آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

آموزش بازیابی کیف پول سخت افزاری؟ گم کردن کیف پول سخت افزاری

جشنواره تون پلاس

بازیابی کیف پول سخت افزاری یکی از موضوعاتی است که در صورت گم کردن یا آسیب دیدن ولت اهمیت پیدا می‌کند. معمولا افرادی که دارایی‌های دیجیتالی در حجم بالا دارند از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کنند که باعث می‌شود در صورت آسیب دیدن یا گم شدن کیف پول سخت افزاری نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق برای شما افتاده ممکن است از خود بپرسید آیا می‌توانم دوباره ارزهای دیجیتال خود را بازیابی کنم؟ کیف پول‌های سخت‌افزاری اگر عبارت سید یا بازیابی را داشته باشید قابل بازیابی هستند که در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس آن را بررسی می‌کنیم.

پادکست آموزش بازیابی کیف پول سخت افزاری

اهمیت استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ایمنی دارایی‌های کریپتو

کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه فیزیکی آفلاینی هستند که به عنوان نوعی ذخیره‌سازی سرد عمل می‌کنند و کلیدهای عمومی و خصوصی مرتبط با آدرس بلاکچین شما که ارزهای دیجیتال شما را ذخیره می‌کند را ایزوله نگه می‌دارند. در مقایسه با کیف پول‌های گرم (نرم‌افزاری یا مبتنی بر وب)، کیف پول‌های سرد کلیدهای شما را در معرض اینترنت قرار نمی‌دهند؛ فقط برای تکمیل یک تراکنش، اتصال کوتاهی با کامپیوتر یا دستگاه برقرار می‌شود. این کیف پول‌ها عمدتا شبیه یک فلش USB هستند.

مشاهده لیست قیمت ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

مزیت استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری

مزیت استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری به طور عمومی امن‌ترین راه‌حل در برابر هکرها هستند، زیرا ویژگی‌هایی دارند که امنیت بیشتری را به دارنده ارز دیجیتال ارائه می‌دهند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظت در برابر تهدیدات آنلاین: کلید خصوصی هرگز از دستگاه فیزیکی خارج نمی‌شود، که این موضوع منجر به کاهش قرارگیری در معرض کی‌لاگینگ، حملات فیشینگ یا بدافزار می‌شود.

دشواری برای دستکاری: آن‌ها با پوشش‌ها و ویژگی‌های ضد دستکاری عرضه می‌شوند تا از دسترسی غیرمجاز افراد به کلیدهای خصوصی شما جلوگیری کنند.

نیاز به احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA): استفاده از احراز هویت کاربر با استفاده از پین‌ها یا رمزهای عبور که نفوذ هکرها را به کار پیچیده‌ای تبدیل می‌کند.

قابلیت پشتیبان‌گیری و بازیابی: ارائه یک عبارت شخصی‌سازی شده تولید شده از لیست کلمات BIP-39، که امکان بازیابی موثر در صورت گم شدن، آسیب دیدن یا سرقت کیف پول را فراهم می‌کند.

نیاز به تایید دستی: همه تراکنش‌ها نیاز به تایید دستی دارند که از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

مستقل از طرف‌های ثالث: کنترل کامل بر کلیدهای شما، کاهش خطر دخالت از سوی ارائه‌دهندگان کیف پول شخص ثالث را به همراه دارد.

دلایل رایج برای بازیابی کیف پول سخت افزاری

گم شدن، آسیب دیدن و دزدیده شدن بیشترین دلایلی است که باعث می‌شود شما به بازیابی کیف پول سخت افزاری نیاز پیدا کنید که هر یک را در ادامه بررسی می‌کنیم:

گم شدن کیف پول سخت‌افزاری: اگر کیف پول سخت‌افزاری خود را گم کرده‌اید، برای دسترسی مجدد به ارزهای دیجیتال خود باید از عبارت بازیابی استفاده کنید. عبارت بازیابی شما تنها راه بازیابی کلیدهای خصوصی و موجودی کیف پولتان است.

دزدیده شدن کیف پول سخت‌افزاری: در صورتی که کیف پول شما دزدیده شود، استفاده از عبارت بازیابی به شما امکان می‌دهد که کلیدهای خصوصی خود را به یک دستگاه جدید منتقل کنید و مانع دسترسی دزد به دارایی‌های دیجیتال خود شوید.

آسیب دیدن کیف پول سخت‌افزاری: اگر کیف پول شما به دلیل حوادثی مانند سوختن یا تماس با آب آسیب ببیند و دیگر قابل استفاده نباشد، با استفاده از عبارت بازیابی می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را به یک دستگاه جدید منتقل کرده و به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید.

در این موقعیت‌ها شما باید کلیدهای خود را روی یک دستگاه جدید و سالم بازیابی کنید. برای بازیابی، باید عبارت یا همان سید را در دست داشته باشید. این عبارت مجموعه‌ای از کلمات است که توسط کیف پول سخت‌افزاری شما تولید می‌شود.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید بیبی دوج کوین در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

راهنمای گام‌به‌گام بازیابی کیف پول سخت افزاری

برای بازیابی کیف پول سخت افزاری باید بازیابی کلیدها را انجام دهید که کار ساده‌ای است و برای اکثر کیف پول‌های ارزهای دیجیتال فرایندی مشابه دارد. این فرآیند به صورت دستی انجام می‌شود و به دانستن عبارت بازیابی شما وابسته است. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

گام ۱: پیدا کردن عبارت سید برای بازیابی کیف پول سخت افزاری

ابتدا باید عبارت بازیابی را که برای راه‌اندازی کیف پول سخت‌افزاری خود استفاده کرده‌اید پیدا کنید. به طور ایده‌آل، شما باید این عبارت را هنگام اولین استفاده از کیف پول سخت‌افزاری خود ذخیره کرده باشید؛ در غیر این صورت، اگر از کیف پول نرم‌افزاری مانند MetaMask استفاده می‌کنید، می‌توانید عبارت بازیابی خود را به روش زیر بازیابی کنید:

به تنظیمات بروید، سپس به امنیت و حریم خصوصی.

دکمه‌ای که عبارت «آشکار کردن عبارت امنیتی خصوصی» را نشان می‌دهد کلیک کنید.

سپس باید به سوالاتی پاسخ دهید تا عبارت بازیابی خود را بازیابی کنید.

پس از پاسخگویی، رمز عبور خود را وارد کنید، روی بعدی کلیک کنید و سپس «آشکار کردن SRP» را کلیک کنید.

در اینجا، عبارت بازیابی یا کد QR عبارت را برای اسکن بعدی دریافت خواهید کرد.

گام ۲: شروع فرایند بازیابی کیف پول سخت افزاری

نرم‌افزار یک کیف پول جدید را که از ارز دیجیتال شما پشتیبانی می‌کند دانلود و نصب کنید و گزینه «وارد کردن کیف پول موجود» را انتخاب کنید؛ این گزینه را در منوی راه‌اندازی پیدا خواهید کرد.

گام ۳: وارد کردن عبارت سید برای بازیابی کیف پول سخت افزاری

پس از این، عبارت بازیابی ۱۲ تا ۲۴ کلمه‌ای خود را به صورت دستی وارد کنید یا کد QR آن را در کیف پول اسکن کنید. کیف پول دستورالعمل‌های روی صفحه را به شما ارائه می‌دهد؛ آن‌ها را دنبال کنید.

گام ۴: تنظیم رمز عبور جدید و فعال کردن بیومتریک

یک رمز عبور انتخاب کنید و برای اقدامات امنیتی اضافی، شناسایی بیومتریک را فعال کنید.

گام ۵: بازیابی داده‌های کیف پول

سپس، پس از اطمینان از دقت عبارت بازیابی خود، گزینه «بازیابی» را انتخاب کنید. اگر کیف پول شما با موفقیت بازیابی شد، باید پیامی مبنی بر تایید این امر دریافت کنید.

گام ۶: تایید بازیابی کیف پول سخت افزاری

پس از همگام‌سازی کیف پول شما با بلاکچین، موجودی‌ها و تاریخچه تراکنش‌های خود را بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک تراکنش انجام دهید تا از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. اگر همه چیز درست بود، احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) را فعال کنید تا از پشتیبان‌گیری ایمن برای آینده اطمینان حاصل کنید.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید آربیتروم در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

راه‌های افزایش ایمنی کیف پول سخت‌افزاری

راه‌های افزایش ایمنی کیف پول سخت‌افزاری

در حالی که داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری بدون شک یکی از امن‌ترین راه‌ها برای ذخیره کلید خصوصی است اما باید موارد امنیتی بیشتری را رعایت کنید تا مانع از به خطر افتادن دارایی‌های خود شوید. در اینجا سه راهکار که باید علاوه بر داشتن یک کیف پول سخت‌افزاری انجام دهید آورده شده است:

افزودن ویژگی‌های امنیتی اضافی

تمام ویژگی‌های امنیتی اضافی که کیف پول سخت‌افزاری شما ارائه می‌دهد را فعال کنید تا این اطمینان به وجود آید که دارایی‌های شما کاملا محافظت شده‌اند. از کیف پول‌هایی استفاده کنید که تمامی ریسک‌های امنیتی را با استفاده از مجموعه‌ای از اقدامات بیومتریک پیشرفته می‌توان آن‌ها را فعال کرد، پوشش دهد.

نگهداری یک نسخه پشتیبان امن از عبارت بازیابی

عبارت بازیابی خود را در مکانی امن ذخیره کنید. هرگز عبارت بازیابی خود را به صورت دیجیتالی ذخیره نکنید، زیرا این کار احتمال دسترسی کی‌لاگرها را افزایش می‌دهد. همیشه اطمینان حاصل کنید که آن را به صورت آفلاین و به شکل ذخیره‌سازی سرد نگهداری کنید.

استفاده از یک کد پین قوی

همیشه یک کد پین قوی و منحصر به فرد برای دسترسی به کیف پول سخت‌افزاری خود تنظیم کنید. هرگز از کدهای ساده و آسان مانند اعداد متوالی یا تاریخ تولد استفاده نکنید.

پرسش‌های کاربران در مورد بازیابی کیف پول سخت افزاری

  • اگر شخصی کیف پول سخت افزاری شما را بدزدد چه اتفاقی می افتد؟

    اگر شخصی کیف پول سخت افزاری شما را بدزدد بدون داشتن عبارت سید و عبارت بازیابی نمی‌تواند به دارایی‌های شما دسترسی داشته باشد.

  • کیف پول های سخت افزاری چقدر عمر می کنند؟

    یک کیف پول سخت افزاری بسته به میزان نگهداری آن می‌تواند سال ها دوام بیاورد. طول عمر دستگاه به خود فناوری محدود نمی‌شود بلکه به عوامل خارجی مانند آسیب فیزیکی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و سازگاری با نرم افزارهای جدید یا ارزهای دیجیتال محدود می‌شود.

  • اگر کیف پول سخت افزاری خود را گم کنیم چه می‌شود؟

    اگر کیف پول سخت افزاری خود را گم کرده‌اید، باید آن را با استفاده از Seed بازیابی کنید. در صورتی که به سرقت رفته یا آسیب دیده باشد، یعنی سوخته یا در معرض آب قرار گرفته نیز همین امر صادق است. شما باید کلیدهای خود را در یک دستگاه جدید بازیابی کنید.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا