اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال تن کوین در او ام پی فینکس لیست شد

تن کوین (Toncoin / TON) یا “The Open Network” یک بلاک چین لایه ۱ (Layer-1) و جامعه محور است که امروزه ویژگی‌های زیادی را تحت اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ارز دیجیتال تن کوین با نماد TON، توکن بومی این بلاک چین دوست‌دار محیط زیست است.

این بلاک چین که توسط تیم نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب تلگرام (Telegram) طراحی شده، برای میلیون‌ها کاربر امکان ارسال تراکنش‌های بلاک چینی را به‌صورت سریع، ارزان و بهینه در مصرف انرژی ایجاد کرده است. تمام ویژگی‌های پیاده شده در بلاک چین تن کوین جهت استفاده روزمره کاربران طراحی شده‌اند.


بلاکچین و ارز دیجیتال تن کوین علاوه‌بر تراکنش‌های پرسرعت، کارمزدهای کم و اپلیکیشن‌های کاربرپسند، به‌دلیل انعطاف در عملکرد شبکه و سطح مقیاس‌پذیری بالا توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. ارز دیجیتال تن کوین که در گذشته با نام گرم (Gram) ساخته شده بود، جهت پرداخت کارمزد عملیات در شبکه، تسویه پرداخت‌ها و تایید تراکنش‌ها تحت بلاک چین خود با الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) فعالیت دارد.


در سال ۲۰۱۸ بود که کمپانی تلگرام یک لایت‌پیپر (Litepaper) و یک وایت‌پیپر (Whitepaper) را برای پروژه “Telegram Open Network” البته با نام سابق آن یعنی گرم منتشر کرد و این پروژه تا سال ۲۰۲۰ به‌صورت فعالانه در حال توسعه بود.

تن در دوران توسعه خود از طریق فروش خصوصی توکن‌های گرم اقدام به جذب سرمایه کرد و در آوریل سال ۲۰۱۸ (فروردین ۱۳۹۷)، موفق شد رتبه دوم را در فروش توکن به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار به خود اختصاص دهد. این مسئله به شهرت پروژه افزود و فروش‌های میلیارد دلاری بیشتری را برای آن در پی داشت.


ارز دیجیتال تن کوین در ابتدای کار خود با مشکلات و چالش‌های زیادی همراه شد. هدف اصلی این شبکه تسهیل پرداخت‌های کریپتویی در اپلیکیشن تلگرام بود، اما عدم ارائه صحیح یک گزارش از فروش ۱.۷ میلیارد دلاری توکن‌های گرم، موجب مداخله کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و تشکیل پرونده برای کمپانی شد. تلگرام در نهایت در این پرونده شکست خورد و تصمیم به آغاز مجدد پروژه با ارز دیجیتال تن کوین گرفت.


پس از این اتفاق، توسعه‌دهندگان تلگرام فعالیت خود را بر روی شبکه TON از سر گرفتند. در سال ۲۰۲۰ بود که این پروژه جدید کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد و ارز TON در شبکه اجرا شد. ارز دیجیتال TON با ارتقای سطح عملکرد و مقیاس‌پذیری شبکه، امنیت و سرعت را برای کاربران خود به ارمغان آورد.


با پیشرفت روز افزون پروژه تن کوین، صنعت رمزارزها و فناوری وب ۳ نیز سطح بالاتری را پیدا کرده‌اند. اکنون هزینه انجام عملیات و خدمات اپلیکیشن‌های مبتنی بر این شبکه از طریق ارز دیجیتال تن کوین و تحت قرارداد هوشمند (Smart Contract) انجام می‌شود. همچنین این شبکه از طریق رمزارز خود به متقاضیان وام ارائه می‌کند و ارز تن کوین در پرداخت برای پروکسی‌ها و فضای ذخیره‌سازی ابری شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ناگفته نماند که بلاک چین تن کوین از تکنیک شاردینگ (Sharding) نیز استفاده می‌کند. به بیان ساده، شاردینگ به ایجاد بلاک چین‌های متعدد درون یک بلاک چین واحد اشاره دارد. شاردینگ این اجازه را داده که هنگام شلوغی شبکه، تراکنش‌ها تحت زنجیره‌های زیرمجموعه شبکه اصلی پردازش شوند که در نهایت عملکرد بلاک چین TON را سریع‌تر و بهینه‌تر می‌کند.

حالا شما کاربران صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس می‌توانید به خرید ارز دیجیتال تن کوین بپردازید و چنانچه سوالی در رابطه با این پروژه داشتید، از طریق تماس با پشتیبانی و یا ثبت نظر در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۷ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا