تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۹ آبان

مسترکارت کارت مسافرتی

امروز دوشنبه بیست و نهم آبان است و با پنجاه و دومین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس همراه شما هستیم. قیمت بیت‌کوین طی هفته گذشته به رنج زدن‌های خود در حوالی ۳۷۰۰۰-۳۵۰۰۰ دلار ادامه داد و منجر به جهش‌های قیمتی در نمودار برخی آلت‌کوین‌ها شد.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۹ آبان، معرفی واچ لیست هفتگی و نکته معاملاتی هفته موضوعاتی هستند که در این قسمت از هفته نامه او ام پی فینکس به آن‌ها می‌پردازیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۹ آبان

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۲۹ آبان

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 29 آبان
وضعیت بازار در روز دوشنبه 29 آبان

طبق روال همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۹ آبان» را به بررسی وضعیت کلی حاکم بر بازار اختصاص می‌دهیم.

مومنتوم صعودی در قیمت بیت کوین طی هفته گذشته ادامه‌دار نبود. رمزارز شماره یک بازار طی هفته گذشته در قیمت ۳۷۰۶۴ دلار شروع به کار کرد و در نهایت با رشد ۰.۸ درصدی، در قیمت ۳۷۳۵۹ دلار به کار خود پایان داد و پنجمین کندل صعودی متوالی در تایم فریم هفتگی را ثبت کرد. اما این کندل صعودی به شکل یک پین‌بار تشکیل شد. به نظر می‌رسد که دارایی برتر بازار ترجیح داده چند روز گذشته را به خود استراحت دهد!

اکثر آلت‌کوین‌ها نیز از روند حاکم بر بیت‌کوین تبعیت کردند؛ اتریوم به عنوان برترین آلت‌کوین بازار، هفته گذشته را با ۱.۷ درصد نوسان منفی سپری کرد و هم اکنون در حوالی مقاومت ۲۰۰۰ دلار به سر می‌برد. تا زمانی که قیمت اتریوم نتواند این محدوده مقاومتی را با موفقیت پشت‌سر بگذارد، نمی‌توانیم انتظار فعال شدن تارگت ۲۵۰۰ دلاری را داشته باشیم.

علی رغم تریدینگ رنج بودن بیت‌کوین و اتریوم طی هفته گذشته، برخی رمزارزها توانستند با جهش‌های قیمتی قابل توجه، از سقف‌های پیش‌روی خود عبور کنند. در این میان رمزارزهای سینیتیکس (SNX)، نیر پروتکل (NEAR) و گالا (GALA) در هفته جدید با نوسان‌های قیمتی رو به بالا کار خود را آغاز کردند. از سوی دیگر رمزارزهای رندرتوکن (RNDR)، دی وای دی ایکس (DYDX) و سولانا (SOL) در اولین روز هفته با نوسان‌های منفی شروع به کار کردند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۹ آبان

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 29 آبان

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۹ آبان» به معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل نمودار قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازیم. همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره شد، بیت‌کوین طی چند روز گذشته در ناحیه ۳۷۰۰۰ دلار در حال رنج زدن بود.

این درجا زدن‌های قیمتی باعث شده تا بیت‌کوین بتواند بالاتر از محدوده ۳۵۰۰۰ دلار تثبیت شود اما در عین حال سقف ۳۸۰۰۰ دلاری در نمودار این رمزارز هنوز شکسته نشده‌است! این موضوع نشان‌دهنده تردید و عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین در سطوح بالاتر قیمت است.

برخی تحلیل‌گران بازار بر این باورند که قیمت بیت کوین در بازه زمانی کوتاه مدت در یک اصلاح قیمتی قرار خواهد گرفت و در بدترین شرایط می‌تواند تا مرز ۳۰۰۰۰ دلار نیز کاهش پیدا کند. در شرایط فعلی بازار برخی آلت‌کوین‌ها از سقف‌های پیش‌روی خود عبور کرده‌ و در حال پولبک زدن هستند.

از سوی دیگر درخواست راه‌انذازی ETFهای اسپات اتریوم از سوی غول‌های سرمایه‌گذاری دنیا یعنی فیدلیتی (Fidelity) و بلک راک (BlackRock)، نشانگر تقاضای بالا برای سرمایه‌گذاری در این رمزارز است که می‌تواند پیامدهای مثبتی برای سایر آلت‌کوین‌های بازار نیز به همراه داشته باشد.

حال سوال اصلی معامله‌گران این است که آیا بیت‌کوین می‌تواند در هفته جاری با تثبیت بالای محدوده ۳۵۰۰۰ دلار، شرایط لازم برای دومین مرحله صعود قیمت‌ها را فراهم کند؟

در شصت و یکمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس تحلیل نمودارهای بیت‌کوین (BTC)، سولانا (SOL)، چین‌لینک (LINK) و نیر پروتکل (NEAR) را در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان مراجعه کنید.

نکته معاملاتی هفته – ۲۹ آبان

نکته معاملاتی هفته - 29 آبان

در آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۹ آبان» به سراغ نکته معاملاتی این هفته می‌رویم.

«سود نصیب کسانی می‌شود که آنچه را می‌بینند معامله می‌کنند؛ نه آنچه را که می‌خواهند ببینند!»

این نکته به صورت مستقیم بر تاییدیه‌های معاملاتی و یا سیگنال‌های تاییدیه اشاره دارد. زمانی که خود را مجاب می‌کنیم تا تنها در صورت مشاهده تاییدیه وارد معامله شویم، تعداد معاملات بیهوده و بی‌‌هدف ما به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

این موضوع خود منجر به افزایش بازدهی معاملات خواهد شد، چرا که از معاملات بیش از حد یا اصطلاحا اورتریدینگ جلوگیری می‌کند. در چنین شرایطی تکلیف‌مان با بازار و البته با خودمان مشخص خواهد شد و دیگر دچار سردرگمی در معاملات نمی‌شویم.

بنابراین اگر قرار باشد معامله جدیدی را آغاز کنیم، برای وارد شدن به آن معامله فقط باید یک دلیل داشته باشیم و آن دلیل چیزی به جز تاییدیه برای ورود به معامله نیست. بگذارید این موضوع را به همراه یک مثال واضح بیان کنیم:

یکی از اولین مفاهیمی که معامله‌گران در زمان گذراندن دوره‌های آموزشی با آن آشنا می‌شوند، محدوده‌های حمایت و مقاومت است. اکثر تریدرها با مفهوم حمایت آشنا هستند و می‌دانند که حمایت ناحیه‌ای است که از ادامه ریزش قیمت جلوگیری کند و می‌تواند موقعیت خوبی برای ورود به موقعیت‌های خرید باشد.

اما آیا تمام حمایت‌های نمودار منجر به توقف ریزش و برگشت قیمت می‌‌شوند؟ هیچ وقت ممکن نیست شرایطی پیش بیاید که حمایت شکسته شود و ریزش قیمت ادامه پیدا کند؟

همه‌ی ما به وضوح می‌دانیم که اینگونه نیست و هیچ حمایت یا حتی مقاومت صد در صدی در نمودار قیمتی وجود ندارد. یعنی نباید به محض رسیدن قیمت به یک محدوده حمایتی، وارد معامله خرید شد؛ به بیان دیگر هیچ تضمینی برای توقف ریزش در نواحی حمایتی وجود ندارد.

یعنی ما نباید با رسیدن چارت به محدوده‌های حمایتی، با داشتن امیدواری برای برگشت قیمت وارد معامله خرید شویم. بلکه وظیفه ما این است که با مشاهده تاییدیه و دیدن سیگنال‌های برگشت قیمت برای ورود به موقعیت‌های خرید جدید تصمیم بگیریم. فراموش نکنید که یک تریدر زمانی موفق می‌شود که آنچه را که در نمودار می‌بیند، معامله می‌کند. نه آنچه را که امیدوار است اتفاق بیفتد!

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا