آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

آموزش بازیابی کیف پول متامسک؛ نحوه پیدا کردن عبارت ۱۲ کلمه MetaMask

جشنواره تون پلاس

بازیابی کیف پول متامسک یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که کاربران زیادی با آن روبه‌رو می‌شوند. متامسک یکی از پرکاربردترین کیف پول‌ها برای نگداری دارایی‌های رمزارزی است. کاربران به دلایل مختلف ممکن است نیاز داشته باشند تا کیف پول خود را بازیابی کنید. ما در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به نحوه بازیابی کیف پول MetaMask و نحوه پیدا کردن عبارت ۱۲ کلمه‌ای یا سید می‌پردازیم.

نکته مهم در بازیابی کیف پول MetaMask

وارد کردن عبارت Secret Recovery تمام اطلاعات کاربر موجود را از متامسک حذف می‌کند. به عبارت دیگر، اگر از یک SRP در MetaMask استفاده می‌کنید و دیگری را وارد می‌کنید، تمام داده‌های مربوط به SRP اول دیگر از طریق برنامه قابل دسترسی نخواهند بود.

قبل از ادامه، مطمئن شوید که عبارت Secret Recovery و هر کلید خصوصی از کیف پول‌های سخت‌افزاری یا حساب‌های وارداتی را پشتیبان‌گیری کرده‌اید و حساب‌های شما ایمن خواهند بود.

اگر ناخواسته این کار را انجام دادید و نیاز به بازیابی یک SRP دارید که قبلا در متامسک استفاده کرده‌اید، ممکن است همچنان بتوانید.

مشاهده لیست قیمت ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

بازیابی کیف پول متامسک در مرورگر

بازیابی کیف پول متامسک در مرورگر

برای بازیابی کیف پول متامسک در مرورگر وب یا اکستنشن باید مراحل زیر را طی کنید

گام اول: هنگام راه‌اندازی نصب جدید MetaMask، روی «Import on existing wallet» کلیک کنید:

گام دوم: روی گزینه «I agree»  کلیک می‌کنید.

گام سوم: در کادر باز شده جای ۱۲ کلمه وجود دارد، هر کلمه را در یک کادر جداگانه وارد کنید، مطمئن شوید که هر کلمه را با حروف کوچک و بدون فاصله تایپ کرده اید.

گام چهارم: سپس روی گزینه Confirm Secret Recovery Phrase کلیک کنید.

بازیابی کیف پول متامسک در موبایل

بازیابی کیف پول متامسک در موبایل

بازیابی کیف پول متامسک در موبایل شبیه به اکستنشن است وقتی MetaMask را روی گوشی نصب می‌کنید، برای بازیابی کیف پول متامسک در موبایل دو مرحله زیر را انجام می‌دهید:

گام اول: روی دکمه «Import Using Secret Recovery Phrase» کلیک کنید.

گام دوم: کل عبارت را در یک فیلد متنی وارد کنید. همه ۱۲ کلمه را به ترتیب صحیح، با حروف کوچک و با یک فاصله بین هر کلمه تایپ کنید. بعد از کلمه پایانی جای اضافی نگذارید.

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

نصب متامسک موجود در یک دستگاه دیگر

برای نصب MetaMask موجود، باید کیف پول خود را بازنشانی کنید تا به دکمه‌ای دسترسی پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد از عبارت Secret Recovery بازیابی کنید. در مورد بازیابی کیف پول متامسک با چندین حساب باید بگوییم اگر چندین حساب ایجاد شده تحت یک عبارت بازیابی مخفی داشته باشید، آن‌ها فقط در شرایط خاصی به طور خودکار بازیابی می‌شوند. لطفا توجه داشته باشید که این مورد برای حساب‌های وارداتی یا کیف پول‌های سخت‌افزاری که همیشه باید به‌صورت دستی اضافه شوند، اعمال نخواهد شد.

MetaMask با بررسی اکانت‌های قبلی شما به ترتیب صعودی سعی خواهد کرد تا در صورت امکان حساب‌های اضافی شما را اضافه کند با فرض اینکه آن‌ها وارد نشده باشند. اگر موجودی ETH در شبکه اصلی اتریوم غیر صفر باشد، حساب‌ها اضافه می‌شوند. با این حال، هنگامی که با یک حساب با ۰ ETH روبرو می‌شود، این فرآیند به پایان می‌رسد و هر چیزی فراتر از آن اضافه نخواهد شد.

با این حال، حتی اگر به‌طور خودکار اضافه نشده باشند، می‌توانید با افزودن مجدد حساب‌ها به راحتی آن‌ها را بازگردانید تا زمانی که به حساب مورد نظر خود برسید. برای هر حساب قدیمی که در نصب اصلی خود داشتید، باید آن را با “create” یک حساب جدید اضافه کنید. اگر آدرس‌هایی را که به دنبال آن هستید نمی‌بینید، یا عبارت بازیابی مخفی اشتباهی دارید یا یک JSON خارجی یا کلید خصوصی دارید که هنوز باید دوباره وارد کنید.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید لونا در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

اهمیت کلید خصوصی در بازیابی کیف پول

هنگام کار با ارزهای دیجیتال یا دارایی‌های کریپتو مانند اتر و توکن‌های ERC-20، بسیار مهم است که همیشه از کلیدهای خصوصی، عبارات سید و گذرواژه‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت وقوع اتفاقات غیرمنتظره دچار مشکل نشوید.

این عبارت را با هیچ‌کس به اشتراک نگذارید! این کلمات می‌توانند برای سرقت همه حساب‌های شما استفاده شوند. شما نمی‌توانید عبارت بازیابی مخفی خود را ویرایش یا تغییر دهید.

پشتیبان‌گیری هنگام نصب متامسک وقتی یک حساب جدید MetaMask ایجاد می‌کنید، ابتدا با دو صفحه درباره حریم خصوصی و شرایط استفاده موافقت می‌کنید و سپس به صفحه‌ای می‌رسید که در آن گذرواژه وارد می‌کنید. این گذرواژه به شما اجازه می‌دهد حساب محلی متامسک خود را پس از نصب باز کنید. با این حال، اگر کامپیوتر شما خراب شود یا به نحوی قادر به دسترسی به MetaMask خود نباشید، این گذرواژه به شما در دسترسی به وجوه از یک دستگاه دیگر یا پس از خرابی کمک نمی‌کند.

صفحه بعدی که در آن عبارت ۱۲ کلمه‌‌ای بازیابی کیف پول متامسک یا همان سید خود را دریافت می‌کنید، مهم‌ترین اطلاعاتی است که باید آن را یادداشت کرده و در مدیریت حساب MetaMask خود ایمن نگه دارید. می‌توانید عبارت بازیابی کیف پول متامسک خود را روی یک تکه کاغذ یا یک فلش درایو بنویسید.

پشتیبان‌گیری پس از نصب متامسک اگر به هر دلیلی فراموش کردید عبارت بازیابی مخفی ۱۲ کلمه‌ای خود را یادداشت کنید یا نسخه اصلی آن را گم کردید. تا زمانی که حساب متامسک شما همچنان باز باشد، می‌توانید عبارت بازیابی مخفی خود را مشاهده کنید تا بتوانید دوباره از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید سولانا در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

نحوه پیدا کردن عبارت ۱۲ کلمه‌ای متامسک در موبایل

بازیابی کیف پول متامسک

وارد بخش تنظیمات شوید.

در تنظیمات گزینه «security and privacy» را انتخاب کنید.

در این منو روی گزینه “Reveal Secret Recovery Phrase” ضربه بزنید.

با صفحه جدیدی روبرو می‌شوید که می‌توانید روی دکمه “Get Started” کلیک کنید تا به دو سوال پاسخ دهید.

پس از اینکه به آ‌ن‌ها پاسخ صحیح دادید، رمز عبور خود را وارد کرده و روی “next” کلیک کنید.

روی دکمه ای که عبارت “Hold to SRP” را می خواند کلیک کنید.

عبارت Seed / Secret Recovery Phrase شما نمایش داده شود آن را در یک جای مطمئن و ترجیحا آفلاین ذخیره کنید.

نحوه پیدا کردن عبارت 12 کلمه‌ای متامسک در موبایل

نحوه پیدا کردن عبارت ۱۲ کلمه‌ای متامسک در مرورگر وب

نحوه پیدا کردن عبارت ۱۲ کلمه‌ای متامسک در مرورگر وب بسیار شبیه به مشاهده عبارت سید در تلفن همراه است. این مراحل را در ادامه ببینید:

گام اول: در بخش تنظیمات روی تب “security and privacy” کلیک کنید.

گام دوم: روی دکمه ای کلیک کنید که عبارت “Reveal Secret Recovery Phrase” را می خواند.

گام سوم: اکنون باید به دو سؤال کوتاه پاسخ دهید تا تأیید کنید که مفاهیم حضانت شخصی را درک می کنید. مسئولیت عبارت بازیابی مخفی با شما است و اینکه باید آن را ایمن نگه دارید و آن را به اشتراک نگذارید، زیرا متامسک نمی‌تواند اگر گم شد آن را برای شما بازیابی کنید.

گام چهارم: با پاسخ صحیح به سوالات، اکنون از شما خواسته می‌شود رمز عبور خود را وارد کنید و روی “Next” کلیک کنید.

گام پنجم: این به شما امکان می دهد تا روی دکمه “Hold to zbuluar SRP” کلیک کنید که در صورتی که رمز عبور خود را به درستی وارد کرده باشید ظاهر می‌شود.

پرسش‌های پرتکرار در مورد بازیابی کیف پول متامسک

  • آیا راهی برای بازیابی کیف پول متامسک وجود دارد؟

    کیف پول خود را با استفاده از عبارت سید بازیابی کنید. اگر عبارت سید یا Secret Recovery خود را ندارید و به دستگاهی که در آن از MetaMask استفاده می‌کردید دسترسی دارید، ممکن است بتوانید آن را بازیابی کنید.

  • چگونه رمز عبور متامسک خود را بدون عبارت seed بازیابی کنم؟

    هیچ راهی برای بازیابی رمز عبور متامسک بدون عبارت سید وجود ندارد. عبارت seed رشته‌ای از کلمات است که برای ایمن‌سازی و پشتیبان‌گیری کیف پول دیجیتال شما استفاده می‌شود. برای تنظیم مجدد رمز عبور باید عبارت seed را داشته باشید.

  • اگر کیف پول MetaMask خود را گم کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

    هنگامی که کیف پول متامسک را برای اولین بار نصب می‌کنید، از شما خواسته می‌شود SRP و رمز عبور خود را تنظیم کنید. اگر آن را گم کردید و رمز عبور خود را به خاطر داشته باشید و همان دستگاهی که در ابتدا متامسک را روی آن نصب کرده بودید می‌توانید به بازیابی کیف پول متامسک خود را انجام دهید.

  • چگونه عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای خود را دریافت کنم؟

    اگر فراموش کردید عبارت پشتیبان خود را یادداشت کنید، همیشه می‌توانید در کیف پول به آن دسترسی داشته باشید. فقط باید رمز عبور خود را در کیف پول وارد کنید. سپس به تب تنظیمات بروید و کلیدهای خصوصی را پیدا کنید. عبارت خود را مشاهده کرده و در مکانی امن ذخیره کنید.

  • عبارت بازیابی مخفی در MetaMask چیست؟

    کیف پول متامسک در اولین راه‌اندازی یک عبارت بازیابی مخفی ۱۲ کلمه‌ای منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر آن را یادداشت نکرده‌اید یا آن را گم کرده‌اید، می‌توانید قفل متامسک را باز کنید و عبارت Secret Recovery خود را به دست آورید.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا