سلبریتی‌های کریپتو

چارلی لی کیست؟ از بیوگرافی و بررسی ارزش خالص دارایی‌ها تا خلق لایت کوین

چارلی لی بنیانگذار لایت کوین (LTC)، یکی از اولین ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده برای ورود به بازار کریپتو است. او با معرفی LTC در سال ۲۰۱۱ به شهرت رسید و موفق شد خود را به عنوان یک چهره بسیار تاثیرگذار در چشم انداز گسترده ارزهای دیجیتال معرفی کند.

پادکست چارلی لی کیست؟

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، لایت کوین تحت رهبری او، ثبات، پایداری و طول عمر قابل توجهی را به دست آورده و آن را حفظ کرده‌است. موضوعی که آن را از بسیاری از پلتفرم‌هایی که در کنار آن ظهور کرده‌ و سپس به شدت قیمت ارز دیجیتال آنها و حتی خود پروژه سقوط کرده‌اند، متمایز می‌کند. شایان ذکر است که تخصص لی در حوزه فناوری محاسباتی و توسعه نرم‌افزار نقش اساسی در مشارکت فعال او در شکل دادن به صنعت کریپتو داشته‌است.

ارزش خالص چارلی لی

ارزش خالص دقیق چارلی لی فاش نشده‌است، اما به طور گسترده‌ای اعتقاد بر این است که او در نتیجه فروش مجموعه توکن‌های LTC خود در سال ۲۰۱۷ به یک میلیونر تبدیل شده‌است. نشریات مختلفی درباره دارایی وی صحبت کرده‌اند و برخی از آنها پیش‌بینی کردند که لایت کوین در زمان فروش لی تقریبا ۳۷۳ دلار به ازای هر کوین مورد معامله قرار می‌گرفت که منجر به گردش مالی ۳۰۰ میلیون دلاری می‌شد. با این حال، این تخمین‌ها  در حد یک حدس و گمان باقی ماند زیرا هیچ گزارش رسمی تا کنون درآمدهای مالی وی را تایید نکرده‌است.

نگاهی به دوران جوانی و تحصیل چارلی لی

لی در سال ۱۹۷۷ در ساحل عاج از پدر و مادری چینی متولد شد و ۱۳ سال اولیه زندگی خود را در آنجا گذراند. سپس او و پدر و مادرش به ایالات‌متحده نقل مکان کردند. چارلی در مدرسه Lawrenceville در نیوجرسی تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۵ فارغ‌التحصیل شد.

فعالیت‌های آکادمیک لی او را به موسسه فناوری ماساچوست (MIT) برد، جایی که در سال ۱۹۹۹ مدرک لیسانس علوم بی اس(B.S) و در سال ۲۰۰۰ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی (M.Eng) را در رشته علوم کامپیوتر گرفت. اطلاعات محدودی در مورد مادر لی وجود دارد، اما پدر او فارغ‌التحصیل MIT بود. برادرش، بابی لی، یکی از پیشگامان « BTC China» یک پلتفرم معاملات دیجیتال بیت کوین (BTC) در چین بود.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید کاو در صرافی ارز دیجیتال

زندگی شخصی خالق لایت کوین

زندگی شخصی خالق لایت کوین

لی یک چهره برجسته در دنیای بیت کوین و فناوری بلاک چین است. با این حال، بر خلاف سلبریتی‌های دیگری که زندگی شخصی آنها فاش شده است، او اطلاعات کمی در مورد زندگی شخصی خود به اشتراک می‌گذارد. به همین دلیل، از فعالیت‌های دوران نوجوانی وی اطلاعی در دست نیست.

بنیانگذار لایت کوین یک میلیون دنبال کننده در صفحه X خود دارد، جایی که اخبار مربوط به آلتکوین و چشم‌انداز ارزهای دیجیتال را به اشتراک می‌گذارد.

در مورد وضعیت زندگی شخصی وی باید گفت که لی در حال حاضر بدون شریک زندگی می‌کند و قصد ازدواج  ندارد. البته شاید هم نمی‌خواهد زندگی شخصی خود را با رسانه‌ها به اشتراک بگذارد و به همین دلیل جزئیات آن را به طور علنی فاش نکرده‌است.

مسیر شغلی چارلی لی چگونه بود؟

پس از فارغ التحصیلی از MIT، لی یک سری از صنایع فناوری را آزمود تا مهارت‌های تازه به دست آمده خود را تقویت کند. او کار خود را با  شرکت نرم‌افزار کانا کامیونیکیشن در سال ۲۰۰۰ آغاز کرد و در سال ۲۰۰۳ به شرکت نرم‌افزار آمریکایی گایدوایر پیوست.

لی در سال ۲۰۰۷ به عنوان مهندس نرم‌افزار به غول فناوری گوگل پیوست و در توسعه بازی‌ها، سیستم عامل کروم و نسخه موبایل پلتفرم پخش ویدیوی محبوب یوتیوب، مشارکت داشت.

آموزش کامل استخراج ابری لایت کوین

این مهندس برجسته، به مدت شش سال (۲۰۰۷-۲۰۱۳) در گوگل کار کرد. در این دوره، بیت کوین به عنوان اولین دارایی دیجیتال واقعا کمیاب توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده و راه‌اندازی شد.

زمانی که چارلی لی در گوگل بود به صنعت بلاکچین علاقه مند شد و بیت کوین را خریداری کرد. پس از ملاقات با مایک هرن، توسعه دهنده هسته بیت کوین، او به استخراج ارزهای دیجیتال پرداخت.

در سال ۲۰۱۱، لی اولین ارز رمزنگاری شده خود به نام fairbrix را ایجاد کرد که شبیه‌سازی یک پروژه رمزنگاری شکست خورده به نام tenebrix بود. این رمزارز اما به دنبال یک رشته مشکلات فنی سقوط کرد.

هفته‌ها پس از سقوط Fairbrix، لی در اکتبر ۲۰۱۱ لایت کوین را معرفی کرد. یک ارز دیجیتال جایگزین برای بیت کوین (BTC) که بر پرداخت‌های خُرد مقیاس‌پذیر متمرکز بود.

در سال ۲۰۱۳، تمایل او به تجربه جدیدتر در صنعت فناوری باعث شد که گوگل را ترک کند و در صرافی ارز دیجیتال کوین بیس مشعول به فعالیت شود. بنابراین، لی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، نقش مدیر مهندسی این شرکت را بر عهده گرفت.

بنیانگذار لایت کوین پس از جدایی از کوین بیس، مدیر عامل بنیاد لایت کوین شد. یک شرکت غیرانتفاعی که برای توسعه و پیشرفت آلتکوین به نفع جامعه تاسیس شده‌است.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید فلوکی در صرافی ارز دیجیتال

اخبارهای جنجال برانگیز چارلی لی و لایت کوین

اخبارهای جنجال برانگیز چارلی لی و لایت کوین

چارلی لی در برهه‌هایی از زمان خبرساز بوده‌است که در ادامه به برخی از مهمترین‌های آنها خواهیم پرداخت.

ترس چارلی لی از تمرکز

در دسامبر ۲۰۱۷، لی از طریق ردیت اعلام کرد که تمام توکن‌های LTC را در مجموعه خود فروخته یا اهدا کرده و فقط چند مورد از آنها را برای کلکسیون نگه داشته‌است. تصمیم او ناشی از تمایل به کاهش نفوذش روی توکن، اجتناب از تضاد منافع و حفظ تمرکززدایی بهینه بود. بنیانگذار لایت کوین تعداد توکن‌ها یا قیمت فروش آنها را فاش نکرد. با این حال، او معتقد بود که درصد کمی از حجم مبادلات روزانه GDAX است و این مقدار هیچ اثر منفی بر بازار نخواهد داشت.

از کار افتادن لایت‌پی

در مارس ۲۰۱۸، لایت پی (LitePay)، یک راه‌حل پردازش پرداخت چند منظوره برای لایت کوین، به طور ناگهانی از کار افتاد و سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان زیادی را ناامید کرد. این پلتفرم در روزهای ابتدایی آغاز به فعالیت و انجام پرداخت‌ها، هیجان و انتظارات قابل توجهی را در جامعه جهانی ارزهای دیجیتال ایجاد کرده بود. به گونه‌ای که برخی افراد از آن به عنوان یک تغییردهنده زمین بازی که می تواند ارزهای دیجیتال را به جریان اصلی در بازارهای تبدیل کند، یاد می‌کردند. با این حال، تعطیلی غیرمنتظره لایت پی اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران به محصولات لایت کوین را از بین برد و تاثیری ماندگار بر تصویر برند گذاشت.

بحران مالی در بنیاد لایت کوین

در آگوست ۲۰۱۹، گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد بنیاد لایت کوین در بلاتکلیفی مالی قرار دارد که پایداری این پروژه عظیم آن را تهدید می‌کند. در یکی از این گزارش‌ها آمده است که بنیاد لایت کوین از ۱۷ ژوئن تا کنون ۵۷۵ هزار دلار کمک مالی دریافت کرده‌است. بر اساس آنچه بنیاد فاش کرده، ۸۱ درصد از این مقدار توسط چارلی لی تامین شده و حداقل ۸ درصد نیز از شرکت‌های ماینینگ دریافت شده‌است. این بنیاد نوشت، با وجود تنها ۹۶ هزار دلار ذخایر باقی مانده در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹، منابع مالی آینده از کجا تامین خواهد شد؟

با این حال، لی تایید کرد که ذخایر بنیاد آلتکوین به شدت تحت تاثیر بازار نزولی سال ۲۰۱۹ قرار گرفته‌است، اما این بنیاد بودجه کافی برای پوشش عملیات خود را دارد.

در همین زمینه چارلی لی اعلام کرد که این بنیاد به خوبی کار می‌کند. با وجود بازار نزولی اخیر و اینکه بیشتر سرمایه‌های شرکت در ارزهای دیجیتال قرار دارد، ذخایر و سرمایه مجموعه قطعا با ضربه مهمی مواجه شد. وی افزود: همانطور که انتظار می‌رود ما بسیار ضعیف شدیم اما فعالیت‌های خود را برای کسب درآمد افزایش می‌دهیم و مجددا قوی خواهیم شد.

آلت کوین چیست؟ نحوه سرمایه‌گذاری در آلت‌ کوین‌ها

والمارت در مقابل لایت‌کوین

در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۱، شایعاتی مبنی بر شراکت بین یک شرکت خرده‌فروشی به اسم Walmart و لایت کوین باعث آشفتگی طولانی در بازار شد. ظاهرا بنیاد لایت کوین یک بیانیه مطبوعاتی نادرست که توسط Global New Wire منتشر شده بود را بازنشر کرده بود که والمارت قصد دارد این دارایی دیجیتال را به عنوان گزینه پرداخت مشتری بپذیرد.

در ۱۴ سپتامبر، والمارت بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد و قاطعانه هرگونه همکاری موجود یا آینده با لایت کوین را تکذیب کرد. این رمزارز در طول این آشفتگی ۲۵ درصد افزایش یافت، که باعث شد بسیاری تصور کنند LTC هدف یک طرح پامپ و دامپ قرار گرفته است.

بررسی نظارتی لایت کوین

در حال حاضر، لایت کوین با بررسی دقیق رگولاتورهای مالی ایالات‌متحده مواجه شده که بر پذیرش و استفاده گسترده‌تر آن تاثیر گذاشته‌است. به ویژه طبقه‌بندی لایت کوین به عنوان یک دارایی رمزارزی یا اوراق بهادار که روی کارکرد آن تاثیر بالقوه‌ای دارد. گری گنسلر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، تاکید کرده‌است که بیت کوین تنها دارایی رمزنگاری شده است.

این بدان معناست که لایت کوین و سایر دارایی های دیجیتال به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده در نظر گرفته می‌شوند و همچنان در معرض بررسی نظارتی مداوم هستند. این بحث چندین سال است که ادامه دارد و هنوز رگولاتورها به یک راه حل قطعی در این زمینه دست پیدا نکرده‌اند. با توجه به داغ شدن این بحث در زمان حاضر، باید منتظر ماند و دید که این رمزارز در کدام دسته قرار خواهد گرفت.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا