اخبار ارز دیجیتال

راه‌اندازی شبکه لایه دوم بلاکچین تون با فناوری پالیگان

جشنواره تون پلاس

راه‌اندازی شبکه لایه دوم بلاکچین تون با فناوری پالیگان صورت می‌گیرد، در این وبلاگ خبری از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی این خبر می‌پردازیم. پروتکل جدید که زنجیره برنامه‌های تون (TAC) نام دارد، از کیت توسعه زنجیره پالیگان (CDK) و همچنین AggLayer آن‌ها استفاده خواهد کرد.

پروژه جدیدی به نام زنجیره برنامه‌های تون (TAC) در حال ساخت یک شبکه لایه دوم برای اکوسیستم بلاک چین تون است که به خاطر ارتباطش با اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب تلگرام شناخته شد. این پروژه که توسط پلتفرم باز (The Open Platform)، سرمایه‌گذار متمرکز بر اکوسیستم بلاک چین تون، پشتیبانی می‌شود، بر اساس بیانیه‌ای از فناوری توسعه‌دهنده لایه دوم متمرکز بر اتریوم، Polygon، بهره خواهد برد. تیم پروژه این اعلامیه را در کنفرانس جامعه اتریوم (EthCC) در بروکسل، بلژیک، در روز سه‌شنبه اعلام کرد.

ویژگی‌های پروژه TAC

ویژگی‌های پروژه TAC

یکی از ویژگی‌های کلیدی پروژه TAC این است که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار خواهد بود که مشابه سیستم عامل بلاک چین اتریوم است. چنین سازگاری‌ای مهم است زیرا توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های خود را بر اساس استاندارد گسترده اتریوم ساخته‌اند، می‌توانند به راحتی به شبکه لایه دوم جدید TAC در داخل اکوسیستم تون منتقل شوند.

طبق بیانیه مطبوعاتی که با کوین دسک (CoinDesk) به اشتراک گذاشته شد، TAC طراحی شده تا برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر EVM را به اکوسیستم تون منتقل کند و در عین حال به توسعه‌دهندگان اتریوم اجازه دهد تا برنامه‌های جدیدی برای کاربران تلگرام بسازند. بر اساس این بیانیه، ورود این پروژه می‌تواند توسعه برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در داخل اکوسیستم TON و همچنین راه‌حل‌های بازی و هویت غیرمتمرکز را تسهیل کند.

شبکه لایه دوم جدید از کیت توسعه زنجیره پالیگان (CDK)، یک ابزار قابل تنظیم که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بلاک‌چین‌های لایه دوم خود را بر اساس فناوری اثبات دانش صفر Polygon بسازند، و همچنین از AggLayer، لایه هم‌پذیری Polygon برای حل مشکل تقسیم‌بندی بلاک‌چین، استفاده خواهد کرد.

سخنان بنیان‌گذار پروژه TAC درباره راه‌اندازی شبکه لایه دوم بلاکچین تون با فناوری پالیگان

پاول آلتوخوف (Pavel Altukhov) بنیان‌گذار TAC، در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل به CoinDesk ارسال شده گفت: ما تصمیم گرفتیم روی اکوسیستم پالیگان به خاطر سازگاری با EVM، دسترسی بدون مشکل به نقدینگی از زنجیره‌های EVM از طریق AggLayer، پشتیبانی جامع از استقرار و تخصص Polygon در زمینه EVM ساخت و ساز کنیم. جامعه پویا اطراف پالیگان نیز یک عامل مهم در تصمیم ما بود. این خبر در حالی اعلام می‌شود که دیگر شرکت‌های بزرگ بلاک‌چین در سال گذشته به دنبال ایجاد شبکه‌های لایه دوم خود بوده‌اند، اگرچه عمدتا روی اتریوم.

در ماه آگوست، صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌بیس، بلاک‌چین «Base» خود را با Optimism’s OP Stack در بالای اتریوم راه‌اندازی کرد و این روند را آغاز کرد. از آن زمان، پروتکل‌هایی مانند Celo و Worldcoin برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی مجموعه‌های لایه ۲ با OP Stack در بالای اتریوم به اشتراک گذاشته‌اند و صرافی ارزهای دیجیتال OKX نیز لایه ۲ اتریوم را در ماه آوریل به نام «X Layer» با CDK Polygon منتشر کرد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا