اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

رتبه جهانی عشق به برند کاردانو از بیت کوین بالاتر رفت

بیت کوین به‌عنوان اولین رمزارز به‌وجود آمده و با داشتن بیشترین ارزش بازار، همیشه از چندین وجه نسبت به دیگر دارایی‌ها برتری داشته است؛ اما اکنون برخی آلت کوین‌ها مانند کاردانو (Cardano / ADA) نیز توجهات بیشتری را در دنیا به خود جلب کرده‌اند.

از دید بسیاری از مردم، بیت کوین مهم‌ترین رمزارزی است که در بازار وجود دارد و خرید آن را نسبت به دیگر دارایی‌های دیجیتال منطقی‌تر می‌بینند.


همچنین پرداخت بیت کوین در بسیاری از درگاه‌های پرداختی ارز دیجیتال، تعریف مشخصی از سطح استفاده از آن را ارائه می‌دهد. گرچه حضور آلت کوین‌ها چالش‌هایی را نیز برای رمزارز برتر بازار به‌وجود می‌آورند.


بر اساس یکی از گزارشات اخیر در مورد سطح عشق و علاقه مصرف‌کنندگان به برندهای جهانی، برخی دارایی‌ها رتبه بالاتری را در برابر بیت کوین کسب کردند. در این گزارش، برند کاردانو از میان ۶۰۰ برند جهانی جایگاه ۲۶ را به خود اختصاص داد.


برند کاردانو موفق شد بالاترین جایگاه نسبت به دیگر دارایی‌های صنعت کریپتو را در رتبه‌بندی جهانی عشق به برند (Brand Intimacy) از آن خود کند. تحلیل و بررسی عشق به برند در سطح جهانی، نمودی از ایجاد ارتباط احساسی بین برندها و مصرف‌کنندگان و به‌طور کل عموم مردم در دنیا است.

این گزارش توسط آژانس تحقیقاتی MBLM با به‌کارگیری هوش مصنوعی (AI) و مجموعه عظیمی از داده‌ها تهیه شده است.


این آژانس با پیاده‌سازی چند شاخص توانست تنوع روابط و احساسات کاربران با برندهای معتبر جهانی را نشان دهد. طی این گزارش، ۱۹ صنعت در سطح جهان با حضور برندهایی نظیر اپل (Apple)، گوگل (Google)، تسلا (Tesla)، ای‌بِی (eBay)، دیزنی (Disney) و دیگر برندها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند.


تهیه‌کنندگان این گزارش با مقایسه آن با آمار سال گذشته، خاطرنشان کردند برند کاردانو یکی از پروژه‌های جدید در این تحقیقات محسوب می‌شود. با این حال بین برندهای حوزه خدمات مالی، کاردانو برترین رمزارز با بهترین سطح عملکرد شناخته شد.


بر اساس این گزارش، صنعت رمزارزها با رهبری برند کاردانو بین ۱۰ صنعت برتر از لحاظ عملکرد ظاهر شد. در این رتبه‌بندی، بیت کوین جایگاه ۳۰ را به خود اختصاص داد و از بین دیگر رمزارزها، یونی‌سواپ (Uniswap) و سولانا (Solana) به‌ترتیب موفق به کسب جایگاه ۲۶۱ و ۲۶۵ شدند.

واکنش ها به عملکرد برند کاردانو

چارلز هاسکینسون، کمک بنیان‌گذار کاردانو، در پی دستاورد جدید این پروتکل به ستایش آن پرداخت. وی اظهار کرد خلق کاردانو صرفاً یک باور ساده به عدل و مساوات برای مردم جهان است. از این رو، این شبکه با حمایت از شایستگی و تمرکز زدایی (Decentralization) این مفاهیم معنوی را همراه خود دارد.


وی افزود که برند کاردانو با نحوه عملکرد خود متعلق به یک بنیان‌گذار، فرهنگ یا کشور خاصی نیست. از این رو، اکوسیستم کاردانو از ۱۰۰ کشور مختلف عضو دارد که به‌صورت دسته‌جمعی در راستای رشد شبکه با یکدیگر همکاری می‌کنند.


این دستاورد بزرگ برای کاردانو با ارتقای قریب‌الوقوع شبکه آن تلاقی زمانی پیدا کرد. توسعه‌دهندگان این بلاک چین در حال آماده‌سازی برای اجرای هارد فورک وسیل (Vasil Hard Fork) در هفته‌های آتی هستند. این ارتقا قرار است حجم تراکنش‌ها و کارمزدهای شبکه را کاهش دهد و به‌طور کل، سطح عملکرد شبکه را تقویت کند.


برند کاردانو با کسب جایگاه بالاتر نسبت به برندهای بزرگ جهانی نظیر ای‌بِی و گوگل، شاهد واکنش‌های زیادی در شبکه اجتماعی توییتر بود. یکی از این کاربران، کاردانو را به‌دلیل این‌ که به یک میم (جوک و مطلب طنز) اینترنتی تبدیل نشده مورد تحسین خود قرار داد و این شبکه را جزئی از بزرگان دنیا خواند.


این گزارش با تعیین رتبه‌های بالا برای صنعت رمزارزها نشان داد که سطح پذیرش وب ۳ و فناوری‌های غیرمتمرکز بیش از پیش ارتقا یافته است. شایان ذکر است که چندی پیش، گزارشی دیگر نشان داد که ۶۴ درصد از والدین در کشور آمریکا حامی تدریس محتوای مربوط به رمزارزها در مدارس هستند.

کاردانو چیست؟

کاردانو شبکه‌ای مبتنی بر بلاکچین بوده و ارز دیجیتال آن با نماد Ada شناخته می‌شود. از این شبکه به‌منظور انتقال پول، ثبت قراردادهای هوشمند و ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود.

منبع: Bitcoinist

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا