تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان | او ام پی فینکس

بازارهای سهام هفته گذشته را در مجموع با رشدی جزئی به پایان رساندند و شاخص‌های متشکل از کمپانی‌های تکنولوژی، نزدک (Nasdaq) و اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500)، و شاخص صنعتی داو جونز (DJIA) نیز با بیش از ۱ درصد تعطیلات آخر هفته را آغاز کردند. در این بین بیت کوین (BTC) با رشدی به میزان ۴.۷ درصد، عملکرد بهتری نسبت به شاخص‌های سهام از خود نشان داد. لازم به ذکر است، طلا در یک حرکت غیرمنتظره و بر خلاف روند فعلی خود، توانست تا ۳ درصد افزایش قیمت داشته باشد.


اما در هفته پیش رو معامله‌گران بهتر است تمرکز خود را بر انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده قرار دهند، چرا که این رویداد می‌تواند پیامدهای بسیار مهمی پیرامون قانون‌گذاری بر رمزارزها و همچنین سیاست‌های پولی و اقتصادی داشته باشد. در ادامه و روز پنجشنبه، وزارت کار آمریکا قرار است آخرین آمار شاخص بهای مصرف‌کننده (CPI) مربوط به ماه اکتبر (مهر-آبان) را منتشر کند. انتظارات در مورد این شاخص تورمی مبنی بر ثبت نرخ تورم بالاتر از ۸ درصد است که همچنان به رکورد چهل ساله خود نزدیک است و نشان می‌دهد فدرال رزرو چه مسیری را برای کاهش نرخ‌ها پیش رو دارد.


اقتصاددانان دویچه بانک (Deutsche Bank) در یک گزارش اظهار کردند که انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و داده های تورمی در این هفته، بدون شک معامله‌گران را درگیر خود خواهند کرد.


اکنون در پی جست و جوی منابع معتبر پیرامون رمزارزهایی که ممکن است طی هفته جاری و آتی تغییرات قیمتی قابل توجهی داشته باشند، واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان پلتفرم معاملاتی او ام پی فینکس متشکل از رمزارزهای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، دوج کوین (DOGE) و اکسی اینفینیتی (AXS) خواهد بود که به تحلیل تکنیکال آن‌ها خواهیم پرداخت.

واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان | بیت کوین (BTC)

از جایی که بیت کوین همیشه مورد توجه همه اعضای جامعه رمزارزها است، طبق روال همیشه اولین رمزارز در واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان او ام پی فینکس است.

بیت کوین پس از رسیدن به یک سقف ماهانه جدید در ۲۱,۴۶۹ دلار، با از دست رفتن قدرت خریداران یک اصلاح نزولی را آغاز کرد و توانست جایگاه خود را بالاتر از سطح ۲۰,۵۰۰ دلار حفظ کند. اکنون قیمت با رسیدن زیر سطح بازگشتی فیبوناچی در ۲۳.۶ درصد در یک محدوده معاملاتی با کف ۲۰,۰۵۰ دلار و سقف ۲۱,۴۶۹ دلار قرار گرفته است.


تحلیل تکنیکال بیت کوین نشان می‌دهد خریداران این رمزارز در نزدیکی محدوده ۲۰,۹۰۰ دلار و اندیکاتور میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته، فعالیت زیادی دارند. در حال حاضر بیت کوین بالاتر از ۲۰,۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.


در صورت صعود قیمت، بیت کوین اولین مقاومت خود را در نزدیکی ۲۱,۰۵۰ دلار می‌بیند و مقاومت اصلی قیمت، سطح ۲۱,۱۵۰ دلار برآورد شده است. همچنین، در نمودار یک ساعته بیت کوین یک خط روند نزولی مهم نزدیک به ۲۱,۱۵۰ دلار در حال تشکیل است.

نمودار 1 ساعته بیت کوین با شاخص RSI و MACD
نمودار ۱ ساعته بیت کوین – TradingView

چنانچه قیمت رمزارز برتر بازار بتواند از این خط روند نزولی و ۲۱,۲۰۰ دلار عبور کند، ممکن است حرکت صعودی خود را تا ۲۱,۵۰۰ دلار ادامه دهد. در این صورت، مقاومت مهم بعدی برای بیت کوین ۲۲,۰۰۰ دلار خواهد بود که با عبور از آن، قیمت می‌تواند حتی تا ۲۲,۵۰۰ دلار رشد داشته باشد.


اما در صورتی که بیت کوین در حرکات صعودی و عبور از محدوده مقاومتی ۲۱,۱۵۰ دلار موفق ظاهر نشود، ممکن است روند نزولی خود را از سر گیرد. نخستین حمایت بیت کوین در این حرکت، نزدیک به ۲۰,۸۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته خواهد بود.


حمایت مهم بعدی بیت کوین در ادامه حرکت نزولی این رمزارز ۲۰,۶۰۰ دلار است که در صورت عبور از آن، کاهش‌های بیشتری را برای قیمت BTC شاهد خواهیم بود. در این صورت، قیمت بیت کوین ممکن است تا سطح ۲۰,۲۰۰ دلار نیز کاهش داشته باشد.


در رابطه با شاخص‌های تکنیکال بیت کوین می‌توان گفت شاخص مکدی (MACD) این ارز دیجیتال در محدوده نزولی با افزایش شتاب همراه است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار یک ساعته نیز پایین‌تر از مرز ۵۰ قرار دارد.

واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان | اتریوم (ETH)

اتریوم همانند بیت کوین نیز پس از رسیدن به سقف ۱,۶۷۵ دلاری شروع به اصلاح کرد که هم‌اکنون جهت آغاز مجدد یک حرکت صعودی، باید حمایت ۱,۵۵۰ دلاری خود را حفظ کند. در حال حاضر، اتریوم بالاتر از این سطح قیمتی از حمایت و حجم خرید خوبی برخوردار است و به همین جهت، به جمع رمزارزهای مستعد رشد در واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان اضافه شده است.


اتریوم با عبور از محدوده مقاومتی در ۱,۶۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته، حتی توانست مقاومت ۱,۶۵۰ دلار خود را بشکند، اما در آزمایش سطح ۱,۷۰۰ دلار موفق نبود. از این رو، قیمت با تشکیل یک سقف در نزدیکی ۱,۶۷۵ دلار یک اصلاح نزولی را آغاز کرد.


این رمزارز با گذشتن از سطوح ۱,۶۲۰ دلار و ۱,۶۰۰ دلار پایین‌تر از سطح بازگشتی فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفت و هم‌اکنون، محدوده معاملاتی اتریوم با کف ۱,۵۰۰ دلار و سقف ۱,۶۷۵ دلار شناخته می‌شود. در ادامه، قیمت اتریوم با آزمایش محدوده حمایتی ۱,۵۶۰ دلار توانست جایگاه خود را بالاتر از آن و سطح بازگشتی فیبوناچی در ۶۱.۸ درصد حفظ کند.


در حال حاضر، این رمزارز پایین‌تر از ۱,۶۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته خود مشغول تثبیت قیمت (Consolidation) است. اکنون اولین مقاومت پیش روی اتریوم سطح ۱,۶۰۰ دلار بوده و در نمودار ۱ ساعته، نزدیک به این سطح در حال تشکیل یک خط روند نزولی مهم است.

نمودار 1 ساعته اتریوم با شاخص RSI و MACD
نمودار ۱ ساعته اتریوم – TradingView

اتریوم در صورت از سر گرفتن روند صعودی خود، مقاومت بعدی را در سطح ۱,۶۱۵ دلار می‌بیند که با عبور از آن، می‌تواند شاهد رشد قابل توجهی در قیمت باشد. به این ترتیب، این رمزارز در ابتدا ۱,۶۷۵ دلار را پیش رو دارد و پس از آن حتی ممکن است تا محدوده مقاومتی در ۱,۷۲۰ دلار حرکت خود را ادامه دهد.


اما چنانچه قیمت اتریوم از مقاومت ۱,۶۱۵ دلار عبور نکند، احتمال شروع یک حرکت نزولی وجود خواهد داشت و اولین سطح حمایتی در این مسیر، ۱,۵۶۰ دلار است. حمایت مهم بعدی اتریوم ۱,۵۵۰ دلار خواهد بود که با شکست آن، ممکن است مومنتوم (قدرت حرکت قیمت / Momentum) نزولی افزایش داشته باشد. طبق این سناریو، قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت ممکن است تا محدوده حمایتی ۱,۵۰۰ دلار کاهش پیدا کند.


شاخص‌های تکنیکال اتریوم در نمودار ۱ ساعته آن، شاخص مکدی است که در محدوده نزولی در حال کاهش مومنتوم است و شاخص RSI که هم‌اکنون مرز ۵۰ را بالای سر خود می‌بیند.

واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان | دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در روز گذشته یک حرکت صعودی را آغاز کرد که در پی آن موفق شد با رشدی به‌میزان ۶ درصد در یک بازه ۲۴ ساعته، به سقف قیمتی خود در ۰.۱۲۷ دلار برسد؛ اما پس از چند ساعت معامله در این سطح، قیمت مومنتوم خود را از دست داد و با اصلاح نزولی مواجه شد.


اما دوج کوین همچنان شاهد سود و رشد ۱۰۵ درصدی نسبت به دو هفته گذشته است و عملکرد قیمت این رمزارز از ابتدای ماه میلادی جاری تا کنون، با یک پامپ ۹۳.۷ درصدی همراه بوده است. این‌طور که به نظر می‌رسد، دوج کوین همچنان به‌دلیل انتشار اخبار خرید پلتفرم توییتر توسط ایلان ماسک، از علاقه‌مندی و تقاضای سرمایه‌گذاران بهره می‌برد.


لازم به ذکر است، با انتشار خبرهایی پیرامون تعلیق برنامه‌های ایلان ماسک پیرامون راه‌اندازی کیف پول ارز دیجیتال در توییتر و پروژه‌های مشابه، اکنون جامعه دوج کوین دچار شک و تردیدهایی در رابطه با سرمایه‌گذاری خود شده‌اند.


با این حال، این اخبار تا زمانی که به‌صورت رسمی مورد تایید واقع نشوند، نمی‌توانند رشدها و حرکت صعودی دوج کوین را از بین ببرند. در حقیقت، شاخص‌های تکنیکال دوج نشان از یک حرکت صعودی دیگر برای قیمت میم کوین (Memecoin) برتر بازار دارند.

نمودار روزانه DOGE
نمودار روزانه دوج کوین – TradingView

دوج کوین طی حرکت صعودی پر قدرت خود بین روزهای ۲۵ اکتبر تا ۱ نوامبر (۳ الی ۱۰ آبان)، موفق شد برای هولدرها یک نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به بزرگی ۱۴۰ درصد رقم زند. از این مهم‌تر، قیمت DOGE در پی این حرکت توانست محدوده مقاومتی ۰.۱۱۱ دلار را به حمایت برای خود تبدیل کند.


البته این حرکت صعودی با رسیدن به ۰.۱۴ دلار متوقف شد و اکنون به سطحی تبدیل شده که دوج کوین برای رسیدن به مرز ۰.۱۷ دلار، باید ابتدا از این سطح با موفقیت عبور کند. به بیان ساده، چنانچه قیمت در روزهای آتی بتواند ۰.۱۴ دلار را حفظ و به‌طور کامل از آن عبور کند، مقصد بعدی دوج کوین ۰.۱۷ دلار خواهد بود.


ناگفته نماند این حرکت تنها در صورتی شکل می‌گیرد که حجم معاملات این رمزارز نیز افزایش پیدا کند. اما در صورتی که چنین اتفاقی نیفتد، قیمت دوج کوین مجدداً با آزمایش سطوح حمایتی جدید خود مواجه خواهد شد که به عقیده تحلیل‌گران، آزمایش سطوح حمایتی در نهایت جهش صعودی قیمت را در پی خواهد داشت.

واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان | اکسی اینفینیتی (AXS)

اکسی اینفینیتی همانند دیگر آلت کوین‌ها در روزهای اخیر، برای تشکیل یک حرکت صعودی تلاش می‌کند و اکنون جامعه این رمزارز، امیدوارند تا قیمت AXS را در سقف ۲۰ دلاری ببینند. این رمزارز پس از ریزش از سقف ۱۷۰ دلاری در ماه‌های اخیر حتی با وجود هیجانات پیرامون آن، نتوانست ضررهای خود را جبران کند و اکنون با سقف تاریخی قیمت خود ۸۰ درصد فاصله دارد.


قیمت اکسی در پی تلاش خود برای خروج از کف هفتگی ۶ دلاری، موفق شد طی یک جهت صعودی به‌سرعت به ۱۰ دلار برسد و حالا با مشاهده ۱۲ دلار به‌عنوان مقاومت هفتگی خود، در یک محدوده خنثی (رنج) سیر می‌کند.

نمودار روزانه اکسی اینفینیتی
نمودار روزانه اکسی اینفینیتی – TradingView

قیمت اکسی در نمودار روزانه پرقدرت ظاهر شده است و می‌تواند با شکست محدوده معاملاتی بلندمدت خود به سقف ۱۲ دلار برسد. این رمزارز در محدوده ۱۰.۵ دلار و کمی پایین‌تر از خط میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه معامله می‌شود که نشانه‌ای مثبت برای ادامه راه قیمت اکسی اینفینیتی به‌حساب می‌آید.


چنانچه کندل قیمت اکسی بالاتر از ۱۲ دلار بسته شود، ممکن است یک صعود بزرگ را در پی داشته باشد. در حال حاضر محدود معاملاتی روزانه اکسی با کف و حمایت ۸.۵ دلار و سقف و مقاومت ۱۲ دلار شناخته می‌شود. شاخص قدرت نسبی اکسی نیز در نزدیکی ۵۰ قرار گرفته است.

سوالات رایج در مورد واچ لیست هفتگی ۱۶ آبان صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست (Watchlist) به لیستی از دارایی‌ها گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

میانگین متحرک چیست؟

میانگین متحرک (Moving Average) یکی از بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال است که تغییرات قیمتی را به‌صورت اصلاح‌شده نشان می‌دهد و مسیر روند قیمت را مشخص می‌کند.

شاخص قدرت نسبی چیست؟

شاخص قدرت نسبی یا RSI یک اندیکاتور برای نشان دادن قدرت حرکت (مومنتوم) قیمت دارایی است و مشخص می‌کند که یک دارایی بیش از حد خریداری و یا بیش از حد فروخته شده است.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۸ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا