اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

سقوط بایننس کوین به پایین‌ترین سطح سالانه، دلیل چیست؟

تاثیر سقوط اخیر بازار کریپتو همچنان در صنعت طنین‌انداز است و ارزش بایننس کوین (BNB) به کمترین ارزش خود در بیش از یک سال گذشته سقوط کرده‌است. برخی ناظران بازار بر این باورند که بایننس مانع از سقوط ارزش BNB به زیر یک آستانه مشخص، شده‌است.

پادکست سقوط بایننس کوین به پایین‌ترین سطح سالانه

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از beincrypto، قبل از سقوط بیت‌کوین در ۱۷ آگوست، BNB با وجود کشمکش‌های قانونی شرکت بایننس در چندین حوزه قضایی، همچنان بالاتر از محدوده ۲۴۰ دلار معامله می‌شد. با این حال، شرایط حاکم بر بازار، ارزش دارایی را در ۱۹ آگوست به کمترین میزان سالانه یعنی ۲۱۵ دلار رساند.

چرا قیمت BNB در حال کاهش است؟

وب‌سایت BeInCrypto یک روند نزولی در حرکت قیمت BNB در ماه جولای شناسایی کرد؛ یعنی درست قبل از سقوط نهایی این رمزارز. در یک گزارش جداگانه همچنین اشاره شد که نرخ‌های تامین مالی توکن این صرافی در محدوده منفی قرار گرفته‌است.

در طول سال گذشته، BNB با باد مخالف قابل توجهی مواجه شده‌ که اکثر آنها به مشکلات پیش روی بایننس نسبت داده شده‌است. در ماه ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) در دعوای خود علیه این شرکت، BNB را به همراه استیبل کوین بایننس یعنی USD (BUSD) به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی کرد.

مشاهده قیمت لحظه ای و فروش و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

در حالی که بایننس با جدیت این اتهام را رد کرد، تقاضا برای BNB به شدت کاهش یافته‌است زیرا سرمایه‌گذاران تمایل دارند از دارایی‌هایی که با چالش‌های نظارتی مواجه هستند، اجتناب کنند.

کاهش قیمت BNB را می‌توان به کاهش فعالیت آن‌چین در زنجیره هوشمند بایننس که نوعی بلاک چین قرارداد هوشمند لایه یک است نیز مرتبط دانست. طبق داده‌های دیفای‌لاما، فعالیت‌ها روی شبکه دیفای به شدت کاهش یافته‌است، به طوری که حجم مبادلات هفتگی از اوج ۲۴.۷۰ میلیارد دلار به ۲.۳۴ میلیارد دلار کاهش رسیده‌است. همچنین، ارزش کل دارایی‌های شبکه با ۸۷ درصد کاهش به ۲.۸۴ میلیارد دلار رسید.

ارزش کل قفل شده در دیفای
ارزش کل قفل شده در دیفای

این نشان می‌دهد که کاهش فعالیت شبکه در BSC منجر به کاهش تقاضا برای BNB، دارایی بومی این پلتفرم شده‌است.

چانگ پنگ ژائو: قیمت BNB توسط بازار تعیین می‌شود

چانگ پنگ ژائو مدیر عامل بایننس در یک توییت گفت که قیمت BNB توسط عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود.

مدیر عامل بایننس در واکنش به ادعای ناظران بازار گفت که بایننس به شدت تمایل دارد که از سقوط قیمت BNB به زیر ۲۱۲ دلار ممانعت کند. با این حال، CZ این استدلال را زیر سوال برد و اشاره کرد که قیمت BNB توسط بازار تعیین می‌شود.

نمودار قیمت BNB
نمودار قیمت BNB

در همین حال، این اولین بار نیست که بایننس به حمایت از قیمت BNB متهم می‌شود. در ماه ژوئن نیز، چانگ پنگ ژائو ادعاهایی مبنی بر فروش بیت کوین برای محافظت از بایننس کوین را رد کرد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا