اخبار ارز دیجیتال

ریپل مخالفت خود را با جریمه پیشنهادی ۲ میلیارد دلاری SEC اعلام کرد

Ripple Labs در پاسخ به فشار کمیسیون اوراق بهادار و بورس برای پرداخت مبلغ نزدیک به ۲ میلیارد دلار به شرکت در یک سند دادگاهی در روز دوشنبه دفاع خود را ارائه کرد.

این اتفاق پس از آن افتاد که کمیسیون اوراق بهادار و بورس ماه گذشته اعلام کرد که باید ریپل به عنوان جریمه برای فروش XRP به سرمایه گذاران موسسه‌ای، مبلغ نزدیک به ۲ میلیارد دلار را پرداخت کند، اما ریپل اظهار کرد که این مبلغ باید نزدیک به ۱۰ میلیون دلار باشد.

استوارت آلدروتی (Stuart Alderoty) رئیس دفتر حقوقی ریپل، در پستی در روز دوشنبه در پلتفرم X گفت: «مخالفت ما با درخواست SEC برای پرداخت ۲ میلیارد دلار جریمه برای فروش‌های سابق از طریق موسسات، اکنون عمومی شده است. «در پرونده‌ای که هیچ ادعا یا یافته‌ای مبنی بر بی‌احتیاطی یا تقلب نداشت و ریپل در موارد مهمی پیروز شد، درخواست SEC تنها شواهد بیشتری از ادامه تهدیدش علیه همه ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است.»

آلدروتی (Alderoty) اضافه کرد:ما اعتماد داریم که قاضی در این مرحله نهایی تصمیمات را با انصاف خواهد گرفت.

درگیری طولانی بین SEC و Ripple

کمیسیون اوراق بهادار و بورس و شرکت Ripple سال‌ها پس از اینکه SEC این شرکت را به جمع‌آوری ۱.۳ میلیارد دلار از طریق فروش XRP متهم کرد، در دادگاه با هم درگیر شدند. سال گذشته، قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) از نیویورک حکم داد که برخی از فروش‌های ریپل که به آن‌ها “برنامه‌ریزی‌شده” گفته می‌شود قوانین اوراق بهادار را نقض نمی‌کند، زیرا یک فرآیند پیشنهادی برای آنها وجود دارد. با این حال، او حکم داد که سایر فروش های مستقیم توکن به سرمایه گذاران نهادی یا موسسه‌ای، اوراق بهادار هستند.

SEC گفت ریپل میلیاردها دلار در فروش نهادی XRP به دست آورده است و در پرونده دادگاه خود در ماه گذشته استدلال کرد که ریپل “هنوز بیشترین مقدار XRP را توسط هر شخصی در اختیار دارد و همچنان به فروش آن بدون ثبت نام به خریداران سازمانی ادامه می‌دهد.

ریپل می‌گوید پس از حکم دادگاه سال گذشته، روش فروش XRP را تغییر داده است.

این شرکت در تشکیل پرونده روز دوشنبه گفت: ریپل علنا این حکم را پذیرفته است و اکنون دوباره این کار را انجام می‌دهد. روش فروش XRP و تغییر قراردادهای خود را تغییر داده است تا از مشکلات شناسایی شده توسط این دادگاه جلوگیری کند.

SEC بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. ماه گذشته، SEC اعلام کرد که می‌خواهد ریپل در حکم نهایی پیشنهادی خود، نزدیک به ۲ میلیارد دلار، شامل ۸۷۶ میلیون دلار به عنوان سود پیش داوری، ۱۹۸ میلیون دلار سود پیش داوری و یک جریمه مدنی ۸۷۶ میلیون دلاری پرداخت کند. آژانس از قاضی تورس خواست تا شدت تخلف شرکت را بسنجد.

ریپل در روز دوشنبه بیان کرد که SEC نشان نمی‌دهد که بازگشت پول موجه است و همچنین گفت که منافع پیش داوری نیز باید کنار گذاشته شود. این شرکت افزود که جریمه مدنی نباید از ۱۰ میلیون دلار تجاوز کند.

این شرکت در پرونده خود گفت:  فروش نهادی ریپل به چهل و یک نهادهای در طول ۸ سال انجام شد. این نهادها به طور کامل در مورد معاملاتی که در آن وارد می‌شدند مطلع بودند و این کار را برای منافع مالی خود انتخاب کردند. هیچ ادعایی وجود ندارد که ریپل آن‌ها را فریب داد یا گمراه کرد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا