اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

فایننشال تایمز: تصمیم فد درباره نرخ بهره به آمار مشاغل بستگی دارد

ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که تصمیم آتی فدرال رزرو درخصوص افزایش یا کاهش نرخ بهره آمریکا، به آمار مشاغل ایالات متحده بستگی دارد. فایننشال تایمز در گزارش امروز خود پیش‌بینی می‌کند سیاست‌گذاران آمریکایی درخصوص افزایش نرخ بهره مجددا مکث کنند. این روزنامه نوشته است: انتظار می رود دوباره در ماه سپتامبر استخدام در ایالات متحده کُند شده باشد. این موضوع می‌تواند به فدرال رزرو کمک کند تا از ادامه افزایش نرخ بهره عقب‌نشینی کند.

پادکست تصمیم فد در باره نرخ بهره

پیش‌بینی می‌شود که وزارت کار روز جمعه گزارش دهد که ایالات متحده در ماه سپتامبر ۱۵۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است که نسبت به نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان مبنی بر ایجاد ۱۸۷ هزار نفر با کاهش روبه رو خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود نرخ بیکاری نیز از ۳.۸ به ۳.۷ درصد برسد. این داده بخش مهمی از محاسباتی است که فدرال رزرو براساس آن تصمیم خواهد گرفت که آیا نرخ بهره را دوباره افزایش دهد یا خیر. زیرا وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده و مسیر مناسب برای اخذ سیاست پولی را ارزیابی می‌کند.

بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته پس از افزایش یک چهارم نرخی در ماه ژوئیه، نرخ بهره را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد نگه داشت. اما با داده‌های که درخصوص نرخ بیکاری منتشر می‌شود، تحلیلگران و اقتصاددانان در این مورد اختلاف نظر دارند که آیا فدرال رزرو دوباره نرخ بهره را افزایش خواهد داد. اما تعداد کم مشاغل ایجاد شده ممکن است احتمال افزایش مجدد نرخ بهره را کاهش دهد.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

پیام اخیر فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری بالاتر می‌مانند، بازارهای جهانی را در دو هفته گذشته تکان داد، بنابراین سرمایه‌گذاران نیز به دقت مراقب چشم‌انداز کاهش نرخ‌ها در سال آینده خواهند بود.

تاثیر قیمت نفت بر تصمیم فدرال رزرو

سناریوهای تعیین نرخ بهره آمریکا

قیمت نفت خام این هفته به بالاترین حد در ۱۰ ماه گذشته رسید و به دلیل عرضه محدود و کاهش ذخایر آمریکا به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه نزدیک شد. تحلیلگران معتقدند که احتمال افزایش بیشتر قیمت نفت وجود دارد، اما تردید دارند که این امر تا چه حد بر برنامه‌های بانک‌های مرکزی برای سیاست‌های نرخ بهره آتی تأثیر می‌گذارد، زیرا آنها در تلاش برای بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی هستند.

اگر قیمت نفت طی دو ماه آینده بین ۹۵ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه باقی بماند، خطر این است که تورم اصلی در ایالات متحده افزایش یابد. روپرت تامپسون، اقتصاددان ارشد گروه کینگزوود، می گوید: “این نگرانی اصلی نیست، زیرا همانطور که همه ما می‌دانیم، آنها بر تورم اصلی تمرکز دارند.” اما بانک‌های مرکزی همگی همین را می‌گویند – ممکن است نرخ‌ها به اوج خود رسیده باشند، اما آن‌ها به داده‌ها وابسته هستند و هنوز خطراتی وجود دارد که مجبور به افزایش مجدد شوند. در نهایت پیش‌بینی می‌شود که اگر قیمت نفت بالا برود، این شانس را افزایش دهد که واقعاً برای انجام این کار تحت فشار قرار گیرند.

آیا بازار کار منطقه یورو سرپا مانده است؟

سناریوهای تعیین نرخ بهره آمریکا

سرمایه‌گذاران هفته آینده مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی منطقه یورو را برای آخرین سرنخ‌ها در مورد تداوم فشار قیمتی زیربنا بررسی خواهند کرد. بازار کار منطقه یورو طی دو سال گذشته در طول افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های استقراض انعطاف‌پذیری نشان داده است، روندی که بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

بر اساس نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری در منطقه یورو به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶.۴ درصد که در ماه ژوئیه ثبت شده بود، باقی بماند، زمانی که داده‌های اوت امروز منتشر شود.

Sven jari stehn اقتصاددان در Goldman Sachs انتظار دارد که نرخ بیکاری منطقه یورو می‌تواند “در ماه‌های آینده کمی بیشتر کاهش یابد” اما او هشدار داد که این امر واگرایی در سطح کشور را پنهان می‌کند و اسپانیا احتمالاً بازار اشتغال بسیار قوی‌تری نسبت به آلمان خواهد داشت. او نرخ بیکاری را کمی کمتر از پیش‌بینی کارکنان بانک مرکزی اروپا پیش‌بینی می‌کند و پیش‌بینی می‌کند بیکاری از سال آینده به بعد به ۶.۷ درصد برسد.

قدرت بازار کار می‌تواند منبع نگرانی برای سیاست‌گذاران باشد، زیرا می‌تواند فشار افزایشی بر دستمزدها را حفظ کند و منجر به تداوم بیشتر تورم شود. با این حال، سیاستگذاران احتمالاً از کاهش شدید قیمت‌های تولیدکننده پیش‌بینی شده در ماه اوت که روزچهارشنبه توسط یورواستات منتشر شد، استقبال خواهند کرد.

تحلیلگران انتظار دارند که شاخص قیمت تولیدکننده منطقه یورو با نرخ سالانه ۱۱.۶ درصد کاهش یابد، پس از ۷.۶ درصد کاهش در ماه قبل، که نشان دهنده کاهش فشار قیمت بر مشاغل است. این کاهش به کاهش شدید تورم قیمت مصرف کننده کمک کرده است که در سپتامبر به ۴.۳ درصد کاهش یافت که کمترین میزان از اکتبر ۲۰۲۱ است.

در این هفته، یورواستات همچنین فروش خرده فروشی منطقه یورو را منتشر خواهد کرد که انتظار میرود بین ژوئیه و آگوست ۰.۳ درصد کاهش داشته باشد، که تا حدی منعکس‌کننده بازگشت مشتریان برای خرج کردن بیشتر در خدمات پس از افزایش خرید کالا در طول همه‌گیری است.

سوالات متداول

آیا نرخ بهره مجددا افزایش می‌یابد؟

انتظار می رود دوباره در ماه سپتامبر استخدام در ایالات متحده کُند شده باشد. این موضوع می‌تواند به فدرال رزرو کمک کند تا از ادامه افزایش نرخ بهره عقب‌نشینی کند

قیمت نفت بر تصمیم فدرال رزرو تاثیر می‌گذارد؟

پیش‌بینی می‌شود اگر قیمت نفت بالا برود، این شانس را افزایش دهد که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تحت فشار قرار گیرد

بازار کار اروپا سرپا مانده است؟

پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری در منطقه یورو به پایین‌ترین حد خود یعنی ۶.۴ درصد که در ماه ژوئیه ثبت شده بود، باقی بماند، زمانی که داده‌های اوت امروز منتشر شود

بهاره چراغی

من بهاره چراغی، کارشناس ارشد علوم ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری از دانشگاه خبر تهران مرکز هستم. حدود 12 سال است که در زمینه تولید محتوا با مهم‌ترین رسانه‌های مکتوب و آنلاین ایران همکاری دارم. از سال 1398 با بالا گرفتن تب سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو به این بازار علاقه‌مند و با گذراندن دوره‌های مختلف وارد دنیای جدیدی از بازارهای مالی شدم. من اینجا کنار شما او‌ام‌پی فینکسی‌های عزیز هستم تا بتوانم تحلیل‌ها، مفاهیم اقتصادی و خبرهای روز دنیای ارزهای دیجیتال را با زبان ساده با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم مسیر امنی برای سرمایه‌گذاری و ترید را تجربه و طی کنیم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا