اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

هفته نامه ۱۶ آبان ǀ او ام پی فینکس

در سومین سری از هفته نامه او ام پی فینکس مروری بر مهم‌ترین اتفاقات صرافی او ام پی فینکس و همچنین جدیدترین مفاهیم آموزشی آکادمی خواهیم داشت.

مروری جامع بر هفته نامه ۱۶ آبان

  • اضافه شدن ارز دیجیتال پکس گلد (PAXG) به بازار معاملات او ام پی فینکس
  • واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان با تحلیل تکنیکال بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و اکسی اینفینیتی
  • تنها ۱۳ روز دیگر تا پایان نهمین سری از مسابقه تریدرهای او ام پی فینکس
  • آشنایی با مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین
  • چگونه زمستان ارزهای دیجیتال را پشت سر بگذاریم؟

هفته نامه ۱۶ آبان ǀ اضافه شدن پکس گلد به بازار معاملات او ام پی فینکس

هفته نامه 16 آبان ǀ ارز دیجیتال پکس گلد به صرافی او ام پی فینکس اضافه شد

با استفاده از ارز دیجیتال پکس گلد (PAXG) معامله‌گران می‌توانند طلا را قیمت جهانی معامله کنند! به دلیل جذابیت رمزارز پکس گلد و جدید بودن آن تصمیم گرفتیم در هفته نامه ۱۶ آبان او ام پی فینکس، به معرفی رمزارز PAXG و معرفی مزایای آن بپردزایم.

همانطور که می‌دانید “طلا” در طول سال‌های بسیاری به عنوان محبوب‌ترین دارایی برای سرمایه‌گذاری میان افراد مختلف بوده است. حتی با ظهور بازارهای مالی مثل بازار سهام، بازار فارکس و بازار پرنوسان و جذاب ارزهای دیجیتال، افراد بسیاری همچنان علاقمند به سرمایه‌گذاری و ترید در بازار طلا هستند.

از همین روی کمپانی بلاکچینی پکسوس (Paxos) به منظور افزایش دسترسی کاربران به طلا و همچنین افزایش سطح دموکراسی در مالکیت طلا، ارز دیجیتال پکس گلد با نماد PAXG را به بازار کریپتوکارنسی عرضه کرده که قیمت آن با ارزش لحظه‌ای طلا در بازارهای جهانی تغییر می‌کند. این رمزارز در پشتوانه خود، ذخایر طلا تحت حضانت پکس تراست (PAX Trust) دارد!

پکس گلد (PAXG) در واقع یک استیبل کوین است که بر بلاکچین اتریوم و بستر ERC-20 تشکیل شده و ارزش آن با ارزش طلا برابری می‌کند. توسعه دهندگان کمپانی پکسوس نیز به صورت منظم با استفاده از تکنولوژی قرارداد هوشمند، باگ‌ها و نقاط نفوذ احتمالی این شبکه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

هولدرهای پکس گلد (PAXG) می‌توانند با استفاده از ابزار “PAXG Lookup Tool”، شماره سری طلای فیزیکی، قیمت و دیگر مشخصات آن را مشاهده کرده و در صورت تمایل در هر لحظه دارایی خود را نقد یا به دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کنند.

پلتفرم‌های بسیاری همچون بایننس و کوکوین، بستر معامله ارز PAXG را فراهم کرده‌اند. صرافی او ام پی فینکس نیز به تازگی این ارز را به لیست رمزارزهای قابل معامله خود اضافه کرده و امکان مشاهده قیمت لحظه ای پکس گلد (PAXG) در وبسایت و اپلیکیشن او ام پی فینکس بر پایه تومان و تتر فراهم شده است.

شما می‌توانید با ثبت نام و احراز هویت در او ام پی فینکس به خرید و فروش پکس گلد (PAXG) بر پایه تومان و تتر بپردازید.

مطالعه بیشتر: آموزش کامل احراز هویت در او ام پی فینکس

هفته نامه ۱۶ آبان ǀ واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس

هفته نامه 16 آبان ǀ واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس

شاخص‌های نزدک (Nasdaq)، اس اند پی ۵۰۰ (S&P 500) و شاخص داو جونز (DJIA) در بازار سهام، هفته گذشته را با رشدی جزئی پشت سر گذاشتند. بیت کوین اما با رشد ۴.۷ درصدی، عملکرد بهترین نسبت به این شاخص‌ها از خود نشان داد.

در هفته پیش‌رو اما بهتر است معامله‌گران تصمیمات خود را توجه به انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده مدیریت کنند. چرا که این رویداد احتمالا نتایج و پیامدهای مهمی در حوزه قانون گذاری برای ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

همچنین در روز پنج شنبه هفته جاری وزارت کار ایالات متحده، داده‌های مربوط به شاخص CPI در ماه اکتبر را منتشر خواهد کرد که می‌تواند مسیر احتمالی فدرال رزرو برای پایین نگه داشتن نرخ تورم را تا حدودی برای معامله‌گران مشخص کند.

اقتصاددانان Deutsche Bank هم با ارائه گزارشی اعلام کردند که انتخابات میان دوره ای آمریکا و داده‌های تورمی در این هفته، بدون شک بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از همین روی در این سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، دوج کوین (Dogecoin) و اکسی اینفیتی (AXS) با توجه به شرایط احتمالی بازار پرداخته‌ایم. برای مشاهده واچ لیست می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان | او ام پی فینکس

هفته نامه ۱۶ آبان ǀ مسابقه تریدرهای او ام پی فینکس

هفته نامه 16 آبان ǀ مسابقه تریدرهای او ام پی فینکس

تنها ۱۳ روز دیگر تا پایان این سری از مسابقه تریدرهای او ام پی فینکس باقی مانده است! به همین علت تصمیم گرفتیم تا سومین قسمت از هفته نامه ۱۶ آبان را نیز به یاد آوری و همچنین معرفی این مسابقه اختصاص دهیم.

صرافی او ام پی فینکس با هدف ترویج اهمیت آموزش صحیح در ترید ارزهای دیجیتال، مسابقه‌ای ماهانه تحت عنوان مسابقه تریدرهای او ام پی فینکس برگزار می‌کند و طی این مسابقه به ۱۰ نفر از کاربرهایی که در معاملات یک ماه اخیر خود بیشترین سود را کسب کرده باشند، هدیه می‌دهد.

مسابقه ماهانه تریدرها از تاریخ بیست و هشتم هر ماه ساعت ۱۲ ظهر آغاز شده و در ساعت ۱۲ ظهر بیشت و هشتم ماه بعد پایان می‌یابد. جوایز مسابقه نیز به شرح زیر است:

  • نفر اول ۳۰ میلیون تومان
  • نفر دوم ۱۰ میلیون تومان
  • نفر سوم ۵ میلیون تومان
  • نفرات چهارم تا دهم هر یک ۲ میلیون تومان

با مراجعه به صفحه مسابقه تریدرها می‌توانید شرایط مسابقه را به صورت کامل مشاهده کرده و معامله‌گران برتر را نیز مشاهده کنید. همین حالا وارد حساب کاربری خود شوید، در دو هفته باقی مانده ترید کنید، سود کنید و بابت سود کردنتان از ما هدیه بگیرید!

هفته نامه ۱۶ آبان ǀ آشنایی با مهم‌ ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

هفته نامه 16 آبان - آشنایی با 5 مورد از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ذهن افراد بسیاری چه کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت میکنند و چه کسانی که هنوز به بازار ارزهای دیجیتال وارد نشده‌اند را به خود مشغول می‌کند این است که مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین چیست و این دارایی دیجیتالی محبوب چگونه قیمت گذاری می‌شود؟

پاسخ به این سوال تنها در یک مفهوم خلاصه می‌شود؛ قانون عرضه و تقاضا. بر اساس این قانون در علم اقتصاد هر چه میزان تقاضا برای خرید یک دارایی افزایش باید، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. بالعکس زمانی که عرضه یک دارایی افزایش یابد، قیمت آن کاهش خواهد یافت.

بنابراین برای آشنایی با عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین کافیست تا عواملی که باعث تغییر عرضه و تقاضا برای این ارز دیجیتال می‌شوند را به خوبی بشناسید. منظور از بررسی عرضه و تقاضا این است که متوجه شویم چه عواملی باعث به وجود فشار خرید یا فشار فروش در بازار بیت کوین می‌شوند.

موارد تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین را می‌توان در رویدادهای درون شبکه‌ای بیت کوین همچون هاوینگ بیت کوین و تغییرات سختی شبکه و اخبار و اتفاقات بازار ارزهای دیجیتال خلاصه کرد.

به صورت کلی شما می‌بایست با بررسی مفاهیم درون شبکه بیت کوین همچون فعالیت نهنگ‌ها و دنبال کردن اخبار و اتفاقات مهم در دنیای رمزارزها جهت کلی حرکت بیت کوین را پیشبینی کنید و سپس با بررسی نمودار قیمتی بیت کوین، بهترین نقاط ورود هم جهت با پیشبینی خود را پیدا کنید.

برای آشنایی با مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین و همچنین تاثیر قیمت بیت کوین بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: ۵ مورد از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین

هفته نامه ۱۶ آبان ǀ چگونه زمستان ارز دیجیتال را پشت سر بگذاریم؟

هفته نامه 16 آبان ǀ چگونه زمستان ارز دیجیتال را پشت سر بگذاریم؟

احتمالا در طول چند ماه اخیر بارها با عبارات “زمستان ارز دیجیتال” یا “زمستان کریپتویی” مواجه شده‌اید. این مفهوم برگرفته از سریال تاج و تخت بوده و جزء پر تکرارترین دیالوگ‌هاییست که توسط خاندان استارک به کار برده می‌شود. این خانواده در مواقعی که خطر وقوع یک جنگ طولانی منطقه وستروس را تهدید می‌کرد، عبارت “Winter is coming” یا “زمستان در راه است” را به کار می‌بردند.

در بازار ارزهای دیجیتال نیز این جنگ طولانی مدت می‌تواند دورانی باشد که فشار فروش در بازار بسیار بالا بوده و قیمت‌ها برای یک مدت زمان طولانی پایین مانده‌اند. در زمستان‌های طولانی و سخت همیشه موجودات ضعیف از بین می‌روند و تنها موجوداتی که به لحاظ درونی قدرتمند هستند جان سالم به در می‌برند.

در زمستان ارز دیجیتال هم پروژه‌های با بنیاد ضعیف و بدون پشتوانه، به مرور محو خواهند شد و تنها رمزارزهایی که بنیاد قدرتمند و نقشه راه مشخصی دارند از دل این زمستان کریپتویی بیرون می‌آیند و بهاری جدید را تجربه می‌کنند.

برای آشنایی با نشانه‌های وقوع و پایان زمستان ارز دیجیتال و همچنین راه‌ حل‌هایی که به ما کمک می‌کنند تا یک زمستان کریپتویی را به سلامت پشت سر بگذاریم می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: چگونه زمستان ارز دیجیتال را پشت سر بگذاریم؟

پیشنهادات خود را برای سری‌های بعدی هفته نامه در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سلام خیلی عالی و جذاب بود.اگر در هفته نامه یک بخش معرفی رویدادها و اتفاقات مهم آینده بازار ارزهای دیجیتال رو اضافه کنیذ ممنونم میشم

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از فیدبکی که برامون ارسال کردین
      بله حتما در سری جدید از هفته نامه رویدادهای آینده بازار رو هم بررسی میکنیم.
      با استفاده از واچ لیست هفتگی که در هر هفته نامه قرار داده میشه هم شما میتونین سناریوهای مختلف برای حرکات قیمتی رمزارزهای مهم در بازه زمانی یک هفته رو ببینین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا