تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل دوج کوین و بررسی روند قیمت؛ امروز ۱۰ خرداد

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت دوج کوین (Dogecoin / DOGE) موفق شد از سطح ۰.۰۶۸۵ دلار یک حرکت صعودی قابل توجه را تشکیل دهد و در صورت عبور از محدوده مقاومتی ۰.۰۷۴ دلار، می‌تواند به سطوح بالاتر برسد. قیمت دوج کوین بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، هم‌اکنون در سطح ۰.۰۷۱۵ دلار قرار دارد و نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، ۱.۲۵ درصد کاهش یافته است.

پادکست تحلیل دوج کوین امروز ۱۰ خرداد


در ادامه، بررسی روند و تحلیل دوج کوین امروز را ملاحظه می‌کنید:

قیمت دوج کوین
عملکرد قیمت دوج کوین در روزهای اخیر – TradingView

تحلیل دوج کوین با بررسی تغییرات تکنیکال

قیمت دوج کوین در پی یک ریزش، حمایت خود را نزدیک به سطح ۰.۰۶۸۵ دلار پیدا کرد و با تشکیل کف در این ناحیه، هم‌راستا با قیمت بیت کوین و اتریوم، موفق به رشد و عبور از مرز ۰.۰۷۰ دلار شد. دوج کوین در پی این حرکت صعودی، محدوده مقاومتی ۰.۰۷۲۰ دلار را پشت سر گذاشت و با کمک خریداران از سطح بازگشتی فیبوناچی ۵۰ درصدی نیز عبور کرد.


قیمت DOGE هم‌اکنون در یک محدوده مقاومتی با سقف ۰.۰۷۵۵ دلار و کف ۰.۰۶۸۵ دلار قرار دارد. نکته مهم در تحلیل دوج کوین، شکست یک خط روند نزولی مهم با مقاوت در سطح ۰.۰۷۲۲ دلار در نمودار ۴ ساعته این رمزارز است. البته، فروشندگان دوج کوین روند رو به رشد آن را در سطح ۰.۰۷۴ دلار متوقف کردند و با رسیدن به فیبوناچی ۷۶.۴ درصدی، قیمت دچار بازگشت شد.


قیمت دوج کوین در نمودار ۴ ساعته، هم‌اکنون پایین‌تر از محدوده ۰.۷۲۵ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (۱۰۰h SMA) قرار دارد. دوج در حال حاضر حمایت ۰.۰۷۱۸ دلاری خود را حفظ کرده است و در سناریوی صعودی، نخستین مقاومت خود را در سطح ۰.۰۷۲۲ دلار خواهد داشت. مقاومت مهم و اصلی دوج کوین برای ادامه حرکت رو به بالا، نزدیک به ۰.۰۷۴۰ دلار قرار دارد.

نمودار 4 ساعته قیمت دوج کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت دوج کوین – TradingView


چنانچه قیمت دوج کوین بتواند از ۰.۰۷۴ دلار عبور کند و کندل خود را بالاتر از آن ببندد، ممکن است حرکت صعودی را تا مقاومت ۰.۰۷۵۵ دلاری ادامه دهد. در صورت تداوم شرایط صعودی، دوج این پتانسیل را خواهد داشت که در مرحله بعدی تا مقاومت ۰.۰۸۰ دلاری رشد پیدا کند و عبور از این سطح، احتمال افزایش قیمت DOGE تا ۰.۰۸۲۵ دلار را به‌وجود خواهد آورد.


اما در سناریوی نزولی، در صورتی که قیمت در عبور از ۰.۰۷۴ دلار موفق ظاهر نشود، احتمالاً به‌سمت پایین شروع به حرکت کند. در این مسیر، حمایت اول برای دوج کوین در سطح ۰.۰۷۱۸ دلار قرار دارد. در صورت از دست‌رفتن این سطح، ۰.۰۷۰ دلار به‌عنوان حمایت بعدی این رمزارز برآورد شده است که شکست آن، ادامه کاهش قیمت دوج را در پی خواهد داشت و ممکن است این مسیر تا سطح ۰.۰۶۸۵ دلار ادامه پیدا کند.


در رابطه با شاخص‌های تکنیکال دوج کوین نیز می‌توان به اندیکاتور مکدی (MACD) در تایم فریم ۴ ساعته اشاره کرد که در محدوده نزولی با شتاب مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) روبه‌رو شده. شاخص قدرت نسبی (RSI) دوج هم به‌تازگی به زیر مرز ۵۰ رسیده است.


با توجه به سناریو‌های فوق، به نظر شما قیمت دوج کوین (DOGE) روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب-مسئولیت-تحلیل-دوج-کوین-10-خرداد

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا