آموزش ارز دیجیتالآموزش استخراج ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۸ نوامبر

در ششمین سری از هفته نامه او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۸ نوامبر، بررسی تغییرات ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال پس از بحران ورشکستگی صرافی اف تی ایکس (FTX)، مفهوم هاوینگ بیت کوین و پیش بینی قیمت بیت کوین قبل و بعد از رویداد هاوینگ با ما همراه باشید.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۸ نوامبر

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 28 نوامبر

در اولین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۸ نوامبر” به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رمزارزهای بیت کوین (BTC)، دوج کوین (DOGE)، لایت کوین (LTC)، چین لینک (LINK) و ایپ کوین (APE) می‌پردازیم.

بیت کوین از تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۳ آذر) تا به امروز در یک محدوده فشردگی قیمت بین ۱۶۱۰۰ دلار و ۱۶۷۰۰ دلار قرار گرفته و این مسئله عدم اطمینان معامله‌گران در مورد حرکت‌های بعدی بیت کوین را نشان می‌دهد.

همین موضوع باعث شده تا برخی تحلیلگران هدف‌های نزولی متعددی همچون ۱۳ هزار دلار و ۶ هزار دلار برای بیت کوین متصور شوند. اما نکته‌ای که باید همیشه و همیشه به آن توجه داشته باشید این است که در یک بازار نزولی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و این خاصیت بازار است که همواره معامله‌گران را غافل‌گیر کند!

برخی افراد خصوصا افرادی که قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال را دارند، از این ریزش‌های قیمتی به عنوان فرصت‌هایی برای خرید در کف قیمتی و خریدهای پله‌ای استفاده می‌کنند. استراتژی DCA می‌تواند در این شیوه سرمایه گذاری بسیار کمک کننده باشد!

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتی در بازارهای خرسی نیز فرصت‌های بسیاری برای کسب سود از نوسان‌های کوتاه مدت وجود دارد. از همین روی بهتر است علاوه‌بر داشتن دیدی کلی نسبت به بازار، یک واچ لیست برای خود تهیه کنید و رمزارزهای مستعد نوسان‌های کوتاه مدت را در نظر داشته باشید.

واچ لیست هفتگی ۷ آذر | او ام پی فینکس

خارج شدن بازار از فاز ترس شدید بعد از سه هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 28 نوامبر - خارج شدن بازار از قاز ترس شدید

دومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۸ نوامبر” به بررسی شاخص ترس و طمع بیت کوین اختصاص دارد. شاخص ترس و طمع (Fear and Greed Index) ابزاری است که با در نظر گرفتن عوامل مختلف،احساس معامله‌گران نسبت به مارکت کریپتو را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

حاکم شدن ترس شدید بر بازار، افزایش فشار فروش را نشان می‌دهد و حاکم شدن فاز طمع در بازار نیز نشان دهنده این است که معامله‌گران همچنان به افزایش قیمت امیدوارند و وارد معاملات خرید می‌شوند. بنابراین فشار خرید در بازار بر فشار فروش غلبه داشته و قیمت‌ها روند افزایشی دارند.

وارن بافت، یکی از بزرگ‌ترین معامله‌گران دنیا، ترس و طمع را دو دشمن بزرگ معامله‌گران می‌داند و همواره توصیه می‌کند:

بترسید زمانی که دیگران طمع می‌کنند و طمع کنید زمانی که دیگران می‌ترسند

بنابراین شاخص ترس و طمع می‌تواند به عنوان ابزاری برای تشخیص سقف و کف‌های قیمتی به کار برده شود. به بیان دیگر زمانی که بازار برای مدت طولانی در فاز ترس قرار می‌گیرد را می‌توانیم به عنوان کف‌های قیمتی در نظر بگیریم و با مدیریت سرمایه وارد معاملات خرید و سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت شویم.

بالعکس زمانی که بازار برای طولانی مدت در فاز طمع گرفته است، می‌بایست خود را برای ورود به معاملات فروش و سیو سود آماده کنیم. چرا که فاز طمع و طمع شدید در بازارهای مالی عموما نشان‌دهنده سقف‌های قیمتی می‌باشد.

پس از انتشار اخبار مربوط به ورشکستگی صرافی FTX به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در سطح جهان، مارکت کپ بازار ارزهای دیجیتال ریزش ۱۰ درصدی و قیمت بیت کوین نیز به عنوان برترین دارایی بازار ریزش ۱۵ درصدی را تجربه کرد. این اتفاق به نوعی باعث ایجاد ترس شدید در میان معامله‌گران و بی اعتمادی نسبت به بازار ارزهای دیجیتال شد. روز یک شنبه ۶ آذر ( ۲۷ نوامبر) اما پس از گذشت ۱۸ روز برای اولین بار بازار از فاز ترس شدید خارج شد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین هم اکنون عدد ۲۸ را نشان می‌دهد که می‌تواند نشانی از جان گرفتن دوباره معاملات در بازار رمزارزها باشد. همچنین برخی گزارش‌ها نشان از این دارند که نهنگ‌های بازار نیز مجددا دست به کار شده و انباشت دارایی را آغاز کرده‌اند.

بیت کوین بیست و هشتمین دارایی ارزشمند جهان

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 28 نوامبر- بیت کوین بیست و هشتمین دارایی ارزشمند جهان

سومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۸ نوامبر” اما به بررسی جایگاه بیت کوین در میان سایر دارایی‌های ارزشمند جهان اختصاص دارد!

در لیست ارزشمندترین دارایی‌های جهان که بر اساس مارکت کپ (ارزش بازار) رتبه بندی شده است، بیت کوین با ارزش بازار ۳۱۱ میلیارد دلار در رتبه بیست و هشتم قرار گرفته است. با مراجعه به وبسایت ۸marketcap.com می‌توانید لیست ۱۰۰ دارایی برتر جهان را به همراه جزئیات تغییرات قیمت آن‌ها مشاهده کنید. شاید برایتان جالب باشد که “طلا” در رتبه اول این لیست قرار گرفته و ارزش کل بازار آن برابر با ۱۱.۵۸۱ تریلیارد دلار است.

پیش بینی قیمت بیت کوین قبل و بعد از هاوینگ ۲۰۲۴

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 28 نوامبر - پیش بینی قیمت بیت کوین قبل و بعد از هاوینگ 2024

چهارمین بخش از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۸ نوامبر” نیز به پیش بینی شرکت Pantera Capital از تغییرات احتمالی قیمت بیت کوین در حوالی رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ اختصاص دارد!

شرکت Pantera Capital گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین قبل و بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ دو رالی صعودی دیگری را تجربه خواهد کرد. بر اساس اطلاعات این گزارش انتظار می‌رود که هاوینگ بعدی بیت کوین در روز بیستم آوریل ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد و طی آن پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش پیدا کند.

در چرخه‌های هاوینگ بیت کوین عموما شاهد یک رالی صعودی قبل از هاوینگ و یک رالی صعودی بزرگ‌تر بعد از هاوینگ هستیم. بر اساس تخمین Pantera قیمت بیت کوین تا روز هاوینگ به ۳۵ هزار دلار و بعد از هاوینگ نیز به ۱۴۸ هزار دلار خواهد رسید.

هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 28 نوامبر و بررسی هاوینگ بیت کوین.jpg

در آخرین قسمت از مطلب”پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۸ نوامبر” نیز به توضیح مفهوم رویداد هاوینگ بیت کوین و چگونگی تاثیر این رویداد بر قیمت بیت کوین می‌پردازیم.

اصطلاح هاوینگ (Halving)، از واژه‌ی Half در زبان انگلیسی مشتق شده که به معنای نصف شدن می‌باشد. اما منظور از نصف شدن چیست؟

همان طور که احتمالا می‌دانید تعداد کل بیت کوین‌های موجود برابر با ۲۱ میلیون واحد است که تمامی آن‌ها تا سال ۲۱۴۰ میلادی استخراج خواهند شد. استخراج بیت کوین توسط ماینرها صورت می‌گیرد؛ به این ترتیب که ماینرها با انجام محاسبات پیچیده ریاضی و گرافیکی، بلاک‌های جدید ایجاد می‌کنند و در ازای ایجاد این بلاک‌ها پاداشی در قالب بیت کوین از طرف شبکه به آن‌ها داده می‌شود.

بر اساس قوانینی که ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین) تعریف کرده، این پاداش هر چهار سال یک بار نصف می‌شود و به این ترتیب پاداش ماینرها در ازای استخراج بیت کوین هر چهار سال یک بار به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. به این فرایند اصطلاحا «هاوینگ بیت کوین» گفته می‌شود.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون بازار ارزهای دیجیتال ۳ رویداد هاوینگ را به خود دیده و هاوینگ بعدی نیز در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد. این رویداد به طور مستقیم عرضه بیت کوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به بیان دیگر با انجام هاوینگ و کاهش پاداش ماینرها، تعداد بیت کوین‌های در گردش کاهش یافته و لذا میزان عرضه بیت کوین نیز کاهش خواهد یافت. طبق اصل عرضه و تقاضا، کاهش عرضه یک محصول موجب افزایش ارزش آن خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود که پس از وقوع هر هاوینگ، ضمن کاهش عرضه بیت کوین، قیمت آن فاز صعودی جدیدی را آغازکند.

به همین دلیل است که افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت در بیت کوین را دارند، با بررسی تاریخ هاوینگ بیت کوین در کف‌های قیمتی اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند تا با رشد قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، سود سرمایه گذاری خود را افزایش دهند.

نکات تکمیلی در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. درسته که میگن چون بعد از این هاوینگ خیلی پاداش ها کم میشه، بهتره قبل اینکه بهش برسیم ماینرهامون رو بفروشیم؟ میصرفه اصا اونموقع نگهداریش؟
    مرسی اگر راهنمایی کنین

    1. سلام وقتتون بخیر
      بر اساس اطلاعات گزارشی که شرکت پانترا کپیتال ارائه کرده هاوینگ بعدی بیت کوین در روز ۲۰ ام آوریل ۲۰۲۴ اتفاق میفته و طی این رویداد پاداش ماین هر بلاک بیت کوین از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش پیدا میکنه. اما موضوعی که اکثر تحلیلگرها در اون اتفاق نظر دارن اینه که هاوینگ بعدی احتمالا ماینرهای کوچک و ضعیف رو از دور خارج میکنه. علتش هم اینه که با هاوینگ سختی استخراج بیت کوین بالاتر میره و دستگاه‌های قدیمی دیگه سوددهی آن چنان بالایی ندارن.

  2. بعد از اینکه سال ۲۱۴۰ هاوینگ بیت کوین تموم بشه و به طور کلی پاداش ها صفر بشه ، درامد ماینر ها از چه طریق تغذیه میشود؟

    1. همونطور که خودتون گفتین با انجام چرخه هاوینگ بیت کوین، تا سال ۲۱۴۰ کل ۲۱ میلیون واحد بیت کوین به صورت کامل استخراج میشن و پاداش استخراج بیت کوین، به عدد صفر میرسه اما این اتفاق به این معنی نیست که ماینرها به صورت کامل از میان برداشته میشن بلکه بعد از این اتفاق پاداش ماینرها از طریق کارمزد تراکنش بهشون پرداخت میشه و نه از طریق استخراج بلاک‌های جدید بیت کوین.

  3. ممنون از انتشار مطالب و اخبار بسیار مفیدتون
    قطعا بازار با گذشت زمان رشد و پیشرفت بسیار خوبی خواهد کرد

  4. بسیار سپاسگزارم از مطالب ارزشمند که در اختیار ما قرار میدهید
    با گذشت زمان و بالا رفتن به مرور عمق بازار بیت کویین قطعا به رتبه های بالاتری در لیست ارزشمندترین دارایی ها خواهید رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا