اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

بلاک چین ترا ۲ فعالیت خود را آغاز کرد

بر اساس اظهارات مدیرعامل ترافرم لبز (Terraform Labs)، دو کوان، ساعت ۶ صبح امروز به وقت جهانی (UTC) بلاک چین ترا ۲ در شبکه اصلی (Mainnet) راه‌اندازی شد و در حال تولید بلوک است.

هدف از این زنجیره جدید احیا اکوسیستم ترا است که در هفته‌های گذشته با سقوط استیبل کوین خود (UST) به معنای واقعی کلمه با مرگ روبرو شد. سقوط توکن‌های اکوسیستم ترا نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار سرمایه را از بازار حذف کرد.


در پی این فاجعه، ترافرم لبز که متشکل از تیم اصلی توسعه‌دهنده اکوسیستم ترا است، طرحی را مبنی بر ایجاد یک بلاک چین جدید ارائه کرد. تنها چند روز طول کشید که این طرح به مرحله تایید برسد و امروز جامعه رمزارزها شاهد راه‌اندازی آن است.

شایان ذکر است که چندین اپلیکیشن در شبکه سابق از قبیل اَستروپورت (Astroport)، پریزم (Prism)، رندوم ارث (Random Earth)، اسپکتروم (Spectrum)، نبیولا (Nebula)، تراسواپ (Terraswap)، پروتکل اِج (Edge Protocol) و چند پروژه دیگر به بلاک چین ترا ۲ منتقل شده‌اند.


قبل از انجام راه‌اندازی، مدیران این پروژه تصمیم گرفتند شبکه قبلی را به ترا کلاسیک (Terra Classic) و توکن بومی آن را نیز به لونا کلاسیک (LUNC) تغییر نام دهند تا بلاک چین ترا ۲ به‌عنوان شبکه اصلی فعالیت خود را داشته باشد.

برخلاف نمونه قبلی خود، زنجیره جدید ترا استیبل کوین ندارد و تنها توکن بومی لونا با عرضه کل و ثابت ۱ میلیارد واحدی در این شبکه موجود است. توکن‌های لونا ۲ معاملاتی جداگانه نسبت به لونا کلاسیک دارند که عرضه کل آن‌ها ۶.۵ تریلیون واحد است.

ایردراپ ویژه بلاک چین ترا ۲

اما مهم‌ترین نکته امروز در راه‌اندازی بلاک چین ترا ۲، ایردراپ (Airdrop) توکن‌های لونا جدید است که به دارندگان ترا کلاسیک تعلق می‌گیرد. ۷۰ درصد از عرضه کل لونا ۲ (۷۰۰ میلیون واحد) به این افراد اختصاص داده شده است. بر اساس اعلامیه رسمی کمپانی، میزان دریافتی هر شخص از ایردراپ لونا ۲ بستگی به این دارد که قبل یا پس از سقوط UST این توکن‌ها را خریداری کرده‌ باشند.


انتظار می‌رود این ایردراپ کمی پس از راه‌اندازی شبکه انجام شود که یا از طریق صرافی‌های متمرکز و یا وب‌سایت رسمی ترا صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر، چندین صرافی متمرکز مانند بایننس (Binance)، هیوبی (Huobi)، کراکن (Kraken)، بیت‌فینکس (Bitfinex)، بیترو (Bitrue)، کوکوین (KuCoin) و بای‌بیت (Bybit) اعلام داشتند که قابلیت دریافت توکن‌ها را برای کاربران از طریق پلتفرم خود فراهم کرده‌اند.


با این حال، تمام توکن‌ها در یک مرحله و پس از راه‌اندازی بلاک چین ترا ۲ به کاربران داده نخواهد شد؛ تنها ۳۰ درصد از عرضه اولیه این توکن‌ها برای کابران ارسال می‌شود و ۷۰ درصد باقیمانده آن از طریق اعتبارسنج‌های شبکه، به‌منظور تامین امنیت، در آن سپرده‌گذاری (Stake) می‌شود و طی یک بازه دو ساله به کاربران مورد نظر به‌تدریج انتقال داده می‌شود.


اما در کنار ۷۰۰ میلیون واحد لونا برای دو گروه مذکور که در قالب ایردراپ به آن‌ها داده می‌شود، استخر سرمایه ترا که یک صندوق خزانه درون‌شبکه‌ای است، قرار است ۳۰ درصد دیگر (۳۰۰ میلیون واحد) از توکن‌های لونا در بلاک چین ترا ۲ را در خود داشته باشد.

این استخر متعلق به جامعه ترا، تحت مدیریت تیم ترا قرار دارد و جهت انجام فعالیت‌های مرتبط با توسعه پروژه از آن استفاده می‌شود. بر اساس گزارشات قبلی، از مجموع این استخر سرمایه، ۳۰ میلیون واحد به توسعه‌دهندگانی تعلق خواهد گرفت که پروژه را ترک نکرده و در بازسازی آن شرکت کرده‌اند.

منبع: THE BLOCK

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا