اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

یک قاضی فدرال حکم ریپل را رد کرد

«جاد راکوف» قاضی منطقه‌ای آمریکا که بر پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه شرکت «ترافورم لبز» نظارت می‌کند، رویکرد مورد استفاده در حکم ماه گذشته که به نفع ریپل لبز صادر شد را رد کرده‌است.

پادکست یک قاضی فدرال حکم ریپل را رد کرد

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وبسایت u.today، این تصمیم در تضاد با حکم صادر شده توسط آنالیسا تورس قاضی منطقه‌ای ایالات‌متحده در پرونده ریپل است؛ حکمی که در آن توکن‌ها بر اساس نحوه فروش از یکدیگر متمایز شدند. به طور خلاصه، طبق حکمی که برای ریپل صادر شد، کوین‌هایی که مستقیما به سرمایه‌گذاران نهادی فروخته می‌شوند، اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شوند، در مقابل، آن دسته از رمزارزهایی که از طریق معاملات بازار ثانویه به سرمایه‌گذاران خرد فروخته می‌شوند، چنین نیستند. با این حال، این تمایز اکنون در پرونده ترافورم لبز که در حال رسیدگی است، رد شد؛ تصمیمی که به طور واضح حکم ریپل را نیز زیر سوال می‌برد.

مطالعه بیشتر: سرنوشت ریپل بعد از پیروزی در دادگاه

قاضی راکوف بر خلاف آنالیسا تورس تصمیم گرفته‌است که ارزهای دیجیتال را بر اساس نحوه فروش آنها از یکدیگر متمایز نکند. به عبارت دیگر، او بیان می‌کند که فرقی ندارد رمزارزها به چه روشی فروخته شوند، این‌که مستقیما به سرمایه‌گذاران بزرگ و نهادی فروخته شوند یا از طریق معاملات بازار ثانویه به سرمایه‌گذاران خرد ارائه شود، نباید روی دسته‌بندی آن‌ها یا اینکه به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته ‌شوند یا نه، تاثیر بگذارد.

مشاهده قیمت لحظه ای ریپل، فروش و خرید ریپل

پیامدهای این تصمیم قانونی در حال حاضر روی بازارها تاثیر شایان توجهی گذاشته‌است. سهام کوین بیس (COIN) در واکنشی سریع به این موضوع، میزان ۳ درصد کاهش یافت. قیمت ریپل (XRP) نیز با ۲.۹ درصد کاهش مواجه شد. این رمزارز اما با وجود روند نزولی، باز هم بالاتر از پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی ۰.۶۹ دلار باقی مانده‌است.

دادگاه ریپل و sec

این حکم برای ریپل چه معنایی دارد؟

باید به این نکته توجه داشت که تصمیم قاضی راکوف برای ترافورم لبز تاثیری روی حکم ریپل نخواهد داشت و این تصمیم که فعلا پابرجاست را لغو نمی‌کند. با این حال، گری گنسلر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، آشکارا به این نکته اشاره کرده‌ که آژانس تصمیم دارد در مورد حکم پرونده ریپل درخواست تجدید نظر ارائه دهد.

شایان ذکر است که حکم راکوف با در نظر گرفتن سایر ویژگی‌های دارایی به جای نحوه فروش آنان، تفسیری متفاوت از نحوه طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. اگر اظهارات راکوف در دادگاه رسیدگی به درخواست تجدیدنظر گنسلر، به اندازه کافی قانع‌کننده باشد، این امر مواضع SEC را برای ایجاد مقررات گسترده‌تر برای ارزهای دیجیتال تقویت می‌کند. با توجه به آنچه گفته شد، دادگاه استیناف همچنان می‌تواند حکم اصلی ریپل را حتی با وجود تصمیم راکوف حفظ کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا