آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش کسب درآمد از ارز‌های دیجیتال

ربات اسپات گرید چیست؟ ربات اسپات گرید چگونه کار می کند؟

همونطور که می‌دانید یکی از جدیدترین بخش‌های صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ربات اسپات گرید است. یکی از سوالات رایج در ارتباط با این ربات این است که ربات اسپات گرید چگونه کار می کند؟ در صورت تنظیم درست، این ربات به طور خودکار سفارش‌های شما را برای انجام معاملات سودده اجرا می‌کند.

پادکست ربات اسپات گرید چیست؟ ربات اسپات گرید چگونه کار می کند؟

ربات اسپات گرید یک استراتژی معاملاتی را اجرا می‌کند که شامل قرار دادن سفارشات خرید و فروش خودکار برای سوددهی در بازه‌های نوسانات ارزهای دیجیتال می‌شود. اسپات گرید درواقع سبکی از معاملات الگوریتمی است که با استفاده از ربات‌ اسپات گرید سفارش‌های خودکار را ثبت می‌کند.

برای ثبت معاملات در ربات اسپات گرید که بخشی از حرکات بازار را پوشش می‌دهد، می‌توانید سفارش‌های متعدد را در سطوح‌های مختلف قیمت، بالاتر و پایین‌تر از قیمت فعلی بازار قرار دهید.

به طور کلی ربات اسپات گرید چگونه کار می‌کند؟ این ربات سفارشات خرید و فروش را در یک محدوده قیمت از پیش تعیین شده قرار می‌دهد و یک شبکه معاملاتی خودکار ایجاد می‌کند. این اتوماسیون به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا در نوسانات کوچک و بزرگ قیمت سود کنند و از تصمیم‌گیری‌های احساسی رها شوند و در نتیجه پتانسیل سوددهی در بازارهای صعودی و نزولی را افزایش دهند.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

در ادامه توضیح می‌دهیم که ربات اسپات گرید چیست، ربات اسپات گرید چگونه کار می‌کند و نحوه کار با ربات اسپات گرید چگونه است.

ربات اسپات گرید چگونه کار می کند؟

برای کسب سود از ربات اسپات گرید قبل از هرچیز باید بدانید که ربات اسپات گرید چگونه کار می‌کند. قیمت ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد. بنابراین، معامله‌گران باتجربه ارزهای دیجیتال برای تصمیم‌گیری درباره معاملات، به نمودارها و چارت‌های بازار تکیه می‌کنند. با این حال، زمانی که نوسانات قیمت ارزها هیجانی می‌شود، سوددهی در بازار هم سخت می‎‌شود و اکثر فرصت‌ها از دست می‌رود. به این صورت معامله‌گرانی که از چند رمزارز برای معامله استفاده می‌کنند گیج می‌شوند و سوددهی برای آن‌ها پیچیده می‌شود.

استراتژی ربات اسپات گرید به عنوان یک روش معامله ارز دیجیتال در چنین موقعی مفید واقع می‌شود. این ربات به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در یک محدوده تعیین شده توسط کاربر کمک می‌کند. این استراتژی مبتنی بر این ایده است که قیمت یک دارایی در یک محدوده مشخص نوسان خواهد داشت و معامله‌گر با سفارش‌ گذاری در این محدوده می‌تواند از حرکات صعودی و نزولی قیمت، سود کسب کند. به طور خلاصه، کاربران با استفاده از ربات اسپات گرید یک منطقه یا شبکه ایجاد می‌کنند تا ربات در آن ناحیه سفارشات خرید و فروش سودآور را محسابه کند.

نحوه استفاده از ربات اسپات گرید

ربات اسپات گرید، الگوریتم‌ها و کدهایی را اجرا می‌کند که سعی می‌کنند از تغییرات قیمت در یک محدوده از پیش تعریف شده شبکه سود ببرند. معامله‌گر پارامترها و محدوده‌هایی را برای ربات اسپات گرید تنظیم می‌کند تا در یک محدوده تعریف شده عمل کند و طبق قوانین معامله‌گر دستورات را اجرا کند. بنابراین سفارش‌های ربات اسپات گرید، معاملات خودکار ارز دیجیتال را ممکن می‌سازد.

بیایید یک مثال فرضی از معامله بیت کوین به تتر را در نظر بگیریم تا فعالیت ربات اسپات گرید و پارامترهای آن را بهتر درک کنیم. البته، قبل از راه اندازی ربات اسپات گرید از مقدار کریپتو در کیف پول خود اطمینان حاصل کنید.

محدوده‌های بالا و پایین را برای ربات اسپات گرید تنظیم کنید

ربات اسپات گرید چگونه کار می کند؟

تصور کنید که قیمت بیت کوین در دو هفته گذشته به ۲۵۰۰۰ دلار نزدیک شده است. یک معامله‌گر با سرمایه ۵۰۰۰ تتر تصمیم می‌گیرد تا ۶۰۰ دلار بالاتر و پایین‌تر از این محدوده را معامله کند. این تنظیمات باعث می‌شود که ۲۵۶۰۰ دلار به عنوان حد بالا و ۲۴۴۰۰ دلار به عنوان حد پایین قیمت در نظر گرفته شود.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

چندین محدوده را برای ربات اسپات گرید تنظیم کنید

قدم بعدی از استفاده از ربات اسپات گرید تقسیم کردن محدوده‌های بالا و پایین قیمت است. ربات اسپات گرید صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس تعداد گریدهای تنظیم شده کاربر را در نظر می‌گیرد و به صورت خودکار سطوح گرید را تعیین می‌کند.

ربات اسپات گرید چگونه کار می کند؟

تعداد گریدی که برای ربات اسپات گرید مشخص می‌کنید تعیین کننده مقدار سفارشات خرید و فروش در آن ناحیه است. در این مثال، می‌توانید سطح گرید را از ۲ الی ۱۰۰ انتخاب کنید.

پارامترهای ربات اسپات گرید

وقتی قیمت بالا می‌رود و از ناحیه فروش عبور می‌کند، ربات اسپات گرید بیت کوین را می‌فروشد و سود می‌کند. در عین حال، زمانی که قیمت در شبکه خرید کاهش می‌یابد، ربات به صورت خودکار بیت کوین را خریداری می‌کند. خرید و فروش با هدف کسب سود در این ناحیه ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که کاربر ربات معامله‌گر را متوقف کند.

ربات اسپات گرید چگونه کار می کند؟

به این نکته توجه کنید که تمام تنظیمات پارامترهای تصویر بالا فقط برای نمونه هستند. پارامترها بسته به اهداف سرمایه گذاری کاربر و بازده ریسک و سود تغییر می‌کند. علاوه‌ بر این، معاملات کریپتو شامل ریسک‌هایی است که معامله‌گران باید قبل از راه اندازی ربات اسپات گرید در نظر بگیرند.

مزایای استفاده از ربات اسپات گرید چیست؟

معامله ارزهای دیجیتال می‌‌تواند زمان زیادی ببرد و ابزارهای اتوماسیون مانند ربات اسپات گرید می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا تصیمیات بهتر، منطقی و سودده بگیرند. در ادامه به مزایای استفاده از ربات اسپات گرید می‌پردازیم.

اجرای خودکار معاملات با ربات اسپات گرید

ربات اسپات گرید به صورت خودکار معاملات را بر اساس قوانین مشخص شده انجام می‌دهد، که باعث صرفه‌جویی در زمان و کاهش تصمیم‌گیری‌های احساسی می‌شود. معامله‌گران می‌توانند معاملات خود را با چندین ربات اسپات گرید برای جفت ارزهای مختلف به طور همزمان افزایش دهند.

تصمیم‌گیری سریع و منطقی با ربات اسپات گرید

ربات‌ها می‌توانند سریع‌تر از معامله‌گران تصمیم بگیرند. علاوه بر این، به دلیل اینکه ربات‌ها تحت تاثیر احساسات، فومو، فشار یا روند رسانه‌های اجتماعی قرار نمی‌گیرند، می‌توانند منطق معاملاتی خود را در شرایط نامنظم و نوسان بازار حفظ کنند.

مدیریت ریسک با ربات اسپات گرید

ربات‌ اسپات گرید را می‌توان به صورتی برنامه‌ریزی کرد تا در صورت رسیدن به آستانه‌های ریسک به خصوص، معاملات را به صورت خودکار ببندد، تا ضررهای احتمالی به حداقل برسد. علاوه بر این، تنوع بخشیدن به سبد معاملاتی با استفاده از چند جفت ارز، یک روش مدیریت سرمایه شناخته شده است که با استفاده از ربات اسپات گرید ممکن می‌شود.

آیا استفاده از ربات اسپات گرید سودده است؟

اگر پارامترهای ربات اسپات گرید به دقت تنظیم شود، استراتژی استفاده از این ربات پتانسیل سوددهی در بازارهای کریپتو را دارد. در حالی که محدودیت‌ها و سطوح گرید برای راه اندازی ربات اسپات گرید اجباری است، شرایط و تنظیمات آن اختیاری است. با این حال، زمانی که محدودیت‌ها و سطوح گرید اجرا می‌شود، این تنظیمات به سوددهی معاملات کمک می‌کند.

معرفی و نحوه فعالسازی ربات سفارش‌گذار در صرافی او ام پی فینکس

یکی دیگر از جنبه‌های مهمی که در زمان استفاده از ربات اسپات گرید باید در نظر گرفت، هزینه کارمزدها است. هزینه کارمزد استفاده از ربات اسپات گرید در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس ۰.۱ درصد یا ۰.۰۰۱ حجم معامله است.

سوالات پرتکرار درباره ربات اسپات گرید

  • ربات اسپات گرید چیست؟

    ربات اسپات گرید جدیدترین قابلیت صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس است که سوددهی در نوسانات ارز دیجیتال را ممکن می‌سازد.

  • مزایای استفاده از ربات اسپات گرید چیست؟

    اجرای خودکار معاملات، تصمیم‌گیری سریع و منطقی و مدیریت ریسک بخشی از مزایای استفاده از ربات اسپات گرید است.

  • آیا استفاده از ربات اسپات گرید سودده است؟

    ربات اسپات گرید با پارامترهایی که در دسترس کاربران قرار می‌دهد، در نواحی نوسانی می‌تواند سودده باشد.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. سلام اگه محدوده ای که تعیین کردیم بعد از مدتی قیمت بیاد پایین تر از حد تعیین شده اونموقع چه اتفاقی می‌افتد

    1. سلام وقتتون بخیر
      اگر قیمت از محدوده‌ای که مشخص کردین خارج بشه، عملکرد ربات هم متوقف میشه تا زمانی که قیمت دوباره به محدوده مشخص شده برگرده.
      اما اگر حد سود و حد ضرر برای ربات مشخص کرده باشین، با رسیدن قیمت به این اعداد ربات کاملا غیرفعال میشه.

      1. خانم برات زاده، لطفا درست راهنمایی کنید، وقتی ستاپ لیمیت یا تیک پروفبت تعیین کنید، ربات کاملا غیر فعال میسه، اما کل دارایی شما رو توی حد سود و ضرر میفروشه و غیر فعال میشه. برای اونایی ک مبتدی اند، بازد تمام جزئیاتو بگید.

        1. دوست عزیز زمانی که قیمت به حد سود یا حد ضرر برخورد کنه، ربات به طور کامل غیرفعال میشه.
          غیرفعال شدن ربات هم به این معنیه که کل دارایی به ارز پایه یعنی تومان یا تتر تبدیل میشه.

  2. سلام ،در ساخت بات اسپات گرید ،،قیمت ورود را بر چه اساسی انتخاب کنیم ؟؟تاثیری در سود دهی دارد نحوه انتخاب قیمت ورود ؟؟

    1. سلام. ممنون از همراهی شما. ربات اسپات گرید در بازارهای رنج تاثیر مثبتی داره به همین خاطر سعی کنین در ابتدا ساختار تریدینگ رنج رو در تایم‌فریم بالا شناسایی کنین و از ابتدا تا انتها موج رنج رو به عنوان نقطه ورود و خروج در نظر بگیرین. تعداد گرید هم بستگی به تایم‌فریم انتخابی شما داره.

  3. سلام
    من متوجه نمیشم اسپات گرید چجوری سود میده. چندتا سوال میپرسم، ممنون میشم راهنمایی کنید.
    ببینید… مثلا من با ۱۰۰ عدد ارز شیبا وارد میشم. در انتها ووقتی بخوام بات رو غیر فعال کنم تعداد ارز شیب من نسبت به زمان ورود تغییر میکنه یا همون ۱۰۰ تا باقی میمونه؟

    اگر تعداد ارز تغییر نکنه چجوری سود رو میشه حساب کرد؟

    1. سلام وقت بخیر. ربات اسپات گرید مربوط به بازارهای رنج هست. در ابتدا لازم است بعد از انتخاب بازار شیبا، محدوده رنج و کف و سقف ناحیه رنج و تعداد گرید رو در تنظیمات ربات رو وارد کنید و سپس، مقدار سود هر گرید برای شما نمایش داده میشه. بستگی به نوع ربات و تنظیمات شما میزان سودتون تغییر میکنه و بعد از غیرفعال کردن ربات، موجودی قرارداده شده به‌صورت ترکیبی از رمزارز و ارز پایه (تتر/تومان) در اختیار شما قرار میگیره. اگر این توضیحات براتون کافی نبود، پیشنهاد می‌کنم با واحد پشتیبانی تماس تلفنی بگیرید تا کارشناسان ابهامات موجود رو براتون برطرف کنن. ممنون که با ما هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا