اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

سرنوشت ریپل بعد از پیروزی در دادگاه

ریپل (XRP) که پس از پیروزی قانونی خود در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) رشد قابل توجهی را تجربه کرد، اکنون شاهد کاهش ارزش است.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وبسایت خبری u.toda، رای دادگاه به نفع ریپل و اعلام اینکه این رمزارز یک اوراق بهادار نیست، زمینه را برای رشد قیمتی آن فراهم آورد. با این پیروزی، ریپل موفق شد تاحدی بر مشکلاتی که سال‌ها عملکرد آن را با مشکل مواجه کرده بود فائق آید و افزون بر آن، توانست عنوان محبوب‌ترین آلت‌کوین و ارز دیجیتال سال را به خود اختصاص دهد. شایان ذکر است که ریپل درحال حاضر با ۱۵۰ میلیارد دلار حجم مبادله، مقام پرمعامله‌ترین آلت‌کوین سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده‌است.  

پادکست سرنوشت ریپل بعد از پیروزی در دادگاه

پس‌لرزه‌های پیروزی ریپل

همانطور که می‌دانید، بخش زیادی از رشد ریپل به دلیل حمایت سرمایه‌گذاران خُرد به‌دست آمده‌بود. با این حال، به نظر می‌رسد که روند صعودی XRP اکنون متوقف شده‌، زیرا نیمی از سودی که پس از پیروزی در دادگاه به‌دست آورده‌بود را از دست داده‌است.

یکی از عوامل مهمی که منجر به این حرکت نزولی شده‌است، فقدان جریان ورودی در سطح سازمانی به بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی همیشه یک محرک کلیدی برای روند صعودی قابل توجه و پایدار در بازار ارز دیجیتال بوده‌است. مشارکت آنها نه تنها سرمایه قابل توجهی را به ارمغان می‌آورد، بلکه سطحی از اعتبار و ثبات را به ارزهای دیجیتال می‌بخشد.

نمودار روند قیمت ریپل بعد از پیروزی در دادگاه
نمودار روند قیمت ریپل بعد از پیروزی در دادگاه

متاسفانه علیرغم بُرد قانونی ریپل در دادگاه، جریان ورودی سرمایه‌گذاران بزرگ به این پلتفرم هنوز نسبتا ضعیف است. فشار اولیه‌ای که سرمایه‌گذاران خرد برای آغاز روند صعودی به این رمزارز وارد کردند اگرچه قابل توجه است، اما برای حفظ یک روند صعودی بلندمدت کافی به نظر نمی‌رسد. ریپل برای ادامه این روند به مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی نیاز دارد.

تازه‌ترین اخبار ریپل؛ از افزایش حجم معاملات روزانه تا اظهارات مدیرعامل آن

همانطور که اشاره شد، یکی از دلایل کاهش ریپل عدم حمایت سرمایه‌گذاران نهادی است. اما در آن روی سکه، دلیل دیگری هم پنهان است. ریپل نیز مانند دیگر ارزهای دیجیتال بازار کریپتو به دلیل انتظار سرمایه‌گذاران برای اعلام نرخ بهره با روندی کاهشی مواجه شده‌است. تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره تاثیر زیادی روی قیمت همه رمزارزها از جمله ریپل دارد.

افزون بر آن، نتیجه درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تجدید نظر نیز می‌تواند روی قیمت ریپل تاثیرگذار باشد. در همین راستا، استوارت آلدروتی مدیر ارشد حقوقی ریپل لبز، تاکید کرده‌است که اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست تجدیدنظر بر نتیجه پرونده را به دادگاه ارائه دهد، روند پرونده احتمالا به سمتی سوق خواهد یافت که پیروزی کوچک ریپل بر این رگولاتور مالی بیش‌ازپیش تثبیت خواهد شد.

آلدروتی ضمن تاکید بر اینکه ارز دیجیتال ریپل در طبقه قراردادهای سرمایه‌گذاری قرار نمی‌گیرد افزود، تیم ریپل از درخواست تجدیدنظر کمیسیون بورس هیچ واهمه‌ای ندارد. مدیر ارشد حقوقی ریپل لبز بر این باور است که اگر این نهاد مالی به ادعا و پافشاری‌های خود مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند ادامه دهد، در پرونده‌های دیگر خود نیز با شکست مواجه خواهد شد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا