو در سناریوی نزولی

در سناریوی نزولی برای قیمت کاردانو، چنانچه این رمزارز در عبور از نقطه پیوت مذکور موفق ظاهر نشود، ممکن است به‌سمت نخستین حمایت (S1) خود در ۰.۳۶۵ دلار تغییر مسیر دهد. در صورتی که این سطح و ۰.۳۶۰ دلار برای کاردانو از دست بروند، احتمال فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران در بازار به‌وجود خواهد آمد. در این سناریو، مقاومت دوم (S2) کاردانو در ۰.۳۶۲ دلار، می‌تواند مانع از این اتفاق شود. سومین سطح حمایتی مهم (S3) این رمزارز نیز، در ۰.۳۵۵ دلار قرار گرفته است.

نمودار 1 ساعته قیمت کاردانو
نمودار ۱ ساعته قیمت کاردانو – TradingView


اما در نمودار ۴ ساعته قیمت کاردانو و میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) این رمزارز، سیگنال‌هایی مبنی بر کاهش قیمت به چشم می‌خورند. قیمت کاردانو هم‌اکنون پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) خود در ۰.۳۷۰ دلار قرار دارد. این میانگین متحرک از اندیکاتور ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) عقب‌نشینی کرده و به همین ترتیب، میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) نیز از همتای ۲۰۰ روزه خود دورتر شده است. مجموع این موارد برای قیمت کاردانو، سیگنال‌هایی نزولی محسوب می‌شوند.

نمودار 4 ساعته قیمت کاردانو
نمودار ۴ ساعته قیمت کاردانو – TradingView


در صورتی که قیمت کاردانو از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۳۷۰ دلار) عبور کند، پتانسیل تشکیل یک شکست صعودی از مقاومت اول (R1) در ۰.۳۷۲ دلار را پیدا خواهد کرد و می‌تواند یک رالی (حرکت صعودی / Rally) را در ابتدا تا میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۰.۳۷۴ دلار) و سپس مقاومت دوم (R2) در ۰.۳۷۶ دلار آغاز کند. اما چنانچه کاردانو نتواند میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه خود را پشت سر بگذارد، ممکن است مسیر خود را به‌سمت حمایت اول (S1) در ۰.۳۶۵ دلار پیش گیرد. عبور قیمت کاردانو از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه، یک سیگنال صعودی برای این رمزارز به‌شمار می‌آید.


با توجه به سناریو‌های فوق، به نظر شما قیمت کاردانو (ADA) روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب-مسئولیت-تحلیل-کاردانو-30-اردیبهشت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا