اخبار ارز دیجیتال

بورس اوراق بهادار آمریکا، ETF اتریوم را تایید کرد

مسترکارت کارت مسافرتی

در دومین تصمیم مهم امسال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مجوز قانونی برای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم در ایالات متحده را صادر کرد. قیمت اتریوم در پی این خبر واکنش مثبتی نشان داد و از مرز ۳٬۹۰۰ دلار عبور کرد و با کاهش اندک در حال حاضر در محدوده قیمتی ۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

در یک پرونده مربوط به تاریخ ۲۳ مه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست‌های ۱۹b-4 از شرکت‌های BlackRock ،Fidelity ،Grayscale ،Franklin Templeton ،ARK 21Shares ،Invesco Galaxy و Bitwise تایید کرد. این تاییدیه شامل تغییر قوانین برای اجازه دادن به لیست شدن و معامله صندوق‌های ETF اتریوم در بورس‌ است. این تصمیم برجسته علی‌رغم گمانه‌زنی‌هایی که نشان می‌دهد تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار در حال بررسی امکان طبقه‌بندی اتریوم به عنوان یک اوراق بهادار هستند، اتخاذ شد.

در حالی که درخواست‌های ۱۹b-4 تایید شده‌اند، صادرکنندگان ETF نیاز دارند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برگه‌های ثبت‌نام S-1 مربوط به صندوق‌های ETF اتریوم را تایید کند تا این صندوق‌ها رسما بتوانند معامله شوند. تحلیل‌گران صنعت می‌گویند که این روند ممکن است چند روز، هفته یا حتی ماه‌ها طول بکشد. گزارش شده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار از متقاضیان خواسته است که درخواست‌های ۱۹b-4 خود را در تاریخ ۲۰ مه تسریع کنند. حذف سهام‌گذاری (staking) قابل توجه‌ترین اصلاحی است که در چندین درخواست مشاهده شده است.

تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار یک روز پس از آن صورت گرفت که اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده به قانونی رای دادند که بسیاری معتقدند باعث ایجاد وضوح بیشتر در مقررات صنعت ارزهای دیجیتال خواهد شد. قانون نوآوری مالی و فناوری برای قرن ۲۱ نقش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا را روشن خواهد کرد، اما هنوز نیاز به تصویب سنا و امضای رئیس‌جمهور برای تبدیل شدن به قانون دارد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا