اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

سیل عظیم میم کوین ها و NFT های ملکه الیزابت در بازار

افراد سودجو و فرصت‌طلب دنیای رمزارزها پس از مرگ ملکه الیزابت دوم از هیچ فرصتی دریغ نکرده و با ساخت بیش از ۴۰ میم کوین (Meme Coin) و صدها توکن NFT جدید با مضمومن «ملکه»، به بازار ارزهای دیجیتال هجوم آوردند.


رمزارزهای جدیدی که در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) شبکه‌های اسمارت چین بایننس (BSC) و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ساخته شدند، شامل اسامی از قبیل کویین الیزابت اینو (Queen Elizabeth Inu)، سیو دِ کویین (Save the Queen)، کویین (Queen)، کویین دوج (QueenDoge)، London Bridge is Down و RIP Queen Elizabeth هستند.


طبق آمار پلتفرم دِکس‌اسکرینِر (DEX Screener)، بیشترین رشد میان این رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته متعلق به توکن کویین الیزابت اینو در شبکه BSC و صرافی پنکیک‌سواپ (PancakeSwap) بوده است که تا زمان نشر این خبر با ۲۸,۵۰۰ درصد رشد قیمت، به ۰.۰۰۰۰۸ دلار رسید.

نمودار کویین الیزابت اینو
نمودار توکن کویین الیزابت اینو

اما حجم معاملات ۳۹۱,۰۰۰ دلاری این توکن طی ۲۴ ساعت، قابل مقایسه با توکن الیزابت (Elizabeth) نیست؛ این توکن در کمتر از ۱۲ ساعت شاهد حجم معاملاتی به میزان ۲.۷ میلیون دلار بوده است و مانند دیگر همتاهای خود با رشدی نجومی و به میزان ۸,۴۴۲ درصد، نزدیک به ۰.۰۶ دلار رسید.


لازم به ذکر است که نقدینگی موجود در توکن‌های کویین الیزابت اینو و الیزابت به‌ترتیب تنها ۱۷,۰۰۰ دلار و ۲۰۴,۰۰۰ دلار برآورد شده است که نشان می‌دهد این رشدهای قیمتی پایه و اساس قوی نداشته و به توکن اسکویید گیمز (Squid Games) که در اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۰) دچار سقوط و فروپاشی شد، شباهت بسیار زیادی دارند.


یکی از انجمن‌های بزرگ ضد کریپتویی با ۱۳۵,۰۰۰ عضو در پلتفرم رِدیت (Reddit) تحت عنوان “r/Buttcoin” نیز به این موارد اشاره کرد و حتی یکی از کاربران این گروه با لحنی تمسخرآمیز بیان کرد که توکن‌های کریپتویی ملکه الیزابت قرار است در هفته‌های آینده تبدیل به پول ملی انگلیس شوند.


همچنین در این انجمن صحبت‌هایی مبنی بر شرم‌آور بودن این شرایط برای صنعت رمزارزها شد.


اما علاوه‌بر رمزارزها، یک مجموعه NFT تحت عنوان RIP Queen Elizabeth نیز در بازار NFT اوپن‌سی (OpenSea)، ساعاتی پس از مرگ ملکه الیزابت ساخته شد.


این مجموعه دارای ۵۲۰ اثر NFT است که هرکدام نقشی هنری از ملکه الیزابت با چهره‌ای شیطانی دارند. از جایی که قیمت این NFT ها تاکنون حداکثر ۰.۰۶ اتریوم (ETH) و میانگین قیمتی آن‌ها ۱۰۱ دلار بوده است، به‌نظر می‌رسد کلکسیونرها هنوز به این مجموعه ورود نکرده‌اند.


تعداد NFT های این مجموعه نشان می‌دهد که خالق آن‌ها دست نگه داشته تا در زمان مناسب این مجموعه را راه‌اندازی کند.

NFT ملکه الیزابت
مجموعه NFT ملکه الیزابت

ملکه الیزابت دوم در سن ۹۶ سالگی در گذشت و طولانی‌ترین دوره سلطنت در انگلیس را با ۷۰ سال و ۲۱۴ روز به‌نام خود ثبت کرد. شهروندان انگلیس حامیانی قوی برای این ملکه بودند و نرخ تایید و رضایت از سلطنت وی ۹۰ درصد برآورد شد.

میم کوین چیست؟

میم کوین (Meme Coin) به ارز دیجیتالی گفته می‌شود که بر اساس جوک، مطالب طنز یا ترندهای روز اینترنتی طراحی شده است. برترین میم کوین‌های حال حاضر، دوج کوین و شیبا اینو هستند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مرگ ملکه الیزابت هم برای هر حوزه‌ای داستان‌های خاص خودش رو داشت …! کریپتو هم از این قضیه مستثنی نبود!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا