تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد

در بیست و نهمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد، بررسی اولین روز معاملاتی در بازار کریپتو، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته معاملاتی پیش‌رو، مرور مهم‌ترین عوامل فاندامنتال و تکنیکال فعلی در بازار و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد» را با مروری اجمالی بر بازار رمزارزها در اولین روز معاملاتی هفته (دوشنبه یکم خرداد) آغاز می‌کنیم. رمزارز پیشروی بازار کندل روزانه اولین روز از هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۲۶,۷۴۰ دلار تشکیل داده و هم اکنون قیمت بیت‌کوین با نوسان‌های مقطعی و رشد ۰.۳۹ درصدی تا به این لحظه، به حوالی ۲۶,۸۳۰ دلار رسیده است.

دامیننس ۴۷.۸۷ درصدی بیت‌کوین نشان از این دارد که در شرایط فعلی بازار و حاکم بودن روند تریدینگ رنج بر نمودار بیت‌کوین، نزدیک به نیمی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند تا سرمایه خود را به سفارش‌گذاری در بازار رمزارز برتر بازار اختصاص دهند و از ریسک معامله بر روی آلت‌کوین‌ها خودداری می‌کنند.

ارز دیجیتال اتریوم نیز به عنوان دومین رمزارز محبوب بازار با تسلط 20.5 درصدی بر مارکت، هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۱,۸۰۴ دلار آغاز کرده و معامله‌گران بازار اتریوم منتظر واکنش قیمت اتریوم به محدوده  ۱,۸۰۰ دلار هستند؛ چرا که این محدوده به هر سمتی که شکسته شود، روند آتی حرکات قیمت نیز به همان سمت ادامه خواهد یافت.

دامیننس تتر نیز ۷.۶۶ درصد را نشان داده و به روند تریدینگ رنج خود ادامه می‌دهد. با کاهش دامیننس تتر از این محدوده می‌توان به این نتیجه رسید که تعداد فروشندگان تتر در حال افزایش بوده و معامله‌گران قصد دارند با فروش تتر و خرید سایر ارزهای دیجیتال به کسب سود از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بپردازند.

این موضوع می‌تواند سیگنال مثبتی برای کل بازار کریپتوکارنسی باشد و موقعیت‌های خرید خوبی را در رمزارزهای مختلف ایجاد کند. از سوی دیگر با افزایش دامیننس تتر، تسلط ارز دیجیتال تتر بر بازار رمزارزها افزایش یافته و این اتفاق عموما منجر به کاهش قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود.

موقعیت‌های معاملاتی Long (خرید) و Short (فروش) بیت‌کوین نیز با مقادیر تقریبا برابری تغییر می‌کند. شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها نیز در یک بازه زمانی چند روزه در محدوده خنثی قرار گرفته است. همانطور که مشاهده می‌کنید، اکثر معیارها در بازار در حالت خنثی قرار گرفته و این بار درجا زدن‌های قیمتی منجر به ایجاد شوک در معامله‌گران شده؛ نه نوسان‌های قیمتی گسترده و ناگهانی!

در این میان اما برخی میم‌کوین‌ها و آلت‌کوین‌های بازار توانستند با جهش‌های مثبت و منفی، نوسان‌های قیمتی نسبتا قابل توجهی را تجربه کنند. ارز دیجیتال ماین نتورک (MNET) اولین روز هفته معاملاتی را با افزایش ۱۹ درصدی در قیمت آغاز کرده و رمزارز کاو (CAW) نیز با کاهش ۱۶.۹۲ درصدی روی خوشی به معامله‌گران نشان نداده است!

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد» به معرفی واچ لیست هفتگی و بررسی رمزارزهای مستعد رشد در هفته معاملاتی پیش‌رو اختصاص یافته است.

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس از واچ لیست هفتگی ۱ خرداد، معامله‌گران تازه‌ وارد به بازار ارزهای دیجیتال، عموماً در پایان یک دوره صعودی دچار فومو (FOMO) یا اصطلاحا «ترس از دست دادن فرصت کسب سود» شده و اقدام به ورود به معاملات خرید در سقف‌های قیمتی می‌کنند. اما سرمایه‌گذاران سازمانی که معمولا حجم سرمایه بالایی نیز دارند، صبر می‌کنند تا بازار ضمن اصلاحات قیمتی، مجددا به محدوده‌های کف قیمتی بازگردد و خرید دارایی را در حمایت‌های مهم انجام می‌دهند. بهترین مثال در این زمینه، بازار خرسی سال ۲۰۲۲ بود که به هیجانات سال ۲۰۲۱ پایان داد.


فِرد پای، مدیر عامل کمپانی ۳iQ که اولین صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین در کانادا را راه‌اندازی کرده است، طی مصاحبه خود با پلتفرم تحلیلی – خبری  کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) اظهار کرد: «حالا که احساس فومو برای خرید بیت کوین در بازار فروکش کرده، سرمایه‌گذاران سازمانی و کمپانی‌های مدیریت سرمایه، خرید بیت کوین را به‌عنوان یک «راه کسب درآمد مهم» در نظر گرفته‌اند!»


اما با وجود این‌ که دیدگاه تحلیل‌گران بازار رمزارزها در بلندمدت صعودی است، چشم‌انداز کوتاه‌ مدت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها به‌دلیل روند خنثی در قیمت طی روزهای اخیر، نامشخص به نظر می‌رسد. اکنون کارشناسان این حوزه پیش‌بینی کرده‌اند که روند جدید بازار طی هفته آتی یا هفته‌ی پس از آن آغاز خواهد شد.


سوال دیگری که اکثر فعالان بازار با آن مواجه هستند این است که با صعود بیت‌کوین از محدوده فشردگی قیمتی فعلی، کدام آلت کوین‌ها می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند؟ با توجه به آن‌چه گفته شد و طبق برنامه‌ی هر هفته در وبلاگ صرافی او ام پی فینکس، تصمیم گرفتیم تا سی و هفتمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس را با تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)، ریپل (XRP) و لایت کوین (LTC) در تایم فریم‌های روزانه و ۴ ساعته به شما ارائه کنیم.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۱ خرداد

روز پیتزای بیت کوین

روز پیتزای بیت کوین

در سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد» به بررسی یکی از جالب‌ترین رویدادهای سالانه در تاریخچه بیت‌کوین می‌پردازیم؛ روز پیتزای بیت‌کوین!

سیزده سال پیش در چنین روزی، فردی برای خرید دو پیتزا، ۱۰,۰۰۰ واحد بیت‌کوین پرداخت کرد که این مقدار بیت‌کوین امروز ارزشی برابر با ۲۷۰ میلیون دلار دارد. با احتساب نرخ ۵۲,۰۰۰ تومان برای هر دلار، ارزش این ۱۰,۰۰۰ بیت‌کوین برابر با ۱۴ هزار میلیارد تومان (۱۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) خواهد شد!

در تاریخ ۱۸ مه ۲۰۱۰ (۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹)، لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz) یکی از کاربران انجمن بیت کوین‌تاک (BitcoinTalk) اعلام کرد که حاضر است برای خرید دو پیتزا ۱۰,۰۰۰ واحد بیت کوین پرداخت کند. در آن زمان هر واحد بیت‌کوین قیمتی برابر با تنها ۰.۰۰۴ دلار داشت و ۱۰,۰۰۰ واحد بیت‌کوین در نهایت مبلغی معادل ۴۰ دلار می‌شد! مردم معتقد بودند این رمزارز یک دارایی بی‌بنیاد است که هیچ ارزش و آینده‌ای ندارد؛ همین موضوع باعث شد تا افراد بسیاری لازلو را متهم به این کنند که قصد دارد از این طریق نوعی کلک سوار کند و پیتزای مجانی به دست بیاورد!

تنها چند ماه بعد در نوامبر ۲۰۱۰ (آبان ۱۳۸۹)، ارزش این بیت کوین‌ها به ۲,۶۰۰ دلار رسید! در سال ۲۰۱۱، ده‌ هزار واحد بیت کوین حدود ۱۸,۰۰۰ دلار ارزش پیدا کرد. این روند افزایش قیمت در بیت‌کوین به حدی شوکه کننده بود که حتی خوش‌بین‌ترین طرفداران این رمزارز هم فکر نمی‌کردند که ۴۰ دلار بیت کوینِ آن موقع، روزی بیش از ۲۰۰میلیون دلار ارزش داشته باشد!

جرمی استردیونت  (Jeremy Sturdivant) فردی بود که در نهایت این دو پیتزا را در ازای ۱۰,۰۰۰ واحد بیت‌کوین به لازلو فروخت. او طی مصاحبه‌ای که با پلتفرم کوین تلگراف داشته، عنوان کرده است که با رسیدن ارزش این بیت کوین‌ها به چندصد دلار، آن ۱۰,۰۰۰ بیت کوین را فروخته و هم اکنون افسوس صبر نکردنش را می‌خورد!

سه نکته مهم در معاملات این هفته

سه نکته مهم در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد

در چهارمین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد» مهم‌ترین عواملی که در معاملات این هفته باید به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

  • روند تریدینگ رنج در بیت‌کوین

در محدوده ۲۷,۵۰۰- ۲۶,۵۰۰ دلار، سفارش‌های خرید و فروش نسبت تقریبا برابری با یکدیگر دارند و همین موضوع باعث به وجود آمدن یک روند خنثی در قیمت شده است. به نظر می‌رسد که معامله‌گرها منتظرند تا با رویدادهای فاندامنتال جدید، سفارش‌های خرید و فروش جدیدی را در بازار ثبت کنند. به بیان دیگر این روند خنثی در بیت‌کوین تنها با یک عامل فاندامنتال تغییر خواهد کرد. بنابراین بهتر است از منابع خبری معتبر، جدیدترین اخبار اقتصاد کلان و رویدادهای رمزارزی را دنبال کنید و به دنبال نشانه‌های جهت خروج بازار از روند تریدینگ رنج فعلی باشد.

  • انتشار شاخص PCE در روز جمعه

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (Personal Consumption Expenditures) یکی از معیارهای سنجش تورم در ایالات متحده‌ است که به طور مستقیم تصمیمات فدرال رزرو در راستای مهار تورم را تحت تاثیر قرار داده و به طور قطعی بر روند کوتاه مدت بازار کریپتو موثر خواهد بود. این شاخص در روز جمعه پنجم خرداد ساعت ۱۶:۰۰ منتشر خواهد شد.

اگر نرخ جدید این شاخص نشان از ادامه‌ یافتن تورم در اقتصاد آمریکا داشته باشد، فدرال رزرو به سیاست‌های پولی انقباضی خود از طریق افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد و این موضوع باعث ایجاد نوسان‌های منفی در بازار کریپتوکارنسی خواهد شد. از سوی دیگر اگر نرخ جدید شاخص PCE نشانگر کاهش تورم باشد، فدرال رزرو نیز از موضع سیاست‌های انقباضی خود کناره‌گیری کرده و روند افزایش نرخ بهره را متوقف می‌کند. این موضوع می‌تواند یک عامل فاندامنتال مثبت برای تمام بازارهای مالی از جمله بازار رمزارزها باشد.

  • کاهش تاثیر فعالیت نهنگ‌ها بر بازار

یکی از مباحثی که اکثر اوقات در تیتر اول اخبار کریپتویی قرار می‌گیرد، گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های معاملاتی نهنگ‌هاست. نهنگ‌ها یکی از اصلی‌ترین بازیگران بازار رمزارزها هستند و از آن جایی که حجم بالایی از رمزارزها را در اختیار دارند، می‌توانند با انجام معاملات خرید و فروش تاثیرات قابل توجهی بر قیمت دارایی بگذارند.

برای مثال گاهی اوقات پامپ قیمتی در نمودار ارزهای دیجیتال را به ورود نهنگ‌ها به بازار آن رمزارز نسبت می‌دهند؛ یعنی یک معامله‌گر با خرید حجم بالایی از یک دارایی منجر به جهش قیمت آن شده‌است. از سوی دیگر گاهی اوقات دامپ‌های قیمتی نیز از افزایش فشار فروش دارایی توسط نهنگ‌ها نشات می‌گیرد.

آخرین گزارشی که پلتفرم CryptoQuant منتشر کرده، نشان می‌دهد با گذر زمان، تاثیر تراکنش‌های نهنگ‌های بیت‌کوین بر قیمت این رمزارز در حال کاهش بوده و معامله‌گران بیشتر به دنبال سیگنال‌های فاندامنتال برای ورود به معاملات خرید و فروش هستند!

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

مطابق با رسم همیشگی در هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد» را به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی اختصاص می‌دهیم.

«معامله‌گری مانند جادو است؛ پول، مهارت‌ها و تجربه به طور تصاعدی رشد می‌کنند؛ فقط باید صبور باشید…»

استمرار و انضباط در معامله‌گری مهم‌ترین اصول در بازارهای مالی و شرط بقای شما در بازار هستند. اگر نتوانید یک انگیزه درونی برای ترید کردن در خود بیابید، پس از چند معامله ضررده از بازار خداحافظی خواهید کرد. درست است که تمام افراد با هدف کسب درآمد وارد بازارهای مالی می‌شوند، اما باید بدانید که برای ماندگاری در بازار باید انگیزه‌ای به جز انگیزه‌ کسب درآمد نیز داشته باشید.

یکی از این انگیزه‌های درونی می‌تواند علاقه قلبی شما به ترید کردن باشد؛ به بیان دیگر شما باید از ترید کردن همچون سایر فعالیت‌های مورد علاقه‌تان لذت ببرید. اگر بتوانید این انگیزه درونی را در خود ایجاد کنید، می‌توانید از ساعت‌ها آموزش و رصد کردن بازار لذت ببرید، به صورت مستمر استراتژی‌های معاملاتی خود را تست کنید، حفره‌های آن‌ها را بیابید، استراتژی‌های جدید و بهینه‌تر بسازید و تمام این مراحل را با رضایت خاطر انجام دهید.

همین موضوع به طور قطع منجر به افزایش مهارت‌های شما در بازار شده، تجربه شما از رویدادهای گوناگون بازار را افزایش می‌دهد و سوددهی معاملات را به صورت تصاعدی افزایش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که برای عملکرد موفق در بازار، ترید کردن باید یک مسیر لذت بخش برای شما باشد؛ نه یک هدف نهایی.

سلب مسئولیت در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – یکم خرداد

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا