اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

توکن BNB به کمترین قیمت خود در یک سال اخیر رسید

BNB، ارز دیجیتال متصل به صرافی رمز ارز بایننس،‌ پس از انتشار گزارش خبری در مورد خطرات ناشی از تحریم‌های جدید روسیه، به پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته سقوط کرد.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس این توکن در روز سه شنبه به قیمت ۲۰۴ دلار سقوط کرد که ضعیف‌ترین سطح آن از زمان سقوط بازار کریپتو در ژوئن ۲۰۲۲ است. این توکن موفق شده است تا از آن زمان برخی از ضررهایش را جبران کند و به قیمت ۲۱۶ دلار برسد.

پادکست سقوط توکن BNB به کمترین قیمت خود در یک سال اخیر

دلیل ریزش شدید توکن BNB

این ریزش پس از خبر وال استریت ژورنال درباره اجازه بایننس به کاربران روسی برای انتقال پول به خارج از کشور با وجود تحریم‌های گسترده بین‌المللی اتفاق افتاد.

سقوط بایننس کوین به پایین‌ترین سطح سالانه، دلیل چیست؟

صرافی بایننس و رمز ارز BNB قبل از این هم با نظارت گسترده در سراسر جهان روبرو بودند. شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای نقض چندین قانون فدرال قیمت BNB و دیگر ارز‌های دیجیتال را کاهش داد.

مشکلات اطراف صرافی بایننس تاثیر زیادی بر ارز بی ان بی که چهارمین ارز دیجیتال بزرگ بازار با ارزش ۳۲ میلیارد دلاری است، می‌گذارد و به شبکه زنجیره‌ای BNB که در گذشته با عنوان زنجیره هوشمند بایننس شناخته می‌شد، قدرت می‌دهد.

کاهش بیشتر قیمت می‌تواند بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر جدی بگذارد، چرا که برخی از ناظران بازار مدعی هستند که بایننس با فروش بیت کوین می‌تواند ارزش BNB را تقویت کند. البته مدیرعامل صرافی بایننس، «CZ» چنین شایعاتی را رد کرده است.

قیمت لحظه‌ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

در کنار ریزش قیمت بی ان بی، ارز بیت کوین هم به قیمت ۲۵۸۰۰ دلار سقوط کرد. لیکویید شدن یک وام رمزنگاری شده ۱۳۰ میلیون دلاری BNB در پروتکل غیر‌متمرکز Venus نیز به قیمت این توکن فشار آورده است. طبق رای حاکمیت Venus، زنجیره BNB در حال هماهنگی با Venus برای حل کردن این مشکل است تا از آسیب‌های غیرضروری به بازار جلوگیری کند.

به گزارش Coindesk، تیم توسعه دهنده BNB حدود ۳۰ میلیون دلار از بدهی این وام را در روز دوشنبه پرداخت کرده که تا حدودی خطرات آسیب به این رمزارز را کاهش داده. در پی این اتفاق گزارشات دیگر نشان می‌دهد که ۳۰ میلیون تتر از یک کیف پول بایننس به بی ان بی تبدیل شده است.

اتهامات SEC و اقدامات «CZ» برای جلوگیری از ریزش BNB

اتهامات SEC و اقدامات «CZ» برای جلوگیری از ریزش BNB

در تاریخ ۶ ژوئن، SEC از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه کلمبیا درخواست کرد تا دارایی‌های بایننس ایالات متحده در سراسر جهان را مسدود کند. این دستور، در صورت تصویب، صرافی بایننس را مجبور می‌کرد تا تمام ارزهای نگهداری شده، معامله شده و جمع آوری شده توسط مشتریان در پلتفرم ایالات متحده به این کشور بازگردانده شود. از نظر تئوری، این رویدادها با توجه به اینکه به عنوان یک نشانه سودمند در اکوسیستم بایننس گنجانده شده بود، باعث تحریک احساسات مردم در خرید و فروش BNB و کاهش قیمت این ارز شد.

در حال حاضر بسیاری از اقتصاددان‌ها و ناظران بازار کریپتو معتقد هستند که صرافی بایننس و «CZ» از سقوط بیشتر رمزارز BNB جلوگیری کرده‌اند و ارزش این این رمزارز را برای منافع شخصی حفظ کردند. «CZ» تمام این اتهامات و شایعات را رد کرده و مدعی است که صرافی بایننس و شخص او هیچ نقشی در کنترل بازار BNB ندارند.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا