اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

گمانه‌زنی‌ها درباره پایان انباشت بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی

مسترکارت کارت مسافرتی

داده‌های موجود در کریپتوکوانت حاکی از آن است که انباشت بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی به احتمال بسیار زیاد در سال گذشته به پایان رسیده‌باشد؛ موضوعی که به سکون و رکود فعلی بازار دامن می‌زند.

پادکست گمانه‌زنی‌ها درباره پایان انباشت بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت beincrypto، به نظر می‌رسد که طبق تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین، روند انباشت بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران احتمالا در سال گذشته به پایان رسیده‌است. افزون بر آن، با ادامه این رکود، بازارها در آخر هفته نوسانات شایان توجهی را شاهد نبودند.

کاهش سرعت انباشت بیت کوین

طبق گزارش وب‌سایت ارائه دهنده تجزیه و تحلیل آنچین کریپتو کوانت از وضعیت انباشت بیت کوین، تحلیلگران خاطرنشان کردند که ممکن است پایان انباشت BTC توسط سرمایه‌گذاران نهادی در طول ۲ سقوط بزرگ در سال ۲۰۲۲ رخ داده‌باشد. سقوط پروژه ترا در ماه می و همچنین اعلام ورشکستگی صرافی FTX در نوامبر احتمالا نقاط عطف این اتفاق بوده‌اند. سنجش روند انتقال توکن‌ها نشان می‌دهد که تراکنش‌ نهنگ‌ها همگی نزدیک یا در انتهای چرخه‌های یاد شده صورت گرفته‌است.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

با این حال، هیچ نشانه‌ای از انجام تراکنش‌های بزرگ OTC در طول دو برابر شدن قیمت بیت کوین و از زمان آخرین چرخه سقوط در نوامبر ۲۰۲۲ وجود نداشت. به گفته تحلیلگران، احتمالا دلیل این موضوع آن باشد که سرمایه‌گذاران نهادی از قبل، انباشت بیت کوین خود را تکمیل کرده‌ و دیگر نیازی به انجام معاملات نداشته‌اند.

چرخه انتقال توکن
چرخه انتقال توکن

نگاهی به الگوهای بیت کوین همچنین این فرض را تقویت می‌کند که یک سال پیش مقدار زیادی بیت کوین معامله و انباشته شده‌ اما این معیار از اواسط سال ۲۰۲۲ رو به کاهش بوده‌است.

نمودار سرعت گردش بیت کوین
نمودار سرعت گردش بیت کوین

کریپتو کوانت نتیجه گرفت که آرامش فعلی در فعالیت معامله‌گران می‌تواند نشانه‌ای برای تجدید قوا به منظور حرکت صعودی بیت‌کوین باشد. در نتیجه، به نظر می‌رسد که سطح ۱۵,۷۰۰ دلار، پایین‌ترین قیمت ایجاد شده پس از خرید انبوه موسسات و پایین‌ترین نقطه در این چرخه باشد. اگر «چرخه انتقالات توکن» و «سرعت گردش بیت کوین» افزایش یابد و این موارد با رشد قیمت همزمان شود، احتمالا شاهد یک رالی صعودی برای این رمزارز خواهیم بود.

چشم‌انداز قیمت بیت کوین

درمورد چشم‌انداز BTC نیز باید گفت، قیمت بیت کوین در آخر هفته عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌است و در حدود ۲۹۴۰۰ دلار مورد معامله قرار گرفت. در جلسه معاملاتی صبح دوشنبه آسیا، این رمزارز برای مدت کوتاهی تا ۲۹,۱۴۳ دلار کاهش یافت، اما به سرعت به سطح قبل بازگشت. شایان ذکر است که BTC در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۲۹,۳۵۰ دلار معامله می‌شد که نسبت دیروز ۰.۰۷ کاهش یافته‌است.

علاوه بر این، به‌جز تاریخ ۹ آگوست که رمزارز پیشروی بازار از مرز ۳۰,۰۰۰ دلار عبور کرد، بیت کوین طی سه هفته گذشته در سطح ۲۹,۴۰۰ معامله شده‌است. حجم و نوسانات این رمزارز به طرز قابل توجهی کاهش یافته و به نظر می‌رسد که اینک یکی از آرام‌ترین دوره‌ها در تاریخ بازار ارزهای دیجیتال را شاهد هستیم. اگر طبق این تحلیل‌ها واقعا موسسات قبلا انباشت خود را به پایان رسانده باشند، سکون بازار احتمالا برای مدتی ادامه خواهد یافت.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا