اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در ایراناخبار او ام پی فینکس

راز موفقیت استارتاپ‌های فعال در صنعت بلاکچین چیست؟

با ظهور فناوری بلاکچین، رمزارزها و کسب‌وکارهای فعال این حوزه امروزه در کانون توجه قرار گرفته‌اند. شاید برای اکثر شما بلاکچین و رمزارزها فقط در بیت‌کوین و اتریوم خلاصه شوند. اما واقعیت این است که این فناوری و دنیای رمزارزها خیلی گسترده‌تر از این دو رمزارز است و دامنه این فناوری روز به روز بیشتر شده و کارایی آن توسعه می‌یابد. به طوری که این صنعت توجه کسب‌وکارها و مؤسسات بزرگ مالی جهان و حتی دولت‌ها را به خود جلب کرده است.

دسترسی سریع: خرید تتر در بهترین قیمت

پادکست راز موفقیت استارتاپ‌های فعال در صنعت بلاکچین

سمینار INVESTOBASE با محوریت «سرمایه‌گذاری برای همه» که با همت صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس در مشهد برگزار شد، موضوعات پیرامون موفقیت در کسب‌وکارهای مبتنی بر بلاکچین را نیز پوشش داد. این رویداد شامل یک پنل گفتمان اختصاصی بود که در آن افراد با تجربه و کارآفرین این حوزه به تبادل نظر پرداختند. به ویژه، در این پنل دکتر علی جاهدی؛ مشاور ارشد کسب و کار و رییس انجمن بلاکچین خراسان، نظر خود را با محوریت راه‌اندازی یک استارت‌آپ‌ و شرایط موفقیت در راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید به این صورت بیان کرد:

«اینکه فکر کنیم هر کسب‌وکاری چون صرفاً روی تکنولوژی بلاکچین متمرکز شده، موفق خواهد بود، اساساً صحیح نیست و یک خطای شناختی است. در ابتدای راه‌اندازی یک استارتاپ موفق باید جامعه سرمایه‌گذار آن را برآورد کنیم. از این رو لازم است که در نظر داشته باشیم؛ سرمایه‌گذار یک استارتاپ بیشتر از یکی دو سال فرصت بازگشت سرمایه نمی‌دهد، پس مهم است که قبل از راه‌اندازی برآورد کنیم که این ایده یا کسب‌وکار پیشنهادی شما چه مشکلی را حل می‌کند و آیا راه‌حل این مشکل مخاطب دارد یا خیر؟»

مطالعه بیشتر: بهترین موارد استفاده رمزارزها؛ معرفی ۱۰ کاربرد ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳!

جاهدی در ادامه گفت: «اگر قصد راه‌اندازی یک استارتاپ در صنعت بلاکچین دارید، حتماً ویژگی‌های اصلی این فناوری از جمله؛ حفظ مالکیت، افزایش امنیت، غیرمتمرکز بودن و … را در نظر بگیرد. اگر امکان ایجاد چنین بستری ندارید، اجباری نیست حتماً راه‌حل مبتنی بر بلاکچین ارائه دهید، می‌توانید در دیگر حوزه‌ها ورود کنید. در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذارها به حدی هوشمند و آگاه‌ هستند که فرصت‌های پربازده و آینده‌دار را سریعاً تشخیص دهند؛ بنابراین محصول شما باید قابلیت رشد و شانس موفقیت بالایی داشته باشد.»

آیا تا به الان روی یک استارتاپ فعال در صنعت بلاکچین سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟ به نظر شما چه روش‌های برای تشخیص یک استارتاپ موفق وجود دارند؟

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا